Renault 5 GT Turbo. Kopen of niet?
Ik vind het een beetje verdacht dat hij vlak voordat de keuring verstrijkt te koop wordt aangeboden. Als hij zeker zou zijn van zijn zaak dan had hij Žm eerst laten keuren en dán verkopen met een jaar apk. Nu zou ik een beetje achterdochtig zijn.
Inderdaad, of ga naar een garage in je buurt, laat hem ' APK' keuren. Dus dat ze hem nalopen op alle APK punten.
Dit heb ik ook gedaan en kostte mij toen 28 euro. Hierna kreeg ik de puntjes te horen die gedaan moesten worden. Nu kun je kijken wat kosten zijn. Ik heb toen de puntjes verholpen, volgende dag er weer naartoe, en ze hebben hem op goed vertrouwen zonder te kijken afgemeld.
Maar dit is denk ik beste, en mocht er veel aanzitten en je wil auto, dan laat je hem lekker keuren door huidige eigenaar. Kunt dan hooguit 28 euro meer kwijt zijn.
Succes!
Dit heb ik ook gedaan en kostte mij toen 28 euro. Hierna kreeg ik de puntjes te horen die gedaan moesten worden. Nu kun je kijken wat kosten zijn. Ik heb toen de puntjes verholpen, volgende dag er weer naartoe, en ze hebben hem op goed vertrouwen zonder te kijken afgemeld.
Maar dit is denk ik beste, en mocht er veel aanzitten en je wil auto, dan laat je hem lekker keuren door huidige eigenaar. Kunt dan hooguit 28 euro meer kwijt zijn.
Succes!
APK zegt helemaal niks! Het enige wat dat zegt is dat er op een (klein) aantal veiligheidspunten gekeken is of alles nog in orde is. Het zegt niks over de staat van de auto en ook niet over wat er aan kosten aan zitten te komen...
Ik zou 'm door een bekende na laten kijken, maar probeer wel iemand op te snorren die er serieus verstand van heeft, want ook mijn eigen monteur kwam pas veel later achter bepaalde zaken.
Mijn ervaring is overigens dat een Dekra-keuring min of meer weggegooid geld is. Je hebt wel een betere indicatie, maar zekerheid koop je er niet mee.
Succes!
Ik zou 'm door een bekende na laten kijken, maar probeer wel iemand op te snorren die er serieus verstand van heeft, want ook mijn eigen monteur kwam pas veel later achter bepaalde zaken.
Mijn ervaring is overigens dat een Dekra-keuring min of meer weggegooid geld is. Je hebt wel een betere indicatie, maar zekerheid koop je er niet mee.
Succes!
vraag een monteur bij de reno garage wat ie moet hebben als je hem even een uurtje leent. laat hem dan gewoon alles controleren. kost je misschien wat maar dan weet je het echt zeker. compressie test alles er bij doen.
Ja, oke ben ik het mee eens die APK, dat het weinig zegt!
Heb je in de buurt geen kleine (schappelijke) garage zitten, waar als je het verhaal uitlegt, ze er even kritisch voor je na kijken?
Maar toch zowieso bij je buurman op de brug zetten, en die laten kijken.
Heb je in de buurt geen kleine (schappelijke) garage zitten, waar als je het verhaal uitlegt, ze er even kritisch voor je na kijken?
Maar toch zowieso bij je buurman op de brug zetten, en die laten kijken.
-
- Moderator
- Car: MB
een hoop dingen kun je aan een GTT ook wel zelf zien. Kontroleer vooral op roest roest roest en roest !!! In de motor kun je toch niet kijken, dat blijft altijd een risicotje
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Er waren wel wat roest plekjes, maar dat was wel minimaal en niet op vitale delen zover als ik natuurlijk heb kunnen zien. Verder klonk de moter als een zonnetje.Tom schreef:een hoop dingen kun je aan een GTT ook wel zelf zien. Kontroleer vooral op roest roest roest en roest !!! In de motor kun je toch niet kijken, dat blijft altijd een risicotje
Maar wat denken jullie? Als hij goedgekeurd wordt, is hij dan die 1500 waard? Ik zit zelf nog met een ja/nee gevoel.
-
- Moderator
- Car: MB
waar zat die roest dan ??? Is wel belangrijk om te weten.
En ik denk dat wij dat vanuit hier niet kunnen zeggen ofdat die auto dat geld waard is, daar moet je hem gewoon voor zien en mee kunnen rijden.
Heb je er eigenlijk al mee gereden ??
En ik denk dat wij dat vanuit hier niet kunnen zeggen ofdat die auto dat geld waard is, daar moet je hem gewoon voor zien en mee kunnen rijden.
Heb je er eigenlijk al mee gereden ??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Sorry maar mijn mening is laten staan dat ding. Niet dat ik vanachter mijn schermpje kan zien hoe de staat van het gevaarte is, maar gewoon de gang van zaken met de APK. Als hij 250 euro's meer wil hebben voor een APK keuring dan is hij dus niet zeker van zijn zaak. Als hij echt zo zeker is dat hij door de APK komt, dan had hij er al lang een APK op gedaan, want dat zijn idd de kosten niet. Daarbij ben ik sowieso niet zo'n fan van dit soor opbouw-kits, maar das subjectief natuurlijk.
Wat zo'n GTT verder waard is is behoorlijk relatief natuurlijk. Bij zo'n auto gaat het er meer om wat de koper er voor over heeft. Er valt niet zomaar een waarde aan vast te knopen.
Mijn advies, zet dat ding op de brug bij je buurman kijk alles goed na. Rij er een flink stuk in (dus goed warm rijden en dan een stukje blazen) en kijk dan of je niks geks bent tegen gekomen. Het blokje kan namelijk wel mooi lopen, maar als de turbo aan zijn einde is kost dat ook een hoop euro's!
Als jij na inspectie vindt dat de auto 1500 waard is kun je hem kopen, vindt je dat hij minder waard is zeg je dit tegen de verkoper en als hij hem dan niet wil verkopen laat je hem lekker staan!!! De verliefdheid is dan heeeeel snel over namelijk...
Wat ook vaker is gezegd op het forum als je zo'n auto koopt. Zorg dat je minimaal iets van 1500 euro's apart heb liggen om evt. reparaties van te betalen. ANders heb je straks een auto die stilstaat, maar wel geld kost!
Wat zo'n GTT verder waard is is behoorlijk relatief natuurlijk. Bij zo'n auto gaat het er meer om wat de koper er voor over heeft. Er valt niet zomaar een waarde aan vast te knopen.
Mijn advies, zet dat ding op de brug bij je buurman kijk alles goed na. Rij er een flink stuk in (dus goed warm rijden en dan een stukje blazen) en kijk dan of je niks geks bent tegen gekomen. Het blokje kan namelijk wel mooi lopen, maar als de turbo aan zijn einde is kost dat ook een hoop euro's!
Als jij na inspectie vindt dat de auto 1500 waard is kun je hem kopen, vindt je dat hij minder waard is zeg je dit tegen de verkoper en als hij hem dan niet wil verkopen laat je hem lekker staan!!! De verliefdheid is dan heeeeel snel over namelijk...
Wat ook vaker is gezegd op het forum als je zo'n auto koopt. Zorg dat je minimaal iets van 1500 euro's apart heb liggen om evt. reparaties van te betalen. ANders heb je straks een auto die stilstaat, maar wel geld kost!
-
- Contacteer:
Helemaal mee eens. Dit deugt inderdaad niet. Enne, als ik jou was, voor dat geld kun je veel beter een originele nette gtt kopen, is mooier dan zo'n uitbouwkit (smaken verschillen uiteraard) en houdt zijn waarde ook langer.jeroen.k schreef:Sorry maar mijn mening is laten staan dat ding. Niet dat ik vanachter mijn schermpje kan zien hoe de staat van het gevaarte is, maar gewoon de gang van zaken met de APK. Als hij 250 euro's meer wil hebben voor een APK keuring dan is hij dus niet zeker van zijn zaak. Als hij echt zo zeker is dat hij door de APK komt, dan had hij er al lang een APK op gedaan, want dat zijn idd de kosten niet. Daarbij ben ik sowieso niet zo'n fan van dit soor opbouw-kits, maar das subjectief natuurlijk.
Alsnog het plaatje (met dank aan Rob en Mario)Rob (R5B) schreef:Maar ik weet het wel zeker. deze heeft idd ongeveer een jaar geleden op marktplaats gestaan, alleen dan met een zwarte TL grill. Kostte toen iets van 2500 euro. Ik heb er op mijn harde schijf nog een plaatje van staan, maar heb geen webspace om hem te laetn zien (heb ik eigenlijk wel, maar weet niet hoe dat wekrt)Turbo-Peer schreef:Ik heb dezelfde auto ongeveer een jaar geleden op internet te koop zien staan (zelfde uitbouw, kleur en wielen. Dus moet haast wel dezelfde zijn). Volgens mij op marktplaats.nl, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Ik weet niet of je iets aan deze info hebt, maar ik denk ik zeg 't ff
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/GTTmetKit.jpg[/img]
Is dit hem? Dan nemen de verdenkingen nog verder toe, want dan heeft de huidige eigenaar hem dus nog niet zo lang. Waarom heeft hij zich bedacht?
ja deze stond toen te koop op marktplaats. was rond de 2500 euro ja.
ik vind deze op velgen na echt super mooi en er mogen ook wel andere knipperlichtjes in die verder naar buiten komen.
voor de rest super mooie kar
ik vind deze op velgen na echt super mooi en er mogen ook wel andere knipperlichtjes in die verder naar buiten komen.
voor de rest super mooie kar
Mja digicams he, je weet nooit hoe kleurecht die foto's zijn.
Het zijn in ieder geval wel precies dezelfde bodykit en velgen, en de spiegels zijn op precies dezelfde manier wel/niet meegespoten.
Het zijn in ieder geval wel precies dezelfde bodykit en velgen, en de spiegels zijn op precies dezelfde manier wel/niet meegespoten.
Laatst gewijzigd door Matijs op do 27 feb 2003 9:47, 1 keer totaal gewijzigd.
FF onder elkaar zetten.
[img]http://www.minemail.net/r5.jpg[/img]
Zoek de verschillen
Zoek de verschillen

-
- Contacteer:
het is hem wel volgens mij want hier missen ook al de mistlampen...
Ja het is hem, kan niet missen.
-
- Contacteer:
Is deze auto niet ook aanwezig geweest op de meeting in De Meern?
Drive it like you stole it
-
- Contacteer:
En de kleur verschilt ook nogal. De 1 is alpineblauw en de ander donkerblauw.
Het zijn absoluut dezelfden. Je ziet het aan de bodykit. De bovenste is duidelijk de originele Renault kleur (a la Steffijn; MP Santen; de "oude" GT van Ben) en de onderste foto is duidelijk dezelfde kleur blauw.
En als je zoŽn kit helemaal geweldig vindt (ik niet persoonlijk) dan denk ik dat 1500 euro geen verkeerde prijs is mits er een jaartje apk op zit.
Mijn advies: laat Žm apk keuren door de verkoper en als dat gelukt is ga je nog eens met Žm praten. Als hij daar niet aan wil, dan lekker laten staan en op zoek naar een andere, bij voorkeur eentje waar zo min mogelijk aan verbouwd is.
[Deze post is aangepast
]
En als je zoŽn kit helemaal geweldig vindt (ik niet persoonlijk) dan denk ik dat 1500 euro geen verkeerde prijs is mits er een jaartje apk op zit.
Mijn advies: laat Žm apk keuren door de verkoper en als dat gelukt is ga je nog eens met Žm praten. Als hij daar niet aan wil, dan lekker laten staan en op zoek naar een andere, bij voorkeur eentje waar zo min mogelijk aan verbouwd is.
[Deze post is aangepast

Laatst gewijzigd door Rudo op za 1 mar 2003 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
En die velgen worden zeker ook standaard bij die kit geleverd? Kweenie, ik vind het wel erg toevallig allemaal.
Mijn ervaring is om je auto niet APK te laten keuren zonder dat je er zelf bij bent. Zoek zelf een (eventueel bekend) bedrijf en laat 'm daar keuren.
Bij de aankoop van mijn Turbo is deze ook gekeurd bij een bedrijf dat de verkopende partij geregeld had. Als er toen een steekproef had plaatsgevonden, dan was dat bedrijf nu hun licentie kwijt. Wat een oplichters...
Dus, laat 'm APK keuren bij een bekend, vertrouwd bedrijf en ben zelf bij die keuring aanwezig, zodat je ook ziet wat ze daadwerkelijk checken!
Bij de aankoop van mijn Turbo is deze ook gekeurd bij een bedrijf dat de verkopende partij geregeld had. Als er toen een steekproef had plaatsgevonden, dan was dat bedrijf nu hun licentie kwijt. Wat een oplichters...

Dus, laat 'm APK keuren bij een bekend, vertrouwd bedrijf en ben zelf bij die keuring aanwezig, zodat je ook ziet wat ze daadwerkelijk checken!
Jep. De broer van een vriend van mij heeft onlangs een Volvo 142 met nieuwe APK gekocht. Ondertussen hebben we de verlichting op orde moeten maken, de carburateur moeten reviseren, de achterremmen helemaal moeten vervangen (klauwen, schijven, blokken en leidingen!) en alle olie die je maar kan verzinnen moeten bijvullen (motor, stuurhuis, alles).
Mooie oplichterij dus!
Mooie oplichterij dus!
Hmmm. Ze lijken wel op elkaar, maar ik heb zelf ook wat onderzoek gedaan aangezien hij bij mij in de buurt te koop staat en ik ken de vorige eigenaar min of meer. Er zit namelijk nog een spoiler achter op de auto, maar die is met de wind in januari een beetje los komen te zitten, dus had hij hem er voor de zekerheid eraf gehaald.Jeroen schreef:FF onder elkaar zetten.
Zoek de verschillen
Ik denk dat ik hem laat keuren (zoals eerder voorgesteld door iemand) voordat ik hem koop en dan wil ik een lijste hebben van de garage met de punten die verbeterd moeten worden. Als de lijst meevalt, koop ik hem en anders niet.
Bedankt. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogteMrtn schreef:Gelijk heb je![]()
succes..

is toch altijd een van mijn favorieten geweest, zo'n 'dikke' GTT . Als prijs/kosten meevallen zou ik niet twijfelen ...
Bruno
Bruno