ACT: Mégane II RS

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Xabre
Car: 19 16V

Op de duitse ebay zie je ze ook wel voorbij komen.
Trust me. I know what I'm doing.
AB RS
Contacteer:

Adinsx schreef:Daar zal het op vast zitten inderdaad. Maar dan is de vraag of de ph1 matten nog wel verkrijgbaar zijn.

Denk dat je even moet laten uitzoeken op chassisnummer wat het bestelnr is. Als die hetzelfde is als die op mijn foto ga je een probleem hebben ;)
Zo niet dan maar bestellen?
Op chassisnummer komt idd dus de set naar voren die jij ook hebt. En ik ben een echte "alles moet origineel" freak en dan hoort dat niet bij elkaar.

Zou het wel vreemd/jammer vinden als de phase I matten niet meer verkrijgbaar zijn. Niemand suggesties m.b.t. andere kanalen?
DennisT
Moderator

RoyDH schreef:Als ik zo kijk dan zien die van Adinsx er het beste uit, laatst opgevraagd bij AHZ wat zo een set kost en kreeg volgende tekst via sms nadat ze het hebben uitgezocht "MATTENSET VOOR DE MEGANE RS €92.14 EX.BTW NAALDWIJK Autohaag Zeeuw"

Vind dat toch aardig aan de prijs... Via internet waarschijnlijk wel ergens goedkoper te vinden.
Ik zal eens kijken op Carfix, kan soms een hele boel schelen voor originele onderdelen (Y)
Xabre

Even jullie hulp nodig, ik mis dit stukje tussen de modderkuip en de bumper:

[img]http://farm9.staticflickr.com/8141/7592 ... 90e7_c.jpg[/img]

Dat driehoekje zeg maar, ik kan het nergens vinden in Dialogys, ik mis het alleen aan de bijrijderskant... of is dit een deel wat bij de bumper hoort en alleen met een complete bumper verkrijgbaar is o.i.d.?
Arno S.

Kan je matten enkel als set kopen? Bij mij is enkel de bestuurders kant aan vervanging toe, zou dus enkel 'voor' willen vervangen. Ruime 100 euro voor matten vindt ik persoonlijk schofterig veel geld!
Xabre

In Dialogys enkel als complete set.
ClioCharly

Wie weet wat voor een remschijven achter zitten op een Megane Renault Sport Trophy 2006, zit het lager aan de remschijf of niet?
zipzip

Hoe vaak maken jullie die gaatjes schoon die in de rem schijven zitten?
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Halfjaarlijks is de bedoeling hier bij de zomer/winter wissel.

Alleen vorige week ook gedaan omdat ik de remblokken aan het loshalen was. Sommige zaten toch echt goed dicht...

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 141556.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arno S.

Ik heb het nog nooit gedaan, wat is de keerzijde hiervan, verminderde remkracht of potentieel serieuze problemen?
Adinsx

Iemand kwam met deze tip. Anders zouden remblokken snel kunnen verglazen, of de schijf kan de hitte niet goed kwijt. Bij normaal rijgedrag heb je daar natuurlijk niet zo'n last van, maar ach, even een 5 minuten per schijf en je bent weer klaar.

Overigens vond ik het met de boormachine niet handig. Vandaar een kleine inbussleutel die je met wat draaien en vroeten erdoorheen kreeg.
zipzip

ik kwam laatst thuis van mijn werk.
En ik zag rook van mijn schijven afkomen. ;)

Normaal blaas ik ff met de lucht compressor de gaatjes door.
(om de 3/4 maanden)
Maar ik denk dat ik idd ook de imbus ga gebruiken.
Xabre

Gerald schreef:
Xabre schreef:nieuwe gisteren besteld, was gelukkig maar 15 euro ex btw dus dat valt wel mee.. zometeen maar even ophalen

trouwens nog een probleempje, de voorste 2 bandenspannigssensoren doen het alleen de eerste 10 kilometer, daarna krijg ik 'wielsensor defect' in het display, sta ik even stil of rij ik even heel langzaam dan doen ze het ineens weer... totdat ik weer 10km heb gereden :( ?
batterijen leeg. komt vooral bij de laguna's veel voor. 2 oplossingen mogelijk. 1. nieuwe sensoren plaatsen. of 2. systeem uitlaten zetten.
gisteren even naar de dealer geweest, kon uitgeschakeld worden.. alleen hadden ze pas 21 augustus weer tijd :( weet iemand trouwens of je zonder deurpaneel te verwijderen de stoopstrips aan de buitenkant kan los klikken?
the reaper

meestal zit er langs je deurbekleding een zwart plastic stopje als je die eruit haalt zit er bij de meeste renaults een torxshroefje ingedraaid, als je die eruit hebt kun je eigenlijk altijd de strip eraf schuiven... normaal hoeft er geen derupaneel voor af.. maja weet niet of het bij een rs weer anders is?
zipzip

Adinsx

Apart dat er zoveel matten in omloop zijn. ZipZip, dat lijken geen RS-matten te zijn?

Vandaag hier de auto even aangepakt.
Kleien was een jaar geleden en bleek weer erg nuttig. Ondanks elke week de auto wassen:
[img]http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9480_n.jpg[/img]

Gevolg na glace en wax:
[img]http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9056_n.jpg[/img]

Verder zag ik dat linksvoor er een 5mm spoor rondom de remschijf was. Een stukje waar hij niet meeremde dus. Ook niet nadat ik een paar keer goed in de ankers ben gegaan. Vandaag dus nog even snel een remblokkenset voor de voorzijde besteld. (124 ex btw) Komen dinsdag binnen, donderdag monteren en nog wat inremmen. Zou toch fijn zijn als er zo'n gekke 'Ollander' op de Autobahn ineens naar links komt, dat er een flink anker uit te gooien valt (0)
DennisT
Moderator

Poetsert, laat dat ding nou eerst eens fatsoenlijk mappen (0)
Haas
Car: Megane RS

waren je remblokken op dan?
Als er op een deel van je schijf niet geremd wordt, zit vaak de oorzaak in iets anders :)
Adinsx

Remblokken gingen aardig richting op. Volgens pa was het over 5k wel gedaan. Planning was de boel na de vakantie te vervangen, maar nu toch maar donderdag a.s.

En ja, ik ga even goed kijken waarom er een 'spoortje' bleef staan.
Was niet alarmerend o.i.d., maar op de Autobahn heb graag een maximaal anker aan boord als het nodig is :)
RoyDH

Adinsx schreef: En ja, ik ga even goed kijken waarom er een 'spoortje' bleef staan.
Was niet alarmerend o.i.d., maar op de Autobahn heb graag een maximaal anker aan boord als het nodig is :)
Ja daar heb ik ook last van, bij mij is alles rondom 2k geleden vervangen, erg vreemd terwijl alles origineel Renault is. Hoor graag van je als je weet waar dit door komt!
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

AB RS schreef:Niet al te schoon, haha. Maar goed. Deze set heb ik erin liggen en gezien de fabricagedatum op de sticker is dit de originele set nog. Er zit een klitterband rand aan de onderkant, waarmee de mattenset netjes vast ligt. En je ziet de uitsparing voor het opbergvakje in de vloer.

[img]http://i49.tinypic.com/2mm7ate.jpg[/img]
Ik heb zo'n vermoeden dat je Scenic II matten hebt, die hebben normaal de uitsparing voor de opbergvakjes namelijk.
Want bij jou mattenset loopt de onderkant (stoelkant) recht, en bij de RS matten voor de Megane II loopt dat iets verder door, onder de stoel als het ware.
ClioCharly

ClioCharly schreef:Wie weet wat voor een remschijven achter zitten op een Megane Renault Sport Trophy 2006, zit het lager aan de remschijf of niet?
Niemand die het weet?
DennisT
Moderator

Ja, kosten 151,15 per stuk inclusief (N) Dat zijn de geboorde schijven dus.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

En de schijven van de Radicale? Die zijn beter dan de geboorde exemplaren.
DennisT
Moderator

Weet niet of die ook passen op alle RS-en, heb je een kenteken van een R26.R? Weet iemand of deze passen?
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

DennisT schreef:Weet niet of die ook passen op alle RS-en, heb je een kenteken van een R26.R? Weet iemand of deze passen?
:ja:
DennisT
Moderator

Morgen ff navragen dan wat deze kosten, als het niet veel scheelt zou ik daar voor kiezen (Y)
Adinsx

Het stukje dat niet mee doet, ook niet naar wat harder afremmen.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 195017.jpg[/img]

Donderdag dus even nieuwe blokken steken.
DennisT
Moderator

Dat zal je echt niet merken met remmen hoor :p Maar als de blokken toch dun zijn moet je ze vervangen, maar die ene op de foto is echt nog wel goed :)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Kan iemand eens opzoeken hoe je het lampje van de rechter mistlamp dient te vervangen?

Mijne is er mee opgehouden (N)

(eerste probleem trouwens in 1 jaar rijden :bang: Ik was anders gewend :p )
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

DennisT schreef:Morgen ff navragen dan wat deze kosten, als het niet veel scheelt zou ik daar voor kiezen (Y)
26/27-HXX-8
DennisT
Moderator

Wouter schreef:Kan iemand eens opzoeken hoe je het lampje van de rechter mistlamp dient te vervangen?

Mijne is er mee opgehouden (N)

(eerste probleem trouwens in 1 jaar rijden :bang: Ik was anders gewend :p )
Aan de voorkant neem ik aan? Dan moet je de bodemplaat verwijderen als de auto op de brug staat, dan kan je bij je mistlamp komen. Volgens mij is het dan niet zo spannend meer :)
Adinsx

Kun je goed bij van onderuit inderdaad. Misschien (als die er nog zit) een plastic afdekkapje loshalen.

@Dennis
M.b.t. dat 'spoortje'.
Nee, ik zei ook al het is niet spannend verder. Maar als ik het toch weer los moet halen om te kijken waarom hij over de hele lengte van het blokje niet mee doet, dan gooi ik er net zo goed nieuwe in.

En ja, er zit nog wel wat remvoering op, maar ik wil ook voorkomen dat ze in de schijfrand aan de slag gaan. Schijven kunnen nog een ronde remblokken mee.
DennisT
Moderator

De kan ook even een schuurpapiertje over je blokken halen, ben je er ook :) Maar aan de andere kant is het ook wel lekker om het nieuw te hebben (Y)
Adinsx

Had ik al gedaan voor ze er weer in gingen laatst :)
Maar inderdaad, het stond sowieso in de planning om na de zomervakantie de blokken rondom te vervangen. Nu dan even alleen voor en na de zomer achter + remvloeistof. (tenzij pa het vacuümding donderdagavond mee naar huis kan nemen, dan verversen we meteen even).

Verder nog even een busje olie scoren. Een winterwiel ligt inmiddels achterin en dat past nét onder de afdekplaat.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 5622-1.jpg[/img]
Plaats reactie