Ach over het algemeen is de bandenkennis van de doorsnee mens vaak heel beperkt, ze kopen eens in de zeg 5 jaar nieuwe banden en dan zijn de oude vaak zo oud en uitgehard dat bijna elke nieuwe band een verademing zal zijn. Dusja dan is jouw band natuurlijk erg goed.
Maar als ze eens een sippertje krijgen of te laat remmen op nat wegdek, zijn ze opeens slecht in de regen.
Daarom is dat hele tyretest een redelijk waardeloze website, ik lees meestal een handvol reacties en probeer de kritische eruit te pakken en dan nog....
Ik heb ook nog steeds een zeer beperkte kennis, ik probeer altijd een beetje een kritische bron te zoeken
Tim schreef:Waar heb ik die auto voor, niet om rustig 80 te rijden.
nee pannekoek dat snap ik ook wel
Tim schreef:Dit gebeurd er met de SP9000 op een circuit.
dat bewijst dus dat een SP9000 een waardeloze circuitband is.
ik kan me nog een foto herinneren van een Toyo van Chris? ook waardeloze banden dus.
Mij hoor je ook niet zeggen dat het een slechte band is. Lees even terug naar 1 van m'n laatste berichten ergens op de vorige pagina.
Voor mij is het in ieder geval een band die ik niet hoef te kopen omdat ik er weinig tot niet mee op straat kom. Voor op een circuit is het een stuk minder aangezien de wang nog flexibeler is dan een stuiterbal. (dit is in der tijd wel erger geworden als in het begin) Daarnaast heb je met een Toyo veel en veel meer grip en die behoud je ook langer.
Chris, tja een verhaal apart en dat zit hem ook enkel en alleen in de rijstijl maar dat weet je zelf ook wel.
*edit*
Nou zie ik net dat ik je opmerking niet helemaal goed gelezen heb... Maar dat laatste wat ik getypt heb over Chris z'n rijstijl blijft gelden
Tim schreef:Waar heb ik die auto voor, niet om rustig 80 te rijden.
nee pannekoek dat snap ik ook wel
Tim schreef:Dit gebeurd er met de SP9000 op een circuit.
ik kan me nog een foto herinneren van een Toyo van Chris? ook waardeloze banden dus.
Hooo, dat was een T1-R Toyo, da's toch wel weer een andere samenstelling hoor, maargoed... heb Chris ook nog nooit een zinnige lijn zien rijden.. die rijd meer voor z'n plezier en daar is ook niets mis mee..
Ik heb Hankook Ventus S1 Evo onder mijn Fiesta liggen. En ik moet zeggen dat ik erg positief ben over de band! Plakt goed, slijt niet enorm hard, maken wel wat geluid, maar ja...
Deze banden kwamen overigens ook als 2e uit de test in de laatste uitgave van een autoblaadje wat ik laatst zat te lezen bij de garage. Kan effe niet op de naam komen... Geen Autoweek of Autovisie.
Ik rij al een poosje met Michelin Pilot Exaltos. 195/45/15.
Geweldige banden. Volgens Michelin: net zoveel grip met nat wegdek als met een droog wegdek.
Jackson schreef:Ik rij al een poosje met Michelin Pilot Exaltos. 195/45/15.
Geweldige banden. Volgens Michelin: net zoveel grip met nat wegdek als met een droog wegdek.
Ik ben er iig erg te spreken over
Die heb ik ook onder mijn 19 aan de achterkant liggen en moet zeggen ben er ook erg tevreden over.
Voor heb ik Fulda Carat progresso banden zitten daar ben ik minder over te spreken met droog weer grippen ze goed maar met nat weer loopt de grip toch buiten verhouding hard terug.
De voorbanden zaten er al op (5,5 mm profiel +/-) toen ik de auto kocht vorig jaar, weet ook niet hoe lang ze er al onder zitten, kan alleen zeggen wat ik ermee tot nu toe ervaren heb.
Rijd sinds afgelopen vrijdag op 4x Toyo T1-R 195/45/16 rond.
Nog niet echt heel veel kilometers gemaakt ermee om een goed oordeel erover te kunnen vellen.
Heb vernomen dat deze banden iets minder slijtvast zijn omdat het een wat zachtere band is.
Ik ben erg te spreken over de Fulda Kristall Montero 2 (winterband)
Zag op http://www.autobandenmarkt.nl dat er nu een Kristall Montero 3 is, die nog beter moet zijn. Krijgt in zowel de TCS, ÖAMTC als ADAC tests 5 van de 5 sterren en het predikaat 'sehr empfehlenswert' (bij ADAC zelfs 'besonders empfehlenswert' )
De Kristall Montero 2 kreeg 'maar' 4 sterren in die zelfde tests.
Dus qua winterband blijf ik mooi bij Fulda
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Voor de prijs is het een goede band... meestal is het een persoonlijke smaak.
Ik heb er nu de Brdgestone Blizzak LM30 in de maat 185/55R15 H onder zitten en ze bevallen perfect onder deze winterse omstandigheden.
Zomerbandjes zijn de Bridgestone Turanza ER300 in de maat 195/50R15 V
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Zijn XL (extra load) banden ook geschikt voor montage onder een Megane Grand Tour uit 2004?
Lees dat deze vaak worden gemonteerd onder SUV's ivm het gewicht.
Ga je van 91 naar 94 kwa loadindex. Zijn iets stugger. Voor een Megane wellicht ietwat overdone. Betere keuze voor een Laguna o.i.d.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven schreef:Ach over het algemeen is de bandenkennis van de doorsnee mens vaak heel beperkt, ze kopen eens in de zeg 5 jaar nieuwe banden en dan zijn de oude vaak zo oud en uitgehard dat bijna elke nieuwe band een verademing zal zijn. Dusja dan is jouw band natuurlijk erg goed.
Maar als ze eens een sippertje krijgen of te laat remmen op nat wegdek, zijn ze opeens slecht in de regen.
Daarom is dat hele tyretest een redelijk waardeloze website, ik lees meestal een handvol reacties en probeer de kritische eruit te pakken en dan nog....
Ik heb ook nog steeds een zeer beperkte kennis, ik probeer altijd een beetje een kritische bron te zoeken
Wijze woorden .
Aanvullend misschien: bouw een goede relatie op met een serieuze 'bandenwinkel' zodat ze na verloop van tijd weten wat jij persoonlijk nodig hebt voor wat jij ermee van plan bent te gaan doen.
Kun je al die testen overboord gooien.....
Arco Straver schreef:In welke maat ?? 205/55R16 ??
Ga je van 91 naar 94 kwa loadindex. Zijn iets stugger. Voor een Megane wellicht ietwat overdone. Betere keuze voor een Laguna o.i.d.
Maar qua rijgedrag?
Maakt het niets uit. Maar toch ook wel. Wang is overwegend iets steviger.
MAar verschilt ook per merk. Een Michelin Energy Saver is soepeler in vergelijk met een Bridgestone Turanza.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco Straver schreef:In welke maat ?? 205/55R16 ??
Ga je van 91 naar 94 kwa loadindex. Zijn iets stugger. Voor een Megane wellicht ietwat overdone. Betere keuze voor een Laguna o.i.d.
Maar qua rijgedrag?
Maakt het niets uit. Maar toch ook wel. Wang is overwegend iets steviger.
MAar verschilt ook per merk. Een Michelin Energy Saver is soepeler in vergelijk met een Bridgestone Turanza.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"