
ACT: 5 GT Turbo.
of wou er iemand zeggen dat er nog iemand met zo'n slang rondreed 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Leuk ding. Stond vorig jaar in Maassluis te koop...
Is volgens het register een van de eerste Nederlandse GT Turbo's.
Wie haalt hem op? Mooie bassis voor een RTC project!
Is volgens het register een van de eerste Nederlandse GT Turbo's.
Wie haalt hem op? Mooie bassis voor een RTC project!

Laatst gewijzigd door Chris op ma 12 nov 2007 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
deze snap ik dan alleen niet, als ie de auto pas een paar heeft?Mooie Renault 5 gt turbo, Ik ben een aantal jaar geleden begonnen met het restaureren van deze auto
Deze gt stond idd ergens vorig jaar te koop in de buurt van delft geloof ik, onder een handelsnaam, de Gier Trading als ik me niet vergis..
Misschien is het dezelfde eigenaar, en anders neemt ie misschien het verhaal vd vorige eigenaar wel over...
Misschien is het dezelfde eigenaar, en anders neemt ie misschien het verhaal vd vorige eigenaar wel over...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Ding staat een paar KM verderop maar.Chris schreef:Leuk ding. Stond vorig jaar in Maassluis te koop...
Is volgens het register een van de eerste Nederlandse GT Turbo's.
Wie haalt hem op? Mooie bassis voor een RTC project!
Misschien eens voor de gein kijken
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Als ie nog een maandje wacht ...Chris schreef:Leuk ding. Stond vorig jaar in Maassluis te koop...
Is volgens het register een van de eerste Nederlandse GT Turbo's.
Wie haalt hem op? Mooie bassis voor een RTC project!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja dan heb je twee niet rijdende gt'sWouterW schreef:Ding staat een paar KM verderop maar.Chris schreef:Leuk ding. Stond vorig jaar in Maassluis te koop...
Is volgens het register een van de eerste Nederlandse GT Turbo's.
Wie haalt hem op? Mooie bassis voor een RTC project!
Misschien eens voor de gein kijken



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Lekker puhFlorus schreef:Motorkap mag er ook wel zijn!![]()
Had ik die kap maar niet verkocht......

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:

Hoor ook dat geluid eens van die sidepijpen........
Je zal er maar 2 orginele uit de CUP op zolder hebben liggen ( ik niet )
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door paulvanrooij op di 13 nov 2007 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Turbo's of de ic ?..die ik wel heel erg aan de prijs vind de ic dus
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
wat is zonde van je geld?Steven schreef:Zonde van je geld
die turbo's of die intercooler?
intercooler heb ik ook werkt goed, alleen dit is een afzetter
die van mij is nieuw en was goedkoper dan deze tweedehands

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
die ic is wel duur ja.. voor t zelfde geld kan je toch wel een leuke frontmount in mekaar zetten denk ik?
die turbo's geen idee.. weinig verstand van, maar misschien leuk voor iemand hier?
die turbo's geen idee.. weinig verstand van, maar misschien leuk voor iemand hier?
Paul heeft zitten editten, er stond net alleen een IC link.
Die IC is ronduit ruk, die zit gewoon in een kuthoek daar, dus levert zo weinig voordeel op. Bovendien voor dat geld kun je al een aardig FMIC kit bij elkaar zoeken.
Verder heb je trouwens 2 twincore versies en jij hebt de kleine Luco, er bestaat ook nog een dubbel capaciteitding en dat is deze
Verder zal die eerste turbo wel iets kunnen zijn, die 2e lijkt me puur op het oog al te groot. Verder staan er geen specs bij van die dingen dus valt er weinig over te zeggen.
Die IC is ronduit ruk, die zit gewoon in een kuthoek daar, dus levert zo weinig voordeel op. Bovendien voor dat geld kun je al een aardig FMIC kit bij elkaar zoeken.
Verder heb je trouwens 2 twincore versies en jij hebt de kleine Luco, er bestaat ook nog een dubbel capaciteitding en dat is deze

Verder zal die eerste turbo wel iets kunnen zijn, die 2e lijkt me puur op het oog al te groot. Verder staan er geen specs bij van die dingen dus valt er weinig over te zeggen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
volgens mij heb ik de dubbele capaciteits ic, al weet ik dat niet zeker
en dan nog vraag ik me af hoeveel pk het scheelt, deze of een front mounted
zoveel pk's meer haal je toch niet uit een standaard blok en het turbogat is gewoon kleiner bij deze ic in vergelijking met een front mounted
je haalt meer uit het optimaliseren van de uitlaatlijn en grotere turbo
en dan nog vraag ik me af hoeveel pk het scheelt, deze of een front mounted
zoveel pk's meer haal je toch niet uit een standaard blok en het turbogat is gewoon kleiner bij deze ic in vergelijking met een front mounted
je haalt meer uit het optimaliseren van de uitlaatlijn en grotere turbo
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op di 13 nov 2007 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
niet dusSteven schreef:Jij hebt de 'simpele' van Jeroen overgekocht, ik weet dat wel zeker
deze komt nieuw bij biesheuvel vandaan
die van jeroen zit er nu bij paz in
wel wakker blijven he









die toyotarijders blijven maar achterlopen



-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
die van paz is een pace intercoolert, en die zit er nu bij mij in 

Hmm ok las ik ff overheen, maargoed die dingen zijn echt marginaal tov een FMIC, dat zal elke FMIC rijder wel beamen. Dus daar hoef je niet over te speculeren ouwe, dat is gewoon een feit.
En tuurlijk moet je ook een andere turbo, carb en uitlaat hebben, maar serieuze tuning is geen K&N luchtfilter en katvervanger is 10+15pk extra, doh
En tuurlijk moet je ook een andere turbo, carb en uitlaat hebben, maar serieuze tuning is geen K&N luchtfilter en katvervanger is 10+15pk extra, doh

Zit geen kat op een GT, stevie.
Jongejonge, vertel eens wat waars
Jongejonge, vertel eens wat waars

Als je zo een ding van pace wil moet je die van de 21 turbo kopen. Die vent is wel een beetje met spek aan het schieten want de 21T versie (lange smalle en dikke korte) kost 700 nieuw bij pace.
Net zoals stevo zegt bij die turbo's...welke idioot koopt nu een turbo zonder specs te kennen ?? Jah, we kennen de redenering: hij oogt groter dus zal hij ook wel meer opleveren.
Net zoals stevo zegt bij die turbo's...welke idioot koopt nu een turbo zonder specs te kennen ?? Jah, we kennen de redenering: hij oogt groter dus zal hij ook wel meer opleveren.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
snap wel dat een fmic scheelt maar als ik dan kijk hoeveel het scheelt, dan vind ik het tegen vallenSteven schreef:Hmm ok las ik ff overheen, maargoed die dingen zijn echt marginaal tov een FMIC, dat zal elke FMIC rijder wel beamen. Dus daar hoef je niet over te speculeren ouwe, dat is gewoon een feit.
En tuurlijk moet je ook een andere turbo, carb en uitlaat hebben, maar serieuze tuning is geen K&N luchtfilter en katvervanger is 10+15pk extra, doh
scheelt denk ik geen 10 pk
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
op de uitdraaien van de bankenFlorus schreef:Waar baseer je dat op dan? je hebt er zelf geen ervaring mee![]()
bijna alle gt's blijven hangen tussen de 135 en 145 pk op de wielen toch?
ik zat met dunne downpipe en de huidige set up op 133 pk, geen groep a carb
weliswaar op een ander bank maar ook maar met 15 psi
maar moet maar eens in goes op de bank
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dat bedoel ik, kan me die 133 pk op 1 Bar, a/d wielen van jou nog niet helemaal voorstellen....Luco/Alpine-racer schreef:op de uitdraaien van de bankenFlorus schreef:Waar baseer je dat op dan? je hebt er zelf geen ervaring mee![]()
bijna alle gt's blijven hangen tussen de 135 en 145 pk op de wielen toch?
ik zat met dunne downpipe en de huidige set up op 133 pk, geen groep a carb
weliswaar op een ander bank maar ook maar met 15 psi
maar moet maar eens in goes op de bank
ben der van overtuigd; niemand !-jo- schreef:denk dat er hier weinig zijn die hun ic berekent hebben aan de hand van hun vulling.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
en waarom niet????Florus schreef:Dat bedoel ik, kan me die 133 pk op 1 Bar, a/d wielen van jou nog niet helemaal voorstellen....Luco/Alpine-racer schreef:op de uitdraaien van de bankenFlorus schreef:Waar baseer je dat op dan? je hebt er zelf geen ervaring mee![]()
bijna alle gt's blijven hangen tussen de 135 en 145 pk op de wielen toch?
ik zat met dunne downpipe en de huidige set up op 133 pk, geen groep a carb
weliswaar op een ander bank maar ook maar met 15 psi
maar moet maar eens in goes op de bank
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.