Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Geert
Contacteer:

op goud zie je ook niet zoveel, maarja een paar tinten er naast en het ziet er niet uit.
Tim
Car: E36 M3

Zie de mijne inderdaad... Daar heeft de vorige eigenaar zich lekker op uitgeleefd :~
Maarten-Jan
Car: R19.R

Steven schreef:Ik weet niet of dit circuitwielen zijn, maar kan je wel alvast waarschuwen dat als je met DS3000 gaat rijden, dat de remstof regelrecht inbrandt op je lak :p
haha, ja dat plaklood zat toch aan de binnenkant dus dat vond ik niet zo boeiend :p ze waren gespoten overigens zonder banden, zo slim ben ik nog wel :wink:

Deze wielen zijn al op het circuit geweest met DS3000 :smile:
Zoals je ziet blijven ze mooi schoon, heb ze in één of andere velgenwas gezet. Daarna is het een kwestie van even de spons erover met water en zie foto :smile:
Steven
Car: M536

Ja na de laatste x m'n wielen schoonpoetsen en gewaxed te hebben zijn ze wel beter schoon te krijgen idd.

Waar rijd jij zoal mee op het circuit btw?
Maarten-Jan

De afgelopen 2 jaar met een 19 1.8
[img]http://home.planet.nl/~muld3459/IMG_2061%20(Small).JPG[/img]

Heb sindskort een Clio RS, toch even wat sneller, dus die ga ik nu gebruiken.
(Wegligging maakt niet veel verschil, maar remmen en acceleratie is echt een wereld van verschil).
De 19 is er nog wel, vriend van me gaat er dit jaar de crs circuitdag mee rijden,
wordt wel lachen denk ik, al is die kansloos tegen een RS.

Waar maak jij gebruik van? Een williams toch als ik goed herinner wat ik allemaal op dit forum gelezen heb.
Steven

Kep tot nu toe bijna met al m'n autos op het circuit gereden.

Alleen m'n Renault 9 en m'n eerste 5GTT niet, voor de rest GTT, Corolla AE86, R19 1.7 (in de stromende regen :D ), 309GTI16, Laguna is ook eens op de ring geweest en het laatste jaar toch wel erg regelmatig met de Williams op de NBR.
Zandvoort boeit me niet zo erg meer, suffe kutbaan. Alleen nog es met een gigantische hoosbui, maar die is er nooit :(
Maarten-Jan

309 GTI16 dat is pas echt een wolf in schaapskleren, wat een auto!

De ring heb ik nog niet gereden, nog wel eens keer doen.
Ben alleen nog op Assen geweest maar kan me er prima vermaken :D
(zal ook iets met het 5 minuten rijden vanaf mijn huis te maken hebben :p )
Steven

Die 95pk trekt ook geen warme worst van tafel nee, maargoed zo leer je jezelf wel makkelijker lijnen rijden.

Qua power is die Williams wat geciviliseerder, die 309 was veel piekeriger en rauwer en ondanks het wat belabberde onderstel stuurde dat ding wel fijn. Denk dat die 309 toch eigenlijk leuker was, vooral op de ring is die wat langere wielbasis toch wat relaxter. Goeie herinneringen aan. En de corolla natuurlijk, maar das een geval apart :p

Maargoed met die Williams is het ook prima te doen.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

@ Jo : Florus heeft nog een handgepolijst randje erop zitten. :wink: :p

En dat gunmetal grey is ook wel aardig onder een blauwe 19. (Y)

Maar om weer ff OT te gaan : blij toe dat er iets gevondn is in de bak wat niet geheel pluis was... Scheelt je weer ietwat kopzorgen denk ik.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Johan Hogervorst
Contacteer:

Mooi dat de bak weer goed is, gelukkig geen hele dure fix, maar wel lullig.

Succes met de rest! (Y)
Bart V

Steven schreef:Kep tot nu toe bijna met al m'n autos op het circuit gereden.

Alleen m'n Renault 9 en m'n eerste 5GTT niet, voor de rest GTT, Corolla AE86, R19 1.7 (in de stromende regen :D ), 309GTI16, Laguna is ook eens op de ring geweest en het laatste jaar toch wel erg regelmatig met de Williams op de NBR.
Zandvoort boeit me niet zo erg meer, suffe kutbaan. Alleen nog es met een gigantische hoosbui, maar die is er nooit :(
Heb je al eens rondetijden geklokt op Zandvoort?
Steven

Kep hier nog een filmpje waar ik 2:20 doe met de Chicane erin, maargoed dat is wel een beetje ragstyle, zou beter moeten kunnen.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Dat gezeur over kleurtjes op wielen, geloof me.. die Circuitset wordt gewoon GEBRUIKT.. en niets minder.. ik knal er meestal een uurtje mee over Zandvoort.. paar ronden Ring.. en weer wat uurtjes Zandvoort.. en dan maak ik ze heel soms schoon..

Daarbij fikt die remstof van die Mintex blokken er direct in, dus ik ga geen moeite doen voor witte of grijze wielen.. en ik denk dat zwart wel geinig staat onder blauw, daarbij scheelt het schoonmaken.. ik heb aan die 17" wielen al wel m'n handen vol :)

Die Mintex blokken stuiven een beetje.. het zit nog net niet aan de achterspoiler.. :D
Arco
Über-Spammer

:klop:

(je weet toch dat wij RTC-ers overal een mening over hebben ?? Dus ook over de kleur van jouw race-velgen... :D :wink: )

Ronald1916V

Arco Straver schreef::klop:

(je weet toch dat wij RTC-ers overal een mening over hebben ?? Dus ook over de kleur van jouw race-velgen... :D :wink: )
Oke.. ik spuit ze wel weer grijs.. niet meer lopen zeuren dan dat ze zwart zijn als je ze de eerst volgende keer weer ziet :D

HEEL mischien met de 16V naar Ter Apel de 21ste.. onder voorbehoud dat de R888's binnen zijn.. :)
mark 5t
Contacteer:

onder voorbehoud?
was dat nu voor onzin op staatbanden wil het ook prima hoor.

meenemen dat ding en knallen!! :D
Ronald1916V

mark 5t schreef:onder voorbehoud?
was dat nu voor onzin op staatbanden wil het ook prima hoor.

meenemen dat ding en knallen!! :D
Op straatbanden wil ook wel, maar op straat staat ie op 17" met 195/40R17 en geloof me.. dat rijd eigenlijk voor geen zak :D maargoed. het oog wil ook wat..

Ik heb de Clio 1.4 nog met 16V onderstelspecs :p en witte wielen, da's toch wat jullie willen ? :beer:
Arco
Über-Spammer

Kom je ons toch weer tegemoet Ronald. :wink: :lol:

mark 5t
Contacteer:

prima! (Y) :grin:
Steven

Ronald als je nog een beetje mooi op die circuitfotos wilt staan, moet je niet met van die vieze ghettowielen aankomen, zeg nou zelf zo'n foto door bergwerk met je 17" diep in je wielkasten is toch best vet ;)
Ronald1916V

Steven schreef:Ronald als je nog een beetje mooi op die circuitfotos wilt staan, moet je niet met van die vieze ghettowielen aankomen, zeg nou zelf zo'n foto door bergwerk met je 17" diep in je wielkasten is toch best vet ;)
Oke.. nu moet je me eens vertellen waar ik die foto ga vinden, Paul had wat gemaakt maar dat was niet mooi scherp ofzo ? :D
Ronald1916V

Zo, aangezien ik toch nog wat verbeterpuntjes opgeschreven had afgelopen maanden heb ik vanmiddag maar weer eens inkopen gedaan..

Setje Sparco SprintV stoelen met Sabelt gordels :) (Y)

Afbeelding

Afbeelding
tutuur
Clubsponsor

doe maar duur :worship:
Arco
Über-Spammer

Hehehe... Goede keuze Ronald.

Als je ff hebt proefgezeten en ze zaten goed, dan ga je daar geen spijt van krijgen. (kijk maar naar Chris, Florus, Ik en wie al niet meer. :D )

Ronald1916V

Arco Straver schreef:Hehehe... Goede keuze Ronald.

Als je ff hebt proefgezeten en ze zaten goed, dan ga je daar geen spijt van krijgen. (kijk maar naar Chris, Florus, Ik en wie al niet meer. :D )
Ik heb zeker wel even proefgezeten ja ! anders koop ik ze niet he :D, had al een keer in de Sabel Racer stoel van Tim gezeten en die zat ook goed. deze schijnt hetzelfde te zijn op het logo na ? :)
antoine
Car: Renault Clio III RS

Fijne stoelen, ik heb er laatst een uur of 4 in probleemloos in gezeten. (Y)
Ronald1916V

Vanavond de versnellingsbak weer gemonteerd.. alleen nog afbouwen maar dat kan morgen wel :)

Morgen ook even kijken of ik op een snelle manier die stoeltjes er in kan knallen maar dat zal wel weer even tegen vallen :lol:
Maarten-Jan

Mooie stoeltjes inderdaad (Y)
Ronald1916V

Vanmiddag even de versnellingsbak verder afgebouwd, de 19 rijd inmiddels weer, heb ook weer een achteruitversnelling :D en hij schakelt echt weer super ! koppelt ook weer mooi licht met de nieuwe koppeling :) Nog even een stukje proefgereden, even de snelweg op geweest maar rijd echt weer super, het inhouden is ook weg. dus dat lag inderdaad dan aan de brandstofpomp.. erg rustig nu in de auto nu die pomp niet meer loopt te janken :grin: je hoort nu zelfs de benzine klotsen in de tank :p

Laadstroomlampje blijft nu ook netjes uit onder het rijden, lag het dus toch aan de stekker op de spanningsregelaar..

Het ratelende/klapperende geluid linksvoor is ook verdwenen, de as rechtsvoor bleek gigantisch gaar te zijn.. toch hoorde ik 'm links :D kan vreemd lopen soms :) had een paar weken terug al de linker as gewisseld.. maar op de Ring werd het alleen maar erger dus nu rechts maar eens vervangen :p

Zomaar even een foto'tje onderweg.. wat kun je dan weer blij zijn dat ie het weer doet (even :beer: )

Afbeelding

Nog even met de Sparco stoelen bezig geweest, moet nog even wat verzinnen voor het frame maar toch een sneak-preview.. uitstappen was al vrij onpraktisch met de kooi.. nu helemaal een uitdaging

Afbeelding

Heb nu even zoiets in gedachten, alleen moeten die profielen wat langer maar die heb ik dus nu even niet.. morgen even wat halen, kom zo wel aardig op de goede hoogte uit, zonder die profielen zit ik echt te laag.. kan ik amper over het dashboard heen kijken
:lol:

Afbeelding

Iemand nog ideeën voor dat stoelframe ? (Y)
tutuur
Clubsponsor

zo je bent flink bezig geweest (Y)

nu hopen dat ie weer zo lang mogelijk blijft rijden toch :p
Ronald1916V

tutuur schreef:zo je bent flink bezig geweest (Y)

nu hopen dat ie weer zo lang mogelijk blijft rijden toch :p
25 Juni weer Zandvoort.. dus hij zal wel moeten :p
Steven

Leve de (volschaal) kuipstoelen met zijbevestiging :p

Hoe ziet dat onderframe van jou eruit dan, dat kun je toch ook gewoon uitvullen?
Ronald1916V

Steven schreef:Leve de (volschaal) kuipstoelen met zijbevestiging :p

Hoe ziet dat onderframe van jou eruit dan, dat kun je toch ook gewoon uitvullen?
Hier kan ook gewoon een zijbevestiging op hoor maar heb toevallig Sparco rails.. dus die wil ik dan ook gaan gebruiken :)

Dat originele frame gaat heel anders, daar schroef je de stoelen bovenop van bovenaf, zou daar weer helemaal wat bovenop moeten gaan bakken om daar een stoel op te krijgen, punt is dan weer dat ik nog steeds met m'n helm tegen m'n kooi aan zit te beuken.. :p dus het moet anders..
Steven

Ik loop even naar buiten...
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Plaats reactie