devil kwakvervanger is ong 84 euro, je kan ook zelf 1 maken als je een beetje handig bent met lassen, zo niet kopen, is een kwestie van 4 bouten los, kat weg, kwakverv ertussen, 4 bouten er weer in en gaan. neem wel nieuwe pakkingen als je het doet.haaz schreef:Ik heeft ook een 1.2 pijp...lol man!! Wat betreft kat eronderuit halen...is da evenveel werk als die 1.2 pijp ertussen zetten? dan issie namelijk zo weg...moet ik alleen wel een vervangstuk kopen...wat heb jij ertussen zitten??Katvervanger of....??? Nee toch, want anders zou jij de jouwe niet met de APK terug hoeven zetten...En als je er wel een hebt, wat kost zo'n kwakvervanger?Ray (Zonnebril) schreef:
haha ik moet ook hard meelezen!!
tussendempervervanger is een demperloze pijp, ik heb er 1 van een 1.2 van de kwikshit, en dat katverhaal weet ik niet psies, gewoon eronder uithalen en als je voor de apk moet terug zetten, kom je nooit in de problemen wat betreft Co-waarde.
Welke uitlaat moet ik kiezen??
Immer wieder die verdammte Holländer
oke...tnx voor vanavond..alle replies...ga nou pitten, morgen weer hele dag leren...volg week waars 7 herren in drie dagen

-
- Contacteer:
Ik dacht dat een 1.1 vijfje van voor '86 geen middendemper had ,dus als je is op een kerkhof gaat zoeken heb je een origineel stuk waar niet aan gelast is,en ..dus niet opvalt. voor de "control"Mark G schreef:Kan die middendemper er gemakkelijk uit dan...?kevinb schreef:Vergeet niet dat heel de straat weet om welk uur je bent thuis gekomen de vorige nacht.....Mark G schreef:Na het horen van de Devil buis vanonder Kevin zijn GTT weet ik wel genoeg...
Hebbe, hebbe, hebbe...
Ook diegene die het misschien niet mogen weten hé!
Anders mag die van mij ook met pensioen..
(wat zegt de keuring?)
-
- Contacteer:
Ik weet hier geen kerkhof zijn...kevinb schreef:Ik dacht dat een 1.1 vijfje van voor '86 geen middendemper had ,dus als je is op een kerkhof gaat zoeken heb je een origineel stuk waar niet aan gelast is,en ..dus niet opvalt. voor de "control"Mark G schreef:Kan die middendemper er gemakkelijk uit dan...?kevinb schreef:Vergeet niet dat heel de straat weet om welk uur je bent thuis gekomen de vorige nacht.....Mark G schreef:Na het horen van de Devil buis vanonder Kevin zijn GTT weet ik wel genoeg...
Hebbe, hebbe, hebbe...
(wat zegt de keuring?)
Toch niet voor auto's

En die zou passen volgens u ???
-
- Contacteer:
heej manne ff over dat kat en apk verhaalRay (Zonnebril) schreef:haha ik moet ook hard meelezen!!haaz schreef:t@ring...kan het posten bijna niet bijhoudenmaar das goed...lekker veel replies...
ff voor de duidelijkheid: een middendempervervanger is toch hetzelfde als het 'stijgerpijp'idee of niet? Is toch gewoon een passende buis die je monteert waardoor je je middendemper kwijt bent?
En me kat kan ik er niet onderuit halen toch? Mijn bakkie is van 23-12-92...heb wel eens gehoord dat vanaf 1-1-93 je perse een kat onder je auto moet hebben of katvervanger...Betekent dat dat de mijne er probleemloos (dus zonder APK-gezwam) onderuit kan?
tussendempervervanger is een demperloze pijp, ik heb er 1 van een 1.2 van de kwikshit, en dat katverhaal weet ik niet psies, gewoon eronder uithalen en als je voor de apk moet terug zetten, kom je nooit in de problemen wat betreft Co-waarde.
je co waarde is een maaaar...
er staat dus een emissie code op je kenteken bij bepaalde codes heb je zo ie zo een kat nodig zit ie er niet onder is het afkeur
dus bijv. bij een 5 gtx uit '87 staat k6 op het kenteken
dit staat voor ongeregelde kat
zit er niks onder is afkeur
zit ie er wel onder maar is leeg en co is goed gewoon goedkeur
hier ff wat codes
k6
e2
u9
en zo weiter hoop dat dit uw geholpen heeft
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
sfen ik heb E2 wat wil dat zeggen??
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
Mark G schreef:Ik weet hier geen kerkhof zijn...kevinb schreef:Mark G schreef:Kan die middendemper er gemakkelijk uit dan...?kevinb schreef:Vergeet niet dat heel de straat weet om welk uur je bent thuis gekomen de vorige nacht.....Mark G schreef:Na het horen van de Devil buis vanonder Kevin zijn GTT weet ik wel genoeg...
Hebbe, hebbe, hebbe...
(wat zegt de keuring?)
Ik dacht dat een 1.1 vijfje van voor '86 geen middendemper had ,dus als je is op een kerkhof gaat zoeken heb je een origineel stuk waar niet aan gelast is,en ..dus niet opvalt. voor de "control"
Toch niet voor auto's![]()
En die zou passen volgens u ???
zie is in de telefoonboek bij auto-afbraak
anders moet ge der een van devil zelf bestellen, maar dan moet ge der wel een half jaar geduld op hebben.
en ik heb een U9....Ray (Zonnebril) schreef:sven ik heb E2 wat wil dat zeggen??
wat wil dat zeggen??of waar kan ik dat vinden??
Dat betekent dat je er een kat onder moet hebben bij de apk keuringhaaz schreef:en ik heb een U9....Ray (Zonnebril) schreef:sven ik heb E2 wat wil dat zeggen??
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Kat moet er dus onder blijven zitten. Maar als ik m leeghaal en hij komt door de co heen, is het toch goed? Maar tis wel link om me kat leeg te halen, als ik dan niet meer door de keuring heenkom, moet ik een nieuwe kat kopen he? heb ik dus geen zin in...Zijn er geen kats te koop die je ertussen zet,die er voor zorgen dat je nog net binnen de limieten blijft, dus dat je nog net door de keuring komt?F 16Valve schreef:Dat betekent dat je er een kat onder moet hebben bij de apk keuringhaaz schreef:en ik heb een U9....Ray (Zonnebril) schreef:sven ik heb E2 wat wil dat zeggen??
Of ik kan gewoon een katvervanger erop zetten en dan met de keuring me kat er ff terug onderschroeven. Of kunnen politiemannetjes je een bekeuring geven als je je kat er niet onder zit, terwijl zij op t kenteken kunnen zien dat die er eigenlijk wel onder moet? Of weet geen een politiemannetje daar iets van af of kijken ze daar nooit naar?
wat lees ik gaat het open luchtfilter er weer af, je hebt geen middendemper meer toch.Jasper clio 16v schreef:ik heb een devil, bij stationair draaien niet zo heel hard, beetje diepe brom
bij veel gas erg diepe brom (heb ook openluchtfilter) en bij gas los ploffen
Hier nog even een lijst met dempers die improve levert:
** REMUS ** http://www.remus.at
- einddemper met eindstuk 90mm rond
- einddemper met eindstuk 102mm rond
- einddemper met eindstuk 102mm rond Future Design
- einddemper met eindstuk 115mm rond
** SUPERSPRINT ** http://www.supersprint.it
- spruitstuk
- spruitstuk (kat
- kat. vervangende demper
- midden-demper (kat
- midden-demper vervangende pijp
- einddemper ovaal 120x80mm
- einddemper met eindstuk 80mm rond
- einddemper met eindstuk 100mm rond
** SEBRING ** http://www.sebring.at
- einddemper met eindstuk 101mm rond
- einddemper met eindstuk 114mm rond
- einddemper met eindstuk 101mm rond High Tec
** SIMONS ** http://www.ray.se
- einddemper met eindstuk 100mm rond
** DEVIL **
- groep N uitlaat systeem (non-kat) met einddemper met eindstuk 76mm toeter/hoorn vorm
- einddemper met eindstuk 85mm rond
- einddemper met eindstuk 102mm ornd
- einddemper met eindstuk 2x 102mm rond
ik ga denk ik toch maar voor een devil

heb zelf ook nog het originele filterhuis er in zitten met een vervangingsfilter erin.
maar mijn uitsparing is niet meer voor 1, er heeft ooit eens bij de 2de eigenaar een dtm uitlaat onder gehangen en toen is daar een stukje weggehaald (jammer genoeg) dus ik zou er een devil
2x102mm onder kunnen hangen.
Mzzls
maar mijn uitsparing is niet meer voor 1, er heeft ooit eens bij de 2de eigenaar een dtm uitlaat onder gehangen en toen is daar een stukje weggehaald (jammer genoeg) dus ik zou er een devil

Mzzls

even wachten wat de reacties op mijn Kat-verhaal hierboven worden....maar verder ben ik er denk ik wel uit: het wordt een Peco of een Devil. Maar aangezien een Peco moeilijk is om aan te komen...behalve via Veban (waar ik nog steeds geen www van heb!!!!!) zal het wel een Devil via Improve worden.
Als het een Peco kan worden en hij is verkrijgbaar bij Veban wordt het een PowerMaster (BB2 vind ik te klein en houd wel van Double-style).
Als het een Devil word....week t nog niet....nog ff keuzetje maken, maar op nummer 1 staat duidelijk Peco Power Master
Als het een Peco kan worden en hij is verkrijgbaar bij Veban wordt het een PowerMaster (BB2 vind ik te klein en houd wel van Double-style).
Als het een Devil word....week t nog niet....nog ff keuzetje maken, maar op nummer 1 staat duidelijk Peco Power Master

die dubbele 2 x 102mm kost bij Reichhard 413 pleuro....WDF!!!!!!!!!!!!F 16Valve schreef: ** DEVIL **
- groep N uitlaat systeem (non-kat) met einddemper met eindstuk 76mm toeter/hoorn vorm
ik ga denk ik toch maar voor een devil![]()
Een Peco Power Master is 102.23 eng pond...das ongeveer 370 piek...dus 165 pleuro...
is wel ff een groot verschil...waar zit m dat in??Of is Reichhard gewoon duur en isie bij improve veel goedkoper?
Bij improve zit die 2x102mm op 449pleurohaaz schreef:die dubbele 2 x 102mm kost bij Reichhard 413 pleuro....WDF!!!!!!!!!!!!F 16Valve schreef: ** DEVIL **
ik ga denk ik toch maar voor een devil![]()
Een Peco Power Master is 102.23 eng pond...das ongeveer 370 piek...dus 165 pleuro...
is wel ff een groot verschil...waar zit m dat in??Of is Reichhard gewoon duur en isie bij improve veel goedkoper?
misschien zit er ook kwalliteitsverschil in want ik geloof op een devil krijg je ook een andere garantie geloof ik, een vriend van mij (automonteur) heeft laatst ook even gebeld en werd gezegd dat PECO niet echt super spul was of het waar is weet ik niet zou zelf eerst ook voor een PECO gaan BB4
bij improve
- groep N uitlaat systeem (non-kat) met einddemper met eindstuk 76mm toeter/hoorn vorm, normaal 538,--, onze prijs 479,--
- einddemper met eindstuk 85mm rond, normaal 335,--, onze prijs 299,--
- einddemper met eindstuk 102mm ornd, normaal 340,-- , onze prijs 305,--
- einddemper met eindstuk 2x 102mm rond, normaal 506,--, onze prijs 449,--
- groep N uitlaat systeem (non-kat) met einddemper met eindstuk 76mm toeter/hoorn vorm, normaal 538,--, onze prijs 479,--
- einddemper met eindstuk 85mm rond, normaal 335,--, onze prijs 299,--
- einddemper met eindstuk 102mm ornd, normaal 340,-- , onze prijs 305,--
- einddemper met eindstuk 2x 102mm rond, normaal 506,--, onze prijs 449,--
zal denk ik niet gek staan 2x maar 2x 102mm is wel erg groot vind ik of 1x102mm is ook niet gekJasper clio 16v schreef:persoonlijk vind ik enkele uitlaat mooier dan 2x, maar das eigen smaak
Mzzls
Áls je er een dubbele pijp onder gooit, zorg er dan alsjeblieft voor dat hij recht hangt!
Ik vind het altijd zo een deceptie als ik een mooi getunede auto zie met een dubbele pijp en er is niet de moeite genomen om 'm recht op te hangen :-*
En als het niet anders kan dan zou ik persoonlijk niet voor een dubbele gaan.
Ik vind het altijd zo een deceptie als ik een mooi getunede auto zie met een dubbele pijp en er is niet de moeite genomen om 'm recht op te hangen :-*

ja zie je wel redelijk vaak dat ie scheef hangt, heb je met een enkele geen last van.Rudo schreef:Áls je er een dubbele pijp onder gooit, zorg er dan alsjeblieft voor dat hij recht hangt!
ga denk ik vor de 1x102mm met tussenpijp!
Mzzls
T@ring...nou gaak weer twijfelen.
2 vink op zich mooier dan 1, maar qua geluid maakt t niks uit, toch? niet meer of harder geluid? een 2pijps is altijd duurder, helemaal in RVS. En een 2pijps is moeilijk recht te hangen...
Voorlopig gaan we voor 2pijps, maar ga toch ook maar ff info'en wat een 1pijps kost...
2 vink op zich mooier dan 1, maar qua geluid maakt t niks uit, toch? niet meer of harder geluid? een 2pijps is altijd duurder, helemaal in RVS. En een 2pijps is moeilijk recht te hangen...
Voorlopig gaan we voor 2pijps, maar ga toch ook maar ff info'en wat een 1pijps kost...
wat heeft btw betere kwaliteit?? Peco of Devil...nog niet veel over gehoord namelijk?