ACT: Clio Williams Deel 1
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
wat zou jij er dan voor geven thijs?
Begin met 2500 euro dan kan je altijd nog omhoog, maar dan moet je eerst die eigenaar overtuigen dat het geen williams is
en dat een 16V een stuk minder waard is dan een Williams
Ik zeg maar zo nee heb je en ja kan je krijgen
(wijze praat he)

Enne we blijven nederlander he

Ik zeg maar zo nee heb je en ja kan je krijgen


Enne we blijven nederlander he

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
en ja hoor ook hier ben ik het 100% mee eensThijs RSI schreef:Begin met 2500 euro dan kan je altijd nog omhoog, maar dan moet je eerst die eigenaar overtuigen dat het geen williams isen dat een 16V een stuk minder waard is dan een Williams
![]()
Ik zeg maar zo nee heb je en ja kan je krijgen(wijze praat he)
![]()
Enne we blijven nederlander he


-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Krijg ik geen problemen met de APK verzekering enz. En als bijvoorbeeld de versnellingsbak van een 16v er nog onderzit geeft dat geen problemen. Kan deze de kracht wel aan?.
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
zijn de verhoudingen van een 16v bak en een williamsbak wel gelijk.
Apk en verzkering zijn geen probleem, zolang het aantal cilinders maar gelijk is en ie gewoon normaal op de weg ligt.
Alleen als jij meer cilinders neemt en bijv. een V6 op de achterbank gooit kun je problemen krijgen
De versnellingsbak van de 16v is idd wat 'slapper' maar hij zal niet binnen de kortste keren in de soep draaien (een beetje opgevoerde 16v motor kan ie ook gewoon hebben) maar het is wel weer een mooi meeneem punt
De willybakken zijn iets sterker uitgevoerd en kunnen wat meer zware klappen hebben, maarja dat is ook meer in cup- en race opzichten gedaan.
Alleen als jij meer cilinders neemt en bijv. een V6 op de achterbank gooit kun je problemen krijgen

De versnellingsbak van de 16v is idd wat 'slapper' maar hij zal niet binnen de kortste keren in de soep draaien (een beetje opgevoerde 16v motor kan ie ook gewoon hebben) maar het is wel weer een mooi meeneem punt

De willybakken zijn iets sterker uitgevoerd en kunnen wat meer zware klappen hebben, maarja dat is ook meer in cup- en race opzichten gedaan.
Zet hem zeker op een brug en laat je monteur-vriend er naar kijken of breng hem anders weg voor een DEKRA/ANWB keuring. Vraag het anders aan de verkoper en kijkt hoe hij reageert.. als zo'n keuring absoluut niet kan, dan zou ik er uberhaupt geen auto kopen.
Zitten alle onderhoudsboekjes er ook bij, zit het Duitse KENTEKENBEWIJS er ook bij? In tegenstelling tot een nederlands kenteken bewijs, verteld een duits kenteken bewijs alles over de auto. Het aantal eigenaren staan er namelijk met naam, adres en geboortedatum in vermeld. Ook schades, af & aanmeldingen (in de winter b.v.) staan daarin opgenomen. Zo kan je namelijk altijd zien of zo'n autotje echt van een oud vrouwtje geweest is.
Verder is het algemeen bekend dat dit soort auto's met zware schade vanuit Duitsland gexporteerd worden ... aangezien dergelijke schade wordt vermeld in het kenteken, is het economisch aantrekkelijker om die auto naar Nederland te verslepen. Ook kan bij import de KM stand mooi terug gezet worden. Hoewel Km-geklooi in Duitsland *strafbaar* is, is dat in Nederland *NIET* het geval.
Vraag dus om de papieren, het kenteken bewijs en kijk hem goed na of dit geen schade-barrel is.
Tips komen overigens van mijn schoonvader.. die is Duits en auto-liefhebber
Mijn vorige auto, een Audi 100 Avant 2.6E V6 kwam ook uit Duitsland maar daar zaten alle papieren bij. Ik heb hem ook ANWB laten keuren en daarna ook bij mijn schoonvader in Duitsland op de brug gehad en die Audi was gewoon in orde.
Zitten alle onderhoudsboekjes er ook bij, zit het Duitse KENTEKENBEWIJS er ook bij? In tegenstelling tot een nederlands kenteken bewijs, verteld een duits kenteken bewijs alles over de auto. Het aantal eigenaren staan er namelijk met naam, adres en geboortedatum in vermeld. Ook schades, af & aanmeldingen (in de winter b.v.) staan daarin opgenomen. Zo kan je namelijk altijd zien of zo'n autotje echt van een oud vrouwtje geweest is.
Verder is het algemeen bekend dat dit soort auto's met zware schade vanuit Duitsland gexporteerd worden ... aangezien dergelijke schade wordt vermeld in het kenteken, is het economisch aantrekkelijker om die auto naar Nederland te verslepen. Ook kan bij import de KM stand mooi terug gezet worden. Hoewel Km-geklooi in Duitsland *strafbaar* is, is dat in Nederland *NIET* het geval.
Vraag dus om de papieren, het kenteken bewijs en kijk hem goed na of dit geen schade-barrel is.
Tips komen overigens van mijn schoonvader.. die is Duits en auto-liefhebber

-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
aha , daar heb ik wat aan en nog een puntje voor de verkoper erbij, als we zo doorgaan krijg ik hem nog gratis mee 

Beetje ontopic blijven he, lijkt me nu toch wel duidelijk dat het geen echte Willy isTazzman schreef:Zet hem zeker op een brug en laat je monteur-vriend er naar kijken of breng hem anders weg voor een DEKRA/ANWB keuring. Vraag het anders aan de verkoper en kijkt hoe hij reageert.. als zo'n keuring absoluut niet kan, dan zou ik er uberhaupt geen auto kopen.
Zitten alle onderhoudsboekjes er ook bij, zit het Duitse KENTEKENBEWIJS er ook bij? In tegenstelling tot een nederlands kenteken bewijs, verteld een duits kenteken bewijs alles over de auto. Het aantal eigenaren staan er namelijk met naam, adres en geboortedatum in vermeld. Ook schades, af & aanmeldingen (in de winter b.v.) staan daarin opgenomen. Zo kan je namelijk altijd zien of zo'n autotje echt van een oud vrouwtje geweest is.
Verder is het algemeen bekend dat dit soort auto's met zware schade vanuit Duitsland gexporteerd worden ... aangezien dergelijke schade wordt vermeld in het kenteken, is het economisch aantrekkelijker om die auto naar Nederland te verslepen. Ook kan bij import de KM stand mooi terug gezet worden. Hoewel Km-geklooi in Duitsland *strafbaar* is, is dat in Nederland *NIET* het geval.
Vraag dus om de papieren, het kenteken bewijs en kijk hem goed na of dit geen schade-barrel is.
Tips komen overigens van mijn schoonvader.. die is Duits en auto-liefhebberMijn vorige auto, een Audi 100 Avant 2.6E V6 kwam ook uit Duitsland maar daar zaten alle papieren bij. Ik heb hem ook ANWB laten keuren en daarna ook bij mijn schoonvader in Duitsland op de brug gehad en die Audi was gewoon in orde.

-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
weet iuemand trouwens wat je kwijt bent voor twee van dezelfde wielen als voor(tweedehands of nieuw).
zit toch normaal linksboven de grille, dus links naast het renaultteken een williams sticker of loel ik nou weer fout??Merijn schreef:Sticker op de motorkap? Uhm... Die vat ik niet helemaal...~Haas~ schreef:zit ook geen willi sticker op de motorkap....niet echt duidelijk bewijs van Geen-willi, maar toch
die zit er origineel helemaal niet.
Immer wieder die verdammte Holländer
dat zeg ik....ik zwets weer....-Ray- schreef:die zit er origineel helemaal niet.



Erik heeft te kennen gegeven geïntresseerd te zijn in deze auto, dus daarom wordt hem goede raad gegeven waar op gelet moet wordenSteven (Fiets) schreef:
Beetje ontopic blijven he, lijkt me nu toch wel duidelijk dat het geen echte Willy is

Wielen vinden zal ook niet echt makkelijk zijn lijkt me.....en 2 al helemaal niet, worden toch vaak in setjes verkocht.....
Max. voor deze auto zou eigenlijk 3200 moeten zijn, dit omdat er dingen zijn die niet kloppen aan de wagen en écht héél makkelijk verkopen deze auto's niet, doe daar ook een voordeeltje mee
Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ik weet eigenlijk ook wel zeker dat het geen Williams is.
Als echter de motor en versnellingsbak WEL Williams zijn, dan geef ik je groot gelijk als je m toch wil.
Prijs moet dan zeker wat vanaf (inderdaad NIET MEER ALS 4000).
Nog iets hoe je kunt checken WAT er nou precies Williams is en wat niet:
Motorcode moet zijn F7R
Als er staat F7P dan is het een 1800
Staat op een aluminium plaatje Linksvoor op het blok (moeilijk zichtbaar, ZAKLAMP!!), ongeveer ter hoogte van het midden van de auto.
Versnellingsbak code moet zijn JC5 014
Als er staat JB3 dan is het een gewone 16 v bak
Staat ook op een Alu plaatje aan de achterkant van de bak, van bovenaf goed te zien.
Chassisnummer moet beginnen met VF1C57M dus de M van Marie
Als het een 16v is met Williams bak en motor: DOEN, voor een lagere prijs dan.
Als het een 16v is met 16v blok en bak: 2500 euro bieden
Ik woon ook in Brabant, dus als je nog iemand nodig hebt met een beetje verstand van Reno's, dan laat het maar weten!
groeten Reinier
Als echter de motor en versnellingsbak WEL Williams zijn, dan geef ik je groot gelijk als je m toch wil.
Prijs moet dan zeker wat vanaf (inderdaad NIET MEER ALS 4000).
Nog iets hoe je kunt checken WAT er nou precies Williams is en wat niet:
Motorcode moet zijn F7R
Als er staat F7P dan is het een 1800
Staat op een aluminium plaatje Linksvoor op het blok (moeilijk zichtbaar, ZAKLAMP!!), ongeveer ter hoogte van het midden van de auto.
Versnellingsbak code moet zijn JC5 014
Als er staat JB3 dan is het een gewone 16 v bak
Staat ook op een Alu plaatje aan de achterkant van de bak, van bovenaf goed te zien.
Chassisnummer moet beginnen met VF1C57M dus de M van Marie

Als het een 16v is met Williams bak en motor: DOEN, voor een lagere prijs dan.
Als het een 16v is met 16v blok en bak: 2500 euro bieden
Ik woon ook in Brabant, dus als je nog iemand nodig hebt met een beetje verstand van Reno's, dan laat het maar weten!
groeten Reinier
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
ooo, van het chassisnummer weet ik niet 100 % zeker, maar Merijn of Tom kunne dit misschien bevestigen.
Als de enige Williams onderdelen het uitlaatspruitstuk en de stickers zijn, dan zou ik m laten staan of voor 2500 meenemen. Tenminste als de rest goed/netjes is en nergens flinke kreukels zitten.
Als het een Williams blok is en een gewone 16v bak (JB3) dan kun je er van uitgaan dat je geen 50.000 km haalt met die bak. Die houdt het niet
Enne, een Willy gaat ECHT wel een stukkie harder als een gewone 16v. Kheb gisteren nog gereden met een Williams, en het gaat toch een stuk harder als een 16v, ook qua wegligging.
Als de enige Williams onderdelen het uitlaatspruitstuk en de stickers zijn, dan zou ik m laten staan of voor 2500 meenemen. Tenminste als de rest goed/netjes is en nergens flinke kreukels zitten.
Als het een Williams blok is en een gewone 16v bak (JB3) dan kun je er van uitgaan dat je geen 50.000 km haalt met die bak. Die houdt het niet

Enne, een Willy gaat ECHT wel een stukkie harder als een gewone 16v. Kheb gisteren nog gereden met een Williams, en het gaat toch een stuk harder als een 16v, ook qua wegligging.
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Bedankt mannen. Ik wist niet dat iedereen zo enthousiast is op dit form. Heb nog nooit meegemaakt dat na een uur of 3 al 90 berichten gepost zijn. Ik zou alles nog eens rustig door lezen en de renault monteur er goed na laten kijken. Pas dan neem ik een besluit ik laat het wel effe weten wat ik gedaan heb.
bedankt,
Erik
bedankt,
Erik
-
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
- Locatie: Waskemeer Friesland
heb even het kenteken geraadpleegd , maar het is gewoon een 1.8 16v , gewoon 2500 euro dus.!!!!!!
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Succes!!
De reden dat er zoveel wordt gereageerd is denk ik omdat er de laatste paar maanden een stuk of 3 a 4 MEER WILLIAMSEN door clubleden zijn gekocht.
Tom, Merijn, Maarten??
De reden dat er zoveel wordt gereageerd is denk ik omdat er de laatste paar maanden een stuk of 3 a 4 MEER WILLIAMSEN door clubleden zijn gekocht.
Tom, Merijn, Maarten??
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
heb even het kenteken geraadpleegd , maar het is gewoon een 1.8 16v , gewoon 2500 euro dus.!!!!!!
Ik persoonlijk:
Als het dus een 1800 16v is (en dat is het dus) en er zit een goede Williams F7R in en een JC5 014 Willy bak, en de rest van de auto is goed/netjes, dan zou ie mij wel meer waard zijn. Denk aan 3500 a 4000 max.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
en Peter ook. Maare, een williams rijd gewoon super. Het is mischien balen, maar de meeste mensen weten de prijs wel voor een goede willi. Een goede betrouwbare auto is dus gewoon vrij duur. Zijn ze echter ongewoon goedkoop dan zit er meestal een addertje onder het grascanonballman schreef:Succes!!
De reden dat er zoveel wordt gereageerd is denk ik omdat er de laatste paar maanden een stuk of 3 a 4 MEER WILLIAMSEN door clubleden zijn gekocht.
Tom, Merijn, Maarten??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
hij is echt strak ook van binnen. Aan de buitenkant heb ik geen roest gevonden, ook niet bij het achterscherm. Binnen is het dak schoon, dus ik denk dat er ook niet in gerookt is. Ik had de handelaar nog even aan de lijn en die zegt dat hij de faktuur heeft van de imbouw door de renaultgarage van een 2.0 liter blok 2 1/2 jaar geleden.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
F7R is the keyword..............
R van ......RACEN
RRRRRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..................!!!!!!!!!!!!!!!!!1
R van ......RACEN

RRRRRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..................!!!!!!!!!!!!!!!!!1
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Erik de Bruijn schreef:hij is echt strak ook van binnen. Aan de buitenkant heb ik geen roest gevonden, ook niet bij het achterscherm. Binnen is het dak schoon, dus ik denk dat er ook niet in gerookt is. Ik had de handelaar nog even aan de lijn en die zegt dat hij de faktuur heeft van de imbouw door de renaultgarage van een 2.0 liter blok 2 1/2 jaar geleden.
hij kan wel strak zijn van binnen maar heb je wel eens in een williams gezeten??? Die zit toch echt even veeeeeeeel beter dan een phase 1 16v!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Dus het komt er waarschijnlijk op neer dat het een naderhand ingebouwde 2.0 16v is,Klinkt aan de ene kant ook wel erg raar ,want in je eerste post staat dat de eigenaar zegt dat het een williams is uit 1992,,ja toch??En nu zegt hij dus dat hij een factuur heeft liggen van een inbouw van dat blok,,beetje raar..Staat er trouwens op je kenteken bewijs niet iets van "williams" of 2.0 16v?Erik de Bruijn schreef:hij is echt strak ook van binnen. Aan de buitenkant heb ik geen roest gevonden, ook niet bij het achterscherm. Binnen is het dak schoon, dus ik denk dat er ook niet in gerookt is. Ik had de handelaar nog even aan de lijn en die zegt dat hij de faktuur heeft van de imbouw door de renaultgarage van een 2.0 liter blok 2 1/2 jaar geleden.
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
ja okee, maar ik bedoel dat de bekleding er gewoon netjes uitzag zonder schuren of wazige plekken of vreemde vlekken. Natuurlijk een williams interieur zal wel mooier zijn maar de nieuw waarde was volgens mij ook wel 7000 gulden hoger, dan mag je ook wel wat meer verwachten.
Het enige waar ik van baal is daar er verschillende velgen onder zitten.
Het enige waar ik van baal is daar er verschillende velgen onder zitten.
zie het posotief, je hoeft er in beide gevallen maar 2 bij te kopen 

Immer wieder die verdammte Holländer