[Renault 19 16v Turbo]

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Gast

TMC16v schreef:
Compressorzijde van de turbo versmeert teveel olie.
:(
hoe heb je de olie leiding aangesloten ? Er dient een restictor op te zitten anders gaat je turbo dood aan teveel oliedruk.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Ik heb de volledige 4bar oliedruk die de pomp levert op de ingang van de turbo staan. Aangezien daar een restrictor in te zien was.

Verder is de olieaanvoer leiding 4mm binnendiameter.

Revisie van huidige of T3 zal elkaar weinig maken qua kostprijs.
Maar T3 gaat niet eens passen denk ik qua ruimte.

Maar ik draai er eerst een normaal spruitstuk tegenaan.
Kan ik hem voor de keuring doen, elke keer groeneplaten lenen is ook niet wat voor een testrit.

Een restrictor op hoevelbar oliedruk dient die afgesteld te staan?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

TMC16v schreef:
Maar T3 gaat niet eens passen denk ik qua ruimte.

[img]http://img176.imageshack.us/img176/6594 ... derox4.jpg[/img]

Dit is mijn T28 en dan in me 5 ..........ruimte zat dus in de 19
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Jochem de Haas schreef:
TMC16v schreef:
Maar T3 gaat niet eens passen denk ik qua ruimte.
Dit is mijn T28 en dan in me 5 ..........ruimte zat dus in de 19
Clio heeft meer ruimte aan spruitstukzijde dan 19,
Ik heb echt minderruimte dus heb ik dan een nog grotere turbo dan :lol:

GT2560 van een Dikke diesel :beer:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Even wat foto's:

Ik ben benieuwd wat de reacties zijn van de oliesporen:

[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201457.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201458.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201459.jpg[/img]
Gast

een restrictor is maar een gaatje waar je amper door kan kijken en aan de fotos te zien is dat bij jou het geval niet. Je bent niet de eerste die dit heeft, in frankrijk is een jongen die een nieuwe GT28RS naar de eeuwige turbovelden heeft gestuurd omwille van een restrictor.

Op de site van ATP kan je al deze dingen vinden maar als je de olie er met 4 bar hebt opgezet...zeg em dan maar gedag.
Gast

[img]http://www.atpturbo.com/Merchant2/graph ... 035-01.jpg[/img]

12$

Oil inlet fitting for GT Ball Bearing Turbos for GT28R/GT28RS/GT30R/GT35R with built-in oil restrictor (of .035 hole size). Custom machined part. Output is -4 AN male flare. use with any of our -4 feed line assemmblies

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... _Code=GTBB
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Hmm fijn, 500meter gereden en gelijk aan gort :(

Nu maar hopen dat die op mijn turbo gaan passen dan :D
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Garrett schreef:Garrett ball bearing turbochargers require less oil than journal bearing turbos. Therefore an oil inlet restrictor is recommended if you have oil pressure over about 60 psig. The oil outlet should be plumbed to the oil pan above the oil level (for wet sump systems). Since the oil drain is gravity fed, it is important that the oil outlet points downward, and that the drain tube does not become horizontal or go “uphill” at any point.
Rev: http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch101.html

58psi = 4bar :)
Die site had ik dus eerder moeten lezen :(
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Dit is hellaas de harde manier op het te leren (N) (N) :( , kan je op de sloop niet ergens een andere turbo af schroeven, dan kan je voor relatief weinig toch ook wel weer rijden met 1.8T
R5GTT. Drive it like you stole it
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Ik denk dat ik er een restrictor indraai, en deze turbo eerst laat zitten.

Afwachten hoe hij zich verder houd.
Eventueel heb ik nog een ander exemplaar liggen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zou ik ook doen idd
eerst proberen misschien heb je geluk.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Turbo's Hoet Nederland BV schreef:Beste Christian,

Een GT2052V is geen ball bearing turbo en kan helaas niet meer gereviseerd worden, omdat door
de turbofabrikant (Garrett) geen losse delen meer geleverd worden voor dit type turbo. Een GT2052V kunnen
wij u alleen nieuw op ruilbasis aanbieden.

De turbo (722687-0001 / GT2052S) op het door u meegestuurde plaatje is vanuit voorraad leverbaar en heeft een
nettoruilprijs van € 608,44 excl.btw.
Ik heb dus geen andere keus dan een restrictor te monteren.
En gewoon de gok te wagen of hij dicht blijft |:
Gast

ONZIN !

Neem effe contact op met Limburg turbo service.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

-jo- schreef:ONZIN !

Neem effe contact op met Limburg turbo service.
Hebben die een website?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Ik heb voor de zekerheid alles aangesloten zoals het hoort,

- Carterventilatie gecontroleerd
- Olieretour nog strakker gelegt zodat hij verticaler het blok in gaat.

En je raad het al, het mag niets baten.
Sterker nog hij pist het langs backplate van compressorhuis en compressorhuis zelf :evil:

Dus de andere turbo van een 480 moet er maar aangeloven,
Heb even geen andere oplossing voor deze lekkage.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

jammer man. :(
dus gewoon die van de 480 monteren zal je denk ik nog versteld van staan hoe die standaard dingen blazen (Y)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Voordat ik die monteer ga ik eerst oliedruk meten die de oliepomp opbrengt,
Blok lekt nu ookal langs nokkenaslagerkappen.

En de motor rookt blauw, na tijdje stationair gelopen te hebben als je dan gas geeft.
Dus of de cilinderboring is toch iets te ruim of de oliedruk is te hoog.
Of er zit een klepseal niet goed. Wordt er beetje schijtziek van. :@
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

TMC16v schreef:Voordat ik die monteer ga ik eerst oliedruk meten die de oliepomp opbrengt,
Blok lekt nu ookal langs nokkenaslagerkappen.

En de motor rookt blauw, na tijdje stationair gelopen te hebben als je dan gas geeft.
Dus of de cilinderboring is toch iets te ruim of de oliedruk is te hoog.
Of er zit een klepseal niet goed. Wordt er beetje schijtziek van. :@
kan dat blauw roken niet door de turbo komen?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Danny van Duren schreef:
TMC16v schreef:Voordat ik die monteer ga ik eerst oliedruk meten die de oliepomp opbrengt,
Blok lekt nu ookal langs nokkenaslagerkappen.

En de motor rookt blauw, na tijdje stationair gelopen te hebben als je dan gas geeft.
Dus of de cilinderboring is toch iets te ruim of de oliedruk is te hoog.
Of er zit een klepseal niet goed. Wordt er beetje schijtziek van. :@
kan dat blauw roken niet door de turbo komen?
Normaal gesproken wel, maar als de buis van intercooler naar inlaat los ligt niet. :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

TMC16v schreef:Voordat ik die monteer ga ik eerst oliedruk meten die de oliepomp opbrengt,
Blok lekt nu ookal langs nokkenaslagerkappen.

En de motor rookt blauw, na tijdje stationair gelopen te hebben als je dan gas geeft.
Dus of de cilinderboring is toch iets te ruim of de oliedruk is te hoog.
Of er zit een klepseal niet goed. Wordt er beetje schijtziek van. :@
Die klepseal zit wel goed.. tenzij je me zooi hebt aangeleverd :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Steven schreef:Ik zou de diameter van de retour toch iets groter maken.
Erg oude post van Steve, maar denk ook dat de olieretour wat te klein bemeten is. Bij een GTT-tje is ie al 2 keer zo groot qua oppervlakte durf ik te wedden.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

canonballman schreef:
Steven schreef:Ik zou de diameter van de retour toch iets groter maken.
Erg oude post van Steve, maar denk ook dat de olieretour wat te klein bemeten is. Bij een GTT-tje is ie al 2 keer zo groot qua oppervlakte durf ik te wedden.
is het smalste gedeelte in het hele retour traject. Hoegroot zou ik hem dan moeten maken.

[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201366.jpg[/img][/list]
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Door problemen met de huidige turbo heb ik maar besloten het 460 back-end te gaan gebruiken totdat ik het probleem gevonden heb. Dit zal ook eerst mijn downpipe probleem oplossen. Aangezien een 460 downpipe past met kleine modificatie. :lol:

Niet mooi, Erg restrictief maar werkt wel.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v438/ ... ipe005.jpg[/img]
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Bij een GTT is de binnendiameter al gauw een 15 mm of meer. Is maar 6 mm meer qua diameter, maar qua oppervlak misschien al wel het dubbele.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Oppervlakte 9 mm: 63,6 mm2
Oppervlakte 15 mm: 176,7 mm2

278%....
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

canonballman schreef:Bij een GTT is de binnendiameter al gauw een 15 mm of meer. Is maar 6 mm meer qua diameter, maar qua oppervlak misschien al wel het dubbele.
Kan hem nog wel opboren tot 12mm maar dat is de max.
Maar het probleem zit hem in de aanvoer,
Gemeten oliedruk is 5bar bij 4000 toeren de turbo in en dat via een doorlaat van 4mm. Daar is het probleem dus al.
Laatst gewijzigd door TMC16v op vr 4 mei 2007 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

canonballman schreef:Bij een GTT is de binnendiameter al gauw een 15 mm of meer. Is maar 6 mm meer qua diameter, maar qua oppervlak misschien al wel het dubbele.
Fase 1 is idd 15mm en fase 2 zelfs 20mm!

Maargoed doorlaat is dan iets kleiner omdat ik over buitendiameters praat.
Maar een binnendiameter van 10 lijkt me toch wel het minimaalste.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Steven schreef:
canonballman schreef:Bij een GTT is de binnendiameter al gauw een 15 mm of meer. Is maar 6 mm meer qua diameter, maar qua oppervlak misschien al wel het dubbele.
Fase 1 is idd 15mm en fase 2 zelfs 20mm!

Maargoed doorlaat is dan iets kleiner omdat ik over buitendiameters praat.
Maar een binnendiameter van 10 lijkt me toch wel het minimaalste.
Toch apart als ik op de meeste (diesel) motoren in onze werkplaats veel kleinere olieretouren tegen kom :lol:
Maargoed het probleem zit hem in de aanvoer niet in de afvoer. :wink:
5bar oliedruk via 4mm feed gaat niet goed.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Toch heb je niet helemaal gelijk, de drukval over de turbo moet zo groot mogelijk zijn want als ie z'n olie niet vrij kwijt kan zal ie het over de keerringen gaan persen.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Steven schreef:Toch heb je niet helemaal gelijk, de drukval over de turbo moet zo groot mogelijk zijn want als ie z'n olie niet vrij kwijt kan zal ie het over de keerringen gaan persen.


Daarom wil ik beide nog uit voorzorg modificeren, :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Good girl :p
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Probleem verholpen,



[img]http://shop.bolku.nl/images/Gasklepflowen1.JPG[/img]
[img]http://shop.bolku.nl/images/Gasklepflowen2.JPG[/img]
[img]http://shop.bolku.nl/images/Gasklepflowen3.JPG[/img]

gasklep tuning m.b.t. vergroten van de diameter heeft dat effect?


Heeft renault 1traps gasklephuizen gebruikt voorzien van een TPS op andere auto modellen? Want ik heb al een 58mm gasklephuis liggen van een japanner. Alleen moet ik nog bekijken of die gasklepsensor de zelfde weerstandswaarde afgeeft of dat de TPS van renault pas te maken is.

Want ik wil een shortrunner inlaat ivm ruimte besparing en gasklephuis vorm.

[img]http://www.student.kun.nl/p.oonincx/s16 ... 10007k.JPG[/img][img]http://www.student.kun.nl/p.oonincx/s16 ... 10008k.JPG[/img]
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zijn er wel, maar denk niet dat ze er zijn met de door jou gewenste diameter, alleen kleiner....
Gesloten