Steven's rides - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Het is een alu schoteltje inderdaad, die kan op de draaibank nog wel gereproduceerd worden, maarrrr de bijpassende moer is ook niet een die je standaard in het schap van de ijzerhandel gaat vinden, die is weer net pas voor die topschotel.

Op zich zou een foto van een complete poot ook nog wel welkom zijn om te kijken hoe die handel nu op elkaar geprakt zit.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

beetje handige draaiert kan dat toch zo maken?
en die moer past een originele van een clio niet?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

mn vorige h&r set had de zelfde soort contructie....
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ha je was me net voor.

je kan ook gewoon een gangbare draadsoort er op laten tappen en klaar ben je.
loctite doet wonderen.

suc 6 maar komt vast goed.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Wat voor schroefdraad zit erop. Buitendiameter en spoed (=aantal gangen per mm)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

Ik zal morgenavond wel even een Foto's maken van mijn topschotels.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik ben ook van het werkbouwtuig Sjakie ;)

Zal eerst eens een schuifmaat zoeken, die is pleite. Volgens mij is het draad hetzelfde als wat origineel op de Cliopoten zit, dus zo'n topcup kan je de moer wel van verbouwen om passend te maken op een gedraaide schotel denk ik.

Maar een rotte schroefset waar ik ff de boor doorheen kan halen om t passend te maken is ook prima 8)

Maar wat ik wat vaag vind, je draait met die dikke moer de veer omlaag, maar dan heb je nouwelijks schroefdraad over om een topschotel met lager ertussen te fietsen?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik kon de bovenste moeten voor mijn Bilstein B6 M14x1,5 gewoon hier bij een constructiebedrijf uit het magezijn kopen (als nylocs!).
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik doel ook meer op de kraag die aan die moer zit, niet de moer en het schroefdraad an sich.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Die kraag is om de schotel te centreren, die kan je ook apart draaien.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

steven?

werk je het laatste jaar op een tankstation ofzo? laat gewoon wat draaien man :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Met de huidige brandstofprijzen kan een goeie personeelskorting daar best leuk zijn :lol: (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

bij bijv kw kun je dat soort schroefsetspul gewoon los bestellen.

http://www.kwshop.de/index.php?mg=26&pg ... ew=gallery

Maar voor dat geld kun je het ook wel laten draaien denk ik.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

2 tientjes ben je anders zo kwijt denk ik. Maar iets laten draaien zal inderdaad ook de wereld niet kosten. Zou ook nog kunnen dat biesheuvel ofzo nog wat van die dingen heeft liggen. Als je twee dezelfde hebt met de juiste maat voor de veer kom je een heel eind.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

mis je niet nog iets van je bovenschotel? Heb deze poten nog nooit gezien hoor, maar het lijkt erop dat je de bovenschotel op de demper vast kunt zetten met zo'n veerringetje net als een standaardpoot?
zie:
[img]http://elffers.home.xs4all.nl/5GTT/Williams/Cuptop3.jpg[/img]
Onder het schroefdraad zit een soort verjonging, en dan een klein gleufje waar die veerring in moet?
Als de veerschotel achter dat ringetje blijft hangen, zit de schokdemper zelf in elkaar en zijn ze te monteren.
Reden ze met die cupauto's met solid mounts?? Dan kan ik me voorstellen dat de zuigerstang daardoorheen valt en dan de moer die je hebt daar bovenop? Deze moer centreert dan met de kraag in de topmount en bij vastdraaien/monteren, valt die kraag (door de topmount heen dus) weer in de bovenschotel? Anders kun je de schokdemper ook nooit vast aan de topmount bouten? M.a.w. de topmount klem je in tussen die moer en de bovenschotel en wordt gecentreerd door de kraag van de moer...

Geen idee of het zo hoort te zitten, maar als ik je foto's bekijk, denk ik hier aan. Hoop dat mijn gebrabbel overkomt....... ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Martijn Kool schreef:steven?

werk je het laatste jaar op een tankstation ofzo? laat gewoon wat draaien man :p
Hehe tankstation?
Tja het in contact komen met een draaier kost mij al meer (kostbare) tijd dan het besparen. En er zijn dus ook mensen die met bruikbare tips komen, zie hieronder:

Steven(stk) schreef:bij bijv kw kun je dat soort schroefsetspul gewoon los bestellen.

http://www.kwshop.de/index.php?mg=26&pg ... ew=gallery

Maar voor dat geld kun je het ook wel laten draaien denk ik.
Top, hier bestel ik 'r gewoon 2 van denk ik, weet iemand watvoor diameter veren er op een KW-set zitten?

En opa Luco, schroef eens zo'n veerpoot uit die 5, zodat ik kan zien hoe zo'n ding is opgebouwd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Als je opgelet had, die liggen uit elkaar op de werkbank :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kep niet eens gekeken in je schuur, ik heb meer genoten van de natuur en het pontje :D

Doe ff een foto van de opbouw van de voorzijde, standaard zijn die cupveren 180N/mm veren toch? Das ws. iets te heftig voor de straat, denk meer aan 100-120.

Wat zit er standaard op een FK/KW set aan springrate eigenlijk?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Zal morgen ff fotos maken, maar ik heb een topschotel met een soort uniball lager he.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven, foto's van mijn setje heeft geen zin, ik heb verdraaibare schotels en de veerpoten zijn daarop aangepast, in de topschotels zit een groef waar je een lager indoet die vastgehouden word met een circlip.

BOnder het lager komt dan een pasring die de poot zentreert en dan bovenop een speciale bus met schroefdraad zodat je alles aandraait.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Doe toch maar even een foto, want volgens mij heb ik dezelfde constructie. Ik heb volgens mij ook een pasring nodig en apart lager.

Of zijn er exploded views verkrijgbaar vanuit het cupboek?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Dan maak ik morgen even fototjes.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kijk zo past die topschotel ook bovenop de demper, dan zit hij ook mooi gecentreerd en dan klinkt jouw verhaal wel wat logischer.

Zijn er cuptekeningen hiervan, Antoine, jij misschien? :)

[img]http://elffers.home.xs4all.nl/5GTT/Williams/Cuptop4.jpg[/img]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Nou de fotos gelijk maar even gemaakt.
Vergeet niet dat dit allemaal door Peter destijds is aangepast op de vijf he.
Dus hoe het standaard zit weet ik niet.

[img]http://imageshack.us/a/img542/7057/001d ... olutie.jpg[/img]
De topschotel met lager en busjes

[img]http://imageshack.us/a/img19/2623/002de ... olutie.jpg[/img]
Onderkant topschotel


[img]http://imageshack.us/a/img688/2927/003d ... olutie.jpg[/img]
Lager met busje los voor gat topschotel


[img]http://imageshack.us/a/img707/8099/005d ... olutie.jpg[/img]
Lager in topschotel

[img]http://imageshack.us/a/img31/6556/006de ... olutie.jpg[/img]
zo ziet het er dan van boven uit


[img]http://imageshack.us/a/img62/9462/007de ... olutie.jpg[/img]
veerschotel

[img]http://imageshack.us/a/img854/5959/008d ... olutie.jpg[/img]
kompleet

Beetje duidelijk zo??
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Wat wil je precies zien, de opbouw van de demper?
Ik had foto's op facebook staan maar die heb ik een tijdje geleden verwijderd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

@Ouwe, thanx... al is jouw opbouw ook totaal anders idd.
Had jij je email ook ontvangen op je live account?

Ik mis niet alleen die veerschotel, maar ook wat centreerringen en lagers etc. ik kan dit niet zomaar opbouwen met 'n nieuwe veerschotel en originele toplagers. En dat hoeft ook niet, paar uniballs is mooier :)

Kun jij die pix anders even mailen Ant1?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Stom he.. heb je een mooie site..maak je er geen gebruik van.

[img]http://www.renaultclio16v.nl/download/cliogra/3201.jpg[/img]

[img]http://1.media.hyves-static.net/8304541 ... 54176.jpeg[/img]

Zo is een AST topmount opgebouwd

[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 5766_n.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door antoine op za 13 okt 2012 7:27, 2 keer totaal gewijzigd.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Dit zijn gr A dempers. Sinds donderdag contact met een oud rally cup rijder en ook die auto stond en staat op proflexen (zie Geert's Clio)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Thnax!

Hmm dit is heel anders/uitgebreider dan de poten die ik heb staan, aparte is dat ik ook geen sleufgaten in de poot heb voor het camber verstellen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:@Ouwe, thanx... al is jouw opbouw ook totaal anders idd.
Had jij je email ook ontvangen op je live account?

Ik mis niet alleen die veerschotel, maar ook wat centreerringen en lagers etc. ik kan dit niet zomaar opbouwen met 'n nieuwe veerschotel en originele toplagers. En dat hoeft ook niet, paar uniballs is mooier :)

Kun jij die pix anders even mailen Ant1?
Graag gedaan, geen email ontvangen
moet je naar mijn reguliere email sturen

Schotels zijn van een golf geloof ik, en die toplagertjes hebben ze bij biesheuvel.
dan kan je opbouwen zoals je zelf wilt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zo nou zoals iedereen wel gezien, het is het einde van het Williams Era:

De nieuwe eigenaar is een man op iets oudere leeftijd, die de auto wil gaan inzetten om jonge karttalenten (oa kleinzoons) op te laten stappen op op assen, het is ergens ook wel jammer, maar ik ben ook wel blij om te zien dat de auto zo goed terecht komt en in ieder geval blijft doen waar hij het meest voor geschikt is :)

Hier een foto van de trotse eigenaar met z'n zoon:
[img]http://elffers.home.xs4all.nl/5GTT/Will ... _Willy.jpg[/img]
Ik zal de man nog even op de RTC wijzen, wie weet dat hij hier nog opduikt.

What's next? Voor het eerst sinds m'n autobezitjaren ben ik dan echt Renault-loos, dat is toch wel een jaar of 12 geweest.
Er staat ergens in het land een BMW voor me klaar, waar ik m'n ouwe hobby in de tijd van m'n AE86 weer wil gaan oppakken: Driften.
Uiteraard zal de auto ook weer dienst doen op de ring voor gewoon 'nette' rondes, zover dat gaat hehe, fotos komen als ik 'm thuis heb staan.
Sommige weten het allang al, het is in ieder geval niet een 'standaard' type hehe.

Is het dan ook het einde van de RTC? Nee, ik ben er nu al een goeie 12 jaar lid en blijf zeker de komende jaren nog wel sympathisant, zeker gezien ik ook nog geen gezellige (actieve) BMW-club heb gevonden. Dus vooralsnog helaas voor degenen die mij graag zien gaan >)

En wie weet als er een autootje voor de vriendin bijkomt, dat dit gewoon ook weer een simpel 5je wordt.


Dus we sluiten dit topic niet, nee: to be continued!
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Goed gelopen Steven!

Wat mij betreft plaats je hier voortaan al je BMW updates/vorderingen/verslagen.

Leuke foto btw!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Gefeliciteerd met de verkoop, ben benieuwd wat je straks aan gaat schaffen. We gaan het vast zien :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Leuke foto! Ben benieuwd naar je bmw stevie!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie