Twingo JK

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

sinterplaat koppelt niet zwaarder met een originele drukgroep.

ga je een zwardere drukgroep monteren dan wel.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

mijn ervaring is dat ze veel stroever oppakken. dus lastiger om vloeiend weg te rijden.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Geert schreef:mijn ervaring is dat ze veel stroever oppakken. dus lastiger om vloeiend weg te rijden.
Ik had een geveerde sinter koppeling met verzwaarde drukgroep op de gt.
Door die drukgroep gaat de koppeling zwaar.
De sinter koppeling heeft een heel kort aangrijp punt, aan/uit zeg maar, hij grijpt plots.
Ik denk dat Helix wel een koppeling heeft die en het vermogen aankan en nog normaal mee te rijden is.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

heeft zo'n ding e zelfde koppeling als een clio? dus 200mm?

dan raad ik je aan een Valeo 801015 te halen, is origineel bedoeld voor de volvo 480 turbo, schijnt meer te kunnen hebben dan een originele gtt koppeling.
van horen zeggen zijn er gasten die zo'n koppeling gebruiken tot ongeveer 170pk met een gtt, moet voor jou wel voldoende zijn toch?

als vorige setup onder de 9 had ik zo'n drukgroep met een sinterplaat van helix, dat koppelt niet zwaar maar wel heel klote, zoals gezegd zo'n 4-puck sinterplaat wilt aangrijpen, of niet....
6-puck schijnt minder heftig te zijn maar die heb ik zelf nog niet gevonden...
(momenteel heb ik een complete Helix set, drukgroep lijkt niet eens veel zwaarder maar is wel veel zwaarder uitgevoerd, meer hufterproof zegmaar)

ik heb de hele set nog wel liggen, drukgroep en druklager paar dkm gebruikt en plaat nog ongebruikt, mrja. met een beetje korting heb je het spul voor minder dan 100 euri dus kan je het net zo goed nieuw kopen.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tutuur schreef:heeft zo'n ding e zelfde koppeling als een clio? dus 200mm?

dan raad ik je aan een Valeo 801015 te halen, is origineel bedoeld voor de volvo 480 turbo, schijnt meer te kunnen hebben dan een originele gtt koppeling.
van horen zeggen zijn er gasten die zo'n koppeling gebruiken tot ongeveer 170pk met een gtt, moet voor jou wel voldoende zijn toch?

als vorige setup onder de 9 had ik zo'n drukgroep met een sinterplaat van helix, dat koppelt niet zwaar maar wel heel klote, zoals gezegd zo'n 4-puck sinterplaat wilt aangrijpen, of niet....
6-puck schijnt minder heftig te zijn maar die heb ik zelf nog niet gevonden...
(momenteel heb ik een complete Helix set, drukgroep lijkt niet eens veel zwaarder maar is wel veel zwaarder uitgevoerd, meer hufterproof zegmaar)

ik heb de hele set nog wel liggen, drukgroep en druklager paar dkm gebruikt en plaat nog ongebruikt, mrja. met een beetje korting heb je het spul voor minder dan 100 euri dus kan je het net zo goed nieuw kopen.
Mark heeft in zijn gt een 480 drukgroep en een geveerde sinterplaat, iets zwaarder, maar ik vind echt niet dat die sinterplaat heel wreed koppelt, als de plaat nieuw is is die wel wat happiger, maar dat slijt er wel redelijk snel van af.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

idd Abel!

effe inrijden en klaar!

kan prima voor op de weg.

max is idd 160 a170 PK en 240Nm
dit draait de mijne ook en gaat nog net.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

mark 5t schreef:idd Abel!

effe inrijden en klaar!

kan prima voor op de weg.

max is idd 160 a170 PK en 240Nm
dit draait de mijne ook en gaat nog net.
met sinterplaat? dan zit er toch iets niet goed! mijn 9 had op 0,7bar toch zeker meer dan 200pk en wss richting de 300nm en dat ging prima met valeo drukgroep en helix sinterplaat (4-puck)

of heb jij zo'n volle sinterplaat?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zit 100% goed.
waren wel wiel pk`s he!

en dat koppel draait hem gewoon de nek om bij zeer agressief rijden
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Breng je drukgroep maar naar KAWE. Dan heb je iig geen last meer van een slippende koppeling :p . Je moet dan wel een geklonken variant hebben ( bijv. van sachs) 150% verzwaren en je heb ruim voldoende.
B18FT... what else ?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

heb ik al een jaar liggen tezamen met een grotere turbo :D

KAWE (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik weet niet waar jou piek koppel ligt en wat het is maar kijk hier eens naar:

I think it's the ft/lbs that eventually make it slip, they do wear out quite quickly when close to 220ft/lbs and anything over that then yes your going to need an upgrade.

220ft/lbs is omgerekend ongeveer 300nm. daar zit jij voorlopig nog niet aan toch? (dit gaat over de Valeo 801015)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Darkangelnl
Berichten: 106
Lid geworden op: di 15 jun 2010 8:33
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Wauw wat een project, heb even in de ochtend zitten lezen en gekeken naar alle mooie plaatjes.

Ik ga deze zeker volgen.

Groetjes, Darki.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Het blijft er uit zien alsof het zo uit de fabriek komt (Y) Helemaal fantastisch, erg netjes 8)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

goed bezig Jankees!

zo pakt ie iig wat meer koude lucht!

al wat verder met de plannen voor de koppeling?
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Darkangelnl
Berichten: 106
Lid geworden op: di 15 jun 2010 8:33
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

:worship:
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Dikke twingo (F)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wanneer gaan we Ringen? :P
roadkill
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 8 aug 2012 15:21

^O^ ^O^ ^O^
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nee, ik wil ernaast zitten als je Haas de oren wast. ;)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

^O^ :yest:
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

ronal turbo's zijn echt de bom , maar eerlijk gezegd vind ik ze een beetje tegenvallen onder de twingo.. een net setje worstwielen staat m tien keer frisser/dikker (sorry)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Merijn schreef:Nee, ik wil ernaast zitten als je Haas de oren wast. ;)
das natuurlijk ook niet echt sport.... ;)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

|: koppakking heeft het begeven

Ik dacht eerst dat de waterpomp het had begeven, deze heb ik niet vervangen nadat het blok van 2008 tot 2012 op stock had gestaan
toen heb ik alleen de riem gedaan (met het risico dat de pomp nog kwam, dus een bewuste overweging).

En aangezien de hele distrikant nat was dacht ik ok de pomp is overleden
maar gisteren de boel opengemaakt en ontdekt dat de pomp nog prima in orde is, heb hem nu wel vervangen :smile:

De kop lekt aan de achterkant aan de distrikant naar buiten vervolgens loopt het naar de krukaspoelie en deze verdeeld de vloeistof prachtig in de motorruimte :smile:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ai! Da's balen, zeg!

Enig idee hoe dit kan??
roadkill
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 8 aug 2012 15:21

Ondanks dat het niet je waterpomp was had ik die wel meteen vervangen, want dat had je toch met een jaartje moeten doen... Maar goed evengoed balen, is dit een zwakke plek van je blok?
Gesloten