What to do with 'barbequed' engine? IT'S ALIVE/APK-perikelen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

YES! YES! YEEEEEEEEAAAAASSSSS!!!!!

Turbo is eruit.
Thank god!

Wat een gekloot zeg.
Maar blijkt maar weer: "You need the proper tools to get this job done!"
Had ik eindelijk die moeren tussen turbo-spruitstuk los....turbo van uitlaat af.... :)
Ik blij.....
KRIJG IK DIE ELLEBOOG(turbo) NIET VAN DAT BEUGELTJE AF!!!!! :evil: :evil: :evil:
Want, zoals Paul al zei, dat zit fijn met een boutje en een moertje vast.
En die waren dus ECHT COMPLEET vastgeroest. :(
Ik heb nu dat hele beugeltje dus nog vastzitten aan de turbo. :p
Effe kuttehn en hij was eruit! :)

Vraag: Waar diend die metalen buis voor die onder de turbo zit?? Hij begint nergens en eindigd ook nergens....Hij is ook maar een 15cm lang.


Inlaatspruitstuk hek ook los gekregen.

Nu dus alleen nog het uitlaatspruitje.
Die zit nog weer met een beugel vast aan de uitlaat zelf.
En die zag er ook weer lekker rot uit...
we zullen zien.

Schade lijkt nogsteeds erg mee te vallen.
Geen poeder meer tegen gekomen.
Geen extreme rotte plekken.
dus ik ben nog blij. :)
EN ik vind dit super om te doen!

Allemaal alvast bedankt voor de geboden hulp.
Maaaaaaaaaaaaaaaarrrrr....jullie zijn nog niet van me af....
het moet allemaal weer terug ook straks..... :wink: :p :)


maaazzl.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

ok.....NU ben ik dus NIET meer blij... :(


Ik haal net het elleboogje van mn turbo(uitlaatzijde)...
en wat zie ik daaar???....
een dikke barst in mn turbo! :evil: :( :evil:
De schoepen lopen daardoor ook al een beetje aan.(je ziet slijtage in het omhulsel)

K U T!

Dat had ik dus net NIET nodig!
KAn ik ook nog een fokking nieuwe turbo aanschaffen.

Ik raak nu toch eindelijk wel lichtelijk gefrustreerd...


[zucht]...


in principe heeft dat ding wel al een 220k drop zitten, dus het moest 'sooner or later' toch wel vervangen worden.
Maar dan liever 'later' dan NU!


Gevonden schade tot nu toe(niet per se vanwege brand):
-flink aantal slangen gesmolten/gebakken/verkoold/niet meer te gebruiken.(koeling, carb, etc.)
-'ontgas-tankje'("de-gassing chamber") gesmolten.
-'anti-luchtbelfan-plastic-geval' gesmolten.
-carb-inlaat-elleboog gesmolten.
-uitlaatspruitstuk gebarsten.
-turbo gebarsten.( :( )


tja...NU word het toch wel een pittig lijssie voor een werkloze... :(

ik ben hier even niet blij mee...
Anonymous

das hoerig inderdaad........
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Janken man, buiten je turbo om valt de schade nog wel mee moet ik zeggen. edit: maar ik las et dat je dat ook al zei :)

Ik zou je graag willen matsen met onderdelen maar ik ben vrijwel door me onderdelen heen :(
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

spir@l schreef: -flink aantal slangen gesmolten/gebakken/verkoold/niet meer te gebruiken.(koeling, carb, etc.)
Bij de brezan hebben ze standaard slangen, voor E 5,- de meter.
spir@l schreef: -'ontgas-tankje'("de-gassing chamber") gesmolten.
[/qoute]
Makkelijk zelf te maken.
spir@l schreef: -'anti-luchtbelfan-plastic-geval' gesmolten.
Heb ik nog liggen.
spir@l schreef: -carb-inlaat-elleboog gesmolten.
idem
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

spir@l schreef:
-flink aantal slangen gesmolten/gebakken/verkoold/niet meer te gebruiken.(koeling, carb, etc.)
Bij de brezan hebben ze standaard slangen, voor E 5,- de meter.
spir@l schreef:
-'ontgas-tankje'("de-gassing chamber") gesmolten.

[/qoute]
Makkelijk zelf te maken.
spir@l schreef:
-'anti-luchtbelfan-plastic-geval' gesmolten.
Heb ik nog liggen.
spir@l schreef:
-carb-inlaat-elleboog gesmolten.
idem
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

ik las het de eerste keer ook al goed hoor. :wink:

Marius schreef:Bij de brezan hebben ze standaard slangen, voor E 5,- de meter.
Maar die slangen.
Dat is dan zeker gewoon een meter slang dat je koopt?
Nog helemaal ongebogen en shit.
hmmmm....lijkt me toch beter als ik de juiste maten en bochten er meteen in heb zitten...
Dan past t tenminste meteen en zo.
Of wat?
En dat kan ik anders hier bij de Jégé ook krijgen.

Het ontgas tankje is trouwens nog goed....
Het is alleen dat 'doppie' dat op de slang erbovenop zit dat is gesmolten.
Dus die valt alweer af.

Die andere twee items(=grote plastic omhulsel wat aan de anti-perc.fan zit + carb.elleboog) zou ik graag van je willen kopen.

Zou je me een prijsje kunnen "pemmen"?


thanx.


mazzzl.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Jaaaaaa......hij is nog steeds bezig hoor! :)
Ik heb het nog niet opgegeven.
Het gaat alleen allemaal niet zo snel als je geen eurocent te makken heb... :evil:


Effe een (klein) updateje....


Vandaag mn uitlaatspruitstuk vervangen. (thanx Abel voor het spruitje)
En boy oh boy wat zag DAt ding eruit man! :(
Ik krijg steeds meer het idee dat ik ECHT heel erg ben geflessed met deze wagen. :( :evil: :(
Want er zat niet 1 barst in dat spruitje...neehee...het zat gewoon VOL met barsten en scheuren!! :evil:
En een deel lijkt zelfs wel al een keer gelast te zijn!(volgens mij zie ik lastroep op een grote barst/scheur zitten....)
Dat zou dus betekenen dat de vorige eigenaar ook al wist dat dat spruitje naar de kloten was.... :evil:
Maar goed....dat is mijn beredenering....
Laat ik me daar nou maar niet weer over opwinden...
Liefhebber.....HA!! laat me niet lachen! ( :evil: )

Maar goed...
Ik zal nog wel eens kijken of ik wat foto's van dat spruitje kan maken.
Kan je lachen/huilen!
Want t is echt heel erg.
Ben maar blij dat ik daar nu op een "vriendelijke" manier achter kom.


dat was t.
Nu is t wachten op geld.
Dan kan ik weer verder.
[zucht]....
ik wil zo graag weer karren in mn turbo.... :(


mazzl.


EDIT: voor wie de vraag heeft gelezen...hij is al beantwoord....ik was weer te snel.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Niet dat ik het wil opnemen voor de vorige eigenaar hoor, maar is dit niet (deels) gekomen door je blusactie?
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Wat?

Dat het spruitstuk compleet te barsten is?
En dat het zich uit zichzelf heeft geprobeerd te lassen?!?!?

hmmmm...zou kunnen.... :wink:

Kan dat poeder er uberhaupt voor zorgen dat zoiets barst?
Lijkt MIJ persoonlijk niet namenlijk.
Maar goed.
Ik heb eigenlijk ook geen zin om iemand hier de schuld van te geven.
Ik schrok gewoon nogal van de staat van dat spruitstuk in combinatie met las-prut.
that's all.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Op zich lijkt het me wel logisch dat een spruitstuk barst met blussen, Ding is verschrikkelijk warm, helemaal als je motor aan het oververhitten is, als je dan met lekker koud blus spul eroverheen gaat spuiten dan barsten de meeste metalen wel.

Alleen van zelflassende spruitstukken heb ik nog nooit gehoord! ;)

Heb je trouwens alweer werk gevonden? Of nog niet?
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

ok...das waar.
Het zou kunnen barsten van t blussen.(ik had er even niet bij stilgestaan dat die poeder bende zo koud was...)
Maar er zit 1 echt hele grote scheur in en daar bovenop zit toch wel degelijk las-troep.
En idd...als er zoiets is als een "zelf-lassend-spruitstuk" dan wil ik daar GRAAG meer van weten. :wink:

En nee...nog steeds geen werk. :evil:
Vrijdag (Zo goed als zeker) wel. :)


mazzl
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

spir@l schreef: En nee...nog steeds geen werk. :evil:
Vrijdag (Zo goed als zeker) wel. :)


mazzl
Das mooi, kun je je eerste loon meteen weer in je GTT stoppen! ;)

Suc6 vrijdag dan...waar eigenlijk? (kan ik ze vast waarschuwen... :lol: ).

Als die straks weer rijdt ben jij toch mooi weer een trots kereltje, want ik vindt je GTT erg mooi om te zien! :D
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Oh man...als dat ding weer rijd ben ik....ik.....ben ik.....
nou ja, niet te beschrijven denk ik.
Maar dan zie je door de voorruit waarschijnlijk alleen maar dit:

:D


oh ja...bij 'Versatel'.
Verder geen commentaar.
Is puur voor de $$$$$.
For the sake of the GT!
Want de eerste paar maanden gaat hoogstwaarschijnlijk ALLES in de GT.

mazzl.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Keep up the good work!
Het gaat weer helemaal goed komen. Aan liefde geen gebrek, dat is wel duidelijk. Succes ermee!
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Matijs schreef:Keep up the good work!
Het gaat weer helemaal goed komen. Aan liefde geen gebrek, dat is wel duidelijk. Succes ermee!

Aan liefde absoluut geen gebrek. :)
Maar...helaas (op dit moment) aan geld wel.... :(

Daar ben ik dan ook "as we speak" mee bezig....
(ik zit nu bij Versatel te wachten op mn gesprek....)

[duim, duim....]
Anonymous

spir@l schreef:Daar ben ik dan ook "as we speak" mee bezig....
(ik zit nu bij Versatel te wachten op mn gesprek....)

[duim, duim....]
hahahaha

voordat je aangenomen bent al in de baas zijn tijd aan het internetten !

Spir@l = keepin' it real

[duim duim duim duim]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

en en en? ...aangenomen?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik was een stukje op het rtoc site aan't lezen, en dit stuk viel me op:

What's the pipe that goes from the carb to nowhere for?

There is a pipe that leads from the side of the carb down the side or front of the gearbox, and just points at the floor. It's purpose is purely a safety device should the diaphragm in the carb enrichment device fail - to prevent petrol spraying over the hot exhaust manifold below the carb. It directs any petrol well away. Don't unplug it or remove it.


Gaat dus over het nippeltje op de carb, waar bij mij dus (OOK??) nix op zit. Heb nou al vaker gezien dat een gtt kan gaan branden, en ik weet dat deze nippels ook al vaker 'ongeslangd' zijn. Dus...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Mmm nog geen serieuze reply's dus...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Hey Spiral.

Effe wat dingen. (en ik heb nu niet alle posts gelezen van de laatste dagen).

1. toen je met die turbo bezig was had je mij even moeten bellen.

Ik was wel even langs gekomen met m'n afgeslepen sleutel 13 en tools om je te helpen!
Ik doe een turbo er uithalen nu in anderhalf uur tijd als alles vast zitgerot....

Anyways...

Verder heb je geloof ik wat slangetjes enzo nodig. bel me even want ik kan je vast wel helpen.

Uitlaatspruitstuk heb ik bijvoorbeeld ook nog en inlaat ook. Ik heb zelf nog een hele carb als het echt nodig is. (ik begrijp dat je weinig doekoes hebt maar uitlaat spruit stuk had ik denk ik wel met je gerolen voor die meter bijvoorbeeld ofzo...)

verder qua turbo kopen heb ik ook wel wat tips voor je. Als je voor een nieuwe turbo meer dan 650 euro uit geeft wordt je afgezet.
Drive it like you stole it
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Riël schreef:Ik was een stukje op het rtoc site aan't lezen, en dit stuk viel me op:

What's the pipe that goes from the carb to nowhere for?

There is a pipe that leads from the side of the carb down the side or front of the gearbox, and just points at the floor. It's purpose is purely a safety device should the diaphragm in the carb enrichment device fail - to prevent petrol spraying over the hot exhaust manifold below the carb. It directs any petrol well away. Don't unplug it or remove it.


Gaat dus over het nippeltje op de carb, waar bij mij dus (OOK??) nix op zit. Heb nou al vaker gezien dat een gtt kan gaan branden, en ik weet dat deze nippels ook al vaker 'ongeslangd' zijn. Dus...
Mmm dat is wel een super handige tip. Ik zal het ook even op .nl zetten...
Drive it like you stole it
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

sorry mensen,

Even niet zoveel van me laten horen.
Maar er is dan ook niet echt veel gebeurd.

JA, ik werk ondertussen wel bij Versatel.
En ik heb nu eindelijk weer wat geld om uit te gaan geven.

Ik ga binnenkort ook zeker wat sinterklaaskadootjes voor de gt kopen. :)
Ik kan eigenlijk wel aan alles komen dat ik nodig ga hebben.
Dus daar ligt het niet aan.
Er komen dan ook een zoot nieuwe onderdelen in te liggen.

Kheb af en toe nog wel even een moment van twijfel gehad en me sterk af lopen vragen of het al dat geld nog wel waard zou zijn.
Of het niet beter was om deze maar gewoon te laten voor wat het is en een andere te zoeken.
Maar daar denk ik niet lang over na.

:)
Een kleine glimlach zodra ik thuis kom en met allerlei plannen in mn hoofd naar dat zwarte voertuig voor mn deur kijk.

Rare kriebel door mn ruggegraat zodra ik me de eerste keer voorstel dat de motor weer gestart word na al die tijd, dat geld en die moeite.

Ik weet dat ik nog zeker wel wat tegenvallers ga krijgen voordat we zover zijn, But that will only be delaying the inevitable...

IT WILL RETURN.



sorry hoor, ben een beetje "poetic by the chronic" geloof ik... :p


TO BE CONTINUED...
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

spir@l schreef:Rare kriebel door mn ruggegraat zodra ik me de eerste keer voorstel dat de motor weer gestart word na al die tijd, dat geld en die moeite.
:) Die kriebel heb ik de laatste tijd ook wel eens, als ik weer tot mijn ellebogen in het motorcompartiment hang. Alleen heeft het bij mij tot nu toe niet zo veel geld gekost :wink:
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bij mij TOT NU TOE ook niet hoor. :D

Maar nu komt het gedeelte dat ik weer alles in elkaar moet gaan zetten.
En daar ga ik een hoop mooie nieuwe onderdeeltjes voor gebruiken.
En tja....that tihs don't come for free....
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

I hear ya, brother :wink:
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

nou daar en ik dan weer mensen.


Ik kan eindelijk weer naar binnen met mn autootje.

Maar ja....
Dat gaat dus niet.

Mn auto gaat geen kant op.
Muurvast.
Waarschijnlijk zitten de remmen dus gewoon VAST.

Roest...?
Remdruk....?
Whatever.
maar bewegen doet-ie NIET. :( :evil:


Wat kan het zijn?

EN vooral, hoe kom ik er vanaf.



Dit sucks.

Prachtige lege, GROTE schuur RECHT TEGENOVER MN HUIS(!!!), en dan kan ik hem er niet in rollen.....

baal......baal......baal......


wie kan me helpen?

-Remdruk eraf halen? hoe?
-Roest verwijderen? hoe?
-................? hoe?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

En als je hem aan zou slepen?? Al is het maar een meter? Of iets als wd40 op je schijven. (ja weet het kan je straks weer niet remmen.). Remslangen loshalen? als het kan bij de nippels.

Gr. Frits
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nu weet je eindelijk het antwoord op je signature, Krijn! ;)
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

De achterste remblokken zitten vast. Die moet je er ff tussenuit halen.
There will be plenty of time to rest when your dead
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

aanslepen?

Gaat dan de druk eraf?

pfff....dat word dan met zn vieren flink duwen denk ik....
Lijkt me niet al te best.

WD40...kan ik altijd nog proberen.
En hij hoeft toch nog even niet te remmen dus dat kan ik er wel weer afhalen.

MORE IDEAS?!?!?!
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Haal de achterste remblokken maar eens eruit. Durft te wedden dat hij dan beter rolt :wink:
There will be plenty of time to rest when your dead
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Merijn schreef:Nu weet je eindelijk het antwoord op je signature, Krijn! ;)
:lol:

dank je Merijn.

Je hebt me weer aan het lachen gekregen.

ik pas hem even aan....

Cat->Achterste remblokken eruit....ok, dat is te doen.
Maar...dan doet de handrem het dus ook niet meer....das wel weer minder.
Maar opzich op te lossen.

thanx alvast allen.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

nog meer ideetjes misschien?

Alles is welkom.







:lol: nog erger....de spiral in mn avatar was ook al gestopt.....
:lol:

DAt laat ik dan ook maar zo totdat mn autootje weer rijd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het zit je niet mee, he... :( We hebben het er zaterdag wel effe over!
Plaats reactie