Joost van der Hammen schreef:Abel schreef:hoe kan die afr van Gerry zo ontzettend strak 14 zijn? als dat kdfi is dan is dat MEGA.
En die r19 turbo loopt wat arm lijkt me? Koen is dat een klant van Jo? zo ja is dit een low boost blok Jo?
Als die op vollas en afr draaid van 14 is het heel snel stuk!!!!!
Bij gaat de druk omlaag naar 1.4 bar dit zal niet heel veel schelen ten opzichten van de 1.7 bar
Rekensommetje gemaakt;
R5 Turbo Joost [ Boost 1.7 Bar, koppel 304 Nm ]
RS265 AP [ Boost 1.38 Bar, koppel 443 Nm ]
Koppel R5 Turbo 304 Nm x Cylinderinhoud factor (2.0 / 1.4) = 434 Nm, bijna gelijk aan 443 Nm van de RS265
Maar i.p.v 1.7 Bar druk draait de RS265 maar 1.38 Bar turbodruk resulterend in een efficientie verschil van ongeveer 1.7 - 1.38 = 23%