
Tim's Ringracer - Clio 16V - Verkoop
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
En dan een beetje chinees halen 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Die tent is nu niet meer geopend
Trouwens wel eens een aanrader als jullie hier eens langskomen
Als je nog ff wacht heb ik de rs cup fusees en dikke fusees van een clio 1 in huis, voor de onderstelaanpassingen


Als je nog ff wacht heb ik de rs cup fusees en dikke fusees van een clio 1 in huis, voor de onderstelaanpassingen

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
ik zeg dagje shoppen bij jp , volgens de verhalen moet daar een hoop leuk spul liggenTim schreef:Ah dat is minder![]()
Die Cupfusee's wil ik wel even bekijken ja, dan wacht ik even tot je dat hebt

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Het is geen winkel, het is een opslagplaats van allerlei clio zooi
Nee ff zonder gekheid, als de verbouwing achter de rug is wil ik echt aan de slag gaan met de cup clio en de williams.
Vooralsnog heb ik geen rs veerpoten, alleen bilsteins en decarbon dempers van de clio 1 cup. Voorlopig bouw ik de auto ook daarmee zodat ik eindelijk eens wat kan rijden


Nee ff zonder gekheid, als de verbouwing achter de rug is wil ik echt aan de slag gaan met de cup clio en de williams.
Vooralsnog heb ik geen rs veerpoten, alleen bilsteins en decarbon dempers van de clio 1 cup. Voorlopig bouw ik de auto ook daarmee zodat ik eindelijk eens wat kan rijden

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Voor de ring zijn cupdempers met standaard -50-60 veren wel erg leuk. Met cupveren word het zaakje voor de ring veel te hard.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Dat valt opzich nog wel mee, het probleem van die veren is dat de onderste 3-4 ringen letterlijk opelkaar gedrukt zijn omdat de veerpoot korter is. Als het goed is heb ik daar nog een foto van.
Beste is -50-60, cup veren zijn echt veel te hard voor de ring.
Mocht je voor jezelf ook zo'n set willen (ik begreep dat dit van Steven geleend is), heb ik ook nog een set voor je
Edit*: hebbes:
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000418.JPG[/img]
Beste is -50-60, cup veren zijn echt veel te hard voor de ring.
Mocht je voor jezelf ook zo'n set willen (ik begreep dat dit van Steven geleend is), heb ik ook nog een set voor je

Edit*: hebbes:
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000418.JPG[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Alles gaat, maar het is niet de bedoeling om je veer zo strak opelkaar te drukken. Jammer dat ik geen foto heb van de bilsteins, Daar zitten de cup veren op of bij. Kijk maar eens als steven stk ze langsbrengt, dan zie je duidelijk verschil.
Ik zal dinsdag even kijken dan, qua hoogte is de auto wel prima zo eigenlijk. Veel lager dan zit ik weer steeds aan de grond met de uitlaat, dat is kut 
Clio is inmiddels verzekerd dus vanavond even een rondje knallen en kijken hoe hij rijdt

Clio is inmiddels verzekerd dus vanavond even een rondje knallen en kijken hoe hij rijdt

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Mwah, heb eens een 16v gehad met -60 apex, waar volgens mij ook nog een stukje van de veren was afgehaald (weet dat het niet mag maar dat is nu niet belangrijk
), en dat ging nog. Wel hier en daar een drempel schuin maar dat is alles.
Van de andere kant is een -50 stugger dan een -35.
Ik weet niet in hoeverre belasting hierin meeweegt. Ik kan me voorstellen dat een -35 veer met 4 man gewicht in je auto meer inzakt dan een -60 veer bijvoorbeeld

Van de andere kant is een -50 stugger dan een -35.
Ik weet niet in hoeverre belasting hierin meeweegt. Ik kan me voorstellen dat een -35 veer met 4 man gewicht in je auto meer inzakt dan een -60 veer bijvoorbeeld

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zo, even updaten. vandaag de grote dag, jaartje stilgestaan maar 0een tijd gehad voor een proefrit..
Vanmorgen de Clio uit de schuur getrokken, en Steven stk heeft 'm meteen even flink ge-duurtest op TT-Assen en dat heeft ie gewoon overleefd (zowel Steven als de Clio), Steven heeft meteen z'n volgende overstuuractie meegemaakt die ie weer niet wist op te vangen maar nu was er wel ruimte genoeg (blijven oefenen Steve)
Clio staat weer in de schuur en tevens te koop, proefrit mogelijk op een willekeurig circuit op "slopen is kopen" basis
Toch wel weer heel vet hoor, lang geleden dat ik met de 19 achter die Clio heb zitten douwen.. was toch wel ergens vorig jaar @ Ring
Vanmorgen de Clio uit de schuur getrokken, en Steven stk heeft 'm meteen even flink ge-duurtest op TT-Assen en dat heeft ie gewoon overleefd (zowel Steven als de Clio), Steven heeft meteen z'n volgende overstuuractie meegemaakt die ie weer niet wist op te vangen maar nu was er wel ruimte genoeg (blijven oefenen Steve)

Clio staat weer in de schuur en tevens te koop, proefrit mogelijk op een willekeurig circuit op "slopen is kopen" basis


Toch wel weer heel vet hoor, lang geleden dat ik met de 19 achter die Clio heb zitten douwen.. was toch wel ergens vorig jaar @ Ring

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Met dank aan ronald en timRonald1916V schreef:Zo, even updaten. vandaag de grote dag, jaartje stilgestaan maar 0een tijd gehad voor een proefrit..
Vanmorgen de Clio uit de schuur getrokken, en Steven stk heeft 'm meteen even flink ge-duurtest op TT-Assen en dat heeft ie gewoon overleefd (zowel Steven als de Clio), Steven heeft meteen z'n volgende overstuuractie meegemaakt die ie weer niet wist op te vangen maar nu was er wel ruimte genoeg (blijven oefenen Steve)![]()
Clio staat weer in de schuur en tevens te koop, proefrit mogelijk op een willekeurig circuit op "slopen is kopen" basis![]()
![]()
Toch wel weer heel vet hoor, lang geleden dat ik met de 19 achter die Clio heb zitten douwen.. was toch wel ergens vorig jaar @ Ring


Vlak voor het einde de auto maar in de pitstraat gezet wegens gebrek aan vertrouwen in de bandjes.
@ronald dat overstuur moet ik toch es afleren, zal wel tussen de oren zitten had ik tochvoorheen nooit zo`n last van

Maar 19 was niet bij te houden , man wat ging jij hard rond.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Was toch een mooi resultaat zo dacht ik, heel wat avonden sleutelen voor zo'n grandioos mooie dag ! dat is toch weer waar we het allemaal voor doenSteven(stk) schreef:Met dank aan ronald en timRonald1916V schreef:Zo, even updaten. vandaag de grote dag, jaartje stilgestaan maar 0een tijd gehad voor een proefrit..
Vanmorgen de Clio uit de schuur getrokken, en Steven stk heeft 'm meteen even flink ge-duurtest op TT-Assen en dat heeft ie gewoon overleefd (zowel Steven als de Clio), Steven heeft meteen z'n volgende overstuuractie meegemaakt die ie weer niet wist op te vangen maar nu was er wel ruimte genoeg (blijven oefenen Steve)![]()
Clio staat weer in de schuur en tevens te koop, proefrit mogelijk op een willekeurig circuit op "slopen is kopen" basis![]()
![]()
Toch wel weer heel vet hoor, lang geleden dat ik met de 19 achter die Clio heb zitten douwen.. was toch wel ergens vorig jaar @ Ringprima afsluiting van een paar avonden veel sleutelen en weinig slaap. Vanochtend bandjes gewisseld en gas erop
, enigste probleem een beetje aanlopende band in die korte bocht.
Vlak voor het einde de auto maar in de pitstraat gezet wegens gebrek aan vertrouwen in de bandjes.
@ronald dat overstuur moet ik toch es afleren, zal wel tussen de oren zitten had ik tochvoorheen nooit zo`n last van![]()
Maar 19 was niet bij te houden , man wat ging jij hard rond.

En overstuur, tja.. volgens mij had je WEER verschrikkelijk veel camber ingesteld


19 ging wel lekker ja.. nog steeds niet echt behoefte aan de 2.0 ook al moet ie er nog steeds in. 1.8 blijft verschrikkelijk hard lopen maar hij lijkt nog niet echt stuk te gaan.. mooi ook om te zien dat ie minder begon te roken toen de olie weer bijna op was


Zoek de verschillen ?Abel schreef:oversteer of uitbrekende kont?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Tim,
Intrax heeft nog een voorbeeld staan over de berekening van veren:
http://www.intraxracing.nl/?cat=product ... _verklaard
Hoe meer je hier leest hoe meer je zo'n set wilt
Intrax heeft nog een voorbeeld staan over de berekening van veren:
http://www.intraxracing.nl/?cat=product ... _verklaard
Hoe meer je hier leest hoe meer je zo'n set wilt

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
En werken ho-maar
De rs fusees komen morgen, de clio 1 fusees liggen vanaf 1 uur op het postkantoor

De rs fusees komen morgen, de clio 1 fusees liggen vanaf 1 uur op het postkantoor

Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op do 8 okt 2009 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
clio 1 fusees stelt niet veel voor. Had geen foto gezien en vroeg me al af of er uberhaupt een speciale fusee was voor de clio 1 (ex maxi etc). Tis een clio 1 fusee met lange stuurkogel en 3cm dikke spoorverbreder.
Iemand die de verbreders wil hebben op z'n 16v
?

Iemand die de verbreders wil hebben op z'n 16v

kosten?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
pff. 50 euro ex verzenden. Je moet wel ff studs organiseren voor een verbreder.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Yeah, er is weer een nieuwe APK ! 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
1 bandje advies inderdaad, maargoed.. dat zijn die semi's en die zijn aan 1 kant wat kaal.Tim schreef:Vette shit kerel!
Adviespuntje 1 band? Ashoes is dicht?
Ashoesje is dicht ja
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
dat je hem niet eens op die t`sjes door de apk hebt gegooidRonald1916V schreef:1 bandje advies inderdaad, maargoed.. dat zijn die semi's en die zijn aan 1 kant wat kaal.Tim schreef:Vette shit kerel!
Adviespuntje 1 band? Ashoes is dicht?
Ashoesje is dicht ja

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Tim schreef:Top Ronald!
Steven, je linker velg zit vol vet
ah fijn zal een kleedje achterin gooien, liep die ashoes ergens tegen aan (omdat ik in die krappe bocht wat hoorde aanlopen) of gewoon algemene gaarheid ?
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Tim schreef:Nog niet gekeken, denk dat het gewoon op was
Ik ben er trouwens wel achter wat je geluid was... Je weet nog dat je schroefset schroefdraad op de veerpoot heeft? Diezelfde draad zit nu in beide banden



Laatst gewijzigd door Steven(stk) op do 15 okt 2009 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.