F-turbo

Vertel hier alles over je project.
leeroy

Jean-Paul-S schreef:Dit frame ziet er wel echt goed uit. Is dat niet zelf te doen als je het goed op een bank vastzet?

Maxi's hadden vaak een heel ander frame dan dit doorgelaste frame. Ander clio maxi spul qua ophanging wil je niet echt betalen, tenzij je budget oneindig is.

Wil niet zeggen dat de weg die ik ga bewandelen beter is dan oud maxi spul kopen, maar wel betaalbaarder dan maxi.
volgensmij hadden ze 2 frames voor de maxi's? als ik het zo eens bekijk in de catalogus

[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... img043.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... img044.jpg[/img]
Glekke
Contacteer:

Het bovenste is denk ik eentje 'gebaseerd' op een willie subframe, en die onderste een volledig 'custom' gemaakt... aan de buizen te zien...

Wel intressant zo'n bodemplaat :D, scheelt heel wat carters door het jaar haha
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

voor jouw 19 zal dat vooral vonken betekenen op slechte wegen glekke? :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Glekke schreef:Het bovenste is denk ik eentje 'gebaseerd' op een willie subframe, en die onderste een volledig 'custom' gemaakt... aan de buizen te zien...

Wel intressant zo'n bodemplaat :D, scheelt heel wat carters door het jaar haha
Zo ziet het in real life uit:

[img]http://www.forum-auto.com/uploads/20060 ... ulaire.jpg[/img]
canonballman

Als je een lasapparaat hebt en veel tijd, maak je zo iets soortgelijks. Maar vooral die tijd die erin gaat zitten...

En hoeveel is de winst? Voor een straatauto is het onzin. Doe je alleen als je echt een auto vanaf de grond gaat opbouwen, voor race rally, of extreem gek gaat doen.
-jo-

Renier, kom jij effe het vooronder van een 5 voor me doorlassen ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
canonballman

Bedoel je de koets of het subframe?

Koets is slecht voor je gezondheid, eerst moet alle kit en lak eraf, wat al niet echt een gezond werkje is, en dan begint al de overgebelven zooi te fikken en roken tijdens het lassen, ook niet echt gezond.
Koets doorlassen is VEEL werk... Als je het gaat doen, zorg dan voor goede adembescherming.

Subframe stelt niks voor, gewoon wegbrengen naar straler, en dan ben je in een half uur klaar met lassen. Nog een keer licht laten stralen en poedercoaten, en je hebt een toppie subframe.
canonballman

En trek eens een paar fotos van die 6bak, ben benieuwd!
-jo-

die komen eraan :wink:

Nu heb ik weer hetvolgende, na een onderonsje met Abel zit ik wederom met een aantal vragen.
F-motor, geen probleem. Auto was ik nog niet aan uit, ondertussen wel. Ik heb me laten overhalen om toch weer met een 5 aan de gang te gaan. Een heel gezonde wel te verstaan.

Ik beschik over volgende zaken die ik zeker ga gebruiken:

-F-motor
-JC5-130 Ragnotti bak (nieuw) (in afwachting van de Clio3-6bak verbouwing)
-bijhorende aandrijfassen (nieuw)
-Fusees RS (GrN-nieuw)
-Remmerij RS

Gezien de ervaringen die ik gelezen heb wens ik zo weinig mogelijk vaste onderdelen te verbouwen/frezen/verboren ect, vandaar de vraag of ik clio RS veerpoten wegkrijg in een 5 eventueel met verstelbare topschotels ??? Heeft iemand daar ervaring mee ?

Bijkomende vraag: welk subframe en draagarmen dien ik te gebruiken in deze opstelling ?

Als ik hier een passend antwoord op heb zijn we der aan uit. Dank bij voorbaat.
-jo-

@Jps,

kan je nu al vertellen dat de fusees een boutafstand hebben van 60mm ipv 54mm op de gewone 172/182.
Riël
Über-Spammer

Zijn die veerpoten niet simpelweg te zwaar voor een lichte 5?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-

Leg uit ?
Steven(stk)

Jo , houd je er wel rekening mee dat een vijf heel anders gaat rijden met een (relatief) zware f-motor in de neus . Qua gewichts verdeling ligt ie in een clio beter
-jo-

daar ben ik me ook van bewust, was tevens het eerste waar Abel me ook op wees, maar de auto wordt zodanig samengesteld met onderdelen van diverse jongere types dat daar ook wel een mouw aangepast wordt.

2de punt ivm keuze; je weet hoe het hier werkt ivm keuring. Een 5 heeft er std een blazer opzitten dus héél mssn (lees: hééééééél) kom ik ermee weg zonder de turbo te moeten demonteren voor de keuring wanneer het blok in een 5 ligt. Je zal maar net een jongster treffen die nog nooit een gtturbo heeft gezien.
mark 5t
Contacteer:

dat zou tof zijn Jo :D

ik begrijp je keuze wel voor een 5ie (Y)
-jo-

laat ons hopen, t'zou es wat anders zijn.

Nu is het kwestie van onderdelen verzamelen aan de hand van jullie ervaringen. Na wat gelezen te hebben op cliosport blijkt dat ik de engelse cup-pack veerpoten of de europese ragnotti/GrN's nodig heb. Dat wordt nog een leuke.

vraag blijft: welk subframe, draagarmen en of de RS veerpoten passend te krijgen zijn voor een 5.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

-jo- schreef:@Jps,

kan je nu al vertellen dat de fusees een boutafstand hebben van 60mm ipv 54mm op de gewone 172/182.
Had het al gezien ja, bij mij komt er gewoon een set rs cup dempers onder (Y) Weet alleen nog niet of ik direct een andere topmount erop zet met vlakke plaat om te stellen, of gewoon een std toplagerset neem.
-jo-

ik ga ervan uit dat de 5 set up smaller is dan de widetrack van de GrN of cup set up. Dus in mijn geval zal verstelbare tops zeker nodig zijn om het een beetje deftig afgesteld te krijgen.

Niemand die het antwoord weet ivm sub en draagarmen ?
canonballman

Ik weet dat een compleet megane subframe onder een 11 past, maar daar heb je niks aan.
Wil je echt breed gaan onder een 5?

Dan zou ik een Megane subframe pakken (met aandrijfassen, draagarmen, stab stang), en dat pas maken onder een 5. Moet goed te doen zijn. Voorste bevestigingspunten is niet al te moeilijk, achterste zal er wat gelast/verlast moeten worden.

Subframe en draagarmen vantevoren laten stralen, dan doorlassen, en subframe aanpassen.

Veertoren zal ook wat aangepast moeten worden, anders te veel negatief camber denk ik.

Achteras: Megane as past er niet onder, maar ook weer: met wat aanpassingen/laswerk...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

-jo- schreef:ik ga ervan uit dat de 5 set up smaller is dan de widetrack van de GrN of cup set up. Dus in mijn geval zal verstelbare tops zeker nodig zijn om het een beetje deftig afgesteld te krijgen.

Jo, met verstelbare topmounts zou je ongeveer 4 cm per kant naar buiten kunnen met je veerpoten, wil je meer moet je een stukje uit de ronding van de veerpoot halen, zover zijn wij nu, bij mij hoeft het denken we net niet en ik wordt 9 cm breder.
Alleen haal je het dan niet met je spatschermen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven(stk)

Luco/Alpine-racer schreef: Alleen haal je het dan niet met je spatschermen.
Met williams breedte wordt het ook al lastig qua spatschermen :)
-jo-

canonballman schreef:
THX
Luco/Alpine-racer schreef:
THX

Steven(stk) schreef:
THX

Ik moet dringend gaan meten. Té breed kan ook weer niet vanwege de fijne keuring en moet ook opletten met neg/pos camber/caster.

pff, hoog tijd om te verkassen denk ik.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

-jo- schreef:ik ga ervan uit dat de 5 set up smaller is dan de widetrack van de GrN of cup set up. Dus in mijn geval zal verstelbare tops zeker nodig zijn om het een beetje deftig afgesteld te krijgen.

Clio frame past er toch ook onder, of ben ik nou gek?

Heb je al eens gekeken voor megane cup draagarmen, welke aan het eind een uniball hebben? Hier kun je ook beperkt naar wens mee afstellen.
canonballman

Weet alleen dat een clio achteras onder een 5 past.

Subframe voor heb je goede kans op dat dat past.
In ieder geval passen aan de voorzijde willy aandrijfassen en draagarmen, dat is zeker.

Maar als je dus echt breed wilt...

Met Willy breedte onder je 5 moet je al je schermen aanpassen, dwz randje wat naar binnen steekt uitsnijden
-jo-

Jean-Paul-S schreef: Clio frame past er toch ook onder, of ben ik nou gek?
Clio1 bedoel je dan ?
Jean-Paul-S schreef: Heb je al eens gekeken voor megane cup draagarmen, welke aan het eind een uniball hebben? Hier kun je ook beperkt naar wens mee afstellen.
Ding Ding, ga direct naar de gevangenis (keuring-uitgang) en omarm uw rode kaart. Ga niet langs start, U ontvangt geen geld.
-jo-

Ik dank jullie hartelijk voor het meedenken.

Naar hetgeen ik allemaal gelezen en gezien heb op diverse fora gaat de voorkeur naar het clio sub met draagarmen (geen williams, gewone 16v). De RS veerpoten zijn aan te passen dus das ook geen probleem.

Nu nog dergelijk subframe zien te scoren icl draagarmen en stabi.

Kan hem eventueel ruilen tegen een 19 16v sub of een megane sub (1.6 16v)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Shit van dat doorgelaste 19 frame, zag hem ook staan.

Dacht dat je zo'n draagarm wel mocht gebruiken, jammer eigenlijk want dat was een leuke oplossing.

Heb een nieuw clio 1 frame liggen, heb je het minste werk aan
(Y) Draagarmen en stabi heb ik ook wel.

Een set rs ragnotti fusees zouden wel uitkomst kunnen bieden icm. standaard draagarmen. Maargoed, dat wist je al dat deze iets breder waren dan de std rs fusees, net als groter lager. 16v assen passen niet in rs naven, spie is anders.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

-jo- schreef: Heeft iemand van jullie een gtt vooronder doorgelast of heftig verstevigd ? Bestaat er eventueel een beschrijving van ?
Ik ken iemand die dit gedaan heeft.
Abel
Über-Spammer

je broertje? :grin:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:
-jo- schreef: Heeft iemand van jullie een gtt vooronder doorgelast of heftig verstevigd ? Bestaat er eventueel een beschrijving van ?
Ik ken iemand die dit gedaan heeft.
Jo, bedoel je de carros of het subframe?
-jo-

ik bedoelde de carross. , heb ondertussen al wat voorbeelden gevonden.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ok (Y)
-jo-

subframe / draagarmen / torsie afgelopen zaterdag binnen gekomen. Moet nog volledig gedemonteerd worden (stuurbekracht.), stralen/coaten.
-jo-

Ik heb net versterkte lagerschalen besteld, heeft iemand hier al ervaring mee ?
Plaats reactie