Tim's Ringracer - Clio 16V - Verkoop

Vertel hier alles over je project.
Steven
Car: M536

Ik zeg: Gewoon gezellig langsgaan bij Cupmaster Shampoo! (D)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

En dan een beetje chinees halen :~
Tim
Car: E36 M3

Misschien maak ik er ook nog wel een weekendje van, maar eens even kijken.
Ik heb alleen begrepen dat ik daar niet weg kan zonder ijs gegeten te hebben bij een bijzonder tentje? :smile:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Die tent is nu niet meer geopend (N) Trouwens wel eens een aanrader als jullie hier eens langskomen :p

Als je nog ff wacht heb ik de rs cup fusees en dikke fusees van een clio 1 in huis, voor de onderstelaanpassingen (Y)
Tim

Ah dat is minder (N)
Die Cupfusee's wil ik wel even bekijken ja, dan wacht ik even tot je dat hebt :smile:
Steven(stk)

Tim schreef:Ah dat is minder (N)
Die Cupfusee's wil ik wel even bekijken ja, dan wacht ik even tot je dat hebt :smile:
ik zeg dagje shoppen bij jp , volgens de verhalen moet daar een hoop leuk spul liggen :P
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Het is geen winkel, het is een opslagplaats van allerlei clio zooi (0) :D

Nee ff zonder gekheid, als de verbouwing achter de rug is wil ik echt aan de slag gaan met de cup clio en de williams.

Vooralsnog heb ik geen rs veerpoten, alleen bilsteins en decarbon dempers van de clio 1 cup. Voorlopig bouw ik de auto ook daarmee zodat ik eindelijk eens wat kan rijden :)
Abel
Über-Spammer

oh die zijn hard zat :grin:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Voor de ring zijn cupdempers met standaard -50-60 veren wel erg leuk. Met cupveren word het zaakje voor de ring veel te hard.
Tim

Ik heb zelf een setje Apex -35 veren, die zijn denk ik wat aan de zachte kant voor op cupdempers?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Dat valt opzich nog wel mee, het probleem van die veren is dat de onderste 3-4 ringen letterlijk opelkaar gedrukt zijn omdat de veerpoot korter is. Als het goed is heb ik daar nog een foto van.

Beste is -50-60, cup veren zijn echt veel te hard voor de ring.

Mocht je voor jezelf ook zo'n set willen (ik begreep dat dit van Steven geleend is), heb ik ook nog een set voor je (Y)

Edit*: hebbes:

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000418.JPG[/img]
Tim

Ik heb nu die van Steven geleend, als het goed bevalt wil ik ook wel zo'n setje hebben.

Maar als ik dat zo zie zou het nog wel eens kunnen dat de -35 veren bijna niet/erg lastig op de veerpoot te krijgen zijn?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Alles gaat, maar het is niet de bedoeling om je veer zo strak opelkaar te drukken. Jammer dat ik geen foto heb van de bilsteins, Daar zitten de cup veren op of bij. Kijk maar eens als steven stk ze langsbrengt, dan zie je duidelijk verschil.
Tim

Ik zal dinsdag even kijken dan, qua hoogte is de auto wel prima zo eigenlijk. Veel lager dan zit ik weer steeds aan de grond met de uitlaat, dat is kut :P

Clio is inmiddels verzekerd dus vanavond even een rondje knallen en kijken hoe hij rijdt :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Mwah, heb eens een 16v gehad met -60 apex, waar volgens mij ook nog een stukje van de veren was afgehaald (weet dat het niet mag maar dat is nu niet belangrijk :p ), en dat ging nog. Wel hier en daar een drempel schuin maar dat is alles.

Van de andere kant is een -50 stugger dan een -35.

Ik weet niet in hoeverre belasting hierin meeweegt. Ik kan me voorstellen dat een -35 veer met 4 man gewicht in je auto meer inzakt dan een -60 veer bijvoorbeeld :)
Tim

Ja je zit natuurlijk met de sterkte van de veer, hoe geven ze dat ook alweer aan? KG per CM2?
Ik zal wel eens even kijken, trial and error :)
Steven
Car: M536

Kg/mm of N/mm (met een factor 10)

Je hebt trouwens van mij ook die half gele -50 veren erbij he.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Zo, even updaten. vandaag de grote dag, jaartje stilgestaan maar 0een tijd gehad voor een proefrit..

Vanmorgen de Clio uit de schuur getrokken, en Steven stk heeft 'm meteen even flink ge-duurtest op TT-Assen en dat heeft ie gewoon overleefd (zowel Steven als de Clio), Steven heeft meteen z'n volgende overstuuractie meegemaakt die ie weer niet wist op te vangen maar nu was er wel ruimte genoeg (blijven oefenen Steve) :p

Clio staat weer in de schuur en tevens te koop, proefrit mogelijk op een willekeurig circuit op "slopen is kopen" basis (Y) :grin:

Toch wel weer heel vet hoor, lang geleden dat ik met de 19 achter die Clio heb zitten douwen.. was toch wel ergens vorig jaar @ Ring :)
Steven(stk)

Ronald1916V schreef:Zo, even updaten. vandaag de grote dag, jaartje stilgestaan maar 0een tijd gehad voor een proefrit..

Vanmorgen de Clio uit de schuur getrokken, en Steven stk heeft 'm meteen even flink ge-duurtest op TT-Assen en dat heeft ie gewoon overleefd (zowel Steven als de Clio), Steven heeft meteen z'n volgende overstuuractie meegemaakt die ie weer niet wist op te vangen maar nu was er wel ruimte genoeg (blijven oefenen Steve) :p

Clio staat weer in de schuur en tevens te koop, proefrit mogelijk op een willekeurig circuit op "slopen is kopen" basis (Y) :grin:

Toch wel weer heel vet hoor, lang geleden dat ik met de 19 achter die Clio heb zitten douwen.. was toch wel ergens vorig jaar @ Ring :)
Met dank aan ronald en tim :worship: prima afsluiting van een paar avonden veel sleutelen en weinig slaap. Vanochtend bandjes gewisseld en gas erop :D, enigste probleem een beetje aanlopende band in die korte bocht.
Vlak voor het einde de auto maar in de pitstraat gezet wegens gebrek aan vertrouwen in de bandjes.

@ronald dat overstuur moet ik toch es afleren, zal wel tussen de oren zitten had ik tochvoorheen nooit zo`n last van (U)

Maar 19 was niet bij te houden , man wat ging jij hard rond.
Abel
Über-Spammer

oversteer of uitbrekende kont?
Ronald1916V

Steven(stk) schreef:
Ronald1916V schreef:Zo, even updaten. vandaag de grote dag, jaartje stilgestaan maar 0een tijd gehad voor een proefrit..

Met dank aan ronald en tim :worship: prima afsluiting van een paar avonden veel sleutelen en weinig slaap. Vanochtend bandjes gewisseld en gas erop :D, enigste probleem een beetje aanlopende band in die korte bocht.
Vlak voor het einde de auto maar in de pitstraat gezet wegens gebrek aan vertrouwen in de bandjes.

@ronald dat overstuur moet ik toch es afleren, zal wel tussen de oren zitten had ik tochvoorheen nooit zo`n last van (U)

Maar 19 was niet bij te houden , man wat ging jij hard rond.
Was toch een mooi resultaat zo dacht ik, heel wat avonden sleutelen voor zo'n grandioos mooie dag ! dat is toch weer waar we het allemaal voor doen (Y)

En overstuur, tja.. volgens mij had je WEER verschrikkelijk veel camber ingesteld :p dan leer je het ook niet af he :D

19 ging wel lekker ja.. nog steeds niet echt behoefte aan de 2.0 ook al moet ie er nog steeds in. 1.8 blijft verschrikkelijk hard lopen maar hij lijkt nog niet echt stuk te gaan.. mooi ook om te zien dat ie minder begon te roken toen de olie weer bijna op was :p toch moet dat schip het wel van het bochtenwerk hebben.. op de rechte stukken had ik echt weinig te vertellen. Ramshoek is gaaf met de 19.. al waren er wel eens wat momenten :p
Abel schreef:oversteer of uitbrekende kont?
Zoek de verschillen ? (~)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Tim,

Intrax heeft nog een voorbeeld staan over de berekening van veren:

http://www.intraxracing.nl/?cat=product ... _verklaard

Hoe meer je hier leest hoe meer je zo'n set wilt :D
Tim

Interessant verhaal inderdaad, leuk stukje! :) Ik ga het zo even grondig doorlezen, eerst even verder forummen, pauze houden en dan lezen :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

En werken ho-maar (0) :wink:

De rs fusees komen morgen, de clio 1 fusees liggen vanaf 1 uur op het postkantoor (Y)
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op do 8 okt 2009 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

clio 1 fusees stelt niet veel voor. Had geen foto gezien en vroeg me al af of er uberhaupt een speciale fusee was voor de clio 1 (ex maxi etc). Tis een clio 1 fusee met lange stuurkogel en 3cm dikke spoorverbreder. :nopom:

Iemand die de verbreders wil hebben op z'n 16v :p ?
Geert
Contacteer:

kosten?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

pff. 50 euro ex verzenden. Je moet wel ff studs organiseren voor een verbreder.
Ronald1916V

Yeah, er is weer een nieuwe APK ! :D
Tim

Vette shit kerel! :D

Adviespuntje 1 band? Ashoes is dicht? :)
Ronald1916V

Tim schreef:Vette shit kerel! :D

1 bandje advies inderdaad, maargoed.. dat zijn die semi's en die zijn aan 1 kant wat kaal.

Ashoesje is dicht ja :wink:
Steven(stk)

Ronald1916V schreef:
Tim schreef:Vette shit kerel! :D

1 bandje advies inderdaad, maargoed.. dat zijn die semi's en die zijn aan 1 kant wat kaal.

Ashoesje is dicht ja :wink:
dat je hem niet eens op die t`sjes door de apk hebt gegooid (U) , maareh goed bezig, en ashoesje ? heb ik toch wat gesloopt ?:P
Tim

Top Ronald!

Steven, je linker velg zit vol vet :)
Steven(stk)

Tim schreef:Top Ronald!

Steven, je linker velg zit vol vet :)

ah fijn zal een kleedje achterin gooien, liep die ashoes ergens tegen aan (omdat ik in die krappe bocht wat hoorde aanlopen) of gewoon algemene gaarheid ?
Tim

Nog niet gekeken, denk dat het gewoon op was :)

Ik ben er trouwens wel achter wat je geluid was... Je weet nog dat je schroefset schroefdraad op de veerpoot heeft? Diezelfde draad zit nu in beide banden :P
Steven(stk)

Tim schreef:Nog niet gekeken, denk dat het gewoon op was :)

Ik ben er trouwens wel achter wat je geluid was... Je weet nog dat je schroefset schroefdraad op de veerpoot heeft? Diezelfde draad zit nu in beide banden :P
:lol: mischien toch iets teveel camber .. (0) , dat hebben we helemaal niet meer gechecked natuurlijk |:. Naja schroefset moet toch uit elkaar om er nieuwe stofhoezen om te zetten.
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op do 15 okt 2009 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie