[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Robert Turbo

Hey Jeroen, vet beter.

Het biertje smaakte zeker wel lekker ofniet. :wink:

Keep up the good work. (Y)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Tom
Moderator
Car: MB

goed nieuws jongen!! effe inrijden en gaan met die ban........19
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ollie

Beters man...waar een Polo niet goed voor kan zijn! (Y)
Tom
Moderator

maar nu natuurlijk de hamvraag. Zit de asbak al vol?
RO 16v

(Y) nu komt het moeilijkste het inrijden.
SMILLIAW

vette shit man, goed bezig (Y)
jeroen.k

Tom schreef:maar nu natuurlijk de hamvraag. Zit de asbak al vol?
nopez :D
Tom
Moderator

jeroen.k schreef:
dan heb je er nog niet veel in gereden :wink:
Marcel B.

Ej das mooi zeg, eindelijk!

veel suc6 met het afbouwen, en veel plezierige km's :)
Don't walk the grass... smoke it
jeroen.k

Tom schreef:
jeroen.k schreef:
dan heb je er nog niet veel in gereden :wink:
Helemaal nog niet zelfs...

Vanochtend vrij gevraagd om te proberen hem rijdend te krijgen, maar niet gelukt. Zonder startkabels start hij nog niet zelf. (ditmaal een almera gebruikt :p ) koelsusteem is ontlucht na een zoektocht voor de lekkende slang. Maar zat er dus 1 niet goed aangesloten. Koelsysteem is nu dus mooi ontlucht. Vervolgens wilde ik even kijken of de versnellingen goed stonden. Dus auto in zn 1, koppeling los en vervolgens afslaan...dus ik denk dat die niet goed staan...alhoewel ik wel de pook in alle versnellingen kan krijgen en als ik hem in zn achteruit zet hoor ik ook zo'n klikgeluidje dat je normaal hoort...dus misschien had ik meer gas moeten geven? :) Hij loopt overigens netjes 1000 rpm en de olidruk blijft ook stabiel...staat net iets onder 3/4 van de meter stationairlopend dan en met koude olie dus...verder geen rare geluiden, behalve dat de kat half los hangt en er dus weinig gedempt wordt :p Had gister meteen boze buurman staan :lol: Maar ja, moet ik wel ff fixxen...maar eerst ff de remmen. Dan kan ik tenminste ff sturen :)
PtrGte
Contacteer:

8)
jeroen.k

Nou gisteren voorzichtig mn eerste proefrit gemaakt in de 19. Liep allemaal lekker. Geen rare geluiden aan de motor reed soepel en dat inrijden gaat helemaal goed komen...

Alleen meteen "probleempje" nr 1 ontdekt...de kachelventilator doet het niet...:( Waar moet ik dit zoeken? Heb geen idee hoe zo'n ding zit aangesloten en waar de fan precies zit...?

Ook de dagteller is niet op 0 te zetten...iemand daar een idee van?
Ollie

Voor de dagteller...daar zit zo'n knopje voor bij de teller :D
jeroen.k

:lol: Ja, maar die doet dus niks! ;) Zit ook niet het hele knopje op, maar alleen een "pennetje" maar die drukt er wel gewoon helemaal in...iemand een idee? :)
Tijn
Contacteer:

denk dattie stuk is.
there is no spoon.
jeroen.k

Dus dan moet er een nieuwe tellerbak in?

O ja, er zit ook nogal condens achter het glaasje bij de tellers...wordt dus helemaal loshalen en een andere tellerbak scoren?
Tijn
Contacteer:

of een losse kilometerteller overschroeven.. kan ook natuurlijk...
maar zo'n dagteller werkt geloof ik met kleine kunstof tandwieltjes en als daar wat van afbreekt kan je het gewoon vergeten, niet te fixen.

't is maar net of je hem vaak gebruikt natuurlijk of je dat wil fixen.
there is no spoon.
Robert dB.

jeroen.k schreef:Dus dan moet er een nieuwe tellerbak in?

O ja, er zit ook nogal condens achter het glaasje bij de tellers...wordt dus helemaal loshalen en een andere tellerbak scoren?
ja, is wel het makkelijkst, tenzij je zelf naar het euvel wilt zoeken.
jeroen.k

Tijn schreef:of een losse kilometerteller overschroeven.. kan ook natuurlijk...
maar zo'n dagteller werkt geloof ik met kleine kunstof tandwieltjes en als daar wat van afbreekt kan je het gewoon vergeten, niet te fixen.

't is maar net of je hem vaak gebruikt natuurlijk of je dat wil fixen.
Gebruik hem niet zoveel, was voor inrijden alleen wel makkelijk...

Maaruh kachelventilator...? Hoe zit dat? :)
Marcel B.

Waarschijnlijk de kachelweerstand, dingen gaan vaak kapot
Don't walk the grass... smoke it
jeroen.k

En in het Nederlands houdt dat in dat...? ik wat moet vervangen/naar kijken...? ;)

Het is echt puur de fan die het niet doet...het wordt wel warm in de auto ;)
PtrGte
Contacteer:

eej joenie, ik zou eerst maar gewoon dat motortje in de gaten houden als ik jouw was, die kachel heb je in de winter toch niet nodig! :wink:
jeroen.k

Nou...het is wel makkelijk om wat te zien door de voorruit! ;) Daar gaat het me meer om :p
Bart V

Achter het schutbord in het midden zit die fan, in de behuizing daarvan aan de zijkant (rechts) zit een stekker. Naast die stekker zitten 2 schroefjes, als je die loshaalt trek je zo je vermogensregelaar eruit welke hoogstwaarschijnlijk kapot is. Heb je al wel de zekering nagekeken?? hij is afgezekerd in de zekeringskast (duh)

Wat betreft je tellerbak, daar was toch mee gerotzooid?? daardoor zal hij wel naar de klote zijn. Kheb nog wel een ph2 kmtellertje liggen voor je, heb je alleen een andere kmstand....

Gr Bart
jeroen.k

Nou gisteren het eerste probleem tegengekomen...

Ik was ff een stukkie aan het rijden...hoor ik opeens een vaag geluid van onder de kap...ik stoppen, kap los leek wel of de electr. waterpomp als een gek stond te draaien....maar het was mijn startmotor volgens mij :s zodra ik de massa met de accu verbind loopt mijn startmotor mee te draaien en starten doet hij dus niet meer :s

Ga dr zo ff naar kijken, maar iemand dit vaker meegemaakt? Tips?

Thx in advance weer :)
Bart V

ik denk dat je dat moet zoeken in de spaghetti bende bij je contactslot aangezien daar zo mee gekloot is zij je??

Startmotor kan niet uitzichzelf gaan draaien ZONDER dat het relais schakelt..
jeroen.k

Maar ook als de startonderbreker erop zit (dus contactslot doet niks) draait de startmotor...en het is ook niet een geluid dat hij probeert te starten, maar meer als een fan die rondraait en dan harder...het komt alleen duidelijk van die kant...
jeroen.k

Nou, ik heb ff gekeken op de startmotor zit alles nog goed (2 plussen en een klein draadje voor het contact...) als ik de massa van het contactslot weghaal blijft hij doorgaan...dus contactslotbedrading heeft er niks mee te maken...nu blijft er volgens mij 1 optie over...het startrelais...? Dat die blijft hangen en de startmotor voeding geeft? Of praat ik nu poep? Het is ook echt een vaag geluid, helemaal geen startmotor geluid. Het is wel duidelijk iets draaiends (je hoort hem op gang komen als je de accupool verbind...) en het gleuid komt 100%van de startmotor af. De startmotor zelf is net nieuw, dus daar zal het ws niet aan liggen denk ik? waar kan ik nog meer zoeken?
jeroen.k

Niemand die dit weet? :s Zou wel leuk zijn als ik dit ff kan fixxen :)
jeroen.k

Nou even mn oom gebeld die wat meer verstand van dit soort dingen heeft...probleem meteen gevonden...de nieuwe startmotor maakt zelf dus gewoon sluiting...omdat hij alleen op de plus (dus zonder contact...) al begint te draaien...dat wordt op hoge poten terug naar de leverancier dus...kan ik een beetje de startmoter eraf gaan draaien :@ Ik heb er nog een van een GT-Turbo liggen dan proberen we die er even onder te klussen...
Bart V

hopelijk heb je niet al die beugels er al opzitten, anders ben je nog wel even aan het klieren met die startmotor, ZEKER zonder brug :(
jeroen.k

Alles zat al helemaal vast ja...maar heb komende week helemaal geen tijd, dus hij gaat morgen naar mn oom en die haalt de startmotor er voor me onder vandaan...en dan even flink klagen bij de leverancier...ik kan morgen ook niet langs komen dus Bart...als je niet reageert bel ik je wel ff morgen ;) Hopen dat mn oom het snel kan regelen (die doet niet anders als aan auto's klussen :) )
Haas
Car: Megane RS

jeroen, ben tijdje niet online geweest, maar vet dat hij goed loopt, afgezien van de startmotor, maar dat komt ook vast goed!

Ben benieuwd, heb je al nieuwe :foto: ??
jeroen.k

Vanochtend voor het eerst met de auto naar mn werk geweest! :D Hij rijdt erg lekker! :D Alles klinkt goed, alleen hij rookt wat meer dan mn andere 19 (gewoon bij stationair draaien bijvoorbeeld...) Hoort dat gewoon bij een nieuwe motor? :) Verder rijdt ie prima :D
Geert Claes

toch leuk als je voor het eerst met een pas gemaakte auto kan rijden.
Ik was ook erg fier toen ik voor het eerst op school aankwam met men GTT.
:D
Plaats reactie