hoe heb je de olie leiding aangesloten ? Er dient een restictor op te zitten anders gaat je turbo dood aan teveel oliedruk.TMC16v schreef:
Compressorzijde van de turbo versmeert teveel olie.
[Renault 19 16v Turbo]
Ik heb de volledige 4bar oliedruk die de pomp levert op de ingang van de turbo staan. Aangezien daar een restrictor in te zien was.
Verder is de olieaanvoer leiding 4mm binnendiameter.
Revisie van huidige of T3 zal elkaar weinig maken qua kostprijs.
Maar T3 gaat niet eens passen denk ik qua ruimte.
Maar ik draai er eerst een normaal spruitstuk tegenaan.
Kan ik hem voor de keuring doen, elke keer groeneplaten lenen is ook niet wat voor een testrit.
Een restrictor op hoevelbar oliedruk dient die afgesteld te staan?
Verder is de olieaanvoer leiding 4mm binnendiameter.
Revisie van huidige of T3 zal elkaar weinig maken qua kostprijs.
Maar T3 gaat niet eens passen denk ik qua ruimte.
Maar ik draai er eerst een normaal spruitstuk tegenaan.
Kan ik hem voor de keuring doen, elke keer groeneplaten lenen is ook niet wat voor een testrit.
Een restrictor op hoevelbar oliedruk dient die afgesteld te staan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
TMC16v schreef:
Maar T3 gaat niet eens passen denk ik qua ruimte.
[img]http://img176.imageshack.us/img176/6594 ... derox4.jpg[/img]
Dit is mijn T28 en dan in me 5 ..........ruimte zat dus in de 19
Clio heeft meer ruimte aan spruitstukzijde dan 19,Jochem de Haas schreef:Dit is mijn T28 en dan in me 5 ..........ruimte zat dus in de 19TMC16v schreef:
Maar T3 gaat niet eens passen denk ik qua ruimte.
Ik heb echt minderruimte dus heb ik dan een nog grotere turbo dan

GT2560 van een Dikke diesel

Even wat foto's:
Ik ben benieuwd wat de reacties zijn van de oliesporen:
[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201457.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201458.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201459.jpg[/img]
Ik ben benieuwd wat de reacties zijn van de oliesporen:
[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201457.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201458.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201459.jpg[/img]
een restrictor is maar een gaatje waar je amper door kan kijken en aan de fotos te zien is dat bij jou het geval niet. Je bent niet de eerste die dit heeft, in frankrijk is een jongen die een nieuwe GT28RS naar de eeuwige turbovelden heeft gestuurd omwille van een restrictor.
Op de site van ATP kan je al deze dingen vinden maar als je de olie er met 4 bar hebt opgezet...zeg em dan maar gedag.
Op de site van ATP kan je al deze dingen vinden maar als je de olie er met 4 bar hebt opgezet...zeg em dan maar gedag.
[img]http://www.atpturbo.com/Merchant2/graph ... 035-01.jpg[/img]
12$
Oil inlet fitting for GT Ball Bearing Turbos for GT28R/GT28RS/GT30R/GT35R with built-in oil restrictor (of .035 hole size). Custom machined part. Output is -4 AN male flare. use with any of our -4 feed line assemmblies
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... _Code=GTBB
12$
Oil inlet fitting for GT Ball Bearing Turbos for GT28R/GT28RS/GT30R/GT35R with built-in oil restrictor (of .035 hole size). Custom machined part. Output is -4 AN male flare. use with any of our -4 feed line assemmblies
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... _Code=GTBB
Rev: http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch101.htmlGarrett schreef:Garrett ball bearing turbochargers require less oil than journal bearing turbos. Therefore an oil inlet restrictor is recommended if you have oil pressure over about 60 psig. The oil outlet should be plumbed to the oil pan above the oil level (for wet sump systems). Since the oil drain is gravity fed, it is important that the oil outlet points downward, and that the drain tube does not become horizontal or go uphill at any point.
58psi = 4bar

Die site had ik dus eerder moeten lezen

Dit is hellaas de harde manier op het te leren
, kan je op de sloop niet ergens een andere turbo af schroeven, dan kan je voor relatief weinig toch ook wel weer rijden met 1.8T



R5GTT. Drive it like you stole it
zou ik ook doen idd
eerst proberen misschien heb je geluk.
eerst proberen misschien heb je geluk.
Ik heb dus geen andere keus dan een restrictor te monteren.Turbo's Hoet Nederland BV schreef:Beste Christian,
Een GT2052V is geen ball bearing turbo en kan helaas niet meer gereviseerd worden, omdat door
de turbofabrikant (Garrett) geen losse delen meer geleverd worden voor dit type turbo. Een GT2052V kunnen
wij u alleen nieuw op ruilbasis aanbieden.
De turbo (722687-0001 / GT2052S) op het door u meegestuurde plaatje is vanuit voorraad leverbaar en heeft een
nettoruilprijs van 608,44 excl.btw.
En gewoon de gok te wagen of hij dicht blijft

Ik heb voor de zekerheid alles aangesloten zoals het hoort,
- Carterventilatie gecontroleerd
- Olieretour nog strakker gelegt zodat hij verticaler het blok in gaat.
En je raad het al, het mag niets baten.
Sterker nog hij pist het langs backplate van compressorhuis en compressorhuis zelf
Dus de andere turbo van een 480 moet er maar aangeloven,
Heb even geen andere oplossing voor deze lekkage.
- Carterventilatie gecontroleerd
- Olieretour nog strakker gelegt zodat hij verticaler het blok in gaat.
En je raad het al, het mag niets baten.
Sterker nog hij pist het langs backplate van compressorhuis en compressorhuis zelf

Dus de andere turbo van een 480 moet er maar aangeloven,
Heb even geen andere oplossing voor deze lekkage.
jammer man.
dus gewoon die van de 480 monteren zal je denk ik nog versteld van staan hoe die standaard dingen blazen

dus gewoon die van de 480 monteren zal je denk ik nog versteld van staan hoe die standaard dingen blazen

Voordat ik die monteer ga ik eerst oliedruk meten die de oliepomp opbrengt,
Blok lekt nu ookal langs nokkenaslagerkappen.
En de motor rookt blauw, na tijdje stationair gelopen te hebben als je dan gas geeft.
Dus of de cilinderboring is toch iets te ruim of de oliedruk is te hoog.
Of er zit een klepseal niet goed. Wordt er beetje schijtziek van.
Blok lekt nu ookal langs nokkenaslagerkappen.
En de motor rookt blauw, na tijdje stationair gelopen te hebben als je dan gas geeft.
Dus of de cilinderboring is toch iets te ruim of de oliedruk is te hoog.
Of er zit een klepseal niet goed. Wordt er beetje schijtziek van.

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
kan dat blauw roken niet door de turbo komen?TMC16v schreef:Voordat ik die monteer ga ik eerst oliedruk meten die de oliepomp opbrengt,
Blok lekt nu ookal langs nokkenaslagerkappen.
En de motor rookt blauw, na tijdje stationair gelopen te hebben als je dan gas geeft.
Dus of de cilinderboring is toch iets te ruim of de oliedruk is te hoog.
Of er zit een klepseal niet goed. Wordt er beetje schijtziek van.
Normaal gesproken wel, maar als de buis van intercooler naar inlaat los ligt niet.Danny van Duren schreef:kan dat blauw roken niet door de turbo komen?TMC16v schreef:Voordat ik die monteer ga ik eerst oliedruk meten die de oliepomp opbrengt,
Blok lekt nu ookal langs nokkenaslagerkappen.
En de motor rookt blauw, na tijdje stationair gelopen te hebben als je dan gas geeft.
Dus of de cilinderboring is toch iets te ruim of de oliedruk is te hoog.
Of er zit een klepseal niet goed. Wordt er beetje schijtziek van.

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Die klepseal zit wel goed.. tenzij je me zooi hebt aangeleverdTMC16v schreef:Voordat ik die monteer ga ik eerst oliedruk meten die de oliepomp opbrengt,
Blok lekt nu ookal langs nokkenaslagerkappen.
En de motor rookt blauw, na tijdje stationair gelopen te hebben als je dan gas geeft.
Dus of de cilinderboring is toch iets te ruim of de oliedruk is te hoog.
Of er zit een klepseal niet goed. Wordt er beetje schijtziek van.

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Erg oude post van Steve, maar denk ook dat de olieretour wat te klein bemeten is. Bij een GTT-tje is ie al 2 keer zo groot qua oppervlakte durf ik te wedden.Steven schreef:Ik zou de diameter van de retour toch iets groter maken.
is het smalste gedeelte in het hele retour traject. Hoegroot zou ik hem dan moeten maken.canonballman schreef:Erg oude post van Steve, maar denk ook dat de olieretour wat te klein bemeten is. Bij een GTT-tje is ie al 2 keer zo groot qua oppervlakte durf ik te wedden.Steven schreef:Ik zou de diameter van de retour toch iets groter maken.
[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201366.jpg[/img][/list]
Door problemen met de huidige turbo heb ik maar besloten het 460 back-end te gaan gebruiken totdat ik het probleem gevonden heb. Dit zal ook eerst mijn downpipe probleem oplossen. Aangezien een 460 downpipe past met kleine modificatie.
Niet mooi, Erg restrictief maar werkt wel.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v438/ ... ipe005.jpg[/img]

Niet mooi, Erg restrictief maar werkt wel.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v438/ ... ipe005.jpg[/img]
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Bij een GTT is de binnendiameter al gauw een 15 mm of meer. Is maar 6 mm meer qua diameter, maar qua oppervlak misschien al wel het dubbele.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Oppervlakte 9 mm: 63,6 mm2
Oppervlakte 15 mm: 176,7 mm2
278%....
Oppervlakte 15 mm: 176,7 mm2
278%....
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Kan hem nog wel opboren tot 12mm maar dat is de max.canonballman schreef:Bij een GTT is de binnendiameter al gauw een 15 mm of meer. Is maar 6 mm meer qua diameter, maar qua oppervlak misschien al wel het dubbele.
Maar het probleem zit hem in de aanvoer,
Gemeten oliedruk is 5bar bij 4000 toeren de turbo in en dat via een doorlaat van 4mm. Daar is het probleem dus al.
Laatst gewijzigd door TMC16v op vr 4 mei 2007 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Fase 1 is idd 15mm en fase 2 zelfs 20mm!canonballman schreef:Bij een GTT is de binnendiameter al gauw een 15 mm of meer. Is maar 6 mm meer qua diameter, maar qua oppervlak misschien al wel het dubbele.
Maargoed doorlaat is dan iets kleiner omdat ik over buitendiameters praat.
Maar een binnendiameter van 10 lijkt me toch wel het minimaalste.
Toch apart als ik op de meeste (diesel) motoren in onze werkplaats veel kleinere olieretouren tegen komSteven schreef:Fase 1 is idd 15mm en fase 2 zelfs 20mm!canonballman schreef:Bij een GTT is de binnendiameter al gauw een 15 mm of meer. Is maar 6 mm meer qua diameter, maar qua oppervlak misschien al wel het dubbele.
Maargoed doorlaat is dan iets kleiner omdat ik over buitendiameters praat.
Maar een binnendiameter van 10 lijkt me toch wel het minimaalste.

Maargoed het probleem zit hem in de aanvoer niet in de afvoer.
5bar oliedruk via 4mm feed gaat niet goed.
Steven schreef:Toch heb je niet helemaal gelijk, de drukval over de turbo moet zo groot mogelijk zijn want als ie z'n olie niet vrij kwijt kan zal ie het over de keerringen gaan persen.
Daarom wil ik beide nog uit voorzorg modificeren,

Probleem verholpen,
[img]http://shop.bolku.nl/images/Gasklepflowen1.JPG[/img]
[img]http://shop.bolku.nl/images/Gasklepflowen2.JPG[/img]
[img]http://shop.bolku.nl/images/Gasklepflowen3.JPG[/img]
gasklep tuning m.b.t. vergroten van de diameter heeft dat effect?
Heeft renault 1traps gasklephuizen gebruikt voorzien van een TPS op andere auto modellen? Want ik heb al een 58mm gasklephuis liggen van een japanner. Alleen moet ik nog bekijken of die gasklepsensor de zelfde weerstandswaarde afgeeft of dat de TPS van renault pas te maken is.
Want ik wil een shortrunner inlaat ivm ruimte besparing en gasklephuis vorm.
[img]http://www.student.kun.nl/p.oonincx/s16 ... 10007k.JPG[/img][img]http://www.student.kun.nl/p.oonincx/s16 ... 10008k.JPG[/img]
[img]http://shop.bolku.nl/images/Gasklepflowen1.JPG[/img]
[img]http://shop.bolku.nl/images/Gasklepflowen2.JPG[/img]
[img]http://shop.bolku.nl/images/Gasklepflowen3.JPG[/img]
gasklep tuning m.b.t. vergroten van de diameter heeft dat effect?
Heeft renault 1traps gasklephuizen gebruikt voorzien van een TPS op andere auto modellen? Want ik heb al een 58mm gasklephuis liggen van een japanner. Alleen moet ik nog bekijken of die gasklepsensor de zelfde weerstandswaarde afgeeft of dat de TPS van renault pas te maken is.
Want ik wil een shortrunner inlaat ivm ruimte besparing en gasklephuis vorm.
[img]http://www.student.kun.nl/p.oonincx/s16 ... 10007k.JPG[/img][img]http://www.student.kun.nl/p.oonincx/s16 ... 10008k.JPG[/img]
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zijn er wel, maar denk niet dat ze er zijn met de door jou gewenste diameter, alleen kleiner....