Circuitdagen: vrijdag 6 juli circuitdag op Zandvoort
-
- Contacteer:
Heb trouwens in ieder geval één fotograaf mee die dag. Zal zelf ook zoveel mogelijk langs de baan staan met een D70. Uiteraard zoemen de camera's in de auto ook de hele dag lekker mee.
Zal de fotograaf inlichten vooral de renault's op de gevoelige plaat te leggen.
Zal de fotograaf inlichten vooral de renault's op de gevoelige plaat te leggen.
-
- Contacteer:
Filmpje van de sandwich staat inmiddels ook op de video.google met vermelding van de chauffeur 

-
Volgens DNRT reglementen moet elke versteveingsplaat 120 cm2 zijn en de kooi moet geschroefd zijn met minimaal m8 bouten van tenminste treksterkte 8.8 of sterker.canonballman schreef: En wie kijkt voor mij even in zn circuitgebakje hoe groot de lasplaten officieel moeten zijn voor een schroefkooi (de platen die je op de bodemplaat last) ?
Please?
Heb haast gekregen met mijn gebakje (circuitdagen, goed weer, ook in de eifel....)
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Whahaha... Schitterende actie, P! Jammer dat ik er niet naast zat.agent smith schreef:Filmpje van de sandwich staat inmiddels ook op de video.google met vermelding van de chauffeur

En dan staat er niet hoeveel bouten per poot? Lekker handigGerard race GT schreef:Volgens DNRT reglementen moet elke versteveingsplaat 120 cm2 zijn en de kooi moet geschroefd zijn met minimaal m8 bouten van tenminste treksterkte 8.8 of sterker.canonballman schreef: En wie kijkt voor mij even in zn circuitgebakje hoe groot de lasplaten officieel moeten zijn voor een schroefkooi (de platen die je op de bodemplaat last) ?
Please?
Heb haast gekregen met mijn gebakje (circuitdagen, goed weer, ook in de eifel....)

Meestal is de voetplaat iets van 90x90 dus als je een plaat neemt van 120x100x3 of 130x90x3 en dan de rand omzet om tegen de B-stijl aan te lassen voor 2-3 cm dan ben je er al. Dus toch wel een beetje het minimale wat je nodig hebt.
-
het gaat om je eigen veiligheid, houd dat maar in gedachten, beter de platen te groot dan te klein, ik heb ze tot bijna bovenaan de kokers gelast.
-
Thanks Gerard, maar ik heb de meeste platen er al in. Effe nagerekend, en ik kom wel aan die 120 cm2.
-
- Contacteer:
Nou, de auto is op het vastzetten van de accu en uitlijnen helemaal klaar voor woensdag. Uitlijnen wordt morgen gedaan, en de accu is een kwestie van 2 beugeltjes vast poppen. Camber kan inmiddels zo negatief dat de band tegen de veerpoot aankomt, ver genoeg dus.
Het camber.....
[img]http://img503.imageshack.us/img503/9875/img00770sr.jpg[/img]
En ff auto gewassen.
[img]http://img524.imageshack.us/img524/5584/img00808fb.jpg[/img]
Het camber.....
[img]http://img503.imageshack.us/img503/9875/img00770sr.jpg[/img]
En ff auto gewassen.
[img]http://img524.imageshack.us/img524/5584/img00808fb.jpg[/img]
-
- Contacteer:
Heb geen idee op hoeveel die nu staat, gaat morgen op de brug aan de apparatuur, alles weer ff recht zetten, en camber op -3 denk ik. We moeten ook nog een beetje aan de banden denken, ons geldboompje is nog een beetje jong, en geeft nog niet zo heel veel vrucht...
Dat gaat juist beter, met die banden, daar is het allemaal om te doen!agent smith schreef:Heb geen idee op hoeveel die nu staat, gaat morgen op de brug aan de apparatuur, alles weer ff recht zetten, en camber op -3 denk ik. We moeten ook nog een beetje aan de banden denken, ons geldboompje is nog een beetje jong, en geeft nog niet zo heel veel vrucht...
Rechtuit rij je weliswaar wat meer op de binnenste flank van de band, maar wat normaalgesproken 't hardst slijt, is toch de buitenste flank van je band. Met fors camber ga je dit juist tegen.
rev it like a rental
uit ervaring kan ik je wel zeggen dat ( voor een clio in ieder geval!) -4 TE VEEL is!!!
zet 'm op 3 tot max 3,5, dan stuurt ie als een natte ***
zet 'm op 3 tot max 3,5, dan stuurt ie als een natte ***
-
je moet de temeratuur van de banden gaan meten, je kunt wel camber zetten maar als je de temperatuur niet gaat meten, dan weet je nog niks.agent smith schreef:Heb geen idee op hoeveel die nu staat, gaat morgen op de brug aan de apparatuur, alles weer ff recht zetten, en camber op -3 denk ik. We moeten ook nog een beetje aan de banden denken, ons geldboompje is nog een beetje jong, en geeft nog niet zo heel veel vrucht...
Tijdens een raceweekend meten we ALTIJD de temperatuur, je kunt het beinvloedendoor druk, sporing, camber en caster. De bandentemperatuur zegt bijna alles over de wegligging. Dit is niet een lulverhaal, ik ben al zo'n 6 jaar race-engineer in de DSC (clio RS).
de slicks moeten ongeveer een graad of 60 70 worden, dan zit je redelijk goed. De achterkant is ook altijd moeilijk op temperatuur te krijgen, daar moet je "spelen" met de druk, camber en sporing is daar wat lastiger.
in ieder geval veel plezier en hou em heel

en niet vergeten

-
- Contacteer:
Maar als je daar aan gaat lopen pielen op zo'n dag vern*&k je toch weer heel de sporing en dergelijke? En met wat voor thermometer meet je de banden? Gaan dit keer wel wat beter op de druk letten. Vorige keren gewoon koud 2 bar ingedonderd, maar warm wordt dat natuurlijk een beetje meer.
Weet iemand in welke buurt je de bandenspanning moet zoeken, is rond de 2 bar (warm) een beetje in de buurt? (dit gaat uiteraard over slicks)
En camber staat momenteel op -2,5.
Weet iemand in welke buurt je de bandenspanning moet zoeken, is rond de 2 bar (warm) een beetje in de buurt? (dit gaat uiteraard over slicks)
-
- Contacteer:
Onze auto heeft het dit keer best aardig uitgehouden. 's ochtends ging hij mede door het verlagen als een gek over het circuit. Foto's zijn er bij ons in overvloed, volgens mij een stuk of 1000, van over de hele baan. Zal zo snel mogelijk wat bedenken om alles online te krijgen.
Maar toen de dag vorderde vond de gaskabel dat hij enkele keren bij het opkomen van het rechte stuk van het pedaal af moest schieten
.
En tijdens een algele controle in de pauze bleek dat mijn sportieve remwerk niet gewaardeerd werd door de wat dunne schijven:
[img]http://img239.imageshack.us/img239/3371/dscn33294zf.jpg[/img]
Dus snel naar haarlem gescheurd, nieuwe schijven gehaald, gemonteerd, en scheuren weer. Bij sturen naar rechts ging de auto alleen hobbelen als een gek. Oorzaak: de glijpin van de remklauw blijft als hij helemaal ingedrukt is hangen. (eerder geen last van gehad omdat de schijven al wat dunner waren)
Dus dat probleem moet nog even worden opgelost.
Maar toen de dag vorderde vond de gaskabel dat hij enkele keren bij het opkomen van het rechte stuk van het pedaal af moest schieten

En tijdens een algele controle in de pauze bleek dat mijn sportieve remwerk niet gewaardeerd werd door de wat dunne schijven:
[img]http://img239.imageshack.us/img239/3371/dscn33294zf.jpg[/img]
Dus snel naar haarlem gescheurd, nieuwe schijven gehaald, gemonteerd, en scheuren weer. Bij sturen naar rechts ging de auto alleen hobbelen als een gek. Oorzaak: de glijpin van de remklauw blijft als hij helemaal ingedrukt is hangen. (eerder geen last van gehad omdat de schijven al wat dunner waren)
Dus dat probleem moet nog even worden opgelost.
-
een prikkertje met een kastje.agent smith schreef:Maar als je daar aan gaat lopen pielen op zo'n dag vern*&k je toch weer heel de sporing en dergelijke? En met wat voor thermometer meet je de banden? Gaan dit keer wel wat beter op de druk letten. Vorige keren gewoon koud 2 bar ingedonderd, maar warm wordt dat natuurlijk een beetje meer.
koud voor ongeveer 1.8 en achter 1.6
-
Woei, die schijf heeft op zn falie gehad

Gerard race GT schreef:een prikkertje met een kastje.agent smith schreef:Maar als je daar aan gaat lopen pielen op zo'n dag vern*&k je toch weer heel de sporing en dergelijke? En met wat voor thermometer meet je de banden? Gaan dit keer wel wat beter op de druk letten. Vorige keren gewoon koud 2 bar ingedonderd, maar warm wordt dat natuurlijk een beetje meer.
koud voor ongeveer 1.8 en achter 1.6

Hee ik vind dit niet echt een goede leidraad hoor...
ik tik die dingen voor altijd rond 1.6 / 1.7, en achter op z'n minst 2 bar...ding moet wel een beetje uit kunnen breken, dat stuurt tenminste lekker strak...
onderstuur kennen we onderhand wel...das voor vrouwen
ennuh...Bart, hoe zijn de "nieuwe" remmen bevallen?
wel HEEEEEEL GOED MAG IK HOPEN!!!
ik tik die dingen voor altijd rond 1.6 / 1.7, en achter op z'n minst 2 bar...ding moet wel een beetje uit kunnen breken, dat stuurt tenminste lekker strak...
onderstuur kennen we onderhand wel...das voor vrouwen

ennuh...Bart, hoe zijn de "nieuwe" remmen bevallen?

Hoe kan je bij dat ding Caster verstellen? Door de topmounts te verplaatsen ofzo? Doet dat zoveel met bandentemperatuur dan? Lijkt me toch voornamelijk een stabiliteits- en feedback punt.Gerard race GT schreef:je moet de temeratuur van de banden gaan meten, je kunt wel camber zetten maar als je de temperatuur niet gaat meten, dan weet je nog niks.agent smith schreef:Heb geen idee op hoeveel die nu staat, gaat morgen op de brug aan de apparatuur, alles weer ff recht zetten, en camber op -3 denk ik. We moeten ook nog een beetje aan de banden denken, ons geldboompje is nog een beetje jong, en geeft nog niet zo heel veel vrucht...
Tijdens een raceweekend meten we ALTIJD de temperatuur, je kunt het beinvloedendoor druk, sporing, camber en caster. De bandentemperatuur zegt bijna alles over de wegligging. Dit is niet een lulverhaal, ik ben al zo'n 6 jaar race-engineer in de DSC (clio RS).
de slicks moeten ongeveer een graad of 60 70 worden, dan zit je redelijk goed. De achterkant is ook altijd moeilijk op temperatuur te krijgen, daar moet je "spelen" met de druk, camber en sporing is daar wat lastiger.
in ieder geval veel plezier en hou em heel![]()
en niet vergeten![]()
rev it like a rental
doet ook heel veel met de banden temp.
helemaal als je altijd op een oval rijdt dan zet je links en rechts zelfs verschillend omdat je toch altijd dezelfde kant op stuurt.
wij rijden zelfs met 4 verschillende bandendrukken.
verder zijn er hele handige laser temp pistooltjes te koop.
even schieten en gelijk een temp in beeld.
helemaal als je altijd op een oval rijdt dan zet je links en rechts zelfs verschillend omdat je toch altijd dezelfde kant op stuurt.
wij rijden zelfs met 4 verschillende bandendrukken.
verder zijn er hele handige laser temp pistooltjes te koop.
even schieten en gelijk een temp in beeld.
Die remmen waren echt helemaal geweldigPtrGte schreef:Hee ik vind dit niet echt een goede leidraad hoor...
onderstuur kennen we onderhand wel...das voor vrouwen![]()
ennuh...Bart, hoe zijn de "nieuwe" remmen bevallen?![]()

Wat betreft die banden, die hebben wij ook voor op 1.7/1.8 en achter op 1.9/2.0. Warm kom je rondom op de 2.4 uit dan, en da's perfect.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
piepen de ferrodo 3000 bij jullie ookzo hard?
ik dacht eraan om de 2500 te gaan proberen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Die 2500's piepen denk net zo hard, bij mij piepen ze teminste aardig,wel ist alleen bij zachtjes remmen,bij vol i/d ankers ist piepen wegLuco/Alpine-racer schreef:piepen de ferrodo 3000 bij jullie ookzo hard?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
die 2500 piepen bij de gtt nietFlorus schreef:Die 2500's piepen denk net zo hard, bij mij piepen ze teminste aardig,wel ist alleen bij zachtjes remmen,bij vol i/d ankers ist piepen wegLuco/Alpine-racer schreef:piepen de ferrodo 3000 bij jullie ookzo hard?
de 3000 bij de racevijf wel, en daar rem ik toch behoorlijk hard mee

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
welke?Bart V schreef:Ik hoor ze zelden piepen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
zal het wel aan de schijven liggenBart V schreef:DS3000

-
- Contacteer:
Je rem gewoon niet hard genoeg 
-
- Contacteer:
Rem ook met DS3000, maar nog nooit piepen van de remmen gehoord hoor.
Foto's staan inmiddels online op de site. Let niet op de rest van de site, want ik ben nog aan het bouwen.
Foto's staan inmiddels online op de site. Let niet op de rest van de site, want ik ben nog aan het bouwen.