Twingo JK
sinterplaat koppelt niet zwaarder met een originele drukgroep.
ga je een zwardere drukgroep monteren dan wel.
ga je een zwardere drukgroep monteren dan wel.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
mijn ervaring is dat ze veel stroever oppakken. dus lastiger om vloeiend weg te rijden.
Ik had een geveerde sinter koppeling met verzwaarde drukgroep op de gt.Geert schreef:mijn ervaring is dat ze veel stroever oppakken. dus lastiger om vloeiend weg te rijden.
Door die drukgroep gaat de koppeling zwaar.
De sinter koppeling heeft een heel kort aangrijp punt, aan/uit zeg maar, hij grijpt plots.
Ik denk dat Helix wel een koppeling heeft die en het vermogen aankan en nog normaal mee te rijden is.
heeft zo'n ding e zelfde koppeling als een clio? dus 200mm?
dan raad ik je aan een Valeo 801015 te halen, is origineel bedoeld voor de volvo 480 turbo, schijnt meer te kunnen hebben dan een originele gtt koppeling.
van horen zeggen zijn er gasten die zo'n koppeling gebruiken tot ongeveer 170pk met een gtt, moet voor jou wel voldoende zijn toch?
als vorige setup onder de 9 had ik zo'n drukgroep met een sinterplaat van helix, dat koppelt niet zwaar maar wel heel klote, zoals gezegd zo'n 4-puck sinterplaat wilt aangrijpen, of niet....
6-puck schijnt minder heftig te zijn maar die heb ik zelf nog niet gevonden...
(momenteel heb ik een complete Helix set, drukgroep lijkt niet eens veel zwaarder maar is wel veel zwaarder uitgevoerd, meer hufterproof zegmaar)
ik heb de hele set nog wel liggen, drukgroep en druklager paar dkm gebruikt en plaat nog ongebruikt, mrja. met een beetje korting heb je het spul voor minder dan 100 euri dus kan je het net zo goed nieuw kopen.
dan raad ik je aan een Valeo 801015 te halen, is origineel bedoeld voor de volvo 480 turbo, schijnt meer te kunnen hebben dan een originele gtt koppeling.
van horen zeggen zijn er gasten die zo'n koppeling gebruiken tot ongeveer 170pk met een gtt, moet voor jou wel voldoende zijn toch?
als vorige setup onder de 9 had ik zo'n drukgroep met een sinterplaat van helix, dat koppelt niet zwaar maar wel heel klote, zoals gezegd zo'n 4-puck sinterplaat wilt aangrijpen, of niet....
(momenteel heb ik een complete Helix set, drukgroep lijkt niet eens veel zwaarder maar is wel veel zwaarder uitgevoerd, meer hufterproof zegmaar)
ik heb de hele set nog wel liggen, drukgroep en druklager paar dkm gebruikt en plaat nog ongebruikt, mrja. met een beetje korting heb je het spul voor minder dan 100 euri dus kan je het net zo goed nieuw kopen.
Mark heeft in zijn gt een 480 drukgroep en een geveerde sinterplaat, iets zwaarder, maar ik vind echt niet dat die sinterplaat heel wreed koppelt, als de plaat nieuw is is die wel wat happiger, maar dat slijt er wel redelijk snel van af.tutuur schreef:heeft zo'n ding e zelfde koppeling als een clio? dus 200mm?
idd Abel!
effe inrijden en klaar!
kan prima voor op de weg.
max is idd 160 a170 PK en 240Nm
dit draait de mijne ook en gaat nog net.
effe inrijden en klaar!
met sinterplaat? dan zit er toch iets niet goed! mijn 9 had op 0,7bar toch zeker meer dan 200pk en wss richting de 300nm en dat ging prima met valeo drukgroep en helix sinterplaat (4-puck)mark 5t schreef:idd Abel!
effe inrijden en klaar!
of heb jij zo'n volle sinterplaat?
zit 100% goed.
waren wel wiel pk`s he!
en dat koppel draait hem gewoon de nek om bij zeer agressief rijden
waren wel wiel pk`s he!
en dat koppel draait hem gewoon de nek om bij zeer agressief rijden
-
- Contacteer:
Breng je drukgroep maar naar KAWE. Dan heb je iig geen last meer van een slippende koppeling
. Je moet dan wel een geklonken variant hebben ( bijv. van sachs) 150% verzwaren en je heb ruim voldoende.

B18FT... what else ?
heb ik al een jaar liggen tezamen met een grotere turbo
KAWE

KAWE

ik weet niet waar jou piek koppel ligt en wat het is maar kijk hier eens naar:
I think it's the ft/lbs that eventually make it slip, they do wear out quite quickly when close to 220ft/lbs and anything over that then yes your going to need an upgrade.
220ft/lbs is omgerekend ongeveer 300nm. daar zit jij voorlopig nog niet aan toch? (dit gaat over de Valeo 801015)
I think it's the ft/lbs that eventually make it slip, they do wear out quite quickly when close to 220ft/lbs and anything over that then yes your going to need an upgrade.
220ft/lbs is omgerekend ongeveer 300nm. daar zit jij voorlopig nog niet aan toch? (dit gaat over de Valeo 801015)
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Contacteer:
Wauw wat een project, heb even in de ochtend zitten lezen en gekeken naar alle mooie plaatjes.
Ik ga deze zeker volgen.
Groetjes, Darki.
Ik ga deze zeker volgen.
Groetjes, Darki.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Het blijft er uit zien alsof het zo uit de fabriek komt
Helemaal fantastisch, erg netjes 

goed bezig Jankees!
zo pakt ie iig wat meer koude lucht!
al wat verder met de plannen voor de koppeling?
zo pakt ie iig wat meer koude lucht!
al wat verder met de plannen voor de koppeling?
-
- Contacteer:

-
- Moderator
- Car: Megane
Dikke twingo 

-
- Car: Renault 5 GT Turbo

-
ronal turbo's zijn echt de bom , maar eerlijk gezegd vind ik ze een beetje tegenvallen onder de twingo.. een net setje worstwielen staat m tien keer frisser/dikker (sorry)
das natuurlijk ook niet echt sport....Merijn schreef:Nee, ik wil ernaast zitten als je Haas de oren wast.

Ik dacht eerst dat de waterpomp het had begeven, deze heb ik niet vervangen nadat het blok van 2008 tot 2012 op stock had gestaan
toen heb ik alleen de riem gedaan (met het risico dat de pomp nog kwam, dus een bewuste overweging).
En aangezien de hele distrikant nat was dacht ik ok de pomp is overleden
maar gisteren de boel opengemaakt en ontdekt dat de pomp nog prima in orde is, heb hem nu wel vervangen

De kop lekt aan de achterkant aan de distrikant naar buiten vervolgens loopt het naar de krukaspoelie en deze verdeeld de vloeistof prachtig in de motorruimte