ACT: Clio16V I
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
gewoon een diffusor eronder schroeven
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
klopt iets in die richting was de bedoeling met beetje gaas er in .en zijn zelf bezig met een einddemper die het mooiste geluid gaat geven wat er maar is.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Tsja...doet me denken aan die fiat pinda's die ook zo'n erop-flans-dakje hadden... 

-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
Clio Baccara 16v schreef:Clio 16v cabrio: KLIK
Wel geinig, maar ik vind hem niet echt mooi.
Gr, Frits.

zeer gaaf (alleen hatie zwart moeten wezen)
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Het idee is helemaal niet verkeerd, maar het dakkie had idd wel wat mooier gedaan mogen worden. Had een leuke tegenhanger geweest voor de Peugeot 205 CTI. 

-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
LotuzClioWilliams schreef:Het idee is helemaal niet verkeerd, maar het dakkie had idd wel wat mooier gedaan mogen worden. Had een leuke tegenhanger geweest voor de Peugeot 205 CTI.



weet iemand of je een 2.0 liter schakelbak van williams ook op een 1.8 16v kan zetten???? en zou er ook verschil zijn met trek kracht...
greetzzzzzzzzz marcel
greetzzzzzzzzz marcel
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
dat kan, jc5 heeft dacht ik iets andere verhouding(en) en is iets sterkerjiggy schreef:weet iemand of je een 2.0 liter schakelbak van williams ook op een 1.8 16v kan zetten???? en zou er ook verschil zijn met trek kracht...
greetzzzzzzzzz marcel

Een williams heeft een minder hoog max. toerental en zal dan ook een wat langere bak hebben (dus minder toeren bij dezelfde snelheid). Het zal wat rustiger rijden worden op 'cruising speeds', maar ten koste gaan van de acceleratie. Willie bakken hebben wel een versterkt bakhuis!
nou mijn 16v heeft nu 150pk (sport nokkenasen) inplaats van 137pk en moet nog powerfilter er op zetten en misschien shiptuning,maar heeft al redelijk snel behoorlijke hoge toeren.dus zo'n williams bak zou qua toeren wel beter uit komen of zie ik dat verkeerd.
greetzzzzzzzzz marcel
greetzzzzzzzzz marcel
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Wat ik me zo even afvroeg:
Hoe vaak moet je de vloeistof/olie van de stuurbekrachtiging vervangen?
Gr, Frits.
Hoe vaak moet je de vloeistof/olie van de stuurbekrachtiging vervangen?
Gr, Frits.
De haynes zegt er niets over, ik zou eens goed kijken hoe de vloeistof eruit ziet, als deze troebel en donker wordt zou je kunnen overwegen deze te vernieuwen.Clio Baccara 16v schreef:Wat ik me zo even afvroeg:
Hoe vaak moet je de vloeistof/olie van de stuurbekrachtiging vervangen?
Gr, Frits.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Ok, dus er is niet echt een "interval" voor.Calle schreef:De haynes zegt er niets over, ik zou eens goed kijken hoe de vloeistof eruit ziet, als deze troebel en donker wordt zou je kunnen overwegen deze te vernieuwen.
Zal morgen eens kijken hoe het eruit ziet.
Gr, Frits.
Weet iemand of het onbekrachtigde stuurhuis van een clio 16V hetzelfe is als die van een gewone clio? Heb die dezelfde verhouding en hoe zit het met de stops bij maximale uitslag, zit dat in het stuurhuis of in de fusees? Op die van mij zit echt te veel speling dus er zal een andere inmoeten... 

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Zoek en gij zult vinden. De lijst van punten is al regelmatig voorbij gekomen. 

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Shit! De site van Jasper is down.
Ik zoek verder voor je.

Ik zoek verder voor je.
Laatst gewijzigd door LotuzClioWilliams op ma 18 apr 2005 9:14, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Maareh... Gaan we een 16v erbij kopen? 

Welke koppeling? die tussen de eerste stuurkolom en waar het stuur aanzit en de as die naar het stuurhuis gaat? Mijn dash moet er toch nog eens uit voor een nieuwe kachelradiateur, kanik daar direct wat aan doen. Het trilt nu als een gek op 125 km/u en als je bij stil staan een beetje heen weer beweegt met het stuur hoor je een tikkend geluid.robclio16V schreef:In 99% van degevallen zit de speling op de stuurkolom, dus dan kun je je stuurhuis laten zitten.
Gewoon de stuurkolom eruit halen en die koppeling vast (laten) lassen.
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
Calle schreef:Welke koppeling? die tussen de eerste stuurkolom en waar het stuur aanzit en de as die naar het stuurhuis gaat? Mijn dash moet er toch nog eens uit voor een nieuwe kachelradiateur, kanik daar direct wat aan doen. Het trilt nu als een gek op 125 km/u en als je bij stil staan een beetje heen weer beweegt met het stuur hoor je een tikkend geluid.robclio16V schreef:In 99% van degevallen zit de speling op de stuurkolom, dus dan kun je je stuurhuis laten zitten.
Gewoon de stuurkolom eruit halen en die koppeling vast (laten) lassen.
NIET DOEN!! dit is levens gevaarlijk (tevens verboden)Gewoon de stuurkolom eruit halen en die koppeling vast (laten) lassen
als je lasje breekt, hebbie geen besturing meer!
beter een nieuw stuurhuis halen
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Wat betreft die speling op die stuurkolom, je moet die koppeling waar dat rubber inzit, vastzettten in de bankschroef en dan die andere stang die dus om het rubber heen zit platTER slaan, behoud de functie van het rubber, zit als origineel vast, dus niet lassen, en de speling is weer weg 

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Te Engels qua styling.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ik vind hem best mooi, niet te overdreven
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Dit zijn ook niet mijn soort oplossingen, maak je geen zorgen.le mouton noir (sandy) schreef: NIET DOEN!! dit is levens gevaarlijk (tevens verboden)
als je lasje breekt, hebbie geen besturing meer!
beter een nieuw stuurhuis halen
Als de speling in de stuurkolom zit, zou ik dat dan ook niet in het stuur zelf moeten voelen? Daar lijkt geen speling in te zitten. Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk in welke koppeling ik het zou moeten zoeken en welk onderdeel ik zou moeten vervangen.
Het zit volgens mij zo:
Stuur - stuuras - koppeling - verbindingsas - koppeling - stuurhuis.
Het geluid leek uit het stuurhuis te komen als ik de voorwielen van de grond had en aan de wielen of het stuur heen en weer ging robben, zeg maar de tandwiel en heugel overbrenging. Het zou natuurlijk ook de koppeling tussen de verbindingsas en het stuurhuis kunnen zijn geweest, dat soort dingen zijn altijd zo makkelijk te lokaliseren.
