Jackson's GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Update:

Vandaag de rest aangesloten en gestart.
Eerst even droog gestart een paar keer en toen even laten lopen.
Ik heb hem even een poosje warm laten lopen maar tot mijn verbazing heeft het blokkie zo weinig oliedruk.
Ook zit er een apart geluidje in het blok, beetje rouw achtig geluid.

Iemand een idee wat het kan zijn met die oliedruk?
"Le creature de vette shit"
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Oliedruk sensor al gewisseld met je ander blok? Of heb je alles overgebouwd (heb even geen zin om alles door te spitten :beer: :D )?

Hoe bedoel je rouw, metaalachtig?
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

De oliedruksensor heb ik inderdaad overgezet van mijn oude blok.
Eigenlijk is alles gewoon overgezet.

Als ik hem contact maak gaat het lampie branden in het oliedrukmetertje in tellerbak. Ik start hem. Blijft hij nog even aan staan en dan gaat ie na een seconde ofzo weer uit. Dan loopt het tellertje op om een druk aan te geven. Soms blijft ie plat staan en geeft ie geen druk aan, maar soms geeft ie rond de 1 bar aan. Geef ik een klein beetje gas gebeurt er niks met de olie druk (volgens het metertje). Maar dan gaat het lampie ook soms weer branden van het oliedrukmetertje.

Maar ik moet toegeven dat ik ook al is rare dingen had meegemaakt qua oliedruk met mn andere blok. Maar dit was maar heel even en toen deed ie het weer normaal. Krijg de indruk dat die sensor niet lekker is.
"Le creature de vette shit"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

bij veel gt's doet die meter het sowieso niet, ik zou gewoon een nieuwe sensor halen en een losse meter.... stuk betrouwbaarder!!
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Nog even wat foto's incl. nieuwe koplampen en knippers :)

[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... blok42.jpg[/img]

[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... blok43.jpg[/img]
"Le creature de vette shit"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ziet er lekker uit zo met die slangen :worship:

ben je te spreken eigenlijk over de kwaliteit? ik heb nu dezelfde slangen besteld alleen dan direct uit china ipv via die gast in engeland...
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik ben wel te spreken over dat setje. Alleen een ontluchtingsnippel lekt een beetje. Maar das was simpel opgelost. Verder is het een top setje.

Ik heb wel is gehoord dat die setjes uit China niet zo goed waren maar heb er geen ervaring mee. Ik hoop voor je dat het top spul is :)
"Le creature de vette shit"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

volgens mij is dat precies hetzelfde.... denk dat die engelsman gewoon zijn merkje er op heeft gedrukt en meer niet....

hoeveel had je er voor betaald?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Jackson schreef:De oliedruksensor heb ik inderdaad overgezet van mijn oude blok.
Eigenlijk is alles gewoon overgezet.

Als ik hem contact maak gaat het lampie branden in het oliedrukmetertje in tellerbak. Ik start hem. Blijft hij nog even aan staan en dan gaat ie na een seconde ofzo weer uit. Dan loopt het tellertje op om een druk aan te geven. Soms blijft ie plat staan en geeft ie geen druk aan, maar soms geeft ie rond de 1 bar aan. Geef ik een klein beetje gas gebeurt er niks met de olie druk (volgens het metertje). Maar dan gaat het lampie ook soms weer branden van het oliedrukmetertje.

Maar ik moet toegeven dat ik ook al is rare dingen had meegemaakt qua oliedruk met mn andere blok. Maar dit was maar heel even en toen deed ie het weer normaal. Krijg de indruk dat die sensor niet lekker is.
Heb je er al mee gereden verder ? als je een blokkie om gedaan hebt met 1 bar oliedruk dan klinkt ie al snel als een betonmolentje hoor :p

Denk eerder een sensorprobleem.. gaat je oliedruklampje wel branden als je 'm op contact zet ?
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Heb je er al mee gereden verder ? als je een blokkie om gedaan hebt met 1 bar oliedruk dan klinkt ie al snel als een betonmolentje hoor :p

Denk eerder een sensorprobleem.. gaat je oliedruklampje wel branden als je 'm op contact zet ?
Jackson schreef:Ook zit er een apart geluidje in het blok, beetje rouw achtig geluid.

:~
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Als hij het eerst wel goed deed, kan er ook zomaar iets anders aan de hand zijn natuurlijk. :)

Niet zomaar gaan rijden, dan sloop je misschien veel meer.
5 GT Turbo '88 GT5
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Heb er nog niet mee gereden.
En ga er ook nog niet mee rijden voordat ik zeker weet wat het is.
"Le creature de vette shit"
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Misschien een stomme vraag maar zit er wel genoeg olie in? Gooi er desnoods nog wat bij, beter teveel dan te weinig. Als je het contact aanzet geeft het metertje je oliepeil aan. Ik zou de olieaanvoer van je turbo eraf halen en dan starten zonder bobine kabel, dan moet er olie uitkomen op een gegeven moment.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Als je olie op peil is moet je er niks bijgooien. Teveel olie is net zo schadelijk als te weinig olie. :)
5 GT Turbo '88 GT5
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

en gewoon met de peilstok peilen, niet naar dat metertje kijken, die zijn zo onbetrouwbaar als wat :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Je hebt de drijfstanglagers enz. toch wel even gecontroleerd ? of heeft dit blok na revisie nog niets gelopen ? (te lui om te lezen :p )

Hij kan wel serieus druk verliezen op die manier.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Dit is allemaal 2-3 maanden nagekeken voor MBC.
Dus ik voelde me niet geroepen om dit alsnog na te kijken.

Ik heb er tussen de 3.5 en 4 liter ingegooid. Das volgens mij prima.

Het is waarschijnlijk iets met de aarde, het blok is gespoten en maakt niet lekker contact met de min. Morgen alles nalopen en eventueel de 2 stekkertjes op de sensor omwisselen.
Ook ga ik de olietoevoerslang naar turbo ook loshalen en droogstarten. Als hier olie uitkomt, moet het wel iets met de sensor of meter zijn.
"Le creature de vette shit"
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Jackson schreef:Ook ga ik de olietoevoerslang naar turbo ook loshalen en droogstarten. Als hier olie uitkomt, moet het wel iets met de sensor of meter zijn.
Wat is dit nou voor beredenering? Dus als er maar ergens olie uitkomt dan zal 't wel goed zijn.....? :(

en als 't dan stuk loopt, achteraf weer mekkeren dat je bent besodemieterd met een motorblok zeker?! (Y)
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik vind het niet zo leuk wat je nu zegt..
Help liever, ipv dat je me de grond in boort.

Ik geef toe dat ik er niet alle verstand van heb.
Daarom probeer ik jullie hulp hier op dit forum te krijgen.
"Le creature de vette shit"
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

pm :)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Kom, gezien wat je aan 't doen bent, lijk je me niet iemand die achterlijk is ofzo :p

Laat er dan gewoon eerst ff iemand naar kijken die er wel verstand van heeft...

en als je twijfelt over die oliedruk,......knal d'r een meter tussen en check eerst de druk, dan sluit je dat iig uit!

Zorg er gewoon voor dat je 100% zeker bent dat er genoeg oliedruk aanwezig is, anders is 't feest heel erg snel weer voorbij....
S95Sedan
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 12 sep 2008 16:56
Contacteer:

Florus schreef:Kom, gezien wat je aan 't doen bent, lijk je me niet iemand die achterlijk is ofzo :p

Laat er dan gewoon eerst ff iemand naar kijken die er wel verstand van heeft...

en als je twijfelt over die oliedruk,......knal d'r een meter tussen en check eerst de druk, dan sluit je dat iig uit!

Zorg er gewoon voor dat je 100% zeker bent dat er genoeg oliedruk aanwezig is, anders is 't feest heel erg snel weer voorbij....
Wie weet heeft hij dat wel al gedaan! (I)

Maar maak je verder maar niet druk, komt zeker goed ;)
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik ga het ook nog zeker goed nalopen en nameten voordat ik ermee ga rijden hoor :)

Ik weet dat je het goed bedoelt Florus maar het viel gisterenavond even verkeerd :) Maar heb je misschien een tip hoe ik er zeker van kan zijn dat ik oliedruk heb? Een of ander maniertje zodat ik niet special een oliedruk metertje hoef aan te schaffen.
"Le creature de vette shit"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik zou sowieso een oliedrukmeter in de auto hangen, kan altijd zijn dat je oliedruk door een vage oorzaak weg valt en dan zie je het tenminste aankomen....

metertje van vdo kost maar 52 euri... sensor is wel wat duurder maar die is sowieso niet lekker zeg je al, wat is nou ruim 100 euro als dat het hele gezeik kan voorkomen dat je blok weer een keer fout gaat.......
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

trek eens een fatsoenlijke massakabel van je blok, direct op de minpool van de auto, dat zal wel wat schelen. En dan nog, als de sensor als een goede waarde aangeeft, maar de massa van je tellerpaneel gaar is, wordt het nog niet je van het :)

Bij mijn/onze Clio scheelde een massakabel 1 bar druk :)
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ja precies.
Ik ga sowieso die massa even goed nalopen. Heb in principe 2 goede massa kabels naar mn blok lopen. Nieuwe gemaakt van 25mm². Maar die oliedruksensor moet via het blok massa maken. Had het schema er even bij gepakt, super handig! Dat gedeelte waar hij massa dient te maken is gespoten geweest. Ik haal hem ff las en dan schuur ik die verf er vanaf en monteer ik hem weer :)
"Le creature de vette shit"
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

even een manometer lenen bij een garage incl m14x1.5 banjo, huidige banjo van turbo olieaanvoer + drukzender lossen en daar de manometer op aansluiten; renix A stekker loskoppelen en dan droogstarten zodat je de werkelijke druk kan meten, daarna kijken waar het fout gaat in de auto(zender/klokje/bedrading etc).

blok ziet er netjes uit, leuke kleuren combo zo (Y) ik dacht dat ik slangoverlengte had in de volvo 340 maar dit is nog langer ook :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik heb een extern oliedrukmetersetje liggen als je het nodig hebt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Maar waar kan uberhaupt een te lage oliedruk door veroorzaakt worden?
Er even vanuit gaande dat de meter/sensor het wel goed aangeeft.
Want ik hoor ook een bepaalde heel zacht rateltje uit het blok vandaan komen. kan dit te maken hebben met die te lage oliedruk?

Heb er in ieder geval nog niet mee gereden..
"Le creature de vette shit"
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Jackson schreef:Maar waar kan uberhaupt een te lage oliedruk door veroorzaakt worden?
Teveel ruimte tussen de hoofdlagers/drijfstanglagers. Dat zou wel dat zachte getik verklaren.

Hoe is de oliepomp?
5 GT Turbo '88 GT5
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

oliepomp of oliepompmechanisme en lagers.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

mijn blok tikt ook/ klinkt wat rauw als ie nog koud is, warm is het over.
Maar dat zegt natuurlijk niks over je oliedruk...
5GTT & clio II 1.6 16v
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

als ik bij warm draaien een tik hoor weet ik al hoe laat het is. Schroef het carter eronderuit, dan weet je vaak al veel.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Jackson schreef: Want ik hoor ook een bepaalde heel zacht rateltje uit het blok vandaan komen. kan dit te maken hebben met die te lage oliedruk?
Dat is dan nog steeds hetzelfde geluid als wat ik hoorde volgens mij. Dit is de reden dat ik hem naar Maurice heb gebracht. Die heeft niets kunnen vinden wat het tikken zou kunnen veroorzaken. Oliepomp niet en lagers niet. Lagers zijn toen ook nog vervangen door nieuwe volgens mij.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Die tik moet toch ergens vandaan komen ? Een tik in een onderblok kan nooit gezond zijn, althans, das mijn idee maar.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie