ACT: Twingo I
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
ik denk dat er nog wel zijn met zo'n tribal renault logo...
en meost iemand die auto kopen, zou het zeer luik zijn moet ie effe verlaagd worden, velgen krijgen en de bumpers in t zwart meegespoten zouden worden ipv dat spuuglelijke groen ... just my humble opinion
...ZEER MOOIE TRIBAL MET RENAULT LOGO OP DE ACHTERRUIT (ENIGSTE OOIT GEMAAKT)
dat gebeurt wel meerAnthonyR schreef:Je hebt gelijktut schreef:...ZEER MOOIE TRIBAL MET RENAULT LOGO OP DE ACHTERRUIT (ENIGSTE OOIT GEMAAKT)
-
Ik hoop dat jullie mij het volgende eens zouden kunnen uitleggen!!
Ik heb nooit wat begrepen over die velgmaten, als ik het goed heb en ik wil velgen kopen voor de twingo dan moet ik kijken naar 4x100 toch??
Maar hoe zit het nou met de et?? en met de J maat??
Ik lees namelijk wel steeds 31 et ofzo, en 7j maar ik snap er helemaal niks van.
Alvast bedankt

Ik heb nooit wat begrepen over die velgmaten, als ik het goed heb en ik wil velgen kopen voor de twingo dan moet ik kijken naar 4x100 toch??
Maar hoe zit het nou met de et?? en met de J maat??
Ik lees namelijk wel steeds 31 et ofzo, en 7j maar ik snap er helemaal niks van.
Alvast bedankt

-
Oh ja, vergeet ik nog. Ik zou graag cupvelgen nemen onder de twingo, maar ik weet niet of ik voor 13, 14 of 15 inch moet gaan.
En mischien zien 15 inch cupvelgen er wel niet uit, iemand daar mischien een foto van onder de twingo??
En mischien zien 15 inch cupvelgen er wel niet uit, iemand daar mischien een foto van onder de twingo??
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Nee, hij heeft 2 keer (Edit: zelfs 3 keer) 'de enigste' in de advertentie staan.AnthonyR schreef:
Je hebt gelijk
de 1e keer heeft ie de titel van z'n advertentie wat ongelukkig neergezet (zodat het net lijkt of zijn Twingo de enig(st)e is met een cabriodakje, de 2e keer doelt ie op het uiterlijk (en daar heeft ie gelijk in)
en de 3e keer doelt ie op die tribal

Dus eigenlijk had je al gelijk, Anthony

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
4x100 is de afstand van de wielbouten, dat moet inderdaad 4x100 zijn voor een twingo.
de J waarde is hoeveel inch de velg breed is.
de ET waarde is eigenlijk de offset; hoever het middenstuk van de velg van de binnenrand zit.
ik heb 14J6.5 ET36, en dat loopt vanachter aan tegen mijn chassis. zelfs met 12mm spacers op mn achteras (6mm per kant) loopt het aan... van wat ik tot op heden gelezen heb op dit forum zou je je best kunnen richten op ET waardes ergens half de 20...
en persoonlijk vind ik 15" belachelijk groot voor een twingo... k heb nu 14" en da's ongeveer het grootste dat er mooi onder staat vind ik
de ET waarde is eigenlijk de offset; hoever het middenstuk van de velg van de binnenrand zit.
ik heb 14J6.5 ET36, en dat loopt vanachter aan tegen mijn chassis. zelfs met 12mm spacers op mn achteras (6mm per kant) loopt het aan... van wat ik tot op heden gelezen heb op dit forum zou je je best kunnen richten op ET waardes ergens half de 20...
en persoonlijk vind ik 15" belachelijk groot voor een twingo... k heb nu 14" en da's ongeveer het grootste dat er mooi onder staat vind ik

-
Dus des te minder ET je hebt, des te minder kans heb je dat de velg aanloopt aan de binnenkant????tut schreef:4x100 is de afstand van de wielbouten, dat moet inderdaad 4x100 zijn voor een twingo.
Voorbeeld.... stel je hebt 14j7 ET15 dan heb je wel hele brede banden, maar staan ze heel erg ver naar buiten?
Voorbeeld is van oude bmw dus was ik niet van plan dit aan te schaffen hoor, stond gewoon op mp.
En als je dan een hele lage ET neemt(zoals hierboven), heb je dan kans dat hij tegen je wielkast aanloopt????
als ik het me goed voorheb, is dit inderdaad zo. hoewel dat ver naar binnen of naar buiten steken al bij al nog wel relatief is hoor... en t is ook afhankelijk van auto tot auto.. bij de ene is ET15 normaal, terwijl dat dat bij een andere als extreem german style overkomt. t is uiteraard afhankelijk van het koetswerk errondrubbere ronnie schreef:Dus des te minder ET je hebt, des te minder kans heb je dat de velg aanloopt aan de binnenkant????
Voorbeeld.... stel je hebt 14j7 ET15 dan heb je wel hele brede banden, maar staan ze heel erg ver naar buiten?
Voorbeeld is van oude bmw dus was ik niet van plan dit aan te schaffen hoor, stond gewoon op mp.
En als je dan een hele lage ET neemt(zoals hierboven), heb je dan kans dat hij tegen je wielkast aanloopt????

ik denk dat je op een twingo met een et van onder de 20 last gaat hebben met je wielkassen, en dat je die dan zal moeten uitrollen...
-
Weer wat geleerd mooi, dank je wel Tut.tut schreef:als ik het me goed voorheb, is dit inderdaad zo. hoewel dat ver naar binnen of naar buiten steken al bij al nog wel relatief is hoor... en t is ook afhankelijk van auto tot auto.. bij de ene is ET15 normaal, terwijl dat dat bij een andere als extreem german style overkomt. t is uiteraard afhankelijk van het koetswerk errondrubbere ronnie schreef:Dus des te minder ET je hebt, des te minder kans heb je dat de velg aanloopt aan de binnenkant????
ik denk dat je op een twingo met een et van onder de 20 last gaat hebben met je wielkassen, en dat je die dan zal moeten uitrollen...
Maar zit eens te neuzen op mp en zie wel dat er maar weinig velgen aangeboden worden in deze specifieke maten!!!
Dat is natuurlijk wel weer minder!!!
rubbere ronnie schreef:Weer wat geleerd mooi, dank je wel Tut.tut schreef:als ik het me goed voorheb, is dit inderdaad zo. hoewel dat ver naar binnen of naar buiten steken al bij al nog wel relatief is hoor... en t is ook afhankelijk van auto tot auto.. bij de ene is ET15 normaal, terwijl dat dat bij een andere als extreem german style overkomt. t is uiteraard afhankelijk van het koetswerk errondrubbere ronnie schreef:Dus des te minder ET je hebt, des te minder kans heb je dat de velg aanloopt aan de binnenkant????
Maar zit eens te neuzen op mp en zie wel dat er maar weinig velgen aangeboden worden in deze specifieke maten!!!
Dat is natuurlijk wel weer minder!!!
k weet het... t merendeel van de velgen zijn 15" of groter, en hebben een ET van in de 30....
k koop mn velgen meestal nieuw...
je kan natuurlijk ook altijd spoorverbreders kopen, om een te hoge et te normaliseren naar een normalere (lees: passende) waarde.. maar da's niet helemaal ideaal...
-
15" vind ik op zich niet erg. Vind ik zelfs mooi.
En als ik me niet vergis kan ik de auto dan minder verlagen om toch een mooi resultaat tussen band en auto te krijgen.
Als ik namelijk 13"zou nemen en ik ga nog eens 8cm verlagen(wat haast nodig is om die ruimte te laten verdwijnen tussen band en auto) dan lig ik onderhand op de grond met de (over een tijd aan te schaffen bumpers) en dat werkt niet met de drempels hier in nederland.
Ik heb hier op het forum een foto gezien van een twingo met 15"en 4 cm verlaagt(alleen veren met veerbegrenzers) en dat ziet er gewoon prima uit.
Daarnaast kan je nog een beetje normaal over drempels!!!
Maar ik moet gewoon maar eens de tijd nemen wanneer ik het geld ervoor heb om te zien wat voor velgen ik wil.
En als ik me niet vergis kan ik de auto dan minder verlagen om toch een mooi resultaat tussen band en auto te krijgen.
Als ik namelijk 13"zou nemen en ik ga nog eens 8cm verlagen(wat haast nodig is om die ruimte te laten verdwijnen tussen band en auto) dan lig ik onderhand op de grond met de (over een tijd aan te schaffen bumpers) en dat werkt niet met de drempels hier in nederland.
Ik heb hier op het forum een foto gezien van een twingo met 15"en 4 cm verlaagt(alleen veren met veerbegrenzers) en dat ziet er gewoon prima uit.
Daarnaast kan je nog een beetje normaal over drempels!!!
Maar ik moet gewoon maar eens de tijd nemen wanneer ik het geld ervoor heb om te zien wat voor velgen ik wil.
dit doet me aan iets denken...
als je 13" neemt, dan kan je er gewoon de standaard twingo banden (145/70r13) op houden, en dan hoef je eigenlijk niet veel te verlagen... als je er banden met een lager profiel op zou hangen, dan is je snelheidsmeter onnauwkeurig... t zelfde moet je rekening houden met 15" ofzo.. bij een oud type twingo moet je dan 215/35R15 nemen.. dan heb je slechts 0.3 procent verschil met standaard, maar dan heb je al wel redelijk brede sloffen (zeker onder een twingo
) met een laag profiel.. (beetje opletten voor putten in de baan....)
en k weet het niet zeker, maar k denk dat dat ook een beetje een dure maat gaat zijn...
als je gewoon 195/45r15 neemt, dan gaat je snelheid 4.4% hoger zijn dan met de standaard twingo oud type banden
om zelf ook wat te kunnen rekenen hiermee is http://www.miata.net/garage/tirecalc.html een leuke site
als je 13" neemt, dan kan je er gewoon de standaard twingo banden (145/70r13) op houden, en dan hoef je eigenlijk niet veel te verlagen... als je er banden met een lager profiel op zou hangen, dan is je snelheidsmeter onnauwkeurig... t zelfde moet je rekening houden met 15" ofzo.. bij een oud type twingo moet je dan 215/35R15 nemen.. dan heb je slechts 0.3 procent verschil met standaard, maar dan heb je al wel redelijk brede sloffen (zeker onder een twingo

en k weet het niet zeker, maar k denk dat dat ook een beetje een dure maat gaat zijn...
als je gewoon 195/45r15 neemt, dan gaat je snelheid 4.4% hoger zijn dan met de standaard twingo oud type banden
om zelf ook wat te kunnen rekenen hiermee is http://www.miata.net/garage/tirecalc.html een leuke site
-
215/35/15, dit is wel heel dik denk ik.
Lijkt me het zelfde effect hebben als bijv. 245/35 op een bmw ofzo.
me like al lot
me like al lot

dat wordt wel nipt met je wielkassen vrees ik....rubbere ronnie schreef:215/35/15, dit is wel heel dik denk ik.
me like al lot
mja, maar die kosten redelijk veel geld, en k heb ook al een aantal keer gelezen hier op t forum dat dat nogal veel werk is ....AnthonyR schreef:De heldere koplampen van de nieuwere twingo's zouden je auto goed doen
dus ga ik binnenkort eens naar .nl rijden voor witte voorpinkers... da's bij hartsant namelijk 40-50 euro goedkoper dan in belgie, alwaar dat blijkbaar enkel te vinden is in tuning/styling catalogi, en makkelijk 60-70 euro kost...
en dank u (voor de commentaar na de edit

morgen trouwens eens bij een paar velgenwinkels rondkijken of k geen mooie exemplaren kan vinden die betaalbaar zijn en passen..
Laatst gewijzigd door TheoV op zo 9 jul 2006 20:28, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Contacteer:
tut schreef:AnthonyR zegt: De heldere koplampen van de nieuwere twingo's zouden je auto goed doen
Tut:
mja, maar die kosten redelijk veel geld, en k heb ook al een aantal keer gelezen hier op t forum dat dat nogal veel werk is ....
dus ga ik binnenkort eens naar .nl rijden voor witte voorpinkers... da's bij hartsant namelijk 40-50 euro goedkoper dan in belgie, alwaar dat blijkbaar enkel te vinden is in tuning/styling catalogi, en makkelijk 60-70 euro kost...

witte pinkers te koop op marktplaats.
die van mij heb ik gewoon gekocht bij een automaterialenzaak, ik moest dacht ik 12,95 betalen voor een setje, dus zo duur zijn ze niet.
die van mij heb ik gewoon gekocht bij een automaterialenzaak, ik moest dacht ik 12,95 betalen voor een setje, dus zo duur zijn ze niet.
in .be wel, want daar zijn ze onvindbaar in de vervang-onderdeel-catalogi....Joosten schreef:witte pinkers te koop op marktplaats.
en aangezien marktplaats voor mij even "makkelijk" is als naar .nl te rijden, ga k liever naar .nl

-
morgen gaan we de twingo ophalen
Stom genoeg heb ik er best zin in en veheug ik me er nu al op.
Dat terwijl ik vandaag mijn 2.4 marea full options verkocht heb
denk dat het de vooruitzicht is op de gigantische verlaging is van de wegenbelasting!!!
Ga van 85 euro per maand naar 15 euro per maand

Stom genoeg heb ik er best zin in en veheug ik me er nu al op.
Dat terwijl ik vandaag mijn 2.4 marea full options verkocht heb

denk dat het de vooruitzicht is op de gigantische verlaging is van de wegenbelasting!!!
Ga van 85 euro per maand naar 15 euro per maand

dat was ook een reden voor mij om Twingo te gaan rijden,
niet dat ik er spijt van heb dat ik de Twingo heb, maar geloof me, als de nieuwigheid er af is, verlang je waarschijnlijk zeer sterk weer terug aan je vorige auto, tenminste.... dat heb ik.
niet dat ik er spijt van heb dat ik de Twingo heb, maar geloof me, als de nieuwigheid er af is, verlang je waarschijnlijk zeer sterk weer terug aan je vorige auto, tenminste.... dat heb ik.
-
Hahahaa nee hoor, gezien het feit ik er bijna niet in komt te rijden maar een bijna nieuwe hyundai h200 krijg voor niks(van de zaak)Joosten schreef:dat was ook een reden voor mij om Twingo te gaan rijden,

Maar ik mag wel de twingo "opleuken" en dat vind ik dan wel weer leuk!!!
k blijf het eigenlijk wel een leuk autootje vinden... hoewel het inderdaad wel effe leuk is om met een andere auto te kunnen rijden..Joosten schreef:dat was ook een reden voor mij om Twingo te gaan rijden,
Ik rij dagelijks in andere vaak hagelnieuwe auto's voor het werk. Maargoed, die zijn onbetaalbaar voor mij.
En een Twingo is een leuke auto, zeker voor mij nu, maar daarom zijn er zeker nog een hele boel mooieren waar ik mijn Twingo zo mee om wil ruilen.
En als je 1x een snelle luxere auto gewent bent, dan blijf je toch terug denken aan je andere auto als je daarna in een Twingo rijd. Ik tenminste....
En een Twingo is een leuke auto, zeker voor mij nu, maar daarom zijn er zeker nog een hele boel mooieren waar ik mijn Twingo zo mee om wil ruilen.

En als je 1x een snelle luxere auto gewent bent, dan blijf je toch terug denken aan je andere auto als je daarna in een Twingo rijd. Ik tenminste....
-
Daar geef ik je wel gelijk in hoor, voor het budget wat we nu hebben is de twingo denk ik de leukste.Joosten schreef:Ik rij dagelijks in andere vaak hagelnieuwe auto's voor het werk. Maargoed, die zijn onbetaalbaar voor mij.
En een Twingo is een leuke auto, zeker voor mij nu, maar daarom zijn er zeker nog een hele boel mooieren waar ik mijn Twingo zo mee om wil ruilen.![]()
Maar als ik 2000 meer te besteden had, was het geen twingo geworden.
Maar wat ik eigenlijk bedoel is dat ik aan de twingo mag gaan pielen, beetje uitbouwen en een leuke installatie(kleintje) inbouwen.
Voor mijn dagelijks vervoer krijg ik een bus, dus ga ik er qua rijden maar een heel klein beetje op achteruit!!
ik heb een hele tijd met een redelijk luxe (al bij al...) peug 405 gereden, en nu rij ik nog meerdere keren per week met een gloednieuwe astra... maar k vind de twingo juist zo leuk in z'n eenvoud..
vandaag bij de velgendealer nog eens langsgeweest, al kijkend naar nieuwe velgen. de verkoper zei dat er bij een twingo met 14j6 een et van 38 gerekend moet worden en reageerde met ongeloof dat bij mij 36+6mm al aanloopt vanbinnen...
is mijn autootje dan echt zo'n maandag ochtend exemplaar, dat dat zelfs al niet meer klopt?
is mijn autootje dan echt zo'n maandag ochtend exemplaar, dat dat zelfs al niet meer klopt?
-
- Moderator
- Contacteer:
Even naar NL rijden...tut schreef:vandaag bij de velgendealer nog eens langsgeweest, al kijkend naar nieuwe velgen. de verkoper zei dat er bij een twingo met 14j6 een et van 38 gerekend moet worden en reageerde met ongeloof dat bij mij 36+6mm al aanloopt vanbinnen...

Heb je je auto al gewassen tutje?