ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
mark 5t
Contacteer:

ok maar ik ga toch maar even de slangen vervangen.
ik ben net op de testbank geweest maar naar stationair AF hebben we natuurlijk weer niet gekeken.
tis ook niet heel erg of zo maar meer irritant en de auto loopt idd zodra je gas geeft super.
het kan dus ook gewoon onverbrande benzine in mijn uitlaatsysteem zijn zoals ik het begrijp.
zal na een circuit dagje de auto eens niet van de kar afrijden maar gewoon duwen en dan weer ruiken na een dag.
-jo-

(Y) :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Mark,

maak eens een foto van je injectorrail, of kijk er eens goed naar. Bij mijn rail zit enkel een benzine-aanvoer en vacuum op de injectorrail, geen retour! Zou dus kunnen betekenen dat je altijd benzine ''teveel'' hebt waardoor je die lucht krijgt.
mark 5t
Contacteer:

kheb net de vermogensuitdraai even bekeken

AFR ligt tot aan de 3000 toeren rond de 14

vanaf 5000 tot aan 7250 hangt ie rond de 12.

betere fotos heb ik nu even niet.

aan het eind van de rails hangt de brandstofdrukregelaar met een vac slang.

Afbeelding

Afbeelding
Maarten-Jan
Car: R19.R

motorsteun al vervangen mark?
Bart V

Jean-Paul-S schreef:Mark,

maak eens een foto van je injectorrail, of kijk er eens goed naar. Bij mijn rail zit enkel een benzine-aanvoer en vacuum op de injectorrail, geen retour! Zou dus kunnen betekenen dat je altijd benzine ''teveel'' hebt waardoor je die lucht krijgt.
Dan zal jij waarschijnlijk een pomp hebben met een inwendige drukregeling. Da's naar mijn weten niet origineel overigens op een cupclio. Is de retour afgedopt bij jou op de rail?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

mark 5t schreef:kheb net de vermogensuitdraai even bekeken

AFR ligt tot aan de 3000 toeren rond de 14

vanaf 5000 tot aan 7250 hangt ie rond de 12.

betere fotos heb ik nu even niet.

aan het eind van de rails hangt de brandstofdrukregelaar met een vac slang.
Dus jij hebt ook niet zoals een standaard 16v je aan+afvoer binnen +-10cm verticaal op je rail zitten?

Dit is mijn rail:

[img]http://img171.imageshack.us/img171/9779/dsc00060vk8.jpg[/img]

Dan zal jij waarschijnlijk een pomp hebben met een inwendige drukregeling. Da's naar mijn weten niet origineel overigens op een cupclio. Is de retour afgedopt bij jou op de rail?
Bij mij is hij niet afgedopt, er zit alleen een aanvoer en vacuum. Ik heb de benzinepomp er nooit uitgehaald. Bij mij zit er ook geen pingelsensor gemonteerd, hoe zit dat bij jou Mark?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

mark 5t
Contacteer:

ik heb dezelde rail als jou jean paul.
echter is bij mij de retour wel aangesloten aan de drukregelaar.
bij die van jou niet zie ik.

de regelaar van mij en ook die van jou is ook nog instelbaar als je heel goed kijkt zit er aan de vacuum kant een afstelmogelijkheid met contra moer.

ik weet 100% zeker dat mijn blok nog helemaal origineel is zoals er toendertijd mee geracet is.
dit omdat ik contact met kok motorsport gehad heb hierover.

het zou dus ook nog zo kunnen zijn dat mijn druk wat hoog afgesteld staat alhoewel ik hier zelf nooit aan gezeten heb.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Dat kan ik net niet zien op de foto, wel zit er op de aanvoer bij mij een plek waar de druk gemeten kan worden.

Ik zou de benzineslangen eens moeten controleren hoe dat zit bij mij. Het is al een dik jaar geleden dat ik de auto gesloopt heb. Morgen kom ik in C&K, dan kijk ik eens.

De motor van mij heeft trouwens geen rood onderblok zoals dat van jou. Wel is de motor bij Borremans geweest voor "iets" :p
mark 5t
Contacteer:

drukmeter kan ik ook eenvoudig aansluiten zie dat blauwe/rode nippel aan de bijrijderskant in de slangen.

@maartenjan motorsteun wordt niet meer vervangen met dit blok
dat doe ik wel gelijktijdig met de motorwissel.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Die zit er bij mij ook op, op dezelfde plek.
-jo-

mark 5t schreef:ok maar ik ga toch maar even de slangen vervangen.
ik ben net op de testbank geweest maar naar stationair AF hebben we natuurlijk weer niet gekeken.
tis ook niet heel erg of zo maar meer irritant en de auto loopt idd zodra je gas geeft super.
het kan dus ook gewoon onverbrande benzine in mijn uitlaatsysteem zijn zoals ik het begrijp.
zal na een circuit dagje de auto eens niet van de kar afrijden maar gewoon duwen en dan weer ruiken na een dag.
de benzine vermengd zich met de olie in je blok, vanaf je goed het gas opgaat wordt die ook verbrand. Dat zie je gelijk aan de AFR waarden. Die stank zal deels uit je carter ontluchting komen.
mark 5t
Contacteer:

hee zo had ik het nog niet bekeken
bedankt Jo!
-jo-

Me Manuel, Me know nothing, me from Barcelona... :wink:
Niels-16v
Contacteer:

Dankzij de snelle levering van Jean-paul :worship: , vandaag ff een nieuwe veer onder de clio gestoken.
Op de foto is te zien dat koni geel en een orginele veer niet altijd samen gaan, hij kwam er in 3 stukken onderuit :wink:

Lang geleden dat ik wat op t forum gepost heb trouwens...

[img]http://www.n-nijenhuis.nl/fotos/03012009024.jpg[/img]

[img]http://www.n-nijenhuis.nl/fotos/03012009025.jpg[/img]
alexs
Contacteer:

Starter problemen lijken zich opgelost te hebben met het vervangen van de startmotor! :)
Ik heb nog 1 klein probleem, zwaar beroerd lopen bij deze koud als hij koud is. Nou heb ik dus het vermoeden dat er iets mis is met mijn koelwater sensor, en wel hierom:

Rode lampje gloeit mee met het naaldje, hoe hoger t naaldje hoe veller.
Afbeelding

Algoed, sensor vervangen zou je zeggen, als ik de stekkerlos trek van de sensor zakt het naaldje gelijk naar 0 maar wazig genoeg blijft het lampje op de zelfde (zwakte) branden. Andere sensor erop geprikt (nog niet gemonteerd) blijft hij ook branden.
Nou is er dus ook aan de bekabeling gelulselt.

Afbeelding

Niet op t gele tapje letten, daarin gebeurd niks.
Uit de 'computer' komen de rood, roze, paars. Echter is dit anders gemonteerd op de sensor kabel, zo zie je dat roze uitkomt op niks... Terwijl op de kabel vanaf de sensor wel een roze komt..... Het kan natuurlijk dat deze omgelegd is met de rode....
Iemand een idee hoe ik dit kan gaan oplossen? (waar gaan ze heen etc)

Flits:
http://www.infiltrate.nl/clio/06012009358.jpg
sebas

hallo

heb een vraag
wil me kop van mijn clio 1.8 16v er af halen nu ben ik de kopbouwten eraan het uit halen maar 1 zit heel erg vast aan de kan van de waterpomp is daar een manier voor om die los te krijgen ofzo

hoor het graag

vr gr sebas
Bart V

Gewoon voorzichtig losdraaien met een pijp, en hopen dattie niet breekt :) Je kan eventueel voor het losdraaien nog een paar rake klappen geven (via dop + verlengstuk) op de bout, in de hoop dat deze misschien nog een beetje schrikt.
sebas

hallo

ja er zijn namelijk al een paar bitjes gebroken wat is het beste gereedschap ervoor

vr gr sebas
Tom
Moderator
Car: MB

Van wat voor merk heb je het gesloopt? Een beetje merk dop/bit kan wel wat hebben en blijft een tijd heel.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke
Car: Lexus IS250

Je hebt toch wel alle bouten gewoon even een slag losgedraaid en niet helemaal los gehaald neem ik aan?
Bart V

Ik zelf gebruik proxxon doppen in de garage. De torxdoppen daarvan willen maar niet kapot, en die hebben al veel kopbouten gezien. Tengtools is ook redelijk spul. Verder doen Gedore, en uiteraard snap-on het erg goed.
Tom
Moderator
Car: MB

de tengtools 1/2" torx doppen gebruik ik nog wel eens op lucht en zelfs dan kunnen ze erg veel hebben (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Car: Megane RS

anders de omliggende bouten erin terugzetten en vastdraaien, dan die vaste proberen los te draaien en de overige er ook weer uit.
wookie

Hazet, goed spul. Ratel, Vaak met een pijp aangehangen van 2 meter, en nog steeds soepel werkend
-jo-

Bart V schreef:Ik zelf gebruik proxxon doppen in de garage. De torxdoppen daarvan willen maar niet kapot, en die hebben al veel kopbouten gezien.
daar heb ik ook 3 sets van, doppen, inbussen en torx. Goed spul, alsook een aangename prijs.
Riël
Über-Spammer

alexs schreef:Starter problemen lijken zich opgelost te hebben met het vervangen van de startmotor! :)
Ik heb nog 1 klein probleem, zwaar beroerd lopen bij deze koud als hij koud is. Nou heb ik dus het vermoeden dat er iets mis is met mijn koelwater sensor, en wel hierom:

Rode lampje gloeit mee met het naaldje, hoe oger t naaldje hoe veller.
Afbeelding

Algoed, sensor vervangen zou je zeggen, als ik de stekkerlos trek van de sensor zakt het naaldje gelijk naar 0 maar wazig genoeg blijft het lampje op de zelfde (zwakte) branden. Andere sensor erop geprikt (nog niet gemonteerd) blijft hij ook branden.
Nou is er dus ook aan de bekabeling gelulselt.

Afbeelding

Niet op t gele tapje letten, daarin gebeurd niks.
Uit de 'computer' komen de rood, roze, paars. Echter is dit anders gemonteerd op de sensor kabel, zo zie je dat roze uitkomt op niks... Terwijl op de kabel vanaf de sensor wel een roze komt..... Het kan natuurlijk dat deze omgelegd is met de rode....
Iemand een idee hoe ik dit kan gaan oplossen? (waar gaan ze heen etc)

Flits:
http://www.infiltrate.nl/clio/06012009358.jpg

Sensor heeft 2 aansluitingen, die maken ergens in je kabelboom contact met elkaar. Draden nergens bijelkaar geplakt?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
alexs
Contacteer:

Nouja schijnbaar is er eentje al omgelegt, ze verdwijnen vrijwel direct in de een dikke boom.. Word heel lastig zoeken vrees ik.. Zo kut, dit is denk ik een van de reden dat hij zo slecht koud loopt. Bougies of bougiekabels lijken me ook een kanshebber...

Als ik hem koud start moet ik gas bijgeven om hem aan de praat te houden, als ik het niet doet valt hij gewoon uit. Als ik hem daarna weer probeer te starten duurt het toch wel 10-30 seconde voor hij aan wil slaan. Als hij zo loopt te bokken en ik geef hem een flinke dot gas begint hij heel raar de bokken stotteren en hoor je soms klappen uit de uitlaat/spruitstuk komen...

Ik heb een vermoeden dat

Koelwatertemperatuur-sensor-bekabeling stuk/slecht?
Bougiekabels slecht?
Bougies slecht?

Lambdasonde slecht/stuk?
BDP Sensor?

Ik heb naar mijn idee een bijzonder rijk mengsel als hij koud is, als de auto enigszins op temperatuur begint te komen word het afslaan/bijna-afslaan minder.. Vaak zakt ie ff naar 200rpm en klimt hij langzaam omhoog om vervolgens weer te halen/wippen in de toeren...

Het probleem is, ik heb geen reserve onderdelen, hoe kom ik erachter wat het euvel is? Echt godsgruwelijk irritant dat hij voor het stoplicht nog wel eens uit wil vallen en dat ik 30 seconde aan het starten ben, iedere hondenlul staat je aan te kijken.

Het enige wat ik nu wil is dat hij redelijk blijft lopen!

[EDIT] Lijkt erop dat hij vertieft loop door het zwembad olie in de bougiegaten.. Lekke dekselpakking dus.
cinqidriver

maak eerst je bougie kabels maar eens schoon en probeer het dan maar eens weer.
clio_16_klapper
Contacteer:

Zijn de stuurkogels van een r-19 16v hetzelfde als die van een clio 16v/williams?
Haas
Car: Megane RS

h-base zegt van niet..

bovendien heeft een clio 2 verschillende soorten kogels he, let daar op!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Wat is daar anders aan dan?
clio_16_klapper
Contacteer:

1X links 1X rechts? ik heb ook geen idee wat het verschil anders is.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

maar bedoelt haas dat ook?
Plaats reactie