er zit wel wat olie hier en daar wat nog wat moet verbranden...kannie van roken, zou voorbij moeten zijn na een paar kilometer, tenzij je uitlaat vol olie zit door die kapotte motor die erin zat...jeroen.k schreef:Vanochtend voor het eerst met de auto naar mn werk geweest!Hij rijdt erg lekker!
Alles klinkt goed, alleen hij rookt wat meer dan mn andere 19 (gewoon bij stationair draaien bijvoorbeeld...) Hoort dat gewoon bij een nieuwe motor?
Verder rijdt ie prima
Hij blijft roken als hij warm is...maar het is geen extreem witte of zwarte rook...echt uitlaatgas kleur zoals het hoort zeg maar...alleen meer als bij mn rode...na meer km's trekken we wel een oordeelPtrGte schreef:er zit wel wat olie hier en daar wat nog wat moet verbranden...kannie van roken, zou voorbij moeten zijn na een paar kilometer, tenzij je uitlaat vol olie zit door die kapotte motor die erin zat...jeroen.k schreef:Vanochtend voor het eerst met de auto naar mn werk geweest!Hij rijdt erg lekker!
Alles klinkt goed, alleen hij rookt wat meer dan mn andere 19 (gewoon bij stationair draaien bijvoorbeeld...) Hoort dat gewoon bij een nieuwe motor?
Verder rijdt ie prima
misschien is het wel gewoon de "rook" die iedereen heeft als ie z'n koude motor start bij een buitentemperatuur van 5 graden...
groeten
Die regelt inderdaad het stationair toerental aan de hand van de signalen van de MAP en TPS sensor.Mrtn schreef:ik dacht aan het stappenmotortje![]()
die regelt ook grotendeels stationair toerental toch? tenminste.... van gas naar gaslos zorgt deze ervoor dat de motor blijft lopen.
Ik zat eraan te denken dat het stappenmotortje stuk is ofzo, of vervuild, iets in die geest.Arjen schreef:Die regelt inderdaad het stationair toerental aan de hand van de signalen van de MAP en TPS sensor.Mrtn schreef:ik dacht aan het stappenmotortje![]()
die regelt ook grotendeels stationair toerental toch? tenminste.... van gas naar gaslos zorgt deze ervoor dat de motor blijft lopen.
Maar als de stekker op het stappenmotortje los zit, dan wil de motor inderdaad ook afslaan.
Denk nou 's na manjeroen.k schreef: het misschien ook kon komen omdat de koppelingskabel los ligt? En dat klopt wel, want hij hangt niet meer in al zn steuntjes (afgebroken...)