Revisie cilinderkop na verloren ringetje -:| FOTOS |:-
Voor die smurrie ken ik maar 1 middel wat goed werkt. De hoge druk reiniger met de vuil frees. En dan moet je behoorlijk lang spuiten om het goed eraf te krijgen. Het is echt troep. lijkt wel of de motor caramel heeft proberen te maken.
Een middeltje kan wel werken ja, maar ik zou het toch nooit erop wagen. GEwoon uit elkaar, paar bussen brake cleaner. Stapel doeken en poetsen maar.
Een middeltje kan wel werken ja, maar ik zou het toch nooit erop wagen. GEwoon uit elkaar, paar bussen brake cleaner. Stapel doeken en poetsen maar.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
- Contacteer:
Mark G schreef: Zo dadelijk breng ik de cilinderkop naar Kevin.
Deze gaat hem (hopelijk) morgen binnenbrengen.
Ik kan door de lastige uren van het werk niet op tijd bij het revisie-bedrijf geraken![]()
Met een beetje geluk heb ik hem deze week nog terug.
Dan kan ik het weekend opofferen om alles terug in elkaar te proppen..
(indien de stukken er zijn van de U.K.)
Ging jij nu niet komen?
Kheb hier nog niemand gezien hoor?

De lagers van je turbocompressor hebben niet zoveel vuil nodig om te verstoppen...
En de zeef van je oliepomp ook niet...
Als je niets doet, of een "middeltje" of ATF gebruikt is het wachten totdat je motor en/ of turbo sneuvelt...
Als ik U was zou ik het gehele blok demonteren, de boel reviseren (houdt ook grondig reinigen in), en nieuwe lagers, pakkingen, leidingen, etc. monteren, voordat je je zuurverdiende centen bij zoŽn tuner brengt ! (Dat is bullschit
RESTECP
)
Je kunt beter zorgen dat de lagering en smering van je motor in orde is dan dat je geld investeert in zgn. "uprated" onderdelen die je toch niet nodig hebt ! En aan deze "sludge" te zien is het een combinatie van niet verversen, oxidatie en nitratie, en te hoge olietemperatuur; choose your pick !
Tijd voor een oliekoeler dus, en frequenter verversen (<5000km incl. filter ivm turbo)
P.s.: dat jullie hier niet van schrikken... Dit is een schandalig slechte staat voor een motor...
Succes
En de zeef van je oliepomp ook niet...
Als je niets doet, of een "middeltje" of ATF gebruikt is het wachten totdat je motor en/ of turbo sneuvelt...
Als ik U was zou ik het gehele blok demonteren, de boel reviseren (houdt ook grondig reinigen in), en nieuwe lagers, pakkingen, leidingen, etc. monteren, voordat je je zuurverdiende centen bij zoŽn tuner brengt ! (Dat is bullschit

Je kunt beter zorgen dat de lagering en smering van je motor in orde is dan dat je geld investeert in zgn. "uprated" onderdelen die je toch niet nodig hebt ! En aan deze "sludge" te zien is het een combinatie van niet verversen, oxidatie en nitratie, en te hoge olietemperatuur; choose your pick !
Tijd voor een oliekoeler dus, en frequenter verversen (<5000km incl. filter ivm turbo)
P.s.: dat jullie hier niet van schrikken... Dit is een schandalig slechte staat voor een motor...
Succes

Steven(ventieldopje) schreef:Nou als je op de 2e dag, na je GT gekocht te hebben, je drijfstanglager ernaast blaast, dan voel je je ook aardig zuur kan ik je vertellen...
Maar toch blijft het erg klote, in het ergste geval moet je kop eraf, is op zich geen ramp hoor... maja leuk is anders.
of als je hem 24 uur hebt dat hij ontploft waar je inzit

- Geert Claes
Nou jammer mark, kom je dan met je charade ff kijken naar maasmechelen???
- Geert Claes
Tja te min, ik zit nu in de vakantie wel alle dagen tussen de japanners, ik heb af en toe ook graag eens een serieuse auto onder mijn ogen, maar omdat jij het bent zal het er nog wel bij kunnen zeker
Geert

Geert
Mark..Hoe staat het met den GTT?
Het is nu ruim 3 weken na de laatste post, zit er al een beetje schot in de revisie van je gele monster?
Foto's nog erbij gekomen? Zoja..dan zien..!
Ik ben ook bezig met de mijne, lees maar op .nl
Tenminste als je je password nog teruggevonden hebt ondertussen!
Groeten Gijs...
Het is nu ruim 3 weken na de laatste post, zit er al een beetje schot in de revisie van je gele monster?
Foto's nog erbij gekomen? Zoja..dan zien..!

Ik ben ook bezig met de mijne, lees maar op .nl
Tenminste als je je password nog teruggevonden hebt ondertussen!
Groeten Gijs...
Renault, créateur de GTT !!!
-
- Contacteer:
Ik heb na 3 e-mails eindelijk antwoord gekregen van BBperformance Tuning...
De stukken zij onderweg richting Belgie ... Fieuw!
Dus 1.5 maand leveringstijd... :-*
(er zou is mis zijn met hun leveringssysteem van de website)
Ik zit nu ook in een stadium waarin ik twijfel of ik de GTT niet verder zou slopen om dan nadien alles weer mooi clean te kunnen monteren. En vervangen indien nodig. En misschien motorkap aanpassen, en achterklep, en ...
Foto's kan ik je nog niet aanbieden, misschien één van de volgende dagen...
De stukken zij onderweg richting Belgie ... Fieuw!
Dus 1.5 maand leveringstijd... :-*
(er zou is mis zijn met hun leveringssysteem van de website)
Ik zit nu ook in een stadium waarin ik twijfel of ik de GTT niet verder zou slopen om dan nadien alles weer mooi clean te kunnen monteren. En vervangen indien nodig. En misschien motorkap aanpassen, en achterklep, en ...
Foto's kan ik je nog niet aanbieden, misschien één van de volgende dagen...
-
- Contacteer:
Dat moet me aan iets denken...Gunther schreef:motorkap, achterklep aanpassen??? Lijkt me leuk!
Jij hebt een half-automaat hé..
hahaha...
Ik zorg eerst wel dat alles technisch in orde is voor ik met een exotisch uiterlijk begin

beter alles in één keer naar je goestng zetten en iets langer wachten om te rijden dan rap rap in elkaar steken en de maand nadien weer iets veranderen...en de maand nadien... en de...

Hoge bomen vangen...geen konijnen
-
- Contacteer:
Alles in één keer zou ideaal zijn, maar dat laat m'n financiele baas niet toe.. héhé...
Ik heb trouwens een extra achterklep en motorkap liggen, dus daar kan ik me naar hartelust op botvieren terwijl de rest mooi op de auto blijft zitten...
Ik zit ergens nog met het idee om een extra radiator horizontaal onder de motorkap te leggen, met een luchtinlaat.
(heb hier een plat model van een 1000cc)
Maar dat moet ik nog eens rustig bekijken...
Ik heb trouwens een extra achterklep en motorkap liggen, dus daar kan ik me naar hartelust op botvieren terwijl de rest mooi op de auto blijft zitten...
Ik zit ergens nog met het idee om een extra radiator horizontaal onder de motorkap te leggen, met een luchtinlaat.
huuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhh wat wil je daar nog mee uitrichtenMark G schreef:Alles in één keer zou ideaal zijn, maar dat laat m'n financiele baas niet toe.. héhé...
-
- Contacteer:
Cooling... Cooling...gille 21TURBO schreef:huuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhh wat wil je daar nog mee uitrichtenMark G schreef:Alles in één keer zou ideaal zijn, maar dat laat m'n financiele baas niet toe.. héhé...
Want hij wordt warm.. warm..
nieuwe opzetten man heb nog een nieuwe te koop prijsje voor jou we spreken wel af via msn dan als je die nodig moest hebben!Mark G schreef:Cooling... Cooling...gille 21TURBO schreef:huuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhh wat wil je daar nog mee uitrichtenMark G schreef:Alles in één keer zou ideaal zijn, maar dat laat m'n financiele baas niet toe.. héhé...
Want hij wordt warm.. warm..
-
- Contacteer:
Ik heb vandaag wat aan het klussen geweest.
Niets bezonders maar misschien leuk om mee te volgen.
Het stuurtje van m'n GTT was beschadigd en door iemand (?) met een viltstift bijgewerkt.
Dus inpakken dat stuur en spuiten.
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20026.jpg[/img]
Papier ff eraf rukken en het resultaat bewonderen
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20027.jpg[/img]
Ook had ik twijfels over de staat van de radiator en de cooler die ertegen hangt.
De radiator ziet er volgens mij nog prima uit, geen zware beschadigingen en bij het spoelen (10x) kwam er geen smurie uit
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20019.jpg[/img]
De cooler was er iets erger aan toe.
Hij maakte redelijk wat kabaal en er stond speling op de as (rollementen).
Ik had een tijdje terug een even oude cooler overgenomen van kevin dus die ging mijn oude vervangen.
Eerst de beugel onder handen genomen, alle roest wegwerken en terug mooi in het zwart gespoten.
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20018.jpg[/img]
Cleanen en in-vetten van de rollementen...
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20017.jpg[/img]
En daarna alles terug mooi in elkaar..
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20023.jpg[/img]
Voor de rest heb ik heel de dag liggen trekken en sleuren om het dashbord eruit te krijgen. Dit om de kachel-radiator te vervangen.
Er hangt een heleboel los, maar het dashbord is er nog niet uit
Volgend weekend verder prutsen..
Dit alles is dan ook weer gebeurd in afwachting van m'n stukken voor het blok...
Niets bezonders maar misschien leuk om mee te volgen.
Het stuurtje van m'n GTT was beschadigd en door iemand (?) met een viltstift bijgewerkt.
Dus inpakken dat stuur en spuiten.
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20026.jpg[/img]
Papier ff eraf rukken en het resultaat bewonderen
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20027.jpg[/img]
Ook had ik twijfels over de staat van de radiator en de cooler die ertegen hangt.
De radiator ziet er volgens mij nog prima uit, geen zware beschadigingen en bij het spoelen (10x) kwam er geen smurie uit
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20019.jpg[/img]
De cooler was er iets erger aan toe.
Hij maakte redelijk wat kabaal en er stond speling op de as (rollementen).
Ik had een tijdje terug een even oude cooler overgenomen van kevin dus die ging mijn oude vervangen.
Eerst de beugel onder handen genomen, alle roest wegwerken en terug mooi in het zwart gespoten.
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20018.jpg[/img]
Cleanen en in-vetten van de rollementen...
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20017.jpg[/img]
En daarna alles terug mooi in elkaar..
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20023.jpg[/img]
Voor de rest heb ik heel de dag liggen trekken en sleuren om het dashbord eruit te krijgen. Dit om de kachel-radiator te vervangen.
Er hangt een heleboel los, maar het dashbord is er nog niet uit

Volgend weekend verder prutsen..
Dit alles is dan ook weer gebeurd in afwachting van m'n stukken voor het blok...
Zeg Mark, met wat heb je je radiator gespoeld, want ik heb ergens gelezen (weet ff nie waar) dat ge de radiator van de 5GTT NIET moogt spoelen met water! Voorwa weet ik nie, misschien dat er iemand hier al ervaring mee heeft want mijn inziens kan da geen kwaad maar met Reno weet je nooit!
Hoge bomen vangen...geen konijnen
-
- Contacteer:
Tuurlijk mag je die spoelen met water...
Er zijn mensen en die rijden jaaaaaaaren met niets anders dan water in hun coolsysteem...
Dat eventjes spoelen zal echt geen nadelige gevolgen hebben...
Wel opletten voor roest als hij een hele tijd niet gemonteerd is..
Er zijn mensen en die rijden jaaaaaaaren met niets anders dan water in hun coolsysteem...
Dat eventjes spoelen zal echt geen nadelige gevolgen hebben...
Wel opletten voor roest als hij een hele tijd niet gemonteerd is..
Jammer dat die delen zo lang op zich laten wachten Mark. Maar ik zie dat je ook al aan schoonheidsbehandeling doet bij je GTT!
Ziet er mooi uit, vooral je stuur is weer lekker mooi.
Ik moet binnenkort ook mijn kop demonteren. Nieuwe pakking ertussen. Maar ik ga het motorisch groter aanpakken dan origineel.
Even een lijstje:
-Alloy intercooler
-Siliconen turboslangen (2 stuks)
-Low temp thermostaat
-Low temp Thermocontact
-Dikke koppakking+andere pakkingen uit die set
-Uitlaatspruitstukpakking
-Gereviseerde kop; geflowed, grotere inlaatkleppen met nieuwe klepseals en klepgeleiders
-Turbo opschroeven met 0,3/0,4 bar ivm setup
-Voor de carb;nieuwe venturi's en sproeier, aangepast aan nieuwe setup
-NGK race bougies en Magnicore bougiekabels
Alles komt bij BB vandaan behalve de kop, die neem ik van Henk over (Die heeft die coole zwarte GTT, van toen bij de international tuningday, weet je nog?)
Misschien in de toekomst neem ik een hybride turbo. Deze kan er zo op zonder de setup te hoeven aanpassen, levert wel meer PK's dan
Ik wil gaan proberen toch een ander tussenstuk voor de uitlaat te maken/kopen, want ik vindt hem stiekum toch wel te stil
Schade gaat ook beetgepakt worden. In de komende weken ben ik eindelijk aan de beurt bij onze "schademan" op de zaak. Zijscherm is geregeld, dan nog erin lassen en naar de spuiter ermee

Ziet er mooi uit, vooral je stuur is weer lekker mooi.
Ik moet binnenkort ook mijn kop demonteren. Nieuwe pakking ertussen. Maar ik ga het motorisch groter aanpakken dan origineel.
Even een lijstje:
-Alloy intercooler
-Siliconen turboslangen (2 stuks)
-Low temp thermostaat
-Low temp Thermocontact
-Dikke koppakking+andere pakkingen uit die set
-Uitlaatspruitstukpakking
-Gereviseerde kop; geflowed, grotere inlaatkleppen met nieuwe klepseals en klepgeleiders
-Turbo opschroeven met 0,3/0,4 bar ivm setup
-Voor de carb;nieuwe venturi's en sproeier, aangepast aan nieuwe setup
-NGK race bougies en Magnicore bougiekabels
Alles komt bij BB vandaan behalve de kop, die neem ik van Henk over (Die heeft die coole zwarte GTT, van toen bij de international tuningday, weet je nog?)
Misschien in de toekomst neem ik een hybride turbo. Deze kan er zo op zonder de setup te hoeven aanpassen, levert wel meer PK's dan

Ik wil gaan proberen toch een ander tussenstuk voor de uitlaat te maken/kopen, want ik vindt hem stiekum toch wel te stil

Schade gaat ook beetgepakt worden. In de komende weken ben ik eindelijk aan de beurt bij onze "schademan" op de zaak. Zijscherm is geregeld, dan nog erin lassen en naar de spuiter ermee

-
- Contacteer:
Dat lijkt me een zware maar keurige investering!
Ik ben echt benieuwd naar het resultaat..
Als het me bevalt heb ik een mooi voorbeeld voor m'n GTT
Gezocht: extra werk om hobby te kunnen betalen
Nog een vraagje over die nieuwe venturi's.
kan je die zo vervangen of spreken we dan over een nieuwe of gereviseerde carb?
Ik ben echt benieuwd naar het resultaat..
Als het me bevalt heb ik een mooi voorbeeld voor m'n GTT

Gezocht: extra werk om hobby te kunnen betalen
Nog een vraagje over die nieuwe venturi's.
kan je die zo vervangen of spreken we dan over een nieuwe of gereviseerde carb?
De oude carb wordt gebruikt, nieuwe venturi's erin, andere sproeier erin. Ik weet niet of je specifiek aanpassingen zoals boren oid moet doen, maar daar heb ik een collega-monteur voor.
Ik denk eigenlijk dat het gewoon erin zetten wordt. Het is een nauwkeurig werkje, dat wel. Alle pakkingen worden ook vernieuwd. Daarna heb je dus een gereviseerde carb!
Het revisiesetje is natuurlijk zodanig samengesteld dat het past en met de nodige aanpassingen zoals de intercooler, andere cilinderkop, turbodrukverhoging en dus andere slangen, één geheel vormt en op elkaar is afgestemd.
Ik denk eigenlijk dat het gewoon erin zetten wordt. Het is een nauwkeurig werkje, dat wel. Alle pakkingen worden ook vernieuwd. Daarna heb je dus een gereviseerde carb!
Het revisiesetje is natuurlijk zodanig samengesteld dat het past en met de nodige aanpassingen zoals de intercooler, andere cilinderkop, turbodrukverhoging en dus andere slangen, één geheel vormt en op elkaar is afgestemd.
-
- Contacteer:
Ik ken dat revisiesetje wel...Goose schreef:De oude carb wordt gebruikt, nieuwe venturi's erin, andere sproeier erin. Ik weet niet of je specifiek aanpassingen zoals boren oid moet doen, maar daar heb ik een collega-monteur voor.
Daarmee is bij mij de hele revisie begonnen..
Voor dat setje moet de carb eraf.. en toen viel er een ringetje..

Achteraf gezien vind ik het helemaal niet erg.
Na al die revisies en vervangingen is m'n GTT zeker een stuk betrouwbaarder aan het worden...
(Als ik hem tenminste terug in elkaar krijg

tuurlijk krijg je die terug in elkaar we zijn er toch met een man of 4 voor zeker (zal wel 1 slimme tussen zitten hoop ik voor jou)Mark G schreef:Ik ken dat revisiesetje wel...Goose schreef:De oude carb wordt gebruikt, nieuwe venturi's erin, andere sproeier erin. Ik weet niet of je specifiek aanpassingen zoals boren oid moet doen, maar daar heb ik een collega-monteur voor.
Voor dat setje moet de carb eraf.. en toen viel er een ringetje..![]()
Na al die revisies en vervangingen is m'n GTT zeker een stuk betrouwbaarder aan het worden...
(Als ik hem tenminste terug in elkaar krijg)

-
- Contacteer:
Tuurlijk... ik ben er toch bij hégille 21TURBO schreef:tuurlijk krijg je die terug in elkaar we zijn er toch met een man of 4 voor zeker (zal wel 1 slimme tussen zitten hoop ik voor jou)Mark G schreef:Ik ken dat revisiesetje wel...Goose schreef:De oude carb wordt gebruikt, nieuwe venturi's erin, andere sproeier erin. Ik weet niet of je specifiek aanpassingen zoals boren oid moet doen, maar daar heb ik een collega-monteur voor.
![]()
![]()
(mijn vader is al meer dan 30 jaar mechanieker.. zou dus wel moeten lukken..)
zoals je zegt jij bent er bij voor het bier en het zweed van ons hoofden af te vegen zeker (lol)Mark G schreef:Tuurlijk... ik ben er toch bij hégille 21TURBO schreef:tuurlijk krijg je die terug in elkaar we zijn er toch met een man of 4 voor zeker (zal wel 1 slimme tussen zitten hoop ik voor jou)Mark G schreef:Ik ken dat revisiesetje wel...Goose schreef:De oude carb wordt gebruikt, nieuwe venturi's erin, andere sproeier erin. Ik weet niet of je specifiek aanpassingen zoals boren oid moet doen, maar daar heb ik een collega-monteur voor.
![]()
![]()
![]()
(mijn vader is al meer dan 30 jaar mechanieker.. zou dus wel moeten lukken..)

-
- Contacteer:
(technische info staat in het vet)
Na het nodige opkuisen van de verschillende stukken, is de wederopbouw van de motor begonnen.
Voor we alles terug gingen monteren hebben we met de oude pakking alles terug opgebouwd en de compressie gemeten.
Dit sloeg even tegen...
We hadden een verschil van meer dan 1.5 bar tussen de verschillende cilinders.
Na het uitbouwen en een inspectie van één van de cilinders bleken de segmenten (zuigerveren) niet correct te staan. (openingen allemaal aan dezelfde kant)
Dus..alle 4 eruit en controlleren.
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20032.jpg[/img]
Wat ons ook direct opviel is dat de drijfstanglagerkappen (wat een woord) met een verschillende kracht waren vastgezet. De ene ging goed los, bij de andere moesten we meeduwen met de knieen...
* drijfstanglagerkappen vastzetten op 3.5 kgm
Na een grondige controle ging alles mooi terug in elkaar.
Even kijken of de motor goed ronddraaid...
Jep.. Terug de cilinderkop erop, en compressie meten.
Voila... een max verschil van 0.5 bar tussen de cilinders.
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20034.jpg[/img]
Terug de boel uit elkaar, en clean maken van het onderblok.
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20035.jpg[/img]
De nieuwe pakking ertussen en alles aantrekken zoals voorgeschreven. Dit is ééntje van BBperformance en die zou goed moeten zijn voor 50psi (ong 3.5 bar).
* Cilinderkopbouten aantrekken op 3.0
* Cilinderkopbouten opnieuw aantrekken op 6.0
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20037.jpg[/img]
(KRAK hier brak na de derde bout m'n overgangstuk van de momentsleutel
)
* 20 Minuten laten warmdraaien
* 2.5 uur laten afkoelen
* bouten een halve slag losdraaien
* natrekken met 6.0 - 6.5
* Na 1000-3000 km dienen deze nogmaals op 6.0 - 6.5 nagetrokken te worden.
Klepspeling afstellen
koud tussen stelbout en klepsteel
* Inlaat 0.20 mm
* Uitlaat 0.25 mm
Dat was even technische info, maar de meeste hebben het wel in hun vraagbaak staan
Nu is het wachten tot ik terug een overgangstukje heb. Morgen eens achter zoeken.
We hebben de clinderkopbouten dus nog niet allemaal kunnen aandraaien, dat zal iets voor de volgende dagen zijn.
In de carterpan hebben we trouwens niets verdacht gevonden. Enkel nog wat olie...
Die pan gaat er trouwens niet zo maar even af!
Om deze makkelijk te kunnen verwijderen moet het blok los (eruit). Wij hebben het opgelost met een krik en het nodige trekken en sleuren..
Binnen enkele dagen weren een update...
Bedankt voor de intresse
Na het nodige opkuisen van de verschillende stukken, is de wederopbouw van de motor begonnen.
Voor we alles terug gingen monteren hebben we met de oude pakking alles terug opgebouwd en de compressie gemeten.
Dit sloeg even tegen...
We hadden een verschil van meer dan 1.5 bar tussen de verschillende cilinders.
Na het uitbouwen en een inspectie van één van de cilinders bleken de segmenten (zuigerveren) niet correct te staan. (openingen allemaal aan dezelfde kant)
Dus..alle 4 eruit en controlleren.
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20032.jpg[/img]
Wat ons ook direct opviel is dat de drijfstanglagerkappen (wat een woord) met een verschillende kracht waren vastgezet. De ene ging goed los, bij de andere moesten we meeduwen met de knieen...
* drijfstanglagerkappen vastzetten op 3.5 kgm
Na een grondige controle ging alles mooi terug in elkaar.
Even kijken of de motor goed ronddraaid...
Jep.. Terug de cilinderkop erop, en compressie meten.
Voila... een max verschil van 0.5 bar tussen de cilinders.
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20034.jpg[/img]
Terug de boel uit elkaar, en clean maken van het onderblok.
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20035.jpg[/img]
De nieuwe pakking ertussen en alles aantrekken zoals voorgeschreven. Dit is ééntje van BBperformance en die zou goed moeten zijn voor 50psi (ong 3.5 bar).
* Cilinderkopbouten aantrekken op 3.0
* Cilinderkopbouten opnieuw aantrekken op 6.0
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20037.jpg[/img]
(KRAK hier brak na de derde bout m'n overgangstuk van de momentsleutel

* 20 Minuten laten warmdraaien
* 2.5 uur laten afkoelen
* bouten een halve slag losdraaien
* natrekken met 6.0 - 6.5
* Na 1000-3000 km dienen deze nogmaals op 6.0 - 6.5 nagetrokken te worden.
Klepspeling afstellen
koud tussen stelbout en klepsteel
* Inlaat 0.20 mm
* Uitlaat 0.25 mm
Dat was even technische info, maar de meeste hebben het wel in hun vraagbaak staan
Nu is het wachten tot ik terug een overgangstukje heb. Morgen eens achter zoeken.
We hebben de clinderkopbouten dus nog niet allemaal kunnen aandraaien, dat zal iets voor de volgende dagen zijn.
In de carterpan hebben we trouwens niets verdacht gevonden. Enkel nog wat olie...
Die pan gaat er trouwens niet zo maar even af!
Om deze makkelijk te kunnen verwijderen moet het blok los (eruit). Wij hebben het opgelost met een krik en het nodige trekken en sleuren..
Binnen enkele dagen weren een update...
Bedankt voor de intresse
-
- Über-Spammer
zeer zeer zeer interessant...
mark misschien kan dit ook in de .nl site komen.
Hiermee heb je een goede uitleg gegeven over hoe of wat
gr maik.
mark misschien kan dit ook in de .nl site komen.
Hiermee heb je een goede uitleg gegeven over hoe of wat

gr maik.
0.5 bar verschil vind ik toch nog behoorlijk wat maargoed, je hebt zeker niet alle zuigerveren vervangen van alle zuigers? Dat had je wel moeten doen vind ik, die veren kosten niet zo heel veel en dan zijn ze allemaal even ver gesleten. En is je drukverschil ws. nog kleiner.
Nouja het zal wel meevallen, anyway het ziet er goed uit.
mooi, goe dgewerkt op zo een korte periode.keep continu
-
- Contacteer:
Ik heb geen enkele zuigerveer vervangen.Steven (Fiets) schreef:0.5 bar verschil vind ik toch nog behoorlijk wat maargoed, je hebt zeker niet alle zuigerveren vervangen van alle zuigers? Dat had je wel moeten doen vind ik, die veren kosten niet zo heel veel en dan zijn ze allemaal even ver gesleten. En is je drukverschil ws. nog kleiner.
Lijkt me ook niet nodig.
Eén van deze dagen gaan we de compressie meten van een andere GTT (die van Kevinb)
Dan kunnen we eens vergelijken.
Ik kan helaas nergens vinden wat deze standaard compressie-waarden moeten zijn....