[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
-PAZ-
Über-Spammer

past een hoofdremcilinder van een laguna 2.0 16v ook op rembekrachtiger van een gtt???
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

als je grotere remmen hebt monteerd erwin geloof ik een hoofdremcilinder van 23??
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V

De cilinder past wel ws, alleen 2 remnippels zijn anders (groter). Redelijk overbodige upgrade verder, tenzij je grotere remklauwen monteert van bijvoorbeeld de clio RS.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

als je grotere schijven monteert is het handig ook grotere klauwen te monteren
als je dat niet doet hou je geen vlees over bij de gaten van het passtuk en wordt het erg zwak?
Bart V

Wellicht bedoel je het andersom?? :) Maar uiteraard bedoel ik dan complete remmerij van een RS :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

met standaard klauwen hou je geen vlees over bedoel ik :)
-PAZ-
Über-Spammer

Bart V schreef:De cilinder past wel ws, alleen 2 remnippels zijn anders (groter). Redelijk overbodige upgrade verder, tenzij je grotere remklauwen monteert van bijvoorbeeld de clio RS.
heb het idee dat mijn hoofdrem cilinder niet 100% meer is dus als ik hem vervang zou ik em gelijk upgraden dus vandaar mijn vraag

@ luco 23?? bedoel je 23mm diameter van hoofdremcilinder, en van welk model komt die dan??
Bart V

De diameter van de laguna cilinder is 23.8 mm. De originele is 20.6 mm.
-PAZ-
Über-Spammer

is er wel een hoofdremcilinder van een andere type renault die je zo over kan zetten op gtt rembekrachtiger zonder de leidingen te moeten aanpassen
Bart V

De cilinder van de 19 16V en clio 16V (en ook de meeste niet-16V modellen) zal gelijk zijn aan de gtt, aangezien al deze modellen dezelfde remklauwen hebben.
-PAZ-
Über-Spammer

zal dat eens opzoeken vanmiddag, zou evt kunne dat die van een 16v iets groter is omdat ook schijven groter zijn, auto zwaarder dus evt iets meer remvermogen
Steven
Car: M536

Nee die is hetzelfde :p

Verder heeft de hoofdremcilindergrootte te maken met de zuiger diameters, zoals Bart al een paar x probeert duidelijk te maken.
Dat heeft dus nix te maken met de grootte van je schijven.

Dus grotere remzuigers in je klauwen betekend dieper trappen.
Neem je dan een grotere hoofdremcilinder, kun je per slag meer olie verplaatsen en dus korter trappen.
Neem je een grotere hoofdremcilinder met originele klauwen krijg je een nog kortere slag als origineel en moet je harder trappen.

Tis dus alleen intressant als je Renault sport/Clio RS/Wilwood/etc. klauwen neemt.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

dat bedoelde ik ook als je grotere schijven neemt, kom je niet weg met je standaard klauwen omdat je geen vlees over houd bij het passtuk

dus grotere schijven= andere klauwen= grotere klauwen= grotere hoofdremcilinder
je vervalt van het een in het andere als je het goed wilt doen :)

klauwen en schijven van een 21 tx is ook een goede optie
helemaal kompleet inclusief rond de 800 euro en dan heb je geboorde en gegroefde schijven, klauwen, passtukken voor de klauwen en hoofdremcilinder
Bart V

De TXI heeft idd 285 mm schijven, alleen hebben die een steek van 108, en daar heb je dus niets aan.

Voor veel minder kan je een complete set clio RS remmen aanschaffen (280 mm) met bijbehorende brackets. Past probleemloos op de clio/19/5, zolang je maar minimaal 15 inch hebt. mensen die interesse hebben kunnen mij een PM sturen.
-PAZ-
Über-Spammer

de kortere pedaal slag daar was het me ook min of meer om te doen, vind nu dat ie nog te diep trap, maar hoofdremcilinder word ook minder. dan toch eerst maar es kijken wat ie doet met een nieuwe hoofdremcilinder. dit zal mischien ook wel het gewenste resultaat geven. anders kunne we altijd nog groter gaan
Donleben
Contacteer:

Donleben schreef:Deze schijven zijn wel 4 gaats en passen op een clio I (Y)

2.0 TXI 12_V +Kat. ;B48Q/Y/R;(99kW) Inj. J7R-754 9/1989 2/1994
Remschijf voor
Geventileerd 285x21x32x4

2.0 GTX,RX,RXE ;K483;(88kW) Inj. J7R-750/751 3/1986 8/1989
Remschijf voor
Geventileerd 285x21x32x4
In de schuur kwam ik ook een doos tegen van de door mij gekochte schijven. Misschien hebben jullie er wat aan. Waren niet zo duur bij Brezan met clubkoting (Y)
http://www.priyantha.nl/rtc/upload/15082006300.jpg
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Bart V schreef:De TXI heeft idd 285 mm schijven, alleen hebben die een steek van 108, en daar heb je dus niets aan.

Voor veel minder kan je een complete set clio RS remmen aanschaffen (280 mm) met bijbehorende brackets. Past probleemloos op de clio/19/5, zolang je maar minimaal 15 inch hebt. mensen die interesse hebben kunnen mij een PM sturen.
beetje appels en peren vergelijken kompleet systeem of alleen schijven an passtukken :D :D
nou ja er rijden diverse vijfjes met de 21 schijven dus zal wel passen, want ik weet dat die het anders niet zo maakt :lol:
-PAZ-
Über-Spammer

ik rijd op de gtt met 260mm schijven ( 16v kit ) en 15"wielen, past dit ook met 14 duims, zit er over te denken om winterbanden te leggen en dan 14 duimers
Steven
Car: M536

Jah dat past, er zullen misschien wel een paar 14" ers zijn met hele dikke rand waarbij je het plaklood misschien wat moet verplaatsen. Maar in principe past het gewoon.

De 16v is ook op 14" staal geleverd he. (Die RSi/Clio S velgies).
Xabre
Car: 19 16V

weet iemand wat het verschil is tussen de remmerij van een standaard Clio RS en een Clio RS Cup-racer?

Ik wil namelijk Clio RS remmen erop hebben samen met die adapterplaten van Bart V, ik vroeg om Clio RS remmen maar iemand bood mij Clio RS Cup remmen aan :P dus gaat dit ook passen?
Christian

denk als die zuiger nog groter is
Bart V

Nee, dat spul is gewoon hetzelfde, en gaat dus prima passen (Y) Waarom ze dat "cup" remmen noemen is mij ook niet duidelijk, maar het zijn gewoon klauwen met een zuigerdiameter van 54 mm, geschikt voor schijven van 280 mm.

Vraag er voor de zekerheid even een foto van.
Xabre

Ik zal even vragen om een foto.

Bedankt Bart. :)
Haas
Car: Megane RS

Lionheart schreef:Hi,

Voor het afmaken van mijn Clio Williams voor circuit gebruik (met name Nurburgring maar ook voor circuits als Zolder (waar je echt goede remmen nodig hebt)) ben ik aan het kijken wat d ebeste remupgrade is.

Heb inmiddels een en ander gezien en gehoord qua mogelijkheden mbt grotere (voor) remmen op een CLio Williams.

- Clio RS remklauwen/remschijven/? ombouw kit => Clio I
- Hi-Spec / AP racing / ... voor Clio I
- Laguna remklauwen/remschijven/hoofdremcylinder ombouw kit =>
- ...

Zijn er nog andere mogelijkheden ? Heb ook eens iets gehoord met een 21 model (1 specifiek model) wat zou kunnen.

Ombouwen vanaf een RS bijvoorbeeld heeft het voordeel van grote beschikbaarheid remblokjes (versus WIlwood/Hi-spec etc. die vaak specifieke types blokje nodig hebben met dito levertijd) zoals door Menno (terecht) al eens aangegeven.

Zit er qua remmen (kracht) verschil tussen de Laguna ombouw en die van de CLio RS ? Prijs verschil ? Evt andere upgrade 'kits' ?
(welk type Laguna gaat het eigenlijk om, en wie levert/verkoopt die brackets ?)

Zoek remsysteem dat in 15" velgen past; maw rond de 285 a 290 mm schijven.

Groetjes,
Aernoudt
vanuit ander topic gepost..
Bart V

Als je veel te besteden hebt is een setje wilwood of ap racing remklauwen fraai spul. Probleem is gewoon dat dit spul erg duur is, en er is een veel goedkoper alternatief wat qua performance gewoon ruimschoots voldoet, namelijk clio RS remmen.

De laguna (meeste modellen) remmen zijn in principe hetzelfde als de RS remmen. 54 mm remzuigers en 280 mm remschijven. Een grotere remcilinder van de laguna is aan te raden, maar niet 100% noodzakelijk. Als je goede blokken monteert op dit remsysteem heb je gewoon krachtige remmen, die ruimvoldoende zijn voor circuitgebruik. Het geheel past op je clio met behulp van speciale adapterplaten.

Als je hier interesse in hebt, stuur mij even een pm.
MarcoG
Contacteer:

Bart V schreef:Als je veel te besteden hebt is een setje wilwood of ap racing remklauwen fraai spul.
Check eens ebay motors usa. Die jongens hebben wel wat in de aanbieding af en toe. Anders zijn nieuwe wilwoods ook retegoedkoop in de USA. Ongeveer 120-150 dollar per klauw. Dingen wegen ook geen biet dus duur verzenden is het ook niet. :)
Beetje geluk moet je hebben soms.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

MarcoG schreef:
Bart V schreef:Als je veel te besteden hebt is een setje wilwood of ap racing remklauwen fraai spul.
Check eens ebay motors usa. Die jongens hebben wel wat in de aanbieding af en toe. Anders zijn nieuwe wilwoods ook retegoedkoop in de USA. Ongeveer 120-150 dollar per klauw. Dingen wegen ook geen biet dus duur verzenden is het ook niet. :)
Beetje geluk moet je hebben soms.
willwoods kosten hier ook maar 150 euro hoor :D :D
alleen passen die niet op de standaard schijven :)
MarcoG
Contacteer:

Ha Luco, hoe dik zijn standaard schijven dan? Ik weet dat wilwood remmen levert voor schijven tot minimaal 20 of 21 mm dik. Ik heb zelf de big brake kit maar die schijven zijn dacht ik net zo dik als origineel. In ieder geval zouden de wilwoods wel moeten passen.
Robke
Car: Lexus IS250

Ik heb hier een tijdje geleden een Wilwood setje met standaard remschijven gehad, dus dat past gewoon.....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

dan zal je andere klauwen hebben van willwood die wel passen
ik heb er lancia schijven op zitten
dan heb je andere klauwen en verloopstukken nodig
maar kan best zijn dat ze ook klauwen hebben voor de standaard schijven

ik weet wel dat ze mij ontzettend goed bevallen (Y) (Y) (Y)
Gast

Bart V schreef:De TXI heeft idd 285 mm schijven, alleen hebben die een steek van 108, en daar heb je dus niets aan.

een txi heeft 4x100 :wink: enkel de turbo heeft 5x108 net zoals alle nieuwe laguna modellen, bepaalde safrane's en de espace's.

Was domweg op zoek naar schijven en hun specificatie van de safrane biturbo (als upgrade) maar bleek dan weer goedkoper uit te komen met Clio V6 of megane RS remmerij. Al deze dingen zijn zwaar in prijs aan het zakken.
Gast

Bart V schreef:Als je veel te besteden hebt is een setje wilwood of ap racing remklauwen fraai spul. Probleem is gewoon dat dit spul erg duur is, en er is een veel goedkoper alternatief wat qua performance gewoon ruimschoots voldoet, namelijk clio RS remmen.
Brembo rules ! :D
Xabre

gaat dat (lees: clio rs remmen) zeker weten passen met 15" standaard 19 16v ph2 wielen?
Bart V

Zou ik even moeten passen. Ik heb die wielen zelf op mijn megane, en zal ze eens passen op de circuitauto voor je (zitten ook rs remmen op) Maar ik weet 98% zeker dat het gaat passen.
Xabre

Als je dat zou willen doen bedankt :)
Plaats reactie