Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Peter @ Malta
Contacteer:

Ik heb geen idee waar het allemaal om begonnen is, maar deze discussie komt me erg bekend voor.

Ik mag dan nog niet zo lang mijn rijbewijs hebben, maar ik hang nu al een jaar of twaalf rond op het internet: mailing lists, forums en nieuwsgroepen, nog voordat het WWW of zelfs IRC gemeengoed werden.

Veel problemen op het internet ontstaan door de volgende redenen:
  • Communicatie is voor 60% afhankelijk is van lichaamstaal, voor 30% van intonatie en slechts 10% wat er daarwerkelijk gesproken wordt. Dus op het internet mis je grofweg 90% van wat iemand daadwerkelijk probeert te zeggen.

De tijd tussen woord en wederwoord is miniem, dus je schrijft je antwoord vaak terwijl je nog ontdaan/ontzet/ontredderd bent door wat je net gelezen hebt.
Hoe kun je dit nou oplossen?
  • Lees niet wat er niet staat. En let op die smilies.

Wacht een vijftal minuten voordat je reageert. Lees het daarna eens over.
Het goede nieuws is dat het meestal weer goed komt. Ik ken slechts één mailing list die echt de vernieling is ingeholpen en dat was al heel wat jaren geleden.

Wat belangrijk is, is dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt. Dus moet je je eigenlijk constant afvragen: "Moet ik deze grap/kwinkslag/jolijt echt posten? Draagt het echt iets bij?" En houd er rekening mee dat dit forum je gratis en voor niets wordt aangeboden. Zie jij ergens advertenties staan.

Als moderator moet je de schijn voorkomen dat je de baas aan het spelen bent, want als je deze toestanden niet wil hebben, moet er simpelweg niet aan beginnen. Zoals een oud-collega zei: "De klant heeft altijd gezeik."

Thans ga ik me opmaken voor mijn vakantie naar Parijs en hoop dat dit forum over een dag of tien nog bestaat. :)

- Peter
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Ah Peter, goed stuk
Mag ik dit gebruiken voor de nieuwe handleiding?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

over 10 dagen nog bestaan???als dit niet meer over 10 dagen bestaat kan men me in een afkick centrum bezichtigen met het rtc afkick verschijnsel :D
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Bas, scherm op zwart?
(Beetje late reactie, maar ik moet nu eenmaal van de zaak naar huis rijden :) )
Lijkt me helemaal niet nodig, als je het hele topic zo doorleest is eigenlijk 99% het met elkaar eens.

En als je moderators te kort komt, zijn er vast wel een aantal mensen die dat willen gaan doen hoor.
Ik ken er denk ik wel een :)
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

hans je bent volgens mij een woord vergeten HINT :)
Mickael

Ok ik zal het proberen duidelijk te maken waar het mee begonnen is en wat eigenlijk het doel was.

Ik en marinus stoorden ons aan het gedrag van een aantal mensen hier op het forum. Dit is op zich niet zo erg, want ja je kan niet iedereen aardig vinden of zijn mening delen.(Ik kom er wel uit met paul).

Toen kwam er een mededeling dat er strenger gemoderate ging worden. Daar zijn wij absoluut mee eens, want de vervuiling :wink: neemt de laatste tijd erg toen (dit vind ik in ieder geval).

Een nieuwe persoon hier op het forum stelt een vraag. En daar wordt mijns inzien heel erg bot op gereageerd. Tot mijn verbazing is het een moderator, wat ik dus echt niet vind kunnen. Ik denk dan bij mijn eigen moet dat nu zo, geef hem wat links en verwijs hem naar de zoek optie, maar dit kon voor mij echt niet.

Vervolgens wordt er een topic geopend OFF TOPIC, waarin Marinus een vraag cq opmerking plaatst over moderators. Daar wordt zolang ik op mijn werk zit niet meer op gereageerd. De volgende ochtend is dat topic op eens weg. Maar er wordt ondertussen nog steeds ontzettend veel off topic posts gemaakt ook door een moderator.

Toen dit topic wordt geopend dacht ik dit is de plaats om mijn vraag te stellen. Ik had dus graag willen weten waarom dat topic is weg gehaald, omdat ik erg benieuwd was of er nog op marinus was gereageerd en misschien zelfs daarom weg was gehaald.

Blijkbaar doe ik dit VEELSTE heftig, waardoor het meteen voor onrust zorgd. Paul doet een uitspraak die mij in het verkeerde keelgat schiet en ik er maar meteen achteraan post dat ik van hem baal (hij had de bovenstaande op merking geplaatst).

Dit alles was niet de bedoeling!

Wat ik eigenlijk wou proberen duidelijk te maken is dat het strenger aan pakken van off topic juist goed is, maar dat de moderators zich daar dan ook aan moeten houden.

Helaas is dit dus jammerlijk mislukt.

Bas ik begrijp je reactie wel, ik kan me voorstellen dat als je het gevoel hebt dat iemand je "kindje" probeerd kapot te maken je dat absoluut niet leuk vind.

Dat ik hier nog steeds op het forum zit geeft hopelijk aan dat ik het blijkbaar toch niet kan cq wil missen. Ik vind het dan ook heel jammer dat er een moderator mee gekapt is. Dit was echt niet de bedoeling. maar ik weet zeker dat er veel mensen met het handje omhoog gaan zitten als het ze gevraagd zou worden om hier te moderate.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is wat hier gebeurd.
Riël
Über-Spammer

Bis bis ;)

Hee maar wie is er dan mee gekapt?
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Mickael schreef:Ok ik zal het proberen duidelijk te maken waar het mee begonnen is en wat eigenlijk het doel was.

Ik en marinus stoorden ons aan het gedrag van een aantal mensen hier op het forum. Dit is op zich niet zo erg, want ja je kan niet iedereen aardig vinden of zijn mening delen.(Ik kom er wel uit met paul).

Toen kwam er een mededeling dat er strenger gemoderate ging worden. Daar zijn wij absoluut mee eens, want de vervuiling :wink: neemt de laatste tijd erg toen (dit vind ik in ieder geval).

Een nieuwe persoon hier op het forum stelt een vraag. En daar wordt mijns inzien heel erg bot op gereageerd. Tot mijn verbazing is het een moderator, wat ik dus echt niet vind kunnen. Ik denk dan bij mijn eigen moet dat nu zo, geef hem wat links en verwijs hem naar de zoek optie, maar dit kon voor mij echt niet.

Vervolgens wordt er een topic geopend OFF TOPIC, waarin Marinus een vraag cq opmerking plaatst over moderators. Daar wordt zolang ik op mijn werk zit niet meer op gereageerd. De volgende ochtend is dat topic op eens weg. Maar er wordt ondertussen nog steeds ontzettend veel off topic posts gemaakt ook door een moderator.

Toen dit topic wordt geopend dacht ik dit is de plaats om mijn vraag te stellen. Ik had dus graag willen weten waarom dat topic is weg gehaald, omdat ik erg benieuwd was of er nog op marinus was gereageerd en misschien zelfs daarom weg was gehaald.

Blijkbaar doe ik dit VEELSTE heftig, waardoor het meteen voor onrust zorgd. Paul doet een uitspraak die mij in het verkeerde keelgat schiet en ik er maar meteen achteraan post dat ik van hem baal (hij had de bovenstaande op merking geplaatst).

Dit alles was niet de bedoeling!

Wat ik eigenlijk wou proberen duidelijk te maken is dat het strenger aan pakken van off topic juist goed is, maar dat de moderators zich daar dan ook aan moeten houden.

Helaas is dit dus jammerlijk mislukt.

Bas ik begrijp je reactie wel, ik kan me voorstellen dat als je het gevoel hebt dat iemand je "kindje" probeerd kapot te maken je dat absoluut niet leuk vind.

Dat ik hier nog steeds op het forum zit geeft hopelijk aan dat ik het blijkbaar toch niet kan cq wil missen. Ik vind het dan ook heel jammer dat er een moderator mee gekapt is. Dit was echt niet de bedoeling. maar ik weet zeker dat er veel mensen met het handje omhoog gaan zitten als het ze gevraagd zou worden om hier te moderate.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is wat hier gebeurd.
Eigenlijk is er dus zo goed als niks aan de hand :)
Behalve dat het feit dat een moderator ook wel eens een supermelige bui heeft jou een beetje in t verkeerde keelgat is geschoten. Maar je geeft zelf al aan dat dat eigenlijk ook niet echt een probleem is en jullie daar samen best wel uitkomen.

Volgens mij kunnen we dat nu weer vrolijk doorgaan met Renault topics posten (met de onvermijdelijke grappen en grollen er zo af en toe tussen door).

Vind het trouwens wel erg OK van je, dat je het nu een keer wat milder en vooral ook duidelijker opschrijft.
Mickael

Ben nu thuis en dat scheelt ook wel.

Kan nu tenminste de tijd nemen heb er wel een uurtje over gedaan.
Bas
Bestuurslid

Vind het trouwens wel erg OK van je, dat je het nu een keer wat milder en vooral ook duidelijker opschrijft.
Helemaal mee eens. Zeker nu het wat genuanceerder vertelt wordt.

Ik wil niet als sitegod overkomen die als ie er genoeg van heeft de stekker er uit trekt, maar ik moest het wel even kwijt. Ik heb geen spijt van die uitspraak omdat ie gemeend was en dus laat ik hem staan.

Mijn leven bestaat voor een belangrijk deel aan het onderhoud van deze site. Daar is niet zoveel van te merken op het eerste gezicht, maar in het proggen van nieuwe versies gaat veel tijd zitten. Aangezien ik net vader ben is mijn vrije tijd wat minder en dus duurt het langer voordat er nieuwe dingen gemaakt zijn.

En Hans heeft een PM.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Michel S.
Contacteer:

Ik weet niet waardoor er een beetje stress is op het forum, maar denk ook dat het een beetje saai begint te worden.
Tenminste voor mij dan. En dat is niet verkeerd bedoeld, maar in de zin van, dat heel veel al eens is besproken. Tevens heb ik niet al te veel nieuwe ideeën die besproken kunnen worden :p

Naar mijn mening worden moderatoren in een hokkie geplaatst. En mogen eruit komen wanneer er stampij is of dat er iets verplaatst mag worden. Zodra ze optreden of een geintje maken, dan beginnen mensen zich te ergeren. Dat idee heb ik dan.
Ik ken ploegah persoonlijk(niet zo goed als ik zou willen, maar ken hem wel) en tja, ik kan niet zeggen dat ik mij ergerde aan de opmerking van hem over Turbo en GTR. Misschien dat het aan mij ligt(ben erg makkelijk :lol: )

Maar ik erger me ook niet aan andere mods ofzo. Wel aan mensen die nieuw komen hier(waarschijnlijk van een ander forum af) en beginnen meteen van zus zo hier daar blaat blaat.
Daar kan ik b.v. niet echt goed tegen.
Maar voor wat het waard is, ik vindt dat Bas prima werk heeft verricht en ook nog verricht.
Versie 3 wordt vast een knaller en ik waardeer het ook dat hij hieraan zoveel tijd besteed. Dus bij deze: Bas nogmaals dankjewel. En dat geld ook voor de Mods.

En als er echt een te kort aan Mods komt, dan wil ik me best beschikbaar stellen.

Mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Peter @ Malta
Contacteer:

Bas schreef:Ah Peter, goed stuk
Mag ik dit gebruiken voor de nieuwe handleiding?
Uiteraard. Overigens is het slechts mijn mening en zelf misdraag ik me ook nog wel eens. Maar niet meer zo erg als vroeger. :)

't Zal er ook mee te maken hebben dat ik inmiddels 33 ben (vandaar ook die Scénic:lol:) en dat met het verstrijken der jaren sommige zaken minder belangrijk zijn dan ze vroeger leken.

Groetjes en tot over tien dagen (ik ga naar het Atelier Renault),

- Peter
Bas
Bestuurslid

Okee tnx
En veel plezier
Robert dB.

SeverityOne schreef:
Bas schreef:
Groetjes en tot over tien dagen (ik ga naar het Atelier Renault),

- Peter
Fijne vakantie Peter!
Rob

Ik merk wel dat de sfeer de laatste tijd wel is veranderd hier op het forum. Maar om hier het hele forum voor af te sluiten gaat denk ik wat ver. Er zijn nog steeds genoeg mensen die met veel plezien hier rondhangen en hier ook veel info opdoen. Ik ben er zeker een van!

En wat het afzeieken betreft. Dit gaat natuurlijk het makkelijkste als je de andere niet ziet of zeker als je deze niet kent! De kracht van dit forum is dat er meedere meetings (regionale en landelijke) zijn waar men elkaar kan (leren) kennen en zo het afzeieken wat beperkt.
wilco blue schreef:over 10 dagen nog bestaan???als dit niet meer over 10 dagen bestaat kan men me in een afkick centrum bezichtigen met het rtc afkick verschijnsel :D
Nu al :wink: :p
Als je ons (lees: donderdag avond maastricht cruisers) toch niet had :lol:
Jeroen
Contacteer:

Bas schreef:Aangezien ik net vader ben.
Hey Bas, dat wist ik niet gefeliciteerd.

(Pats boem strafpunten voor Jeroen, off topic :wink:)
Bas
Bestuurslid

Tnx, jij ook gefeli :-)
Jeroen
Contacteer:

Bas schreef:Tnx, jij ook gefeli :-)
Dank je, nog 5 maanden en dan is het hopelijk zover.

Okay, back to topic now :D
marco

ikke nog twee weken als het goed is ,is al het tweede ,pats boem ook offtopic :D :D ,
enne dat van bas wist ik ook niet bij deze gefeliciteerd
greetz marco
Nick (germanstyle)

Ik weet dat ik gisteren nog eens andere mening had en ik heb me wel eens negatief uitgelaten over dit forum (maar dat ging vooral over afkraken van andermans auto)maar keb nu zoiets van:

Zoals hierboven verteld heeft iets communiceren met elkaar voor het grootste deel met nonverbaal gedrag te maken. Uit dit gedrag kan de ontvanger opmaken hoe en wat er met de opmerking bedoeld word, dit kan nu niet met een forum. Hier kan alleen het verbale gedrag worden weergegeven. Dus wil dit alles nog wel eens spaak lopen. Hierdoor komen dus de meningsverschillen en irritaties.

Bovendien waarom mag iemand die hier de boel beheert nooit eens niet serieus zijn. Dat zou te gek voor woorden zijn als dat niet mocht. Dat zijn ook normale mensen. Natuurlijk zal er een "toezicht" moeten zijn, maar die mensen mogen ook lekker meegeinen op een forum.

Ik weet precies hoe dit allemaal tot stand is gekomen. De 1 heeft een probleem met een ander op het forum. Die gooit dit weer in een topic en de ander leest dit weer en maakt een reply met ook zijn irritaties.
De ander neemt alle irritaties weer super serieus en gaat er lekker fel bovenop. Da's dus het probleem van niet direct met elkaar verbonden.

Als iemand een probleem heeft met een ander, stuur hem dan een PM, dan hoeft de hele site hier geen hoogte van te krijgen, dan krijg je deze verhalen.
Ik heb het ook gehad met 1 persoon (noem geen namen), maar ook na de PM hebben we heel gezellig met elkaar geklets in Marum.

Bovendien off-topic posts moet kunnen, maar binnen een bepaalde mate. Het moet niet zo zijn, dat na 3 topics al het hele topic over een ander onderwerp gaat.

Jammer trouwens dat er een moderator ermee is gestopt. Zou het zo van hem willen overnemen. Zit hier gemiddeld 10 uur per dag op deze site te kijken. (op mijn werk kom ik hier om het half uur ongeveer, ik lijk wel gek :lol: )

Maar dit is absoluut mijn laatste topic wat ik aan deze kwestie besteed. Vind dat er lang genoeg over is gepraat.
Matijs
Contacteer:

Nick schreef: Vind dat er lang genoeg over is gepraat.
Te lang.(punt)
gille
Contacteer:

Bas schreef:Jullie hebben het gvrd@#me voor elkaar hoor, ik heb nu al 1 moderator die er geen zin meer in heeft.

Laat ik duidelijk zijn; als dit zo doorgaat hoeft het van mij ook niet meer en dan gaat het scherm op zwart.

Ik zit verd@#me nu versie 3 in elkaar te proggen, waarin alle onvolkomenheden moeten verdwijnen (en dat lijkt leuk te lukken), maar als de sfeer zo blijft ga IK asperges telen (wilde ik altijd al doen) en kunnen JULLIE het verder gaan bekijken (of massaal lid worden van de RTC en daar gaan forummen).
aha een jobke vacant?????????
Robert dB.

Matijs schreef:Te lang.(punt)
Ja, nu blijft dit topic bovenaan staan :wink: :lol:
Matijs
Contacteer:

geen reactie :wink:
Bart V

Thijs RSI schreef:mmmmm volgens mij gaat dit topic nu net worden waar jullie het nu over hebben :lol:
jep :lol:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

zeer interessant en maar goed dat het word uitgepraat..

Mvg.

Maik P.
Jesper16v
Contacteer:

Toch leuk om te zien dat in feite iedereen het op het eind met elkaar eens is! :wink:
RickGT TURBO
Contacteer:

Arjen schreef:
Matijs schreef: Moderators zijn ook mensen, en hebben dus ook recht op melige buien, slechte dagen, en wat verder nog de toon van je posts kan beinvloeden.
Precies !!! Wij zijn ook maar gewoon mensen, hoor! :lol: IK betrap mezelf er ook vaak genoeg op dat ik per ongeluk reply in het foutieve topic of dat ik , uit enthousiasme, ook off-topic loop te "l-U-l'en. Ben ook maar gewoon een Renault-freak, die om wat te helpen moderator is geworden.

Wat men ook niet moet vergeten is dat het niet onze dagtaak is. Ik ga ook gewoon 's morgens met mijn bammetjes naar de baas. Ik lees soms wel eens een keer een opmerking van: moderators, lopen jullie te slapen ???

Maar misschien dat wij ook gewoon aan het werk/studeren/slapen/feesten zijn ?

Conclusie: geen (wilde dit gewoon ff kwijt)
Dat ben ik wel met je eens. Maar ik wilde ook even zeggen dat m'n dan soms moet kiezen om geen forum moderator te worden.

Als ik bijvoorbeeld de nodeloze posts zie in het FNB topic dan vind ik beslist iets wat een mod niet hoort te doen. En daar staan geloof ik geen posts van de mensen die in eerste instantie getarget waren...

Neem nou bijvoorbeeld mezelf. Ik zou super graag veel en veel meer voor de RTC willen doen. Maar ik zou bijvoorbeeld er voor kiezen om geen mod te worden. Want dan word ik te veel gelimiteerd. Want dan mag ik inderdaad geen bijdehande opmerkingen meer van mezelf maken (zelf censuur).

Keuzes....
Drive it like you stole it
-Ray-
Contacteer:

tuurlijk kan dat wel man, kijk maar naar de huidige moderators, die houden ook wel van een geintje! ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

RickGT TURBO schreef:Neem nou bijvoorbeeld mezelf. Ik zou super graag veel en veel meer voor de RTC willen doen. Maar ik zou bijvoorbeeld er voor kiezen om geen mod te worden. Want dan word ik te veel gelimiteerd. Want dan mag ik inderdaad geen bijdehande opmerkingen meer van mezelf maken (zelf censuur).

Keuzes....
Hier ben ik niet NIET mee eens...

als mod let je gewoon iets meerop en kan je eventueel hier en daar iets veranderen verplaatsen of juist rechttrekken/opschonen. Je wordt dan niet meteen beperkt in doen en laten. Je bent en blijft ook maar een mens.
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:
RickGT TURBO schreef:Neem nou bijvoorbeeld mezelf. Ik zou super graag veel en veel meer voor de RTC willen doen. Maar ik zou bijvoorbeeld er voor kiezen om geen mod te worden. Want dan word ik te veel gelimiteerd. Want dan mag ik inderdaad geen bijdehande opmerkingen meer van mezelf maken (zelf censuur).

Keuzes....
Hier ben ik niet NIET mee eens...

als mod let je gewoon iets meerop en kan je eventueel hier en daar iets veranderen verplaatsen of juist rechttrekken/opschonen. Je wordt dan niet meteen beperkt in doen en laten. Je bent en blijft ook maar een mens.

Hier ben ik het helemaal mee eens :)
Als een moderator geen geintjes meer mag maken is dit toch ook een vorm van discriminatie? :)
(Neem dit nou please weer niet te serieurs op)

Ik heb me wel aangemeld als moderator voor de nl.techniek forums, en geloof nou niet dat ik mezelf nu meteen in "100% serieus mode" ga zetten hoor.
Een geintje op zijn tijd moet kunnen, zolang het maar duidelijk is dat het een geintje is.
Verder moet je natuurlijk, maar dat geldt voor iedereen, er een beetje op letten in wat voor topic je geintjes maakt.

Verder gewoon lekker met zn allen dit forum tot een leuke en interessante verblijfplaats maken.

Ik heb gezegd....UGH (C) Winnetou :D
Vos

Dit word het langste topic ooit :lol: :lol: !
Clio 16v.....
Matijs
Contacteer:

Denk het niet hoor... FNB verslag: 5031 posts.
jeroen.k

Goed bezig! :D
Plaats reactie