[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jeroen.k

Oke de stuurkolom is los :D ...alleen nu het contactslot...daar moet de stekker dus uit...maar waar moet die stekker zitten? :s Echt in het contactslot? Of zijn het die 2 eronder? Die 2 eronder heb ik namelijk los, maar dan zitten er nog steeds draden aan de kabelboom vast...ik heb namelijk het idee dat die kabelboom een beetje custom is door de startonderbreker...of zit die stekker gewoon echt achterop het contactslot? En hoe worm je hem er dan tussenuit?
Tom
Moderator
Car: MB

het kan zijn dat je effe een draadje door moet knippen en dat weer moet vast solderen daarna. Ik dacht dat het slot op standje 1 moest staan (met sleutel erin dus) om hem eruit te kunnen halen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jeroen.k

Maar achterop het slot zit dus geen stekker...? Ik hou niet zo van doorknippen namelijk :p Volgens ATH hoeft het contactslot er trouwens niet uit...
Tom
Moderator

lijkt me lastig zonder het contactslot eruit te halen eigenlijk
Mrtn
Car: R5GTT

op het contactslot zit een maan met hieraan de 4 draden van het contactslot. Elders onder dashboard zit een stekkeraansluiting, deze moet je loshalen. Dan ken je het slot met draden eruit trekken. Dan ken je het slot vervangen :)
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Heb de stuurstang er uiteindelijk uit gekregen. Met contactslot en al. Dus met het huisje waar hij inzit en waar het stuurslot ook invalt zeg maar. Stuurslot doet het wel overigens alleen moet de sleutel er dan uit zijn en dat is bij mn rode R19 niet zo...

Draden van contactslot heb ik door moeten knippen. Was een hoop aan de draden gesoldeerd (denk voor de startonderbreking).

Maar goed...nu moet dus het speling veroorzakende deel gelast worden, maar zoals eerder gezegd heb ik nog nooit een stuurstang van dichtbij gezien tot zaterdag ochtend. Welk rubber moet nu gelast worden? Degene die onder de stofhoeszit normaal? En hoe moet dat dan gelast worden?
Tom
Moderator

bij de clio zit de speling op de onderste koppeling. Dit is dus gegenene die bij het schutbord zit
jeroen.k

Ja, dat is ze maar het dunne stuk wat in een dikker stuk gaat zeg maar waar iets van een rubber tussen zit...meer koppelingen kon ik ook niet echt ontdekken in de kolom...alleen maar van die knie mechanismen. Iemand ook een idee hoe dat gelast moet worden? (misschien weet me collega dat zo wel, maar zoniet dan is het handig als ik hem dat kan vertellen :p )
Tom
Moderator

dit is het idd ook Jeroen. Je kunt waarschijnlijk met je hand de speling al wel voelen. Bij mij iig wel. Over dat lassen. Menno heeft het ook een keer gedaan, misschien dat hij het weet. Ik zou denk ik gewoon effe "rond bakken", maar het rubber wat er nu nog in zit zal wel wat rook en stank veroorzaken
jeroen.k

Met de hand was weinig speling te voelen eigenlijk...wel ietsje maar bijna niks...ach alsie gelast is zal hij iig geen speling meer krijgen :D
Tom
Moderator

bij mij (en merijn ook) was de speling goed voelbaar met de hand
Rick D.

Jeroen, ik zou als je de kans hebt, die koppeling (waar idd 2 delen in elkaar geschoven zitten) proberen om ze dicht te persen.
Deze koppeling zorgt er namelijk voor dat met een aanrijding stuur niet dwars door je lichaam knalt, maar in elkaar schuift.
Als je de koppeling dus dicht last en je zou een frontale aanrijding krijgen............

Succes (Y)
jeroen.k

Hmzz...ik heb niet de mogelijkheid om het te laten persen...wel om het te laten lassen...daarbij stel ik me voor dat als bij een frontale aanrijding de stuur dwars door mn lichaam moet komen het motorblok al zo'n beetje op mn schoot moet liggen en het stuur niet zo erg meer zal zijn! ;)

Dus het wordt toch lassen...dinsdag gaat de auto alleen niet redden! ;)
canonballman

Rick D. schreef:Jeroen, ik zou als je de kans hebt, die koppeling (waar idd 2 delen in elkaar geschoven zitten) proberen om ze dicht te persen.
Deze koppeling zorgt er namelijk voor dat met een aanrijding stuur niet dwars door je lichaam knalt, maar in elkaar schuift.
Als je de koppeling dus dicht last en je zou een frontale aanrijding krijgen............

Succes (Y)
Dit is onjuist, de flex. koppeling KAN helemaal niet in elkaar schuiven, al issie origineel.
Het inschuifbare stuk zit er net boven (spiebanen)
Dus vastlassen kan gewoon.
canonballman

Tom schreef: Ik zou denk ik gewoon effe "rond bakken", maar het rubber wat er nu nog in zit zal wel wat rook en stank veroorzaken
Klopt. Dat rubber gaat onnoemelijk stinken bij het lassen. Je wil die stank echt niet inademen......
Is gewoon niet gezond.

Dus een beetje wegblijven met je neus.........
jeroen.k

Ik laat het doen, dus ik zal het doorgeven! :p
Haas
Car: Megane RS

jeroen, heb ik je die foto's nou nog gemaild? Niet toch..of wel? Weet t niet meer :s
jeroen.k

Zo ff een tijdje stil geweest hier. Kon ff niet verder omdat ik dus niet het juiste thermostaathuis had...maaaaaarrrrrr...

Net bij Marcel langs geweest en het huisje was binnen! :D Dus vanavond als een beer aan de slag. Stuurkolom inbouwen, achterste motorsteun vervangen, thermostaathuis op het blok zetten, alle slangen vastzetten...en dan...takelen! >-)

Oftewel als alles meezit ligt het blok er vanavond in en anders morgen. Dan alle vloeistoffen erin alles ontluchten en rijden maar :D

Alleen nog ff wachten op mn Goodridge remslangen...

Al met al weet ik nu bijna zeker dat hij volgende week rijdt...
jeroen.k

~Haas~ schreef:jeroen, heb ik je die foto's nou nog gemaild? Niet toch..of wel? Weet t niet meer :s
Nee...die had je nog niet gestuurd! ;)
Tom
Moderator

hoe heb je die kolom nou (laten) lassen ?
jeroen.k

Zitten 2 dikke laspunten op...dus niet helemaal rond, maar aan 2 kanten een dikke laspunt.
jeroen.k

Nou net ff bezig geweest...motor zit in elkaar nu op 2 kabelboom-steuntjes na...geen idee waar die zouden moeten horen.

Maar probleem is de stuurkolom. Aan het einde van de stuurkolom zit er zo'n rubberhoes omheen. Die steekt met 4 "flapjes" door de carrosserie...hoe de f#ck ga ik dat allemaal op de goede plek terug krijgen. Eerst rubber op zn plek en dan kolom er doorheen drukken (geprobeert lukt voor geen meter) of eerst het rubber eroverheen en dan alles op zn plek? Iemand tips of iets? Zou wel leuk zijn als morgen de motor erin kan namelijk :D Dus tips zijn bij deze welkeom :D
jeroen.k

Niemand wederom wat tips over de stuurkolom? :D Tom, Merijn, Rob? :)
Haas

jeroen.k schreef:
~Haas~ schreef:jeroen, heb ik je die foto's nou nog gemaild? Niet toch..of wel? Weet t niet meer :s
Nee...die had je nog niet gestuurd! ;)
hmz...zal vanmiddag thuis ff kijken, zit nu op school...(N)

;) :D
Tom
Moderator

jeroen.k schreef:Nou net ff bezig geweest...motor zit in elkaar nu op 2 kabelboom-steuntjes na...geen idee waar die zouden moeten horen.

Maar probleem is de stuurkolom. Aan het einde van de stuurkolom zit er zo'n rubberhoes omheen. Die steekt met 4 "flapjes" door de carrosserie...hoe de f#ck ga ik dat allemaal op de goede plek terug krijgen. Eerst rubber op zn plek en dan kolom er doorheen drukken (geprobeert lukt voor geen meter) of eerst het rubber eroverheen en dan alles op zn plek? Iemand tips of iets? Zou wel leuk zijn als morgen de motor erin kan namelijk :D Dus tips zijn bij deze welkeom :D
je kunt eerst de kolom erin hangen zodat ie tegen het rubber aan hangt (is bij een clio een helemaal ronde hoes van dik rubber), dan proberen dat rubber op zijn plek te krijgen en dan schuift ie vanzelf wat meer naar beneden zodat je de bout/moer onder de kap kan aandraaien. Is wel even lastig ja, om dat rubber er tussen te frotten
Haas

jeroen, heb ze gemaild op je mail vanuit je profiel :)
jeroen.k

Kheb ze ontvangen Haas! (Y) Thanx...

Vanavond geprobeerd de motor erin te hangen...eerst brak de aluminium takeloog rechts op het blok al af...was ff schrikken, maar gelukkig hing hij al zo goed als op het subframe...maar we zijn de hele tijd bezig geweest om de motor in de juiste positie te krijgen, maar we krijgen hem niet zo dat de voorste motorsteunen op hun plek komen :@ Zwaar scheize...morgenochtend wil ik eigenlijk nog ff verder proberen...bij daglicht sleuteld toch wat makkelijker...maar ik kan voor morgen geen hulp krijgen...misschien mensen uit de omgeving die morgenochtend zouden willen helpen tot een uurtje of 13:00 maximaal? (heb daarna weer andere verplichtingen). Zou erg tof zijn, want als die motor maar eenmaal op zijn plek hangt is de rest wel zelf te doen weer, maar zo schiet het niet op natuurlijk :(

Hulp wordt dus zeer gewaardeerd zeg maar :)
jeroen.k

Oe..wat is daglicht toch heerlijk :D Wat gisteren met 3 man niet lukte is nu in mn eentje wel gelukt! :D De voorste 2 motorsteunen zitten op hun plek..vanavond met zn 2-en de achterste steun erop en verder ofbouwen :D

Alleen jammer dat het inlaatspruitstuk niet zo mooi meer is door de geknapte takeloog! :(

Maar het ziet er nu weer goed uit iig :D
Tom
Moderator

misschien kun je dat takeloog verder weghalen zeg maar, zodat het er niet zo vreemd uit ziet. En anders gewoon pech
Mrtn
Car: R5GTT

jeroen.k schreef: :D Wat gisteren met 3 man niet lukte is nu in mn eentje wel gelukt! :D
beter hoor (Y) ik doe het ook altijd alleen, werkt het makkelijkst :wink:
Mrtn = Maarten
Corniels
Contacteer:

dan kan je af en toe een lelijk woordje laten vallen :wink: :lol:
jeroen.k

Tom schreef:misschien kun je dat takeloog verder weghalen zeg maar, zodat het er niet zo vreemd uit ziet. En anders gewoon pech
Hij is zodanig mooi afgebroken dat je er zo goed als niets van ziet...er zitten ook nog andere dingen opgeschroefd volgens mij...dus ik laat hem ff lekker zo zitten :)
jeroen.k

Corniels schreef:dan kan je af en toe een lelijk woordje laten vallen :wink: :lol:
Doe ik nu ook wel ;)
Tom
Moderator

jeroen.k schreef:
Tom schreef:misschien kun je dat takeloog verder weghalen zeg maar, zodat het er niet zo vreemd uit ziet. En anders gewoon pech
Hij is zodanig mooi afgebroken dat je er zo goed als niets van ziet...er zitten ook nog andere dingen opgeschroefd volgens mij...dus ik laat hem ff lekker zo zitten :)
dan idd lekker zo laten zitten. Die dingen breken bolgens mij echt vaak af! Hoe vaak je geen 19 of clio ziet met zo'n afgebroken ding :(
jeroen.k

Zo gister ff met Mrtn bezig geweest voor de achterste motorsteun. Motor ligt nu op zn plek. Vanavond weinig tijd, maar woensdag alles aansluiten, aandraaien, vloeistoffen bijvullen en dan eens kijken hoe ver we komen :D

Net de Remslangen van Goodridge binnen gekregen samen met Ferrodo blokjes DS2000 voor de achteras...

Nog even en hij rijdt :P
Plaats reactie