Jackson's GTT
Update:
Vandaag de rest aangesloten en gestart.
Eerst even droog gestart een paar keer en toen even laten lopen.
Ik heb hem even een poosje warm laten lopen maar tot mijn verbazing heeft het blokkie zo weinig oliedruk.
Ook zit er een apart geluidje in het blok, beetje rouw achtig geluid.
Iemand een idee wat het kan zijn met die oliedruk?
Vandaag de rest aangesloten en gestart.
Eerst even droog gestart een paar keer en toen even laten lopen.
Ik heb hem even een poosje warm laten lopen maar tot mijn verbazing heeft het blokkie zo weinig oliedruk.
Ook zit er een apart geluidje in het blok, beetje rouw achtig geluid.
Iemand een idee wat het kan zijn met die oliedruk?
"Le creature de vette shit"
-
- Über-Spammer
Oliedruk sensor al gewisseld met je ander blok? Of heb je alles overgebouwd (heb even geen zin om alles door te spitten
)?
Hoe bedoel je rouw, metaalachtig?

Hoe bedoel je rouw, metaalachtig?
De oliedruksensor heb ik inderdaad overgezet van mijn oude blok.
Eigenlijk is alles gewoon overgezet.
Als ik hem contact maak gaat het lampie branden in het oliedrukmetertje in tellerbak. Ik start hem. Blijft hij nog even aan staan en dan gaat ie na een seconde ofzo weer uit. Dan loopt het tellertje op om een druk aan te geven. Soms blijft ie plat staan en geeft ie geen druk aan, maar soms geeft ie rond de 1 bar aan. Geef ik een klein beetje gas gebeurt er niks met de olie druk (volgens het metertje). Maar dan gaat het lampie ook soms weer branden van het oliedrukmetertje.
Maar ik moet toegeven dat ik ook al is rare dingen had meegemaakt qua oliedruk met mn andere blok. Maar dit was maar heel even en toen deed ie het weer normaal. Krijg de indruk dat die sensor niet lekker is.
Als ik hem contact maak gaat het lampie branden in het oliedrukmetertje in tellerbak. Ik start hem. Blijft hij nog even aan staan en dan gaat ie na een seconde ofzo weer uit. Dan loopt het tellertje op om een druk aan te geven. Soms blijft ie plat staan en geeft ie geen druk aan, maar soms geeft ie rond de 1 bar aan. Geef ik een klein beetje gas gebeurt er niks met de olie druk (volgens het metertje). Maar dan gaat het lampie ook soms weer branden van het oliedrukmetertje.
Maar ik moet toegeven dat ik ook al is rare dingen had meegemaakt qua oliedruk met mn andere blok. Maar dit was maar heel even en toen deed ie het weer normaal. Krijg de indruk dat die sensor niet lekker is.
Nog even wat foto's incl. nieuwe koplampen en knippers 
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... blok42.jpg[/img]
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... blok43.jpg[/img]

[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... blok42.jpg[/img]
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... blok43.jpg[/img]
Ik ben wel te spreken over dat setje. Alleen een ontluchtingsnippel lekt een beetje. Maar das was simpel opgelost. Verder is het een top setje.
Ik heb wel is gehoord dat die setjes uit China niet zo goed waren maar heb er geen ervaring mee. Ik hoop voor je dat het top spul is
Ik heb wel is gehoord dat die setjes uit China niet zo goed waren maar heb er geen ervaring mee. Ik hoop voor je dat het top spul is

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Heb je er al mee gereden verder ? als je een blokkie om gedaan hebt met 1 bar oliedruk dan klinkt ie al snel als een betonmolentje hoorJackson schreef:De oliedruksensor heb ik inderdaad overgezet van mijn oude blok.

Denk eerder een sensorprobleem.. gaat je oliedruklampje wel branden als je 'm op contact zet ?
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Ronald1916V schreef:
Heb je er al mee gereden verder ? als je een blokkie om gedaan hebt met 1 bar oliedruk dan klinkt ie al snel als een betonmolentje hoor![]()
Denk eerder een sensorprobleem.. gaat je oliedruklampje wel branden als je 'm op contact zet ?
Jackson schreef:Ook zit er een apart geluidje in het blok, beetje rouw achtig geluid.

Heb er nog niet mee gereden.
En ga er ook nog niet mee rijden voordat ik zeker weet wat het is.
En ga er ook nog niet mee rijden voordat ik zeker weet wat het is.
Misschien een stomme vraag maar zit er wel genoeg olie in? Gooi er desnoods nog wat bij, beter teveel dan te weinig. Als je het contact aanzet geeft het metertje je oliepeil aan. Ik zou de olieaanvoer van je turbo eraf halen en dan starten zonder bobine kabel, dan moet er olie uitkomen op een gegeven moment.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
en gewoon met de peilstok peilen, niet naar dat metertje kijken, die zijn zo onbetrouwbaar als wat 

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Je hebt de drijfstanglagers enz. toch wel even gecontroleerd ? of heeft dit blok na revisie nog niets gelopen ? (te lui om te lezen
)
Hij kan wel serieus druk verliezen op die manier.

Hij kan wel serieus druk verliezen op die manier.
Dit is allemaal 2-3 maanden nagekeken voor MBC.
Dus ik voelde me niet geroepen om dit alsnog na te kijken.
Ik heb er tussen de 3.5 en 4 liter ingegooid. Das volgens mij prima.
Het is waarschijnlijk iets met de aarde, het blok is gespoten en maakt niet lekker contact met de min. Morgen alles nalopen en eventueel de 2 stekkertjes op de sensor omwisselen.
Ook ga ik de olietoevoerslang naar turbo ook loshalen en droogstarten. Als hier olie uitkomt, moet het wel iets met de sensor of meter zijn.
Dus ik voelde me niet geroepen om dit alsnog na te kijken.
Ik heb er tussen de 3.5 en 4 liter ingegooid. Das volgens mij prima.
Het is waarschijnlijk iets met de aarde, het blok is gespoten en maakt niet lekker contact met de min. Morgen alles nalopen en eventueel de 2 stekkertjes op de sensor omwisselen.
Ook ga ik de olietoevoerslang naar turbo ook loshalen en droogstarten. Als hier olie uitkomt, moet het wel iets met de sensor of meter zijn.
Wat is dit nou voor beredenering? Dus als er maar ergens olie uitkomt dan zal 't wel goed zijn.....?Jackson schreef:Ook ga ik de olietoevoerslang naar turbo ook loshalen en droogstarten. Als hier olie uitkomt, moet het wel iets met de sensor of meter zijn.

en als 't dan stuk loopt, achteraf weer mekkeren dat je bent besodemieterd met een motorblok zeker?!

Ik vind het niet zo leuk wat je nu zegt..
Help liever, ipv dat je me de grond in boort.
Ik geef toe dat ik er niet alle verstand van heb.
Daarom probeer ik jullie hulp hier op dit forum te krijgen.
Help liever, ipv dat je me de grond in boort.
Ik geef toe dat ik er niet alle verstand van heb.
Daarom probeer ik jullie hulp hier op dit forum te krijgen.
Kom, gezien wat je aan 't doen bent, lijk je me niet iemand die achterlijk is ofzo
Laat er dan gewoon eerst ff iemand naar kijken die er wel verstand van heeft...
en als je twijfelt over die oliedruk,......knal d'r een meter tussen en check eerst de druk, dan sluit je dat iig uit!
Zorg er gewoon voor dat je 100% zeker bent dat er genoeg oliedruk aanwezig is, anders is 't feest heel erg snel weer voorbij....

en als je twijfelt over die oliedruk,......knal d'r een meter tussen en check eerst de druk, dan sluit je dat iig uit!
Zorg er gewoon voor dat je 100% zeker bent dat er genoeg oliedruk aanwezig is, anders is 't feest heel erg snel weer voorbij....
Wie weet heeft hij dat wel al gedaan!Florus schreef:Kom, gezien wat je aan 't doen bent, lijk je me niet iemand die achterlijk is ofzo![]()

Maar maak je verder maar niet druk, komt zeker goed

Ik ga het ook nog zeker goed nalopen en nameten voordat ik ermee ga rijden hoor 
Ik weet dat je het goed bedoelt Florus maar het viel gisterenavond even verkeerd
Maar heb je misschien een tip hoe ik er zeker van kan zijn dat ik oliedruk heb? Een of ander maniertje zodat ik niet special een oliedruk metertje hoef aan te schaffen.

Ik weet dat je het goed bedoelt Florus maar het viel gisterenavond even verkeerd

ik zou sowieso een oliedrukmeter in de auto hangen, kan altijd zijn dat je oliedruk door een vage oorzaak weg valt en dan zie je het tenminste aankomen....
metertje van vdo kost maar 52 euri... sensor is wel wat duurder maar die is sowieso niet lekker zeg je al, wat is nou ruim 100 euro als dat het hele gezeik kan voorkomen dat je blok weer een keer fout gaat.......
metertje van vdo kost maar 52 euri... sensor is wel wat duurder maar die is sowieso niet lekker zeg je al, wat is nou ruim 100 euro als dat het hele gezeik kan voorkomen dat je blok weer een keer fout gaat.......
trek eens een fatsoenlijke massakabel van je blok, direct op de minpool van de auto, dat zal wel wat schelen. En dan nog, als de sensor als een goede waarde aangeeft, maar de massa van je tellerpaneel gaar is, wordt het nog niet je van het 
Bij mijn/onze Clio scheelde een massakabel 1 bar druk

Bij mijn/onze Clio scheelde een massakabel 1 bar druk

Ja precies.
Ik ga sowieso die massa even goed nalopen. Heb in principe 2 goede massa kabels naar mn blok lopen. Nieuwe gemaakt van 25mm². Maar die oliedruksensor moet via het blok massa maken. Had het schema er even bij gepakt, super handig! Dat gedeelte waar hij massa dient te maken is gespoten geweest. Ik haal hem ff las en dan schuur ik die verf er vanaf en monteer ik hem weer
Ik ga sowieso die massa even goed nalopen. Heb in principe 2 goede massa kabels naar mn blok lopen. Nieuwe gemaakt van 25mm². Maar die oliedruksensor moet via het blok massa maken. Had het schema er even bij gepakt, super handig! Dat gedeelte waar hij massa dient te maken is gespoten geweest. Ik haal hem ff las en dan schuur ik die verf er vanaf en monteer ik hem weer

-
even een manometer lenen bij een garage incl m14x1.5 banjo, huidige banjo van turbo olieaanvoer + drukzender lossen en daar de manometer op aansluiten; renix A stekker loskoppelen en dan droogstarten zodat je de werkelijke druk kan meten, daarna kijken waar het fout gaat in de auto(zender/klokje/bedrading etc).
blok ziet er netjes uit, leuke kleuren combo zo
ik dacht dat ik slangoverlengte had in de volvo 340 maar dit is nog langer ook 
blok ziet er netjes uit, leuke kleuren combo zo

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ik heb een extern oliedrukmetersetje liggen als je het nodig hebt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maar waar kan uberhaupt een te lage oliedruk door veroorzaakt worden?
Er even vanuit gaande dat de meter/sensor het wel goed aangeeft.
Want ik hoor ook een bepaalde heel zacht rateltje uit het blok vandaan komen. kan dit te maken hebben met die te lage oliedruk?
Heb er in ieder geval nog niet mee gereden..
Er even vanuit gaande dat de meter/sensor het wel goed aangeeft.
Want ik hoor ook een bepaalde heel zacht rateltje uit het blok vandaan komen. kan dit te maken hebben met die te lage oliedruk?
Heb er in ieder geval nog niet mee gereden..
Teveel ruimte tussen de hoofdlagers/drijfstanglagers. Dat zou wel dat zachte getik verklaren.Jackson schreef:Maar waar kan uberhaupt een te lage oliedruk door veroorzaakt worden?
Hoe is de oliepomp?
5 GT Turbo '88 GT5
Dat is dan nog steeds hetzelfde geluid als wat ik hoorde volgens mij. Dit is de reden dat ik hem naar Maurice heb gebracht. Die heeft niets kunnen vinden wat het tikken zou kunnen veroorzaken. Oliepomp niet en lagers niet. Lagers zijn toen ook nog vervangen door nieuwe volgens mij.Jackson schreef: Want ik hoor ook een bepaalde heel zacht rateltje uit het blok vandaan komen. kan dit te maken hebben met die te lage oliedruk?