Martijns gtt-tje | hmm

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Martijn Kool schreef:zo, aandrijfas besteld..

vandaag pakketje vanuit engeland, waaronder mijn polysport rubbers :) (draagarmen en stabistang), red ik alleen niet voor 6 okt..

morgenavond slicks ophalen :D avon 6.5 19.5 r13, hopelijk is het droog 6okt :p

pedaal komt alweer hoger.. toch maar ff andere remolie erop, denk dot 5.1 erop..

eigenlijk is het tijd voor ds3000 oid, maar daarheb ik t geld eigenlijk niet voor.. iemand nog wat liggen voor minder?? :P
dot4 zou je het ook wel mee moeten redden denk ik , ook geen budget voor ds2500 blokken ?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Eventueel heb ik nog een mooi setje nieuwe textar blokken voor je in de aanbieding.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

zijn lijken mij geen ds2500's maar de gewone ds performance blokken.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Geert schreef:zijn lijken mij geen ds2500's maar de gewone ds performance blokken.
Geen idee, zag het staan en het telefoonnummer kwam mij bekend voor. :wink:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

rij al met die textar blokken. ik kijk ze morgen even na anders hoor je nog wat van me tim ass.

ds2500 is niet veel vooruitgang denk ik, als ik iets eronder gooi wordt het de 3000. rij assen gewoon op textar blokkies en zie daarna wel verder..

die blokjes die te koop staan zijn idd 'gewone' blokken..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Martijn Kool schreef:rij al met die textar blokken. ik kijk ze morgen even na anders hoor je nog wat van me tim ass.

ds2500 is niet veel vooruitgang denk ik, als ik iets eronder gooi wordt het de 3000. rij assen gewoon op textar blokkies en zie daarna wel verder..

die blokjes die te koop staan zijn idd 'gewone' blokken..
He, only Steve-o mag me zo noemen :P
Maar hoor het wel :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Aandrijfas vervangen. remblokken zijn flink verbrand, hij remt nu weer goed, maar komen nog andere onder.

Gister slicks incl velgen opgehaald(ronald nogmaals bedankt voor het leggen), gewoon ph1 wielen. Leuke velgen zijn dat trouwens, zit geen doorlopend naafgat in, dus ronald kon ze niet balanceren met hun apparaat.. Dus dan moest er maar even testgereden worden ghehe

dat was lachen, gister ff naar zwolle geweest en ze er ff bij ronalds huis onder gelegd. banden hebben de maat 6.5-19.5 r13. Het zegt mij neits, maar het is megaplat :P, echt kartwieltjes nu haha.

MAarja, mijn auto is vrij laag dus dat was ff tanden op elkaar en de wijk uit rijden. Schuurde lekker, zelfs op klinkerwegen ging de grond de bodem wel is in..

viel wel ff tegen hoor, slicks en spoorvorming, wat een wereld van verschil is dat. naja, klein rondje gemaakt en ze trilden niet bij 100 op de teller dus prima :P

maandag nog ff paar kleine dingetjes en dan hopen op mooi weer dinsdag (80% neerslag kans in assen atm :< )
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Martijn Kool schreef:Aandrijfas vervangen. remblokken zijn flink verbrand, hij remt nu weer goed, maar komen nog andere onder.

Gister slicks incl velgen opgehaald(ronald nogmaals bedankt voor het leggen), gewoon ph1 wielen. Leuke velgen zijn dat trouwens, zit geen doorlopend naafgat in, dus ronald kon ze niet balanceren met hun apparaat.. Dus dan moest er maar even testgereden worden ghehe

dat was lachen, gister ff naar zwolle geweest en ze er ff bij ronalds huis onder gelegd. banden hebben de maat 6.5-19.5 r13. Het zegt mij neits, maar het is megaplat :P, echt kartwieltjes nu haha.

MAarja, mijn auto is vrij laag dus dat was ff tanden op elkaar en de wijk uit rijden. Schuurde lekker, zelfs op klinkerwegen ging de grond de bodem wel is in..

viel wel ff tegen hoor, slicks en spoorvorming, wat een wereld van verschil is dat. naja, klein rondje gemaakt en ze trilden niet bij 100 op de teller dus prima :P

maandag nog ff paar kleine dingetjes en dan hopen op mooi weer dinsdag (80% neerslag kans in assen atm :< )
Volgens mij was die 100 km/h op de teller ook nog geen 60km/h aangezien er nog genoeg auto's waren die ons voorbij gingen op die 70km/h weg :D
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

bande zijn geschikt voor 6,5 J velgen en 19,5 cm breed loopvlak.
ideaal voor onder een kart gtt.

is te vergelijken met 175-50-13 band.
rijdt echt super mijns inziens.

verder heb je inderdaad mega KM teller afwijking met deze dingen.

uitbalanceren kan ook met een adapter op het balanceerapparaat mits e die hebben.
verder kan je ook met een zogenaamde "scooter"de banden uitbalanceren als ze gemonteerd zitten onder de auto.
helaas heeft ook bijna niemand die meer.
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

wij kunnen ''blinde velgen'' uitbalanceren...
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik denk dat ie met die wielen niet harder dan 100km/h gaat in het einde van de 5.. balanceren is niet nodig denk ik :p

Gek genoeg trillen ze ook nog niet eens :D
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mark 5t schreef:bande zijn geschikt voor 6,5 J velgen en 19,5 cm breed loopvlak.
ideaal voor onder een kart gtt.

is te vergelijken met 175-50-13 band.
rijdt echt super mijns inziens.

verder heb je inderdaad mega KM teller afwijking met deze dingen.

uitbalanceren kan ook met een adapter op het balanceerapparaat mits e die hebben.
verder kan je ook met een zogenaamde "scooter"de banden uitbalanceren als ze gemonteerd zitten onder de auto.
helaas heeft ook bijna niemand die meer.
ah zo werken die maten :D

banden pasten op 5,5 tot 7j had ik gevonden op hun site, klopt ook wel want ze passen op ph1 velgen(5,5j).

Tis echt een kart met die wieltjes ja, geweldig. Alleen geen curbstone pakken, dan lig de bodem echt in 2en :)

inmiddels dinsdag 45% kans op neerslag in assen! :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Martijn Kool schreef:
mark 5t schreef:bande zijn geschikt voor 6,5 J velgen en 19,5 cm breed loopvlak.
ideaal voor onder een kart gtt.

is te vergelijken met 175-50-13 band.
rijdt echt super mijns inziens.

verder heb je inderdaad mega KM teller afwijking met deze dingen.

uitbalanceren kan ook met een adapter op het balanceerapparaat mits e die hebben.
verder kan je ook met een zogenaamde "scooter"de banden uitbalanceren als ze gemonteerd zitten onder de auto.
helaas heeft ook bijna niemand die meer.
ah zo werken die maten :D

banden pasten op 5,5 tot 7j had ik gevonden op hun site, klopt ook wel want ze passen op ph1 velgen(5,5j).

Tis echt een kart met die wieltjes ja, geweldig. Alleen geen curbstone pakken, dan lig de bodem echt in 2en :)

inmiddels dinsdag 45% kans op neerslag in assen! :P
Gewoon de bodem even bijwerken met een hamer :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gaat toch vanzelf? Wat aanloopt, dat slijt :p
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Hmm, polysport rubbers gemonteerd gister (das van die powerflex shit van cgb motorsport uk). Alleen links moet het nog in de draagarm, hiervan zit een bout vastgeroest in het rubber, als ik de bout eruit wil draaien draait t dus mee, ff slijpen dus morgen.

heb nu dus 4 van die gele rubbers op mn stabistang en 2 in de rechterdraagarm, alleen de linker moet nog, vreemde is nu dat het caster van het rechtervoorwiel nogal veranderd is, het wiel staat nu verder naar achter toe vergeleken met links. Je kunt hier niets aan stellen met deze rubbers, dus daar kan het niet aan liggen.. Waren mijn vorige draagarmrubbers nu zo raal of is dit gewoon bagger? of is het juist gunstig, dat het wiel iets verder naar achter staat(loopt nu wel minder aan bij max insturen trouwens :P)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Iets meer caster (oftewel je schokdemper vanaf zijaanzicht schuiner / wiel t.o.v. top schokdemper) kan geen kwaad. Wordt je rechtuitstabiliteit beter van.

Nu de schokdemper wat rechter staat, heb je kans dat je de wagen wat beter de hoek om kan gooien. Slijtage van 20 jaar oude rubbers zullen er wel voor hebben gezorgd dat het e.e.a. niet meer stond zoals het ooit was. :p

Enne.... :foto: ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

IC alweer gefixt?? (0)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Arco Straver schreef:Iets meer caster (oftewel je schokdemper vanaf zijaanzicht schuiner / wiel t.o.v. top schokdemper) kan geen kwaad. Wordt je rechtuitstabiliteit beter van.

Nu de schokdemper wat rechter staat, heb je kans dat je de wagen wat beter de hoek om kan gooien. Slijtage van 20 jaar oude rubbers zullen er wel voor hebben gezorgd dat het e.e.a. niet meer stond zoals het ooit was. :p

Enne.... :foto: ???
hmm ok, nouja zal morgen foto's schieten van die gele rubbers, als jij daar gelukkiger van wordt :P
mr wouter de wit schreef:IC alweer gefixt?? clown
hoezo? zit nog steeds een sjorband omheen, vind het wel een goede oplossing :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

sjorband rulezzzzz

alles wat goed is en vastzit mooi zo laten :grin: :wink:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mark 5t schreef:sjorband rulezzzzz

alles wat goed is en vastzit mooi zo laten :grin: :wink:
Geel past goed bij blauw, dus hij zit prima :)

moet er nu een sticker op van marbar racing? ben toch gesponsord nu eigenlijk :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y) :D
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Gister even een paar cliko cupdempers geleend van mn zwager en eronder geplaatst (voorzijde). Leuk spul en past prima. Gezien ik 1 spax dempertje niet helemaal fris meer heb, ga ik het zo oplossen. Neem morgen een setje mee..

Enige nadeel hieraan is dat ie heel iets hoger op zn poten komt, dat los ik nog wel op. Ook heb ik nu een negatief camber van -teveel. Zodoende ff mn 13inchjes er weer onder gezet, slijt die liever ff kaal met dit camber ;p. Dat los ik nog wel op met de vijl.

De veren moest ik gewoon spannen met deze dempers(dat hoefde met die spax niet), zo kort zijn ze. Opgemeten vanaf de grond waren mijn spax dempers tot bovenzijde zuiger minus draad 500mm, deze waren iets van 440mm.. Ook zit de onderste veerschotel een stuk hoger vergeleken bij die spax demper..

maar goed, het past dus wel aardig clio cup dempers :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

en rijdt nog vele malen beter op het circuit als die spax dingen .
kan je niet effe gewoon magic camber bouten bestellen?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mark 5t schreef:en rijdt nog vele malen beter op het circuit als die spax dingen .
kan je niet effe gewoon magic camber bouten bestellen?
camber is echt -7 nu ofzo, dus das niet genoeg, moet ff de onderste gaten uitvijlen, de bovenste kan niet, dan hou ik geen vlees meer over

bij een ph1 gt staan de gaten recht onder elkaar he.. das bij ph2 en clio dempers niet zo..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik weet het heb ze er zelf ook onder gehad.

heb nu echter de carbon fase 1 gtt gescoord echt als nieuw die dingen.

maar om effe snel wat minder camber te stellen wil het prima
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Martijn Kool schreef:
mark 5t schreef:en rijdt nog vele malen beter op het circuit als die spax dingen .
kan je niet effe gewoon magic camber bouten bestellen?
camber is echt -7 nu ofzo, dus das niet genoeg, moet ff de onderste gaten uitvijlen, de bovenste kan niet, dan hou ik geen vlees meer over

bij een ph1 gt staan de gaten recht onder elkaar he.. das bij ph2 en clio dempers niet zo..
gooi er dan gewoon even ph2 topschotels op, dat scheelt je weer wat camber bijvijlen.

Heb volgens mij nog wel een setje liggen
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dan zit ie weer met z'n hoogte :wink:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Steven(stk) schreef:
Martijn Kool schreef:
mark 5t schreef:en rijdt nog vele malen beter op het circuit als die spax dingen .
kan je niet effe gewoon magic camber bouten bestellen?
camber is echt -7 nu ofzo, dus das niet genoeg, moet ff de onderste gaten uitvijlen, de bovenste kan niet, dan hou ik geen vlees meer over

bij een ph1 gt staan de gaten recht onder elkaar he.. das bij ph2 en clio dempers niet zo..
gooi er dan gewoon even ph2 topschotels op, dat scheelt je weer wat camber bijvijlen.

Heb volgens mij nog wel een setje liggen
dat gaat niet nee, dan komt ie nog hoger. hij moet juist weer ietsjes lager..

vd week ff vijlen en veren iets inkorten ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Martijn Kool schreef:
Steven(stk) schreef:
Martijn Kool schreef:
mark 5t schreef:en rijdt nog vele malen beter op het circuit als die spax dingen .
kan je niet effe gewoon magic camber bouten bestellen?
camber is echt -7 nu ofzo, dus das niet genoeg, moet ff de onderste gaten uitvijlen, de bovenste kan niet, dan hou ik geen vlees meer over

bij een ph1 gt staan de gaten recht onder elkaar he.. das bij ph2 en clio dempers niet zo..
gooi er dan gewoon even ph2 topschotels op, dat scheelt je weer wat camber bijvijlen.

Heb volgens mij nog wel een setje liggen
dat gaat niet nee, dan komt ie nog hoger. hij moet juist weer ietsjes lager..

vd week ff vijlen en veren iets inkorten ;p
arm gtt`je :lol:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

veren niet inkorten!!!!!!!!!!!!!

eerst mee gaan racen en dan beslissen of je minder veerdruk wil

er rijden zelfs race 5 jes rond met 120 t/m 180 kg voorveren.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mark 5t schreef:veren niet inkorten!!!!!!!!!!!!!

eerst mee gaan racen en dan beslissen of je minder veerdruk wil

er rijden zelfs race 5 jes rond met 120 t/m 180 kg voorveren.
ghehe. kijk t wel ff aan in eerste instantie. heb apex veertjes, geen idee wat dat voor specs heeft.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

idd je kunt dan beter de dempers wat inkorten.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

sieger everts schreef:idd je kunt dan beter de dempers wat inkorten.
dempers zelf niet, maar de onderste veerschotel ff losslijpen en iets lager weer vastlassen.. En dat gaan we morgen ook ff doen!

:)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

niet in 1 keer rondom vast lassen lijkt me maar in etappes
Plaats reactie