Florus' Zwarte 5 GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-Ray- schreef:
Steven schreef:Ik zeg autopartsonline, daarmee toch een paar x bij 100 meter voor de tarzan aangeremt en geen fading te vinden (Y)
dat sportspul?
Juist, die blokken zijn van textar.

Als je eens wat ouwe posts van Speedline leest zal ij ook ergens vernoemen dat Textar en Pagid erg goeie raceblokken zijn. Textar is ook het huismerk van Mercedes AMG als ik het goed heb.

Het klinkt heel erg budget en ze zijn misschien ietsiepietsie minder happig als ferrodo DS2500, maar de prijs kwaliteit is echt veel beter. Ik vind ze bijv ook weer beter remmen als de Mintex M1144 die ik op mijn Corolla heb zitten (even zware auto/beide +/- 240mm). Die toch ff 2x zo duur zijn en richting het populaire Ferodo aanzitten.
Misschien ten overvloede, maar mijn peug heeft precies dezelfde klauwen als de 5/clio etc. :p

Je mag ze anders best een x uit komen proberen :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Florus schreef:En toch neig ik dan weer meer naar Brembo schijven i.c.m. Ferodo DS2500, bevalt me zeer goed onder de blauwe GT, en qua prijs maakt het nie zoveel uit (Y)
Kan Arie's Parts- & Equipmentshop wederom een bestelling noteren ?? :lol: :p

- 1x set Brembo Max diameter 259
- 1x set Ferodo FDS845 of wilt u DS2500 ???

met de gebruikelijke maximale korting natuurlik
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Heb ik een keus??........ :lol: :lol:


Zojuist ff gekeken wat er aan scheelt momenteel; blokken volledig versleten,schijven vol met scheurtjes en 't rechter voorwiel lager is aan z'n laatste rondjes bezig........

Dus valt opzich mee,voorwiel lagers had 'k nog niet vervangen,dus die vielen nog te verwachten :biertjuh:


De achterste blokken tonen de dikte voor 'k het cicuit opging,de voorste heb 'k er zojuist afgehaald |: :p

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... wart87.jpg[/img]


De scheurtjes i/d schijf(ven)......... :nopom:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... wart88.jpg[/img]

Nu tijdelijk ff een paar andere blokken d'r op getjopt....... :)

En eens ff kijken wat "Arie's Parts- & Equipmentshop" voor me kan betekenen :D :D :wink:



En zoals sommigen Zondag misschien al hebben gezien, afg. zaterdag een kuipstoel ingebouwd :)

Eerst een slede onder een originele stoel vandaan gesloopt....

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... wart78.jpg[/img]

Gaten geboord,en draad getapt.

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... wart79.jpg[/img]

Draadeindjes erin.

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... wart81.jpg[/img]

Draadeindjes vastgelast.

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... wart82.jpg[/img]

Strippen op de slede gelast :yum:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... wart83.jpg[/img]

Slede met de strippen erop (Y)

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... wart84.jpg[/img]

En hier de Sparco Sprint V in de auto gemonteerd 8) :)

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... wart85.jpg[/img]


Prima stoeltje ^O^ ,zit echt super!,gisteren gelijk goed kunnen testen :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

(Y) (Y) (Y)
neem gewoon een setje willwoods, je weet niet wat je overkomt :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Echt irritant dat sommige mensen zoooo handig zijn, en gewoon "ff" alles maken.... :lol:

Ziet er uiteraard weer goed uit Florus :worship:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Irritant? nee je moet er gebruik van maken toch? ;) :p

Nee die Florus is wel verdomde handig zeg!

remmen zijn wel beetje op ja.. velgen nog schoon gekregen?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Luco/Alpine-racer schreef:(Y) (Y) (Y)
neem gewoon een setje willwoods, je weet niet wat je overkomt :D
Die zullen wel een stuk duurder zijn dan de spullen die Arco nu fixt.

En ik moet zeggen dat hij toch best goed remde op het circuit gisteren. (Y) :)
5 GT Turbo '88 GT5
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

@Arco; Nog bedankt voor de hulp met inbouwen v/d stoel! :yest:

@Luco; Ervaren rijders hebben dat helemaal niet nodig joh... :biertjuh: :D :lol: :lol:

Nee, waarschijnlijk worden het Brembo 16V-er schijven,i.c.m. met ferodo DS 2500 blokken :) ,ligt onder de blauwe GT ook,en dat bevalt prima (Y)

280mm met originele remklauwen gaat waarschijnlijk niet in m'n velgen passen,en heb ook weer geen zin om compleet om te bouwen naar Clio RS systeem,dat wordt me ff iets te gek :nopom:

Twijfel alleen nog tussen gewone Brembo's of die Brembo-Max dingen........
Zal 't nou echt zoveel uitmaken?? :s
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Roy schreef: En ik moet zeggen dat hij toch best goed remde op het circuit gisteren. (Y) :)
Tot de 1na laatste ronde v/d Sportieve sessie,toen werd 't ineens goed merkbaar minder.......

Toch een lager geweest,'t geluid wat we hoorde onderweg naar huis :wink:


@Paul; nog geen zin om te boenen op de velgen :wink:
Gast

Florus schreef:280mm met originele remklauwen gaat waarschijnlijk niet in m'n velgen passen,en heb ook weer geen zin om compleet om te bouwen naar Clio RS systeem,dat wordt me ff iets te gek :nopom:
nogthans is het in prijs aantrekkelijker dan wilwoods of een ander systeem. Setjes zijn zo te verkrijgen en de adapters kan je ook zo krijgen (BartV dacht ik). De RS remmerij is echt mega. Voor de belgische markt is dit echt een waterdichte oplossing omdat het een renault onderdeel blijft en we anders niet door de technische keuring komen.

BTW; je bak en braad ziet er super uit ! (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zal vandaag ff "checker de check" doen voor Brembo's 238 en 256 i.c.m. Ferodo FDS845 & DS2500. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gast

Arco, kijk es of je nog ergens ds2500's vind voor de 21turbo ? Motorcode:

J7R 752 of J7R 756 (quadra), koets L485, baktype UN1

Ben ondertussen bij verschillende leveranciers geweest en ze worden niet meer geleverd. Dus als iemand ze nog ergens op stock heeft zou dat geweldig zijn.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

-jo- schreef:Arco, kijk es of je nog ergens ds2500's vind voor de 21turbo ? Motorcode:

J7R 752 of J7R 756 (quadra), koets L485, baktype UN1

Ben ondertussen bij verschillende leveranciers geweest en ze worden niet meer geleverd. Dus als iemand ze nog ergens op stock heeft zou dat geweldig zijn.
(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Florus schreef:Twijfel alleen nog tussen gewone Brembo's of die Brembo-Max dingen........
Zal 't nou echt zoveel uitmaken?? :s
Hier ben ik ook wel benieuwd naar :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jo, welk merk remklauwen zitten eronder ?? Bendix of Lucas ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

Maakt niet uit, kan toch maar een blokje zijn (qua vorm). van ferodo normaal: FDB534. Of ik moet mij ernstig vergissen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bij een clio of een 5 maakt het wel uit namelijk
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Tis al bekend. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

florus
je hoeft alleen klauwen en adapters te kopen
schijven heb ik voor je (Y) (Y) (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Luco/Alpine-racer schreef:florus
je hoeft alleen klauwen en adapters te kopen
schijven heb ik voor je (Y) (Y) (Y) (Y)
Ja,maar kom 'k ook weer bij de hoofdremcilinder terecht........ anders wordt de pedaal-slag te lang naar mijn idee??
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Idd als je RS remtangen monteerd, zal je ook een grotere hoofdremcilinder moeten plaatsen. 23mm dacht ik, van een laguna 2.0 16v
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

kost wat, maar den heb je ook wat :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Verkoop die blauwe man :D
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Nah, die blauwe is schuurversiering,anders wordt 't zo saai achter.......... :p



Zometeen maar eens ff olie verversen :) ,mag wel weer na zondag :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Florus schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:florus
je hoeft alleen klauwen en adapters te kopen
schijven heb ik voor je (Y) (Y) (Y) (Y)
Ja,maar kom 'k ook weer bij de hoofdremcilinder terecht........ anders wordt de pedaal-slag te lang naar mijn idee??
ik rijd ook met klauwen met groter diameter zuiger en 285mm remmen maar geen last van een grote slag hoor met standaard hoofdremcilinder
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Heeft een williams dan niet standaard al een grotere hoofdremcilinder dan een gtt??
R5GTT. Drive it like you stole it
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

geen idee
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee, das ook niet logisch omdat de remklauwen gelijk zijn :p

Alleen met Renault Sport remklauwen ist wel nodig om die van een Laguna erop te zetten. Maarja die hebben dan ook grotere zuigers.
Ws. ook voor de RS-klauwen en zeker voor de meerpots klauwen.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Tim_Coupe schreef:
Florus schreef:Twijfel alleen nog tussen gewone Brembo's of die Brembo-Max dingen........
Zal 't nou echt zoveel uitmaken?? :s
Hier ben ik ook wel benieuwd naar :)
Brembo Max is eigenlijk "after market-spul" en goedkoper dan de racing Brembo-line. (FD of FS-serie).
Maar staat weer hoger op de lijst dan de normale "after market-line" van Brembo. Dus een mooi alternatief voor de sportieve rijder.
Als je gaat kijken naar de specificaties op de Brembo-site zie je dan ook de specificaties anders zijn mbt warmte-ontwikkeling en vertragings-co-efficient (zoals dat zo mooi heet). FD*FS-serie is dan ook een stukkie beter dan de Max-serie. Kost ook wel wat meer helaas....

Heb ff wat brutoprijzen voor jullie.

5GT : Brembo FD (gaten) of FS (groeven).027.000 : 226.04 per set a 2 stuks ex. BTW
Clio/19 16V : FD/FS.052.000 : 222.97 per set a 2stuks ex. BTW

5 GT : Brembo Max 09.3148.75 : 76.50 per stuk ex. BTW
Clio/19 16V : Brembo Max 09.5802.76 : 78.50 per stuk ex. BTW

5 GT : Brembo normaal : 60.50 ex. BTW per stuk
Clio/19 16V : Brembo normaal : 61.- ex. BTW per stuk

Max-serie is op voorraad. De FD/FS-serie in minmale hoeveelheid.

Ferodo FDS845 (5GT/Clio16V/1916V) : 67.58 ex. BTW per set
Ferodo DS2500 (5GT/Clio16V/1916V) : 87.- ex. BTW per set

Standaard korting = 25%.
Laatst gewijzigd door Arco op wo 25 apr 2007 8:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Dankje voor je informatie :)

Weet ik ook weer waar ik voor ga als ik m'n remmerij over een aantal maanden moet vervangen :)

Brembo Max met DS2500 blokken :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Als je de kosten en kwaliteit van origineel t.o.v. Brembo/Ferodo gaat bekijken is dit zeker ZEER interresant ja. (oftwel : het is gewoon goedkoper + beter dan het originele spul :D )

BTW. Korting hangt ook een beetje af van je eigen leverancier bij jou in de buurt. Het is een indicatie.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Steven schreef:Nee, das ook niet logisch omdat de remklauwen gelijk zijn :p

Alleen met Renault Sport remklauwen ist wel nodig om die van een Laguna erop te zetten. Maarja die hebben dan ook grotere zuigers.
Ws. ook voor de RS-klauwen en zeker voor de meerpots klauwen.
Ik had op de Clio een Laguna hoofdremcilinder zitten met Renault Sport remklauwen, Ferodo DS2500 en standaard cheapo schijven van 4 tientjes de set. :D
Remde super, van 160 naar stapvoets was geen probleem en ik kon hem perfect tegen blokkeren aan remmen.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

-jo- schreef:Arco, kijk es of je nog ergens ds2500's vind voor de 21turbo ? Motorcode:

J7R 752 of J7R 756 (quadra), koets L485, baktype UN1

Ben ondertussen bij verschillende leveranciers geweest en ze worden niet meer geleverd. Dus als iemand ze nog ergens op stock heeft zou dat geweldig zijn.
@ Jo. Je hebt PM via RTC en via RCB. (Y)
Kan ze nog bestellen/regelen voor je. Dinsdag/woensdag krijg ik een levering Ferodo's binnen namelijk waar ik ze eventueel bij kan doen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie