GTT Sieger

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Die bocht blijft zo, is vrij haaks (ongeveer 60graden), maar is gedaan omdat ik anders niet lekker uitkwam :) Kheb juist die stukken aan de IC gelast omdat ik met standaard slangen/bochten niet kon krijgen wat ik wilde.... nu loopt ie straks langs het subframe en gaat daarna net het bochtje om...

In de standaard IC (om maar wat te noemen) worden nog gekkere bochten/hoeken gemaakt, dus denk er niet veel last van te hebben :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

je kan het niet geloven hoeveel effect dat heeft ! Ik had eerst een 90° bocht van de turbo naar de IC. Op aanraden van Henk en Rinus (Dyno Goes) die bocht aangepast met het cup onderdeel: 3 pk verschil !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ongetwijfeld jah... tis allemaal weerstand, elke bocht is er 1 teveel, maar op dat gekke bochtje na is het 2x 90gr en de rest is 45gr. Vergeleken met wat ik had aan bochten (mede door een heel ander circuit en in elkaar gezet met minder financien) is dit een hele verbetering :)

en die 5pk verzin ik er wel bij :lol: daar kan ik me niet zo druk om maken
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

goed weer wat nieuws.

[img]http://img40.imageshack.us/img40/4861/dscf2299q.jpg[/img]

De megasquirt computer, al ingebouwd in de orginele behuizing. Ik kan dus gebruik maken van de standaard kabel boom. de stappenmotor vervalt evenals de luchtmassameter.

Heb nu ook de koeling goed in orde

[img]http://img20.imageshack.us/img20/9025/koeling.jpg[/img]

icm met de 83 thermostaat werk dit zeer goed :grin: [/img]
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Megasquirt... bij squirt denk ik toch aan iets anders.

Maar dat zijn weer serieuse vorderingen. Welk verschil merk je na de laatste aanpassingen aan de koeling dan?
Ja, minder snel warm... :p
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

haha a dirty mind... :p

het koelwater blijft ook met hogere belasting netjes 85 graden

prima dus
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Welke temperaturen komen er dan in standaard setup voor?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

sieger everts schreef:haha a dirty mind... :p

het koelwater blijft ook met hogere belasting netjes 85 graden

prima dus
dat is erg koud hoor!! mag rustig over de 90 zijn (Y)
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

De temperatuur word nu gemeten in de slang , in de kop zal de temperatuur idd iets hoger liggen ( zo rond de 90 graden) . Deze winter bouw ik ook het volvo klokkenhuis in dus dan heb ik de nauwkeurige temperatuur.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

weer een kleine update.

ik heb inmiddels de 315 cc injectoren ook binnen en de gasklep (F7R 2.0 16V) is onderweg. tevens krijg ik zondag ook de 83 graden thermostaat

na de jaarafsluiting zal het hele zaakje aagesloten worden
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Lekker bezig Sieger (Y) Ik ben echt benieuwd hoe dat straks gaat lopen.
Al aan een sperretje aan het denken..?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

nee , het is een hobby auto he. moet leuk blijven.

we gaan het vanzelf zien, wat hij met de mods doet.

injectoren van 200 cc naar 315
gasklep van 46 mm naar 60 mm
iets grotere turbo.

bovendien kan kan eerst nog maar 1,5 bar draaien (kan een 4 bar ingebouwd worden trouwens)
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Gister helaas niet met de 5 naar Gorinchem, 200m meter van huis knapte de koppelingskabel.

Gisteren de laatste zaken gehaald voor de megasquirt instalatie.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hee sieger heb je die R5 diesel rad nog te koop?
en waar koop je die volvo radiator en fan?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

aan zo'n Volvo ventilator heb je nix, das een raar klein, maar dik ding... gemonteerd in een frame van de voorbalk e.d. waar de radiateur voor geplaatst staat... beste kan je een SPAL pakken :)

Radiateur kan je pakken van de R5 diesel, R19, R21, R9 en R11 modellen :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Spal fan is inderdaad een hele goede optie! (Y) Hele grote upgrade ten opzichte van de standaard GTT fan.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Mrtn schreef: Radiateur kan je pakken van de R5 diesel, R19, R21, R9 en R11 modellen :)
21 ? van een 1.7 type mssn maar zeker niet van een 2.0L
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

jij leest meer dan iemand schrijft :lol:

het modelletje 'radiateur' komt voor in deze modellen... dus niet allemaal :)

ik heb een radiateur 'oude voorraad' bij een Renault dealer gekocht die uit een R11 GTE komt?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Ik heb een volvo 250 2.3 liter radiateur

past precies tussen de voorste motorsteunen , nadeel is dat er geen thermo contact in kan maar die kan ook in de slang
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

er zijn ook dingen (thermo schakelaar) die je tussen de lammelen steekt. dus nog makelijker
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hee Sieger welke maat kan je maximaal monteren in je bumper qua IC van Wiltec?

die van 180mm of die van 140mm hoog?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

140mm....
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

idd 14 cm :grin: , wel de nokjes afslijpen dan
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

al een kabel :worship:
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

ja heb nu 2 koppelingskabels liggen , moet de ene alleen nog monteren
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Oke , ik heb nu alle zaken in huis om de megasquirt te gaan inbouwen.

de sensoren ed zijn al in de aanzuigbuis gemaakt, injectoren gereinigd en getest.

Nu ben ik wat info aan het verzamelen over oa de F7R gasklep. daar zitten 3 pinnen op. Ik neem aan signaal naar computer, massa en 5 v aansluiting

Nu ben ik na lang zoeken op de volgende site gestuit
http://www.zak23.karoo.net/html/

onder het kopje intake en Throttle Position Sensor (TP)


voor de raketgeleerden onder ons, op plaatje 5 zie je A B en C . wat is wat? :D
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tja wat dacht je van de stekker van de tps sensor? (is het zelfde als iedere clio 16V)
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

dat snap ik , maar welk palletje heeft welke functie
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

:( dude het is een regelbare weerstand. dat staat er zelfs bij...
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

hallo , ik ben sportinstructeur geen elctroman :D :D

ik zie het wel ga er van het weekend gewoon mee beginnen.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

weer even een kleine update.

Heb nu alle zo'n beetje bij elkaar voor de megasquirt ombouw. alle electronica zaken heb ik nu redelijk uit geplozen, en denk dat ik heb wat begin te snappen. (wie had dat ooit gedacht :p ) . Het einge wat ik nog zoek is een nokkenstok uit een clio rsi of uit een 5je GTE.

wie heeft er toevallig nog wat liggen?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zou je niet gewoon de originele houden?
die is erg goed voor drukvulling.
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

sieger everts schreef:weer even een kleine update.

Heb nu alle zo'n beetje bij elkaar voor de megasquirt ombouw. alle electronica zaken heb ik nu redelijk uit geplozen, en denk dat ik heb wat begin te snappen. (wie had dat ooit gedacht :p ) . Het einge wat ik nog zoek is een nokkenstok uit een clio rsi of uit een 5je GTE.

wie heeft er toevallig nog wat liggen?
Ik heb nog wel een originele gte nokkenas liggen ;)
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

de standaard kan ook wel maar heb uit vertrouwde bronnen dat als je er een NA stok instopt, de motor wat meer tot leven komt.

@steven: wa kost da?
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

sieger everts schreef:de standaard kan ook wel maar heb uit vertrouwde bronnen dat als je er een NA stok instopt, de motor wat meer tot leven komt.

@steven: wa kost da?
als je hem op komt halen 15 euro oid ?
Plaats reactie