Kartmeeting Oldenzaal-> Dinsdag 20 juli!

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Plaats reactie
dolf jans
Car: Clio 2 1.6 16v

Merijn schreef:Hopelijk geen kart no. 7 dit keer. ;)
|: dat zal toch niet he??????

Als het goed is hebben ze er wat aan gedaan......... :~

8)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
dolf jans

Wanneer ik de lokale weersvoorspellingen voor Oldenzaal moet geloven gaan we nu zelfs een mooie zonnige zondag tegemoet......... :worship:

8)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

dolf jans schreef:Wanneer ik de lokale weersvoorspellingen voor Oldenzaal moet geloven gaan we nu zelfs een mooie zonnige zondag tegemoet......... :worship:

8)
Heel goed, dat moet ook.. als het regent kan ik beter thuisblijven :p
dolf jans

Ronald1916V schreef:
dolf jans schreef:Wanneer ik de lokale weersvoorspellingen voor Oldenzaal moet geloven gaan we nu zelfs een mooie zonnige zondag tegemoet......... :worship:

8)
Heel goed, dat moet ook.. als het regent kan ik beter thuisblijven :p
Nu onderschat je jezelf knakker :-(
Wanneer je op het droge snel bent kun je op het nat minimaal redelijk goed zijn wanneer je er plezier en vertrouwen in krijgt :) .
Misschien heb je de laatste keer in het nat een kart met een onrustig wegliggingskarakter gereden. Dat kan heel ontmoedigend zijn (N) .
dolf jans

En de weersvoorspellingen voor Oldenzaal zijn alweer veranderd! |:
Ronald mag de eerste beurt rijden morgen,
het schijnt halverwege de middag te gaan regenen.......... :wink:

8)
Ronald1916V

dolf jans schreef:En de weersvoorspellingen voor Oldenzaal zijn alweer veranderd! |:
Ronald mag de eerste beurt rijden morgen,
het schijnt halverwege de middag te gaan regenen.......... :wink:

8)
Goed geregeld Dolf ! Ik had de laatste keer echt schandalig veel overstuur.. mischien lag het aan de kart hoor, maar kon er niet aan wennen :)

Te lui om terug te lezen, hoe laat moet ik morgen aanwezig zijn ?
dolf jans

1300
Ronald1916V

13:00 pas ja? ik had smorgens in gedachten namelijk :) 13:00 zijn wel betere tijden op Zondagmorgen :p

Wat is het programma een beetje ?
Timmie82

13:00 dus... Ok. Wat is het verdere programma? Eerst allemaal trainen, en de snelste doet de qualify & eerste stint?
dolf jans

Spijker op z'n kop! Helemaal goed (Y) .

Tussen de 50e en 70e minuut worden we op nummer binnengehaald voor de tankstop. Hebben we een nummer bij de eerste 5 dan stel ik voor dat de eerst rijdende doorrijd tot die stop waarna ik het over neem voor een klein kwartiertje en onze derde man de race afmaakt.

Hebben we een hoger nummer dan 5 dan stel ik voor dat ik het na 45 minuten overneem van de eerste man tot de tankstop waarna de derde man de race afmaakt.

OK?
Timmie82

Klinkt prima! Heb er zin in, hoop dat alles doorgaat (hier is alles weer eens wit)
dolf jans

Timmie82 schreef:Klinkt prima! Heb er zin in, hoop dat alles doorgaat (hier is alles weer eens wit)
Waar is hier?
-jacco-
Über-Spammer

Hier op het forum :p

Veel plezier mannen, was voornemens ff langs te komen, maar helaas... Planning loopt ff anders :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Timmie82

dolf jans schreef:
Timmie82 schreef:Klinkt prima! Heb er zin in, hoop dat alles doorgaat (hier is alles weer eens wit)
Waar is hier?
Ongeveer zelfde hoogte als Oldenzaal, maar dan aan de andere kant van het land aan de kust; Beverwijk.
dolf jans

Timmie82 schreef:
dolf jans schreef:
Waar is hier?
Ongeveer zelfde hoogte als Oldenzaal, maar dan aan de andere kant van het land aan de kust; Beverwijk.
Dus morgen gewoon de A1 afrijden?
Hamburgertje bij de Mac, Holten om 12.00uur?
Ronald ook (a50, a1)?
Ronald1916V

dolf jans schreef:
Timmie82 schreef:
dolf jans schreef:
Waar is hier?
Ronald ook (a50, a1)?
Ik ga met de Dodge die kant op dus ik rijd binnendoor om het betaalbaar te houden :D
dolf jans

Ronald1916V schreef:
dolf jans schreef:
Timmie82 schreef:
dolf jans schreef:
Waar is hier?
Ronald ook (a50, a1)?
Ik ga met de Dodge die kant op dus ik rijd binnendoor om het betaalbaar te houden :D
Niet zeuren.....Gewoon gas geven...... :wink:
Ronald1916V

Maar niet meer dan nodig.. als ik gewoon netjes 80 rijd en ik heb de verkeerslichten een beetje mee dan moet de 1 op 3,5 wel haalbaar zijn..

Ben vorige week even Arnhem op en neer geweest om een versnellingsbak op te halen.. en toen was met de hele weg 120 a 130km/h ineens 120 liter LPG weg toen ik thuis kwam :p

Hoop dat het mee valt met de sneeuw, hier ligt al wat.. :~
dolf jans

De voorspellingen veranderen nu bijna per uur :~ :
Nu gaat het niet meer regenen morgen in Oldenzaal......... :)

Geeft die Dodge zo'n kick dat je nog kunt lachen om 1:3,5?
Wil morgen wel even 325 meter met je meerijden voor een euro :smile:
Ronald1916V

dolf jans schreef:De voorspellingen veranderen nu bijna per uur :~ :
Nu gaat het niet meer regenen morgen in Oldenzaal......... :)

Geeft die Dodge zo'n kick dat je nog kunt lachen om 1:3,5?
Wil morgen wel even 325 meter met je meerijden voor een euro :smile:
Op LPG is dat nog wel te doen hoor, geen wegenbelasting he en ik rijd niet zo veel :p

En ja, zo'n V8 is verslavend :D

Hopen dat morgen die sneeuw een beetje weg is, er ligt niet zo gek veel en het sneeuwt ook niet meer hier.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Succes morgen, gasten! Ik hou het in de gaten vanuit Boston! :D Ben net ingecheckt en heb hier WiFi...

Ronald, je hebt kunnen oefenen in de sneeuw met die Dodge, dus een regenrace moet ook wel lukken, toch?? :P
Ronald1916V

Dolf, gaat het nog door vandaag ? er ligt weer van die klotesneeuw hier (N)
dolf jans

Ronald1916V schreef:Dolf, gaat het nog door vandaag ? er ligt weer van die klotesneeuw hier (N)
Ronald, zonder tegenbericht worden we gewoon verwacht om 13.00....
Nog niets gehoord of gezien van de wedstrijdleiding.
Zijn nu ook niet te bereiken, dus wij gaan lekker op pad.
Wordt vast een mooie kartdag ! :yest:

8)
Ronald1916V

Ik hoop het, er ligt hier maar een dun laagje sneeuw, maargoed.. daar kun je niet op karten. :)
dolf jans

Ronald1916V schreef:Ik hoop het, er ligt hier maar een dun laagje sneeuw, maargoed.. daar kun je niet op karten. :)
Daarom gaan we ook naar Oldenzaal :lol:
Ronald1916V

Hoe is 't met Twello en de sneeuw dan ? :)
Timmie82

Morguh.. Wij fahren zo ab richtung Oldenzaal! 12 uur mac zie ik nu pas, ga ik niet meer redden maar zie jullie bij de baan. Tot straks.
Ronald1916V

Timmie82 schreef:Morguh.. Wij fahren zo ab richtung Oldenzaal! 12 uur mac zie ik nu pas, ga ik niet meer redden maar zie jullie bij de baan. Tot straks.
Ik rijd rond half 12 weg denk ik... mooi rustig aan die kant op tuffen :)
Timmie82

Verschil tussen rustig aan en vol gas is met de Xantia 1:8,5 om 1:10 dus ga ik niet moeilijk doen, ook ik rij LPG :D
Ronald1916V

Timmie82 schreef:Verschil tussen rustig aan en vol gas is met de Xantia 1:8,5 om 1:10 dus ga ik niet moeilijk doen, ook ik rij LPG :D
Da's het leuke.. bij mij is dat namelijk 1 op 3 of 3 op 1 :p

Naja, ik rijd zo die kant op.. nog even 120 FreeBees scoren bij de BP en dan zien jullie me wel verschijnen :D
dolf jans

Het RTC team is 6e geworden vandaag in Oldenzaal !

Gezien een veld van 17 teams, een 11e startplek en 2x20 strafsecondes,
stevige rijstijl van sommige lieden een verdienstelijke prestatie al zeg ik het zelf.
De baan is de hele dag nooit echt helemaal droog geworden,
dus was het voortdurend aanpassen op de wisselende omstandigheden.
Ronald en Tim hebben echt fantastisch gereden, rekening houdend met hun gebrek aan Oldenzaalbaanervaring.

Het was een mooie kartsportdag wat mij betreft. Bedankt mannen!

8)

PS. Tim: wat een vriendelijke, spontane en mooie vriendin,
leuk dat ze meekwam !
dolf jans

BESTE RTC vrienden,

Wat mij betreft gaan we

VRIJDAG 16 APRIL

een kartfeestje bouwen bij de Kartbaan te Oldenzaal:

4 wedstrijden en een BBQ !!

het programma:

17.00 ontvangst, uitleg, loting, omkleden.
17.30 kwalificatie (6 minuten).
17.40 race 1 (10 minuten)
17.50 loting in kleedkamer
18.00 race 2 (10 minuten)
18.10 loting in kleedkamer
18.20 race 3 (10 minuten)
18.30 loting in kleedkamer
18.40 race 4 (10 minuten)
19.00 prijsuitreiking*
19.10-20.00 barbeque

Dat alles voor slechts 50,= euro. Ongelooflijk maar waar !!!!
Meekomende nietkarters kunnen voor 20,= euro aanschuiven bij de BBQ.
(drankjes zijn verder individueel te bestellen en te betalen..... )

* Gestreden wordt er om de

Jos Willems Auto's voorjaars KBO Kart Grand Prix 2010

Na de vier races worden de drie beste resultaten opgeteld waardoor het definitieve klassement ontstaat.
Bij gelijke klassering bepaald je snelste rondetijd van de dag de uiteindelijke volgorde. Prijzen voor de eerste tien!

Inschrijven is mogelijk door overmaking op 1111.69.399 vd RABO.
Wie het eerst betaald, het eerst op de lijst komt.
Maximaal 18 deelnemers.

Ingeschreven:

Debby
Dolf
Ilco
Laatst gewijzigd door dolf jans op ma 22 feb 2010 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

dolf jans schreef:Het RTC team is 6e geworden vandaag in Oldenzaal !

Gezien een veld van 17 teams, een 11e startplek en 2x20 strafsecondes,
stevige rijstijl van sommige lieden een verdienstelijke prestatie al zeg ik het zelf.
De baan is de hele dag nooit echt helemaal droog geworden,
dus was het voortdurend aanpassen op de wisselende omstandigheden.
Ronald en Tim hebben echt fantastisch gereden, rekening houdend met hun gebrek aan Oldenzaalbaanervaring.

Het was een mooie kartsportdag wat mij betreft. Bedankt mannen!

8)

PS. Tim: wat een vriendelijke, spontane en mooie vriendin,
leuk dat ze meekwam !
Netjes, gasten! (Y) (Y)
Timmie82

Ben weer thuis!

Stukje racen was weer fijn, maar ik weet dat er nog meer in had gezeten. Desalniettemin een zeer aardig resultaat, gezien er een stuk of 18 teams aan de start stonden waarvan een aantal de nodige wedstrijdervaring hadden.

Dat wij (Ronald en ik) dat niet hadden bleek wel uit het feit dat we allebei 20 strafseconden hadden gescoord vanwege het overschrijden van de witte lijn bij uitrijden pitstraat. Zonder die strafseconden waren we 5e geworden, en de 4e plek had ook mogelijk geweest denk ik.

Volgende keer ben ik er weer bij. En dan maar weer proberen nog iets verder naar voren te komen.

Dolf, Ronald, bedankt!
Ronald1916V

Inmiddels ben ik ook weer thuis, wat een geweldige dag was dit zeg ! dat hier het kartseizoen van 2010 maar weer mag beginnen !

Ik had er een beetje een hard hoofd in, natte baan en karten is een beetje hetzelfde als een natte baan en circuitrijden met de 19, gewoon iedere keer een no-go en als ik het kan voorkomen dan doe ik dat wel..

Gisteravond begon het hier in Zwolle dus te sneeuwen. Ik denk, ja hoor.. gaan we weer. vanmorgen richting Oldenzaal gereden en eenmaal aangekomen lag daar geen sneeuw, enkel een vochtige baan en warempel.. een zonnetje er bij..

Nog eens om me heen gekeken, veel kartoveralls en mensen die de zaken beter voor elkaar hadden dat ik zelf dus ik vertelde Tim al dat we tussen nu en 2 uur wel eens flink afgedroogt konden worden.. Tim had hetzelfde idee en we besloten maar om met de instelling te gaan om in ieder geval niet als laatste te eindigen, een goede instelling is het halve werk dus daar gingen we...

Kartnummertje getrokken, nummertje 5.. die hadden we nog niet gehad.. kort overleg over de training en ik liet al duidelijk merken dat ik het graag had dat er wat mensen de baan voor me droog gingen rijden.. dus Dolf de kart in, die kwam na een minuut of 10 terug.. "Goeie kart, fijn ding, dit moet 'm worden", mooi.. dus ik ook nog een paar minuten de baan op met een boel geglibber en wist meteen alweer waarom ik niet graag op een natte baan rijd. Na een paar minuten wist ik enkele bochten zonder spinnen aan elkaar te plakken en werden er aardige rondetijden behaalt, kortom.. ik was er klaar mee en heb de kart doorgegeven aan Tim die het wel aardig kon vinden op nat alwaar we na een half uurtje glibberen en glijden toch op een 10e plek kwamen te staan. dat was dus alweer meer dan verwacht dus er was nog wel wat te halen ook.

Mooi, de kwalificatie kwam er aan.. Tim rijd lekkere ronden op een natte baan en ik was er al weer op uitgekeken.. dus Tim heeft de kwalificatie gereden waardoor we op een nette 11e plaats gekomen waren van de 17.

Aan de rondetijden was al wel te zien dat de baan steeds droger en droger werd en dat de ideale lijn al mooi zichtbaar werd, kort overleg over de race, de tankstop, en de verplichte 3 rijderswissels waardoor besloten werd dat ik maar moest starten. De baan op en de eerste meters had ik het door, de baan wordt droog! grip.. eindelijk, eenmaal op de startgrid aangekomen te wachten op groen licht... de eerste bocht om meteen wat plaatsen kunnen pakken en verdorie, dit gaat lekker..

Ineens na ongeveer 20 minuten begon ik wat kramp te krijgen, last van m'n polsen en daardoor meteen wat fouten.. ik had even het idee dat ik met geen mogelijkheid die 45minuten kon gaan halen maargoed.. even doorbijten en uiteindelijk ging het uiteindelijk beter waardoor ik steeds weer op mensen inliep en er voorbij kon.. een zwaaiende Tim en Dolf deden ook erg goed langs de kant en prettig om te zien dat er steeds een vinger minder tentoongesteld werd door Dolf of Tim toen ik langs Start/Finish kwam wat dus betekende dat we steeds verder voor in de race zaten. (Y)

Tegen de 45minuten aan trok ik het echt niet meer en zag ik Tim al gebaren dat we maar eens moesten wisselen, uiteindelijk met een 4e plek de pitstraat in gereden en de kart aan Dolf meegegeven die hem uiteindelijk ook netjes op de 4e plaats hield. Dolf heeft nog netjes doorgereden tot de tankstop waarna Tim weer achter het stuur kroop, die heeft nog tot 16:00 gereden waarna we nog 1x verplicht moesten wisselen..

In de tussentijd heb ik maar eens een Red Bull achterover getikt en een keer met m'n handen zitten wapperen om ze weer tot leven te krijgen.. keertje naar Tim gezwaaid dat we gingen wisselen, handschoenen aan, helm op de kop... Tim kwam binnen, snel wisselen en plankgas weg zoals het hoorde..

Meteen door, de banden waren nog lekker op temperatuur en ik kon er weer helemaal tegenaan. We stonden nog steeds 4e en het ging weer ouderwets lekker, toen ik de 2e ronde weer langs de pitstraat kwam stuurde ik in en bedacht ik me net dat ik het wel eens helemaal vergeten was in m'n fanatieke bui om binnen de streep de baan op te rijden bij het uitrijden van de pitstraat na de wissel, dat kost je dus mooi 20 strafseconden en ik wist het niet zeker. Mooi dan, toch nog dat laatste half uur flink maximaal zitten knallen waarna ik in de kopgroep van de eerste 9 man terecht kwam waar het er behoorlijk lomp aan toe ging, het ging allemaal behoorlijk gelijk op alleen was het wat krap soms met 3 man naast elkaar op de baan en dan ook nog 2 van die rijen voor je :p, uiteindelijk kreeg ik een onsportieve duw van een 1 of andere shampoo met een overjarig foute kartoveral waardoor ik naast de baan terecht kwam, met plankgas door de modder ken ik van de Dodge dus dat ging mij aardig goed af waardoor ik minimaal tijd verloor.. eenmaal bij start/finish kreeg die persoon niet eens een stop en go maar gewoon een simpele waarschuwing door wat handgebaren, uiteindelijk ging het er zo lomp aan toe en ik brak persoonlijk ook aardig af waardoor ik bijna begon te juichen toen ik een man met een finishvlag zag lopen, het ging ook wel zo lomp af en toe om me heen dat er maar 1 simpele zin in m'n hoofd rond dwaalde en dat was "Hou 'm heel... hou 'm heel" . Uiteindelijk werd er aangegeven dat de "Last Lap" aangebroken was en die heb ik heel voorzichtig uitgereden en uiteindelijk toch nog als 4e binnen gekomen..

Helemaal naar de klote kwam ik binnen, Dolf gaf me een hand en ik had het idee dat die hand er bijna af viel van de pijn :p, daarna maar eens voorzichtig aan Dolf gevraagd of ik die witte lijn nog meegepakt had.. en jawel, dat was wel zo.. maar gelukkig was ik niet de enige, Tim is het ook gelukt :D

Uiteindelijk dus met 2x 20 strafseconden op een 6e plek gekomen en daar zijn we met z'n allen behoorlijk tevreden over ! :D

Bedankt mannen, 16 April weer !
Laatst gewijzigd door Ronald1916V op ma 22 feb 2010 9:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie