Conversie solex 32mm naar weber 2x32mm /Foto's werken weer!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

RickGT TURBO schreef:Hoi ik had wat vraagjes en was nieuwsgierig naar hoe het met de Weber gaat...

Hoe is het met je dubbele Weber?

Heb je ook nog gedacht aan 2 dubbele webers?

Want ik ben nu bezig met m'n motor plannen. In November gaat alles gebeuren.
Ik heb een oplossing gevonden om m'n mengsel heel erg koel te houden.
Een special injectie systeem dat in je intercooler injecteerd. (maar daarover meer zodra het er in zit :) :) )

Waar ik nu aan denk is of 1 dubbele weber er op zetten of mischien 2 dubbelle webers. (en natuurlijk een veel grotere tank dan gelijk :) )
Maar wat voor andere problemen gaat me dat opleveren. Want met de vacuum geeft dat wat probleempjes dacht ik..
Maar dat moet ik nog goed uitzoeken.

Tegelijkertijd laat ik dan m'n blok vlakken en de compressie veranderen en een rete dikke pakking er tussen :) We zullen dan alles ook wegen en gaan bijslijpen/balanseren.

Het streef goal is 200 pk er uitslepen volgens de jongens die me gaan helpen hier mee. (SPEED EQUIPMENT!!!!)
Oh ja natuurlijk gaan we dan ook voor een T25 turbo :) :)
Nou je bent niet echt een pionier zo, wil je nou 2 dubbele webers? dus 4x36mm? Daar heb je weinig aan...

En een waterinjectie systeem op je intercooler is ooknie nieuw, een grotere is trouwens doeltreffender.
Of wil je je benzine in je intercooler injecteren? Lijkt me geen slim id.....

Nouja, wel spannend :)
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Halloa, ik ben dit weekeind over gehuisd dus over een paar weken ga ik weer aan de slag! Als ik jou was zou ik maar eens goed lezen wat ik al heb bevonden voor dat je zelf begint. ( zie hier boven )

S :D nder
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Steven(ventieldopje) schreef:
RickGT TURBO schreef:Hoi ik had wat vraagjes en was nieuwsgierig naar hoe het met de Weber gaat...

Hoe is het met je dubbele Weber?

Heb je ook nog gedacht aan 2 dubbele webers?

Want ik ben nu bezig met m'n motor plannen. In November gaat alles gebeuren.
Ik heb een oplossing gevonden om m'n mengsel heel erg koel te houden.
Een special injectie systeem dat in je intercooler injecteerd. (maar daarover meer zodra het er in zit :) :) )

Waar ik nu aan denk is of 1 dubbele weber er op zetten of mischien 2 dubbelle webers. (en natuurlijk een veel grotere tank dan gelijk :) )
Maar wat voor andere problemen gaat me dat opleveren. Want met de vacuum geeft dat wat probleempjes dacht ik..
Maar dat moet ik nog goed uitzoeken.

Tegelijkertijd laat ik dan m'n blok vlakken en de compressie veranderen en een rete dikke pakking er tussen :) We zullen dan alles ook wegen en gaan bijslijpen/balanseren.

Het streef goal is 200 pk er uitslepen volgens de jongens die me gaan helpen hier mee. (SPEED EQUIPMENT!!!!)
Oh ja natuurlijk gaan we dan ook voor een T25 turbo :) :)
Nou je bent niet echt een pionier zo, wil je nou 2 dubbele webers? dus 4x36mm? Daar heb je weinig aan...

En een waterinjectie systeem op je intercooler is ooknie nieuw, een grotere is trouwens doeltreffender.
Of wil je je benzine in je intercooler injecteren? Lijkt me geen slim id.....

Nouja, wel spannend :)
Pionier... ? :p Nee das juist niet de bedoeling. Want van anderen kan je leren namelijk en dat is precies wat ik van plan ben te doen :wink:

Water(/mengsel) injectie systeem is een idee (en niet duur overigens). D'r zijn twee varianten van een bepaald systeem. Ik ben nog aan het kijken wat het beste bij mij past.

2 Dubbele webers zou natuurlijk eentje per cilinder betekenen. Dus das wel geinig.
Maar volgens mij brengt het (nog) meer problemen met zich mee dan ik nu kan inschatten.
Dus ik denk dat het er eentje word.
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Sander schreef:Halloa, ik ben dit weekeind over gehuisd dus over een paar weken ga ik weer aan de slag! Als ik jou was zou ik maar eens goed lezen wat ik al heb bevonden voor dat je zelf begint. ( zie hier boven )

S :D nder
Sander,

heb ik al en het lijkt me toch wel super.

Ik ga het doen met de hulp van Speed Equipment. Dus het moet toch wel gaan lukken. En ik verwacht inderdaad wel wat tegen slag :)
Ik zal je binnen kort wel even mailen hierover.
Thanks
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

RickGT TURBO schreef:
Sander schreef:Halloa, ik ben dit weekeind over gehuisd dus over een paar weken ga ik weer aan de slag! Als ik jou was zou ik maar eens goed lezen wat ik al heb bevonden voor dat je zelf begint. ( zie hier boven )

S :D nder
Sander,

heb ik al en het lijkt me toch wel super.

Ik ga het doen met de hulp van Speed Equipment. Dus het moet toch wel gaan lukken. En ik verwacht inderdaad wel wat tegen slag :)

Ik zal je binnen kort wel even mailen hierover.
Thanks
Is goed, kan alleen me mail niet lezen voor 4 juni, want dan komen ze pas de kabel om zetten!

S :D nder
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Sander schreef:
RickGT TURBO schreef:
Sander schreef:Halloa, ik ben dit weekeind over gehuisd dus over een paar weken ga ik weer aan de slag! Als ik jou was zou ik maar eens goed lezen wat ik al heb bevonden voor dat je zelf begint. ( zie hier boven )

S :D nder
Sander,

heb ik al en het lijkt me toch wel super.

Ik ga het doen met de hulp van Speed Equipment. Dus het moet toch wel gaan lukken. En ik verwacht inderdaad wel wat tegen slag :)

Ik zal je binnen kort wel even mailen hierover.
Thanks
Is goed, kan alleen me mail niet lezen voor 4 juni, want dan komen ze pas de kabel om zetten!

S :D nder
Is goed Sander,
ik begin toch niet met het veranderen voor November. Want plannen moeten wel duidelijk zijn van te voren...
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

heren hoe staat het met de projecten ben namelijk
erg benieuwd of er al iemand vooruitgang heeft
geboekt.
misschien nog voor de bouwvakvakantie wat meer info
zodat ik zelf ook eens kan gaan beginnen?
vr/gr mark b
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Ben toevallig weer begonnen met dat project, want het huis is nu nagenoeg klaar. Ik heb twee nieuwe venturies gedraaid, ben alleen nog niet klaar want er moet nog een radius in!

S :D nder
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Voor de mensen die nog steeds fantaseren over een dubbele weber op hun GT Turbo herhaal ik even dit, ik heb het al eens gepost in een ander topic, maar dat heeft misschien niet iedereen gelezen:
Matijs schreef: FF over die dubbele Weber (ook gezien de problemen die Sander er mee heeft): Ik heb het nog eens even aan mijn tuning-expert gevraagd, en hij meelde mij het volgende:
"Het volgende moet aan de carb. gebeuren:

- schoonmaken
- nieuw acceleratiemembraan kopen
- uitsparingen frezen voor seals aan de binnenzijde van de gasstang
- nieuwe gesealde lagers kopen voor de buitenzijde van de gasstang
- aanpassen van de inletvalve & needle
- aanpassen van de flotter
- knippen van pakkingen van viton rubber (veel sterker & benzine
bestendig) Dit is nodig voor vuldrukken boven de 10 psi (0,7 bar)
- monteren van turbo emulsiebuisjes ipv standaard buisjes
- monteren van modulator-rings (voor verrijking van het mengsel bij
hogere vuldrukken)
- sealen van elk mogelijke punt waar de carb. onder druk kan lekken
- eventueel secundaire venturi boosters monteren (bij vuldrukken van 16
psi en meer nodig)

Dat is ongeveer het werk aan de carb. en zou je dus met een nieuwe carb ook
moeten doen (op het acceleratiemembraan na).
De carb. aanpassen is een wetenschap op zich en je hebt er speciaal
gereedschap voor nodig (in da house bij mij).

Hiermee ben je er nog niet.....

De standaard brandstofpomp van de gt turbo voldoet voor de Weber DIR
carburateur, maar doet te weinig voor een dubbele 40mm dellorto.
Andere pomp monteren dus..... ($90)
Bij deze pomp hoort een speciale drukregelaar ($45) die stationair afgesteld
wordt op 0,2 bar en progressief de druk opvoert t.o.v. de vuldruk. Dit
garandeerd voldoende brandstoftoevoer naar de carb. bij hogere vuldrukken.

Als je bovenstaande aanpassingen niet volledig doorvoert, krijg je allerlei
problemen zoals gaten in de zuigers, backfire enz.

Nu weet je waarschijnlijk al waarom die gozer met zijn weber zo loopt te
kutten: Hij heeft hem niet aangepast op de juiste manier, dus loopt ie onder
druk van de turbo gewoon klote.
ps. Ik kan ook webers aanpassen, maar dat is wel veel meer werk: holle
flotters van weber blaas je zo plat als een dubbeltje onder turbodruk, je
hebt eigenlijk geen ruimte voor seals aan de binnenzijde van de gasstang
(dus epoxien of lassen nodig)enz.

Dell's zijn gewoon veel beter voor turbogebruik."
Interesse in een kant-en-klare Dubb. Dellorto of evt. toch Weber voor op je GT Turbo? Mail de expert: groeneveld_robin@hotmail.com
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Matijs schreef: ....herhaal ik even dit....
..... mijn tuning-expert gevraagd...
....Interesse in een kant-en-klare Dubb. Dellorto of evt. toch Weber voor op je GT Mail de expert: ...@...
klink als een reclameboodschap. toch commercie?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

wel grappig, een gozer die zich expert noemt en er zelf geen hout van begrijpt. Die weber carb komt van een turbo auto, dus al die aanpassingen zitten er al in.

En ipv 'monteer een drukregelaar met toenemende brandstofdruk' zou ie ook kunnen zeggen: 'ik kan niet zo best afstellen, dus probeer 't maar met een andere methode'
rev it like a rental
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Dat is het mooiste wat er is, mensen die zich expert noemen.

Maar ik heb er net een radius in gefreesd in de venture’s, en als ik tijd heb ga ik van het weekeind, en anders volgende week, weer aan de gang!

S :lol: nder

Oja, ik heb nu weer wat minder vrije tijd want ik heb weer een nieuwe speeltje!

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_ducati.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Sander op vr 27 jun 2003 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Coool wat voor motor is het :)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Sander: Hoeveel diameter is eigenlijk je elbow en je downpipe ??? :) (en de rest van je uitlaat)
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Het is een Ducati 900SS.i.e.

"elbow"= de schelp na de turbo denk? Die 49mm doorsnee origineel +/- 47mm. Ik heb hem ook gelat gemaakt.

"downpipe"= origineel en dat is +/- 49 mm.

De uitlaat is 50mm doorsnee.

S :lol: nder
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Heb het misschien mis, maar een andere brandstof pomp?? Wtf?? Waarom. Ding hoeft toch pas te vervangen worden als je over de 200 PK gaat ofzo. Denk niet dat je met alleen 2 andere carbs een vermogenwinst van 80 PK hebt. Zo klein zijn de venturis ook weer niet.

Zelfs de injectie van fastchip werkt met de orginele pomp. En dat is dus met injectie en 1 bar turbodruk. En dat komt op een 160 PK uit. en dat ding houdt het uit. Misschien dat je wel gelijk hebt, maar heb zo een beetje mij twijffels.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ookee jongens, niet zo vijandig. Het is allemaal goed bedoeld! Problemen zijn er om opgelost te worden, en als iemand ergens ervaring mee heeft kan je toch gebruik maken van die kennis?
Ik noemde hem mijn tuning-expert, maar je moet weten: Ik heb geen auto, dus ik tune alleen mijn fiets (dat doe je dus door alle non-essentiele onderdelen er af te halen en je banden hard op te pompen, voor de geinteresseerden :) ), en 'Expert' is mijn woordkeuze, niet die van hem. Ik heb zijn werk gezien, hij heeft verstand van die shit. Buiten dat is hij wel kundig met turbo's, maar zeker geen 'expert' op het gebied van de R5 GT Turbo, want die heeft hij denk ik nog nooit van dichtbij gezien, hij is een Kever man... Dus als hij aannames doet over bijv. de capaciteit van de benzinepomp dan kan hij er wel eens naast zitten. Aan de andere kant, better safe the sorry denk ik dan, liever $100 aan een benzinepomp uitgegeven dan een gat in je zuiger omdat toch bleek dat de pomp het bij vollast niet trok, right?

Enniewee, dit is wat Robin er zelf over te zeggen heeft:
Turbomaster G. schreef: Ik heb het forum nog even nagelezen (en dat voor een VW-rijder!) en ik denk
dat ik weet wat er mogelijk mis is met de dubbele weber opstelling van
Sander:

1: mogelijk is zijn needle&seat (brandstof klepje) een beetje te klein.
Ik zou hem aanraden deze te vergroten of vervangen voor een maatje
275 en te cross-drillen.(ps niet groter dan 300 gaan ivm lekkage!)

2: mogelijk verkeerde brandstofdruk regelaar. De regelaar die op het
forum was geplaatst door Rick is een progressieve regelaar (=goed)
en ik weet niet wat er standaard op de Reno zit.... Die progressieve
regelaar kan de grootste restrictie (needle&seat) beter overwinnen
bij hogere turbodruk, zodat er voldoende brandstof in de carb blijft
stromen.

3: ontoereikende brandstofpomp. Mogelijk levert de standaard pomp niet
voldoende flow/druk om de carb te blijven voorzien van peut bij
hogere turbodruk.

4: geen modulatorrings gemonteerd. De maat voor een 36mm carb moet
ongeveer 30mm bedragen. De modulatorrings zijn een soort entry-
stacks die je dus bovenop de carb schroeft. Deze zorgen voor een
extra drukval in de carb bij hogere stromingssnelheden (full
throttle) en een kleine verhoging van de druk op de flotterkamer.
Zo ontstaat er extra verrijking bij hogere turbodruk.


Ik hoop dat Sander er iets aan heeft en wens hem veel succes met de
verdere ontwikkeling van zijn project. (Ps: ik moet even kwijt dat het er
goed uitziet, en het doet me denken aan de tijd dat ik een turbo op een mini
heb gebouwd, al was dat wel met een Dellorto DHLA 40mm)

Laat me even weten hoe groot de needle&seat nu is a.u.b.
En zou jij de heren even kunnen bevestigen dat ik mezelf nooit als expert
heb betiteld?
Bij dezen.
Nogmaals, het is allemaal goed bedoeld, doe er je voordeel mee. Net als velen van ons is Robin een liefhebber van alles waar 'turbo' op staat, zelfs als het niet Deutsche grundlichkeit is :D Hij wil dus helpen, maar is niet precies bekend met alle specs van de GT Turbo. Help him help you...
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

ducati > stuk gaat ie :lol:
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Jeroen V schreef:ducati > stuk gaat ie :lol:
Alles gaat stuk!

S :D nder
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Ik heb net proef gereden en dat was het betere werk zeg maar. :wink: De hoofd venturies nemen het nu wel over, dus dat werkt nu. Hij rijd nog niet helemaal toppie maar dat komt omdat de sproeier bezetting niet is veranderd. Ik heb nu een spanning van 0.950 VDC ( Lamdasonde ) stationair en bij een turbodruk van 0.8 Bar en een toerental van 5000rpm nog steeds +/- 0.935 VDC, dus dat is wel aan de rijke kant. Bij de originele carb. zakt hij dan naar ongeveer 0.840 VDC. Ik moet binnenkort maar eens een afspraak maken om hem op de testbak te zetten. Nog een paar kleine aanpassingen doen en dat is hij zo ver! :D :D :D :D

S :lol: nder
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Cool sander..


Heel veel suc6...


Vind het gaaf dat we het hele gebeuren zo mee kunnen lezen..

erg leerzaam :)..

gr Maik.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Cool, felicitaties!
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

goed nieuw man!

WAT heb je nu aan die 2X36 veranderd tov de vorige keer????
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Sander schreef:Ben toevallig weer begonnen met dat project, want het huis is nu nagenoeg klaar. Ik heb twee nieuwe venturies gedraaid, ben alleen nog niet klaar want er moet nog een radius in!
Sander schreef:Dat is het mooiste wat er is, mensen die zich expert noemen.

Maar ik heb er net een radius in gefreesd in de venture’s, en als ik tijd heb ga ik van het weekeind, en anders volgende week, weer aan de gang!

S :lol: nder

Oja, ik heb nu weer wat minder vrije tijd want ik heb weer een nieuwe speeltje!

[img]http://www.renault-tuning.nl/~rtc060/ducati.JPG[/img]
Ik heb er nu kleinere venturies in zitten. Want die van 30mm waren te grood! :(

S :D nder
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Ik heb gisteren weer eens een rondje gereden, maar hij is wel agressief want het eerste stukje van de gaskabel gaat wat stroef. En als ik het gas nu in trap een stukje heb ik twee keer zoveel mengsel als vroeger. Het is namelijk een dubbel carb. en geen twee traps. Dus ik moet nog eens rond gaan shoppen naar een andere gaskabel. Ook heb ik een kunstof plaatje gemaakt wat nog tussen de carb. en het inlaatspruitstuk moet komen, om daar de warmte transport zo veel mogelijk tegen te gaan. ( dit heeft hij origineel ook ) Hij nog even bekijken of ik er alvast wat kleinere sproeiers in zet of wacht tot hij op de bank staat. ( kan pas vanaf 5 aug. Terecht daar )

Als mijn internet thuis weer eens werkt, dan zet ik wat fotos er bij! (props bij @home de laatste dagen)

S :lol: nder
Anonymous

robert schreef:goed nieuw man!

WAT heb je nu aan die 2X36 veranderd tov de vorige keer????
vertel vertel !!
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

zie puzzel hierboven.
oplossing: hij heeft ze kleiner gemaakt door kleinere venturies te maken.

Die andere waren te grood????? :lol: eeehhh, ducatie kleurtje?
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

robert schreef:zie puzzel hierboven.
oplossing: hij heeft ze kleiner gemaakt door kleinere venturies te maken.

Die andere waren te grood????? :lol: eeehhh, ducatie kleurtje?
Yep het is nu geen 2x36mm meer maar ongeveer een 2x32mm carb.
:lol: eeehhh, ducatie kleurtje?
>>>>>> ???????????

S 8) nder
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_carb.nieuwe3.JPG[/img]

Zoek de verschillen! :lol:

S :D nder
Laatst gewijzigd door Sander op vr 27 jun 2003 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

het ene vogeltje is even dood. :p

damn, jammer dat zon kleine venturie noodzakelijk is. :(
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Misschien draai ik ze nog wel wat groter, maar ik denk het niet. Moet het even bekijken, want ik moet niet te ver gaan anders moet ik weer nieuwe maken! :( Ze zijn nu ongeveer 24,4 mm. Ik heb ze 24 mm geboord, maar 24,4 mm meet ik met de schuifmaat. Origineel is de carb. is met een 25mm venturie uitgevoerd. Dus heb ik nu twee keer zoveel carb. en dat moet voldoende zijn denk ik!

S :D nder
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Cool man. Dat moet voorlopig wel genoeg zijn ja :) Maareh, stomme vraag misschien maar die venturi's kan je toch gewoon kopen? Ik weet niet of dat heel duur is ofzo...
O wacht, ik heb even in mijn archieven gekeken: Voor een Dellorto kosten ze €20 per stuk, ja dat is aardig wat... Haha, ik wilde zeggen dan koop je toch gewoon een paar maten en dan probeer je dat een beetje. Beetje kostbare grap dus :D
Heb ik nog wel een ander vraagje, nu ik toch aan het tiepen ben: Heb je de carburateur gebalaceerd, of hoeft dat alleen bij meerdere lossen carbs en niet bij 1 carb met meerdere venturi's?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waarom zou je kopen, als je simpel zelf venturi's kan draaien compleet naar eigen smaak. (en ws. ook geen drol kost)

En je hebt het nog zelf gemaakt ook.
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Matijs schreef:Cool man. Dat moet voorlopig wel genoeg zijn ja :) Maareh, stomme vraag misschien maar die venturi's kan je toch gewoon kopen? Ik weet niet of dat heel duur is ofzo...
Deze zijn niet meer verkrijgbaar van deze carb. Ook de carb. word niet meer gemaakt door Weber.
Matijs schreef:Heb ik nog wel een ander vraagje, nu ik toch aan het tiepen ben: Heb je de carburateur gebalaceerd, of hoeft dat alleen bij meerdere lossen carbs en niet bij 1 carb met meerdere venturi's?
Dit is alleen maar nodig als je lossen carb.'s hebt. Dan moet je dat met luchtmassa meters doen, die heb ik ook want ik heb ook een auto gehad met twee enkele carb.'s

S :lol: nder
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Steven(ventieldopje) schreef:Waarom zou je kopen, als je simpel zelf venturi's kan draaien compleet naar eigen smaak. (en ws. ook geen drol kost)

En je hebt het nog zelf gemaakt ook.
Dat is correct!

S :lol: nder
Plaats reactie