R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

gisteren avond na een uurtje toen ie helemaal afgekoeld was weer gestard en ja hoor weer te weinig benzine :(
vanmorgen de wagen toch mee naar het werk genomen maar hij loopt weer net zo kl*te :(
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

het houdt niet op
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

dit probleem moet toch te vinden zijn.. vind dit zo vaag iets...
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

en heb je nu inmiddels wel al een keer een benzinedrukmeter gemonteerd ergens ?

Als het zo met warmte en koude te maken heeft, loopt je brandstofleiding wel goed afgeschermt van de hitte van het blok ?
GTE (Sjoerd)
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15

maar loopt de benzine dan terug in de tank ofzo??
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

GTE (Sjoerd) schreef:maar loopt de benzine dan terug in de tank ofzo??
nee zit al een trug slag klep in
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Tijn schreef:en heb je nu inmiddels wel al een keer een benzinedrukmeter gemonteerd ergens ?

Als het zo met warmte en koude te maken heeft, loopt je brandstofleiding wel goed afgeschermt van de hitte van het blok ?
nee nog niet bij mn pa en bij op het werk hebben we allebei eentje die je op ventie op gallerei moet monteren en niet tussen de slang


en de benzine slang loopt het zelfde als standaart GTE,
maar zit zelf te denken aan een lekkende injector
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

lekkende injector? datie leegloopt op 1 cilinder bedoel je?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Haas schreef:lekkende injector? datie leegloopt op 1 cilinder bedoel je?
jep dat bedoel ik. want ik zie nergens een lekkage als ie staat te lopen en er ligt ook niks onder de wagen in de garage als ie stil gestaan heeft
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

hm ik moet me eigenlijk schamen, heb probleem denk gevonden
de rubbertjes tussen injectiegalerei en injectors zijn niet goed of daar lekt ie zo als ik nu zag toen ik hem open haalde precies bij de binnenste injectors was de cilinderkop nat van de benzine :shame:
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Danny van Duren schreef:hm ik moet me eigenlijk schamen, heb probleem denk gevonden
de rubbertjes tussen injectiegalerei en injectors zijn niet goed of daar lekt ie zo als ik nu zag toen ik hem open haalde precies bij de binnenste injectors was de cilinderkop nat van de benzine :shame:
hopen dat dat het was dan !
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Ferdy schreef:
Danny van Duren schreef:hm ik moet me eigenlijk schamen, heb probleem denk gevonden
de rubbertjes tussen injectiegalerei en injectors zijn niet goed of daar lekt ie zo als ik nu zag toen ik hem open haalde precies bij de binnenste injectors was de cilinderkop nat van de benzine :shame:
hopen dat dat het was dan !
tja hoop het misschien zaten ze niet goed of verkeerde rubbertjes
in de injector zitten wel 2 gleufjes waar het klipje doorheen kan.

maar doe toch mn injectors even reinigen voor de zekerheid en ga morgen bij de volvo nieuwe rubbertjes/o-ringen halen
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

we horen morgen wel of het verholpen is !
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Ferdy schreef:we horen morgen wel of het verholpen is !
denk het ook wel

ik hoop het iig
dan kan ik eindelijk aan nieuwe uitlaat beginnen en aan LPG :p
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

vandaag de nieuwe injectors-rubbertjes gehaald

en erop gezet injectors gemoteerd en gallerei, brandstofdrukmeter gemonteerd en op contact gezet 4 bar benzine druk dus dat is goed :)

alleen kwam er bij een inector een plasje benzine op de kop,
dus alles weer los weer een nieuw rubbertje om injector en weer proberen.
en weer bij die injector lekken.
andere injectorgalerei gepakt, enz maar weer bij die injector lekken.
tja begon het beetje raar te vinden dat het de rubbertjes waren dus de injector van positie verplaatst naar de andere buitenstekant en weer alles gemonteerd en proberen.
en weer lekken bij die injector :(
dus maandag maar een nieuwe injector bestellen :(
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

weet iemand wat nieuwe injectors van bosch ongeveer kosten??
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Dingen zijn behoorlijk duur geloof ik (€100,-??).
Kun je beter een 2e handse zoeken, en die ultrasoon reinigen.

Gr, Frits.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Frits Clio 16v schreef:Dingen zijn behoorlijk duur geloof ik (€100,-??).
Kun je beter een 2e handse zoeken, en die ultrasoon reinigen.

Gr, Frits.
reingen het geen nut hij lekt ergens boven aan de buitenkant
en wil er gewoon een bestellen bij een groothandel die dealer is van bosch
en tja gebruikt zoveel 1.7t blokken liggen er niet en anders verkopen ze de injectors vaak niet los ivm dat die bij de moter horen:(
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Ja daarom zei ik ook een andere zoeken, en reinigen zodat hij weer fris is.
Maar nieuw kosten ze geloof ik wel rond de 100 euro.

Gr, Frits.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Frits Clio 16v schreef:Ja daarom zei ik ook een andere zoeken, en reinigen zodat hij weer fris is.
Maar nieuw kosten ze geloof ik wel rond de 100 euro.

Gr, Frits.
ohzo ik begreep het effe verkeerd tja, kijk morgen wel wat er eentje kost morgen nieuwt tot 100,- wil ik nog wel gaan.
hoop wel dat dat het is maar kan haast niet anders. na alles wat ik gisteren gedaan heb.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ik heb nog injectors liggen als je interesse hebt! Zijn goed!

PM maar, de postbode rijdt z'n ronde wel
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:Ik heb nog injectors liggen als je interesse hebt! Zijn goed!

PM maar, de postbode rijdt z'n ronde wel
]

bedankt, maar heb al een complete galerei met injectors kunnen bemachtigen op de sloop deze gemonteerd en benzine systeem aangesloten op contact 4bar benzinedruk van contact af zakt ie trug naar 1.8 bar.

toch maar alles dicht gebouwt en gestart benzinedruk 4bar
en rijden binnen-bebouwdekom rijdt lekker
de dijk op naar de 130 gaat goed :) sneller begint in te houden :(
effe tanken (98) weer rijden hup de richting dijk tot 150 lekker en begint weer in te houden :(

thuis aangekomen kijk onder de moterkap benzine druk 4bar en turbo knalrood effe beetje met gas spelen en zakt de benzinedruk af en toe naar de 2.5bar :(

effe laten afkoelen en kijken hoe ie start,
en morgen effe wat bezine slang dat ik de drukmeter in mn wagen kan leggen zodat ik de druk onderbelasting kan meten/zien
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

net weer effe kijken benzinedruk gedaalt tot 1.5bar maar eens starten en slaat redelijk snel aan zonder stoteren en benzine druk ook meteen onder het starten weer naar 4bar
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Krijgt de turbo wel koeling?? dus olie en koelvloeistof?? Ik krijg die van mij niet gloeiend!
Mrtn = Maarten
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Leg trouwens eens een xtra massa aan! van het blok direct op de accu.
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:Krijgt de turbo wel koeling?? dus olie en koelvloeistof?? Ik krijg die van mij niet gloeiend!
tja denk het wel mn oliepomp werkt goed en het afvoerslangetje van turbo zweet olie dus olie krijgt en er zit een nieuwe waterpomp in dus dat moet ook goed zijn
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:Leg trouwens eens een xtra massa aan! van het blok direct op de accu.
misschien stomme vraag maar waar is dat voor nodig ? als ik vragen mag?

ik heb de oude massakabel(is een nieuwe) die boven op het gte blok zat die naar de zelfe bout aan chassis gaat als die kabel van chasis naar accu is dit niet voldoende dan?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:Krijgt de turbo wel koeling?? dus olie en koelvloeistof?? Ik krijg die van mij niet gloeiend!
en tja dat van koelvloeistof zal morgen het systeem eens proberen te onluchten misschien is er ergens een luchtbel blijven zitten, maar dat kan haast niet.
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op ma 20 mar 2006 21:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Mrtn schreef:Krijgt de turbo wel koeling?? dus olie en koelvloeistof?? Ik krijg die van mij niet gloeiend!
moet je meer gas geven (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ik heb ook eens gehad dat ie inhield, stotterde en meer... toen bleek een massakabel gaar te zijn.

Het zou het zo maar eens kunnen zijn hoor
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:ik heb ook eens gehad dat ie inhield, stotterde en meer... toen bleek een massakabel gaar te zijn.

Het zou het zo maar eens kunnen zijn hoor
ok zal morgens eens kijken heb volgensmij nog ergens een massakabel liggen die van blok naar accu kan die dan ook maar monteren
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

dat moet je echt even proberen!! van het blok rechtstreeks naar de accu

kga nu slapen, dus succes morgen en we lezen het wel :)
Mrtn = Maarten
Badlands
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 18:04
Locatie: Vlissingen (zeeland)

Ik ben dan maar een leek, maar als je benzinedruk verliest ligt dat dan niet aan je benzinepomp of in die richting?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Badlands schreef:Ik ben dan maar een leek, maar als je benzinedruk verliest ligt dat dan niet aan je benzinepomp of in die richting?
naar de pomp zit trugslagklep dus trug lopen kan niet
de drukregelaar is nieuw dus daar lekt ie ook niet,
bij de galerei zie ik ook geen lekkages.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

net de drukregelaar gemonteerd zo dat ik hem onder het rijden af kon lezen. en eene xtra massa kabel gemonteerd

en rijden met gemak naar de 160 :) alleen toen ie richting het tweede streepje ging van temp. meter was :( teon was het weer inhouden :(
(als ie rond die temperatuur is knalt de uitlaat nogal)
en toen ik thuis was en moterkap open deed turbo knalrood :(


maar het rare is toen ik toen straks bij de gte kwam was benzinedruk gezakt tot nul :(
maar onder het rijden blijft de benzine druk rond de 3.5 bar dat is dus perfect.

maar wat kan dat inhouden zijn bobine dat die te warm word????
ik weet niet waar de andere die gemonteerd hebben ik heb hem op de plaats zitten waar bij gte normaal de mapsensor enz zit dus tegen schutbord aan moterzijde schuinboven de turbo wie weet toevallig waar ie bij de rest zit????
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op di 21 mar 2006 20:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie