*** Ja hoor, rijbewijsje ingevorderd ***

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
rasit..

Zeeuw schreef:Heb em net opgehaald, hoef volgens mij ook niet voor te komen.
ik denk dat je een transactievoorstel gaat krijgen, dat zal dan hoger worden dan die 327 euro, betaal je die dan hoef je niet voor te komen..
Anonymous

rasit.. schreef:
ik denk dat je een transactievoorstel gaat krijgen, dat zal dan hoger worden dan die 327 euro, betaal je die dan hoef je niet voor te komen..
Ff een domme vraag dan, waarom zou ik dan niet voor willen komen?? Boeien, ik zeg ja ik reed te hard, ik leg uit waarom en klaar of is dit helemaal niet zo??
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Voorkomen = strafblad dacht ik
Anonymous

Bas schreef:Voorkomen = strafblad dacht ik
Nee, een verkeersovertreding is geen misdrijf. Alleen voor misdrijf kun je een strafblad krijgen. MAw een misdrijf valt onder strafrecht, snelheidsovertreding = wegen & verkeerswet en dat is dus geen strafrecht en dus geen strafblad. Anders zouden er wel heel veel brave buggers een strafblad hebben, volgens mij...
rasit..

Zeeuw schreef:
rasit.. schreef:
Ff een domme vraag dan, waarom zou ik dan niet voor willen komen?? Boeien, ik zeg ja ik reed te hard, ik leg uit waarom en klaar of is dit helemaal niet zo??
als je voor moet komen en je verhaal klopt voor geen meter dan kan het nog duurder uit pakken als het goed is :)
rasit..

Bas schreef:Voorkomen = strafblad dacht ik
voorkomen niet.. had zeeuw nou gereden terwijl zijn rijbewijs in breda lag dan zou hij een misdrijf zijn begaan en dan krijg je een strafblad :)
clio_rally
Contacteer:

Hmm, voorkomen is meestal niet gunstig. De kans dat je minder krijgt is klein (zeker bij jou, of je moet een goeie reden hebben) en de kans dat het meer wordt zeker aanwezig. Verder krijg je als je zo'n schikking meteen betaalt volgens mij nergens een aantekening. Dit geldt in ieder geval voor mij, toen ik met 42 km/u te hard werd gepakt. Ik kreeg toen keuze uit voorkomen of betalen. Ik heb toen wat nagevraagd bij een vriend van mijn pa, wegenpolitie. Hij zij dat een schikking gewoon als een normale boete wordt behandeld, geen speciale aantekening. Als je voorkomt krijg je een dossier bij de officier van justitie, geen strafblad, maar hij zal volgende keer niet zo makkelijk zijn met het teruggeven van je rijbewijs...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Tja, das zwaar kl@te voor je... Ik hoop voor je dat het meevalt, maar als ik dat zo lees ???

Succes in ieder geval !!!!
kevinb
Contacteer:

Heb hier ook juist een papiertje in de bus gekregen,
168 km/h ,waar je 120 mocht, lege autostrade, om 1.30u s'nachts, we waren maar met 2 op de baan, ik en een flits auto (die ik nattuurlijk niet gezien had! :( )
Ben benieuwd wat het me nu weer zal kosten, zat een brief bij om in te vullen, zal waarschijnlijk weer voor het gerecht moeten komen :-*
Ze zullen me er waarschijnlijk al kennen! :p
-Ray-
Contacteer:

48 km/h te hard, hoe zit dat in belgie??
Immer wieder die verdammte Holländer
rasit..

-Ray- schreef:48 km/h te hard, hoe zit dat in belgie??
niet lekker :D
gille
Contacteer:

rijbewijs afgeven en een boete waarje een GTT in occasie voor koopt
-Ray-
Contacteer:

gille (mountainbike) schreef:
morrie bep... weer een reden om "bij ons" te komen wonen :p
Immer wieder die verdammte Holländer
gille
Contacteer:

-Ray- schreef:
morrie bep... weer een reden om "bij ons" te komen wonen :p
NOWAY,NADA,NOOIT,ben je gek.
al die gierige hollanders krijg ik het schijt van 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) het is zo harstikke gezellig he bah liever naar spanje dan
Anonymous

gille (mountainbike) schreef: NOWAY,NADA,NOOIT,ben je gek.
al die gierige hollanders krijg ik het schijt van 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) het is zo harstikke gezellig he bah liever naar spanje dan
Er zijn ook gierige belgen hoor. 8) 8) Maar ik geef je wel gelijk, dan liever in spanje. :)
gille
Contacteer:

hubo schreef:
gille (mountainbike) schreef: NOWAY,NADA,NOOIT,ben je gek.
Er zijn ook gierige belgen hoor. 8) 8) Maar ik geef je wel gelijk, dan liever in spanje. :)
ja had nederlandse voorouders dan zeker 8) 8) 8)
Anonymous

zou kunnen, maar het kan ook komen doordat jullie vroeger bij ons hoorden. :D 8)
gille
Contacteer:

hubo schreef:zou kunnen, maar het kan ook komen doordat jullie vroeger bij ons hoorden. :D 8)
jij droomt zeker,jullie hebben ons ooit eens willen veroveren maar ja dat duurde nie lang,
Patrick

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Anonymous

hubo schreef:zou kunnen, maar het kan ook komen doordat jullie vroeger bij ons hoorden. :D 8)
jij droomt zeker,jullie hebben ons ooit eens willen veroveren maar ja dat duurde nie lang,
rare jongens die belgen. :p 8) :lol:
gille
Contacteer:

hubo schreef:
rare jongens die belgen. :p 8) :lol:
yep maar wij leven tenminste(gierige assholes) 8) 8)
Anonymous

ik ook gelukkig. met de volgende meeting krijg je van mij een biertje om te laten zien dat er ook niet-gierige nederladers zijn. (en nee, daar hoef ik niet voor te sparen ofzo) 8) :wink: :p
Riël
Über-Spammer

Waarom hadden belgen ook al weer ruitenwissers aan de binnenkant?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

Nou Riël, vertel? waarom?
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Ben ook wel benieuwd!
:lol:
Cleaned Style
Projecttopic
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Riël schreef:Waarom hadden belgen ook al weer ruitenwissers aan de binnenkant?
Mag ik alvast lachen ?? :D
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

//offtopic// Moontje waarom heb jij een opel teken als avatar?? No offence maar gewoon nieuwsgierig
//offtopic//
Cleaned Style
Projecttopic
Bas
Bestuurslid

Nee, maar jullie hebben nu wel 2talige wegwijzers :-D
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Anonymous

We moeten die schelde maar weer eens dichtgooien, die belgen beginnen wederom teveel praatjes te krijgen... ;-)
Bas
Bestuurslid

idd 8)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Nick (germanstyle)

Nou dan heb ik nog een leuk verhaal over Belgie:Zoals sommigen weten ging ik 19 oktober vorig jaar naar Belgie om een leren interieur in de auto te laten zetten.

1km voor de leerzaak wil ik stoppen om op een routebord de straat uit te zoeken. Op dat moment knalt er een scooter in de zijkant van de auto.

Leer kon ik wel vergeten. Net zoals mijn plekje op de International Tuning Salon.

Na heel veel gedoe met garage en verzekering is de auto nu weer goed in orde op 1 ding na dan, maar dat komt wel in orde.

Maar nu het volgende:
Krijg ik vandaag van het Belgische Ministerie van Jusitie een brief in de bus dat ik de schuldige was van het ongeluk(had daar ook al 3x eerder een brief van gehad)
Ik was de schuldige en dus strafbaar bevonden. Nu moet ik gewoon voorkomen of ik kan instemmen met een schikking waarbij ik dus een fors bedrag moet betalen.
Ik neem dus maar de schikking.

Da's ook krom he.... of je express een ongeluk veroorzaakt. Heb je al zoveel ellende moet je ook nog een geldboete betalen.

Nou ik heb mijn gespoten dashboard maar ff op een laag pitje gezet en mijn "chroombeleid" ook ff. Eerst de boete afwachten.
Tom
Moderator
Car: MB

was jij schuldig dan? En wat is dan exacte reden van de boete? Beetje vreemd allemaal
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nick (germanstyle)

Ik was schuldig bevonden door politie en verzekering.
Tom
Moderator
Car: MB

maar was is dan de reden van de boete ??? die ander zijn schade wordt tenslotte vergoed door jouw verzekeringsmaatschappij!!

Heb je toevallig nog wat gesloopt dan? lantaarnpaaltje....paaltje....verkeersbordje.......??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nick (germanstyle)

Helemaal geen reden. De reden van de boete is dat ik schuldig ben bevonden voor het ongeluk.
Plaats reactie