Steven's rides - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zo nou wat in een halve dag had gekunt heeft bijna 2 dagen gekost... maar t zit weer in elkaar.

RS remmerij +HRC erop, ander aandrijfasje, hitteschildje terug en draagarmrubbertjes.
Maar gezien er het een en ander niet paste, alles vastgerot of kapot ging was het weer aangenaam sleutelen.

Bij deze iedereen bedankt voor alle telefonische support, ik heb de halve RTC afgebeld geloof ik :p

Special thanks to Rick van Kronenburg in Zwaag voor de passende remzadels gisteren, anders had ik dat ding nog afgefikt...


Nou hop hop gas erop voor de Ardennen!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

(Y)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Goed bezig en mooi dat het alsnog gelukt is Barry, tot morgen!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

heb je het probleem nou gevonden Steef?
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

[quote="Steven"]Zo nou wat in een halve dag had gekunt heeft bijna 2 dagen gekost... maar t zit weer in elkaar.

RS remmerij +HRC erop, ander aandrijfasje, hitteschildje terug en draagarmrubbertjes.
Maar gezien er het een en ander niet paste, alles vastgerot of kapot ging was het weer aangenaam sleutelen.

Bij deze iedereen bedankt voor alle telefonische support, ik heb de halve RTC afgebeld geloof ik :p

Special thanks to Rick van Kronenburg in Zwaag voor de passende remzadels gisteren, anders had ik dat ding nog afgefikt...


kroonenburg met dubbel oo :grin: (F)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De bitch heeft me wel weer op de proef gesteld afgelopen weekend...

Het begon op zaterdagochtend met een ventieltje wat spontaan begon te sissen bij de burger king.
Gelukkig had Shampoo nog een adresje om de hoek waar ik voor 2 scheuro een nieuw ventieltje erin geduwd kreeg. Dikke (Y) voor Shampoo en de bandenman.

De pakkingsring van de Devil heeft zich ook weer eens laten horen na het klemzitten op 1 van die mooie tafel drempels daar in Belgie. Maargoed dat komt weer omdat die schijtlaat zo laag hangt met die handige flensverbinding aan de voorpijp.

Maargoed als dat alles was geweest had ik 'r graag voor getekend, maar als klap op de vuurpijl reed ik op zondag m'n (letterlijke) opwarmronde op de ring en vlak voor de 2e karrusel besloot de aandrijfashoes zichzelf maar even te openen via een piepklein scheurtje en gelijk maar al het vloeibare vet eruit te slingeren.
Via de gaten in de bodem zoog het achterraampje allerlei rook naar binnen waardoor Timmie dacht dat we in de fik stonden hehe :grin:

Een blik in de achteruitkijkspiegel gaf meer duidelijkheid een lichte mistbank was ontstaan. Uiteindelijk viel het wel mee, maar toch maar besloten om 't maar gezien te houden. Achteraf had ik misschien nog wel een ronde eraan kunnen hangen, de binnenste homokineet is nu toch weer aan gruzelementen (N)

Zeldzame foto:
[img]http://picturepool.racetracker.de/1366/ ... e8fe52.jpg[/img]


Maargoed ik heb nog 12 ronden op de kaart en de pimpreza is niet snel genoeg om echt fun te hebben, dus maar weer ff een to-do lijstje opstellen voor deze maand:

-Spruitstuk eruit halen en volledig heatwrappen, tis echt te heet onder de kap.
-Kan mooi dat hitteschild op het schutbord ook eruit, verteerde meuk.
-Aandrijfas nr. 3 erop
-Nieuwe Devil voorpijppakking
-De flensverbinding wat verder oplassen en laten vlakken, ik ben die kromme lekkende flens nu ook wel zat.
-Diverse gescheurde (uitlaat) rubbers vervangen...
-Nog een poging wagen om die uitlaat eens wat hoger te krijgen of heeft iemand nog een mooie complete uitlaat die netjes stil is? De einddemper heeft 't ook wel gehad nu..
-Nog iets doen aan de bodyroll, of zwaardere veren scoren of misschien toch de dikkere stabi... watvoor merk veren rijden andere Cupdemper-rijders?

En ander pak ik gewoon de jerrycan en de aansteker :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Vind je het gek dat die einddemper zijn beste tijd wel heeft gehad? :lol: Dat ding is een rijdende lawinepijl. ;)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

heb een zo goed als nieuwe standaard eindemper ala bosal. Heb alleen het chromen eindstukje eraf geslepen (groep n look). Mag weg voor weinig
Laatst gewijzigd door Geert op do 13 sep 2012 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik heb nog een mooie pijp van de williams liggen. Stuur maar een PM of berichtje (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Gewoon in de brand steken en het filmpje hier posten :D :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik zou alleen de downpipe wrappen. Ik had ook een spruitstuk dat helemaal gewrapped was en dat resulteerde bij warme motor in heel veel lawaai en vermogensverlies. Na het verwijderen van de hearwrap om het spruitstuk was het al veel beter. Ik heb eventueel nog wel nieuwe heatwrap liggen voor je downpipe. Ik rij ook met een Devil spruitstuk.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hmm, jammer, ik wilde eigenlijk ook wel af van die hitte daar in het vooronder. Die fancy luchthapper werkt volgens mij juist averechts...
Maar thnx voor de tip.

Het stukje van de collector zal ik toch ook wel moeten inpakken, die zit ook al aardig dicht op de aandrijfas.


En ik moet een complete uitlaatlijn hebben, niet alleen een einddemper, die had ik anders wel van Walker of Bosal gehaald :p
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Je kunt even hier kijken http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... &start=170 vanaf 29 juli.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Haal gewoon wat pijp en bochten .. Beetje slijpen en lassen en klaar
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

tutuur schreef:Ik heb nog een mooie pijp van de williams liggen. Stuur maar een PM of berichtje (Y)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Steven.. Ik rij ook met een devil spruit.
Ik heb een hitte schild gemaakt tussen de as en de uitlaat en de downpipe
Gewrapt. Nergens last van.
Heel de pijp zou ik niet doen een maat van me had ook temp problemen met een
Gewrapt spruitstuk op zijn 106 gti
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Powersprint spruitstuk op mijn 16v was ool volledig gewrapt nooit problemen gehad.
Spaghetti ding op de clio 2 racer is ook gewrapt en ook geen warmte problemen ;-)
Racing is the best way to convert money into noise
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

kortom, compleet wrappen...... kan t er bij de ring altijd nog af :P
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

T fikt van zelf wel weg.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Het kan ook detonatie veroorzaken, je koppakking kosten of er verbrandt een uitlaat klep.
Het is niet zonder risico. Ik heb alleen nog heatwrap om de voorpijp en waarschijnlijk wordt dat ook een RVS warmteschild.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Denk dat dat wel allemaal erg mee valt, de warmte gaat immers naar onder!
Bij mij na 50.000 nog niks gebeurd iig ;-)
Racing is the best way to convert money into noise
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Is er geen andere passende hoes te vinden voor die as icm een goed hitteschildje? Hoe deze ze dat vroeger bij de rally/cup auto's?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zou ook fijn zijn als je die hoezen gewoon los kan bestellen, dan neem ik die gewoon volgende keer mee met een zakkie vet. Al is voorkomen beter dan genezen, elke keer een as aan diggelen rijden is ook nix.

Iemand nog n ouwe 16v as met rotte buitenkineet? Of kun je daar ook geen binnenste hoezen voor krijgen?

Misschien die ouwe eens vragen bij dat assen-adresje wat hij had, Luco come in!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

En gewoon die universele? Puur als nood...
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op za 15 sep 2012 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Binnenste ashoezen enkel bij de dealer, 2x binnenste ashoezen kosten wel samen 100euro. Vorigjaar setje nieuwe gehaald voor de williams assen toen die onder de racer gingen.
Racing is the best way to convert money into noise
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

heb laatst van een 16v as de homokineten gepakt en een williams as gebouwd. prijs van nieuwe ashoesen is belachelijk.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

En als je die hoezen erop doet. Doe even een beetje hitte bestendige kit op de rand van de as waar het blik gedeelt komt.
Ik heb 2 sets assen en bij allebij lekte die daar tussendoor.
Na een laagje kit ertussen een hitteschild en heatwrap om de downpipe nergens last meer van.

(@daniel, had jij geen last dat die lekte? ik had nl jou assen erop zitten)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Daniel reed gewoon nooit door :P

Let ook wel dat dit alleen op n hete dag op t circuit gebeurt als echt alles megaheet is. Beetje touren door de Ardennen ging prima.

@Daan: 2 hoezen? Je bedoelt die hoes aan de bakzijde met dat roterende lager erin zeker, die is altijd duur door dat lager. Bovendien heeft de automaterialenzaak die wel beschikbaar. Ik zou alleen de binnenste hoes voor de rechteras nodig hebben en die bestaat dus wel volgens jou bij de Stealer?

@Marcel: Dat met die kit zat ik ook al aan te denken met Ronald, zal ik sowieso wel ff uitvoeren op de nieuwe as.

@Geert: mooi, maak ik daar ff een reserve as mee aan.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

(Y) Ik ga naar de ring en neem mee: een hele reserve as....
zeg je dat ik alles bij heb :D
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

4 kolommer op auto ambulance? of had ik dat al eens gezegt :beer:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gewoon de ambulance boven een slootje parkeren :smile:

Ik zou een nieuwe hoes scoren als dat kan. Of zoals ik zei een hoes zoeken die binnen en buitendiamter gelijk heeft. Gewoon bij de automat. zaak effe in het magazijn duiken met je schuifmaat.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Waarom allemaal kutten als je voor rond de 6 tientjes een nieuwe as hebt :bang:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Een nieuwe hoes monteren is toch niets kutten aan. Dat is gewoon normaal onderhoud. Steven heeft nu gewoon pech gehad door een oude gare hoes/as te monteren.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

As is oud, andere hoes is oud en het vervangen van die hoezen vind ik kutwerk, vandaar het woord kutten :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Luco/Alpine-racer schreef:Waarom allemaal kutten als je voor rond de 6 tientjes een nieuwe as hebt :bang:
Ik zeg groupbuy ;-)
Plaats reactie