[Grotere Remmen]
das ook een rtc slet aan het worden 

Immer wieder die verdammte Holländer
Ik heb verschillende meningen gehoord over deze schijven; bij de één (onder een sub) bevielen ze uitstekend, een ander (onder een EVO) heeft ze er weer snel onderuit gehaald: Schijven trokken snel krom, de groeven raakten snel verstopt met vuil waardoor het hele zaakje weer begon te trillen..Rob 16v schreef:Deze ook??
[img]http://reichhard-motorsport.com/catalog ... roxG88.jpg[/img]
TAROX Bremsscheibensatz Typ G88
Ik zelf sta ook voor de keuze om eventueel deze schijven aan te schaffen, maar ik weet 't nog niet.

Heb een set nieuwe remschijven gekocht van sparco i.c.m. blokken. De originele schijven zet je met 4 boutjes vast, alleen deze kunnen maar met 2, volgens mij maakt dat verder niet uit want je velg houd hem wel op de plaats. Maar zekerheid is alles. [img]http://members.chello.nl/j.vanderveen53/sparco.jpg[/img]
Op de blokken zit een aansluiting voor de slijtage (kabel zit er al vast op) maar dat gebruik je op de RS niet dus kan ik er gerust afknippen lijkt mij???
Op de blokken zit een aansluiting voor de slijtage (kabel zit er al vast op) maar dat gebruik je op de RS niet dus kan ik er gerust afknippen lijkt mij???
<-------So you know don't mess with a Reno------->
2 boutjes maakt geen kont uit, op m'n GT had ik niet eens die torxies 
draden ken je er zo afknippen ja.

draden ken je er zo afknippen ja.

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Moderator
- Car: MB
bij mij zit aan een kant de schjif ook los, als je het van dat belabberde torxje moet hebben is het toch ruk. Er zijn zelfs auto's tegenwoordig (van VAG bijvoorbeeld) waarbij de schijven af-fabriek niet eens meer vastzitten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
[img]http://www.improve-tuning.nl/html/remme ... et4Kit.jpg[/img]
dit zit er bij mij nu onder (maar dan zwart ipv goud). Moet zeggen, remmen doet 't wel!

dit zit er bij mij nu onder (maar dan zwart ipv goud). Moet zeggen, remmen doet 't wel!

-
Ahum, toch iets andere, normalere schijvenGeniustheGzA schreef:[img]http://www.improve-tuning.nl/html/remme ... et4Kit.jpg[/img]

Maar remmen doet het wel ja.
-
Kzie het nu pascanonballman schreef:Ahum, toch iets andere, normalere schijvenGeniustheGzA schreef:[img]http://www.improve-tuning.nl/html/remme ... et4Kit.jpg[/img]
![]()
Maar remmen doet het wel ja.

Mijn schijven zijn uit 1 stuk en hebben groeven ipv gaten...

Verder wel 't zelfde.
Tis overigens Hispec uit de UK.
Sterker nog ik kom het alleen op renault tegen, kutsysteemTom schreef:bij mij zit aan een kant de schjif ook los, als je het van dat belabberde torxje moet hebben is het toch ruk. Er zijn zelfs auto's tegenwoordig (van VAG bijvoorbeeld) waarbij de schijven af-fabriek niet eens meer vastzitten

Telkens een M8 boutje ertegenaan lassen omdat het torx is rotgedraaid \o/
-
- Moderator
of uitboren..........Steven schreef:Sterker nog ik kom het alleen op renault tegen, kutsysteemTom schreef:bij mij zit aan een kant de schjif ook los, als je het van dat belabberde torxje moet hebben is het toch ruk. Er zijn zelfs auto's tegenwoordig (van VAG bijvoorbeeld) waarbij de schijven af-fabriek niet eens meer vastzitten![]()
Telkens een M8 boutje ertegenaan lassen omdat het torx is rotgedraaid \o/
De W211 serie van MB (huidige E) heeft het ook nog iig. Ik snap overigens niet waarom er ooit van die ****** torxen uitgevonden zijn
weet iemand waar ik adapterplaatjes kan laten maken voor de remklauwen?
heb clio rs remmen op het oog, maar aangezien die schijven stukken groter zijn moet de klauw ook wat verder naar buiten...
heb clio rs remmen op het oog, maar aangezien die schijven stukken groter zijn moet de klauw ook wat verder naar buiten...
alvast bedanktBart V schreef:Ja, je kan ze krijgen bij mij. Ik stuur je even een PM met nadere info.
Dit zijn de brackets inderdaad. De oplossing als je remmen van een Clio RS, of Megane coupe 2.0 16V wilt monteren op je 19 of clio.(280 mm schijven met 54 mm remzuigers) De klauwen vind je ook op de laguna's en safrane's. Qua remvermogen een forse verbetering, en het slijt minder snel.
De CNC gefreesde brackets worden geleverd incl. montageset, bestaande uit speciale verzonken montage bouten (met behoud van de originele schroefdraad) om de backet aan de fusee te bouten, en verder zitten er versterkte M12 (12.9) bouten + borgmoeren bij om de remzadels aan de brackets te bevestigen.
Geinteresseerden kunnen voor vragen of info een PM sturen.
De CNC gefreesde brackets worden geleverd incl. montageset, bestaande uit speciale verzonken montage bouten (met behoud van de originele schroefdraad) om de backet aan de fusee te bouten, en verder zitten er versterkte M12 (12.9) bouten + borgmoeren bij om de remzadels aan de brackets te bevestigen.
Geinteresseerden kunnen voor vragen of info een PM sturen.
-
- Contacteer:
Van welk materiaal zijn die brackets gemaakt??
Gewoon staal als ik het zo zie.
RVS is te duur en ook rotter bewerken.
Plaatdikte begint wat dun te worden voor alu.
Dusja ik zou ook lekker voor roestend staal gaan, tegen de tijd dat het doorgerot is ben jij allang opa...
RVS is te duur en ook rotter bewerken.
Plaatdikte begint wat dun te worden voor alu.
Dusja ik zou ook lekker voor roestend staal gaan, tegen de tijd dat het doorgerot is ben jij allang opa...
Laatst gewijzigd door Steven op wo 3 mei 2006 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Hmmm, zo te zien is het wel goed dik.
Weet wel dat staal sneller zal vervormen dan alu.
Weet wel dat staal sneller zal vervormen dan alu.
-
- Contacteer:
Waarom zijn die spacers bij de bigbrake setjes dan van alu.
Dacht niet dat het goedkoper was dan staal.
Dit alleen om het feit dat alu niet roest?
Omdat die brackets dik genoeg zijn om ze van aluminium te maken, en aluminium heeft als groot voordeel dat het makkelijker te bewerken is. De keuze voor staal is bewust gemaakt omdat dit het sterkste is, daar is echt wel over nagedachtpeter5GTTurbo schreef:Waarom zijn die spacers bij de bigbrake setjes dan van alu.
-
- Moderator
effe vraagje he. Ik heb nu die 285 mm schijven er onder hangen maar vroeg me eigenlijk af of je die gewoon los kunt bestellen ergens. zijn er dus reno's met 285mm 4x100 af-fabriek?
280 zal wel kunnen maarja dan mis je toch 2,5mm remoppervlak in theorie he.. Nu zal je nog wel 1mm overhouden van je 285 dus zal het verschil miniem zijn, maar ik zou toch 285's zoeken. (met juiste offset.. )
Die 2,5 mm ga je echt niet merken, en ook niet zien. Niet de moeite waard in mijn ogen om veel voor te gaan aanpassen.
Bovendien remt het spul van de clio RS al verschrikkelijk hard. De grens van dat spul zal je op straat niet snel bereiken met goede blokken....
Bovendien remt het spul van de clio RS al verschrikkelijk hard. De grens van dat spul zal je op straat niet snel bereiken met goede blokken....