Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

hmm ik heb voor minder dan 1500 er al dta opzitten
en dat terwijl het dus nog geen injectie auto is
dus alles maar dan ook alles moet gemaakt worden
:D
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

dit is zonder tb 's he
Sander
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:hmm ik heb voor minder dan 1500 er al dta opzitten
en dat terwijl het dus nog geen injectie auto is
dus alles maar dan ook alles moet gemaakt worden
:D
Dan heb je een DTA-computer+prog.kabel+software+kabelboom en de sensoren en injectoeren voor 1500 euro?

S :D nder
Xedrah

Ik kan geen precieze prijzen noemen, want die weet ik niet. Het gaat er ook niet echt om wat alles afzonderlijk kort. Het is een totaalpakket wat voor de pret gaat zorgen natuurlijk. Bij DTA zit geen kabelboom. Ik denk dat je die wel kunt bestellen, maar ik ga heb zelf maken. Zoveel draadjes zijn het nu ook weer niet. Meer info over DTA vind je op http://www.dtafast.co.uk De onderdelen zijn van http://www.jenvey.co.uk, daar staan wel wat prijzen.

De eerste onderdelen zijn gisteren binnen gekomen. Ik was helaas mijn digicam vergeten, maar dit ligt er nu:

[img]http://www.jenvey.co.uk/Imgs/Prods/TBP_mtd2.jpg[/img]

Zonder spruitstuk trouwens, die komt vandaag waarschijnlijk.

[img]http://www.jenvey.co.uk/Imgs/Prods/TB_2t.jpg[/img]

En twee van deze gasklephuizen. Mooi! :)
Matijs
Contacteer:

Vet. Ik ben benieuwd wanneer het allemaal werkt :)
speedline

Xedrah schreef:...en dan heb ik een brandstofverslindende-niet-bruut-klinkende-turbogat-motor met evenveel pk's als throttle bodies...
Met 50 tot 100% minder koppel als een getuned turbo blok. Doe mij de turbomotor dan maar... En deze is in koppel/ vermogen per geinvesteerde gulden onverslaanbaar.

Als je echt overtuigd wil worden moet je eens proberen te sprinten met een EvoVII FQ34. Met meer als 400Nm bijna onverslaanbaar...

Met alle respect mooi stuk werk ga je aan beginnen. Maar geen discussies voeren met slechte (non) argumenten. En ik weet bijna zeker dat je met de Calibra motor als daily driver een veel bruikbaarder motor zou hebben. Alleen is bij tuning de hoeveelheid koppel voor een voorwielaandrijver misschien net teveel van het goede. Verder is het je
EIGEN keus en heb je een leuke website neer gezet.

Mooi voorbeeld is een CRX Vtec vs. GTT. CRX; Ik heb 160pk ! GTT; Maar ik heb (op 1bar) 30% meer koppel ! Met als gevolg dat de CRX nog met slippende koppeling aan het wegkomen is terwijl de GTT al druk aan het opbouwen is in de 2e versnelling... :D Over nog hogere snelheden maar niet te spreken :lol:
Anonymous

Matijs schreef:Soft turbo... :-*

:lol:
Deze is ook voor Abel....... Zoiets heet LPT want zoals mijn naamgenoot al uit probeert te drukken met een smilie: Soft is voor Softies :lol:

En dan wil je nu vast ook nog wel weten wat LPT betekend ?? Low Pressure Turbo.

Zo weer wat geleerd vandaag :)
Xedrah

speedline schreef:
Met alle respect mooi stuk werk ga je aan beginnen. Maar geen discussies voeren met slechte (non) argumenten. En ik weet bijna zeker dat je met de Calibra motor als daily driver een veel bruikbaarder motor zou hebben. Alleen is bij tuning de hoeveelheid koppel voor een voorwielaandrijver misschien net teveel van het goede. Verder is het je
EIGEN keus en heb je een leuke website neer gezet.
Als het niet bevalt, dan komt er een turbo in. Daar ben ik wel makkelijk in. Dan moet ik echter wat langer sparen.
RickGT TURBO
Contacteer:

Maar het blijft een leuk project!!!!
Drive it like you stole it
Matijs
Contacteer:

Inderdaad. Ik houd wel van dit soort projecten. Niet gewoon iets off the shelf kopen (en zeker geen Calibra :-* blok :wink: ), maar zelf iets moois samenstellen. Misschien is het met een turbo nog leuker (ja ik denk het wel eigenlijk :lol: ), maar op deze manier heb je er ook een leuke hobby aan. En zoals Xedrah al zegt, een turbo kan altijd nog. De DTA zit er dan in ieder geval al op :)
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Xedrah,

Kan je die TB-Kelken niet uit je motorkap laten steken?!?!!? :)
Zoals bij van die "muscle-cars" enzo.
DAT vind ik er nou cool uitzien. 8) :D
En zal het geluid misschien ook weer ten goede komen.

EN ik vind het verder lekker WEL vet wat je doet! :wink:

Ook al ligt mijn hart toch eigenlijk stiekum ook wel bij dat stukje techniek genaamd...Turbo. :D
Anonymous

Matijs schreef:Inderdaad. Ik houd wel van dit soort projecten. Niet gewoon iets off the shelf kopen (en zeker geen Calibra :-* blok :wink: ), maar zelf iets moois samenstellen. Misschien is het met een turbo nog leuker (ja ik denk het wel eigenlijk :lol: ), maar op deze manier heb je er ook een leuke hobby aan. En zoals Xedrah al zegt, een turbo kan altijd nog. De DTA zit er dan in ieder geval al op :)
Turbo met DTA is bijna niet goed af te stellen omdat DTA dan de hele tijd zou moeten meten hoeveel druk hij naar binnen geduwd krijgt. Met DTA maak je namelijk aan de hand van een pc-prog je instellingen qua inspuiting en meer gedoe :)
Menno

Matthijs schreef: Turbo met DTA is bijna niet goed af te stellen omdat DTA dan de hele tijd zou moeten meten hoeveel druk hij naar binnen geduwd krijgt. Met DTA maak je namelijk aan de hand van een pc-prog je instellingen qua inspuiting en meer gedoe :)
als je 't niet snapt, zeg dan nix. :)
rev it like a rental
Menno

Maaruh, gaaf plan, met die TB's. Denk dat 't wel heerlijk gaat lopen. Een heel andere karakteristiek dan een turbo-motor, met andere hebbelijkheden :) en onhebbelijkheden. Maar hoe dan

Wat voor diameter zijn ze eigenlijk, 45, 48? En wat voor inlaatlengte ben je van plan?
rev it like a rental
Anonymous

Menno schreef:
Matthijs schreef: Turbo met DTA is bijna niet goed af te stellen omdat DTA dan de hele tijd zou moeten meten hoeveel druk hij naar binnen geduwd krijgt. Met DTA maak je namelijk aan de hand van een pc-prog je instellingen qua inspuiting en meer gedoe :)
als je 't niet snapt, zeg dan nix. :)
Zoals die set daar staat iig wel.......... check de mannen in de US maar eens :) heb het ook maar vanaf de site dat het niet kon :D (en meerdere bronnen maar het zal best kunnen...... dacht dat DTA op zichzelf werkte en niet makkelijk samen met iets :) )
Laatst gewijzigd door Anonymous op za 8 feb 2003 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Blue Thunder

Sorry, maar dat verhaal kan ik niet geheel volgen:

Een betere respons met carbs omdat en geen computer tussen zit.... Ik dacht het niet hoor.

Bijvoorbeeld bij het DTA systeem kun je allerlei zaken instellen zoals acceleratiepomp-effect, compensaties op luchtdruk, compensatie op temperatuur enz.

Zo'n systeem is een actief systeem, wat direct reageert op allerlei inputs d.m.v. sensoren.
Een carburateur is passief, en reageert enkel op drukval na de venturi.
Verder heeft een TB geen venturi en is de brandstofverdeling met de lucht stukken beter dan bij een carb.

[/quote]
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Anonymous

Blue Thunder schreef:Sorry, maar dat verhaal kan ik niet geheel volgen:

Een betere respons met carbs omdat en geen computer tussen zit.... Ik dacht het niet hoor.

Bijvoorbeeld bij het DTA systeem kun je allerlei zaken instellen zoals acceleratiepomp-effect, compensaties op luchtdruk, compensatie op temperatuur enz.

Zo'n systeem is een actief systeem, wat direct reageert op allerlei inputs d.m.v. sensoren.
Een carburateur is passief, en reageert enkel op drukval na de venturi.
Verder heeft een TB geen venturi en is de brandstofverdeling met de lucht stukken beter dan bij een carb.
[/quote]

Ik heb het woord carb's niet in mijn posts gehad hier :) maar iig...... Saab bijvoorbeel heeft APC dat is een computer waarmee je ook de turbodruk kan regelen en dat doorberekend naar de inspuiting (is namelijk allemaal 1 computer) ik zou niet weten hoe je dat DTA op wil lossen........... Dat bedoelde ik MENNO !!!!!!!!
Laatst gewijzigd door Anonymous op za 8 feb 2003 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno

Matthijs schreef:
Dat bedoelde ik MENNO !!!!!!!![/quote]
JA, und? >-)
rev it like a rental
Anonymous

Menno schreef:
Matthijs schreef:
Dat bedoelde ik MENNO !!!!!!!!
JA, und? >-)[/quote]

Dus weet ik wel een beetje waar ik het over heb ;)
Robert dB.

ga toch over een T1/2 praten ofzo :p :wink:
Steven
Car: M536

Neee, maak nou geen slapende honden wakker :D
Robert dB.

ow, das waar...
Anonymous

HIHI T1 heeft al multipoint-injectie en :D ben wel tevreden zo :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

blijft wel ouwe troep he :D
Anonymous

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:blijft wel ouwe troep he :D
Nostalgie :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ik ga zelf ook met dta werken mathijs
het is betaalbaar en erg goed afteregelen
Anonymous

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:ik ga zelf ook met dta werken mathijs
Maar DTA is dan wel hetzelfde als injectie ?? Het lijkt mij namelijk moeilijk te fixen dat je DTA merkt hoeveel lucht eringeblazen wordt door de turbo. Heb je daar een sensor voor ?? Ik heb me daar verder niet meer in verdiept omdat ik destijds geen saab heb gekocht vandaar..... Het is wel erg mooi :)
Steven
Car: M536

Nou van wat ik heb begrepen is DTA een programmeerbare computer die je ontzettend kan uitbreiden.

Soort moederbord waar je allerlei sensors in kan prikken en je ene chip programmeert die alles tot een werkend geheel krijgt.

Je krijgt ook alleen een soort noodloop programma's erbij die je zelf moet uitbreiden tot een 100% werkende computer.

Dus lijkt me logisch dat het dan niet echt uitmaakt om watvoor auto het gaat...
Anonymous

Ja ok, maar wat ik gezien heb is alleen voor een ZETEC-motor...... paste ook nergens anders op en daar waren de mogelijkheden beduidend minder........
Xedrah

Op http://www.dtafast.co.uk/e48exp.htm staan alle eigenschappen van de DTA-module.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Matthijs schreef:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:ik ga zelf ook met dta werken mathijs
Maar DTA is dan wel hetzelfde als injectie ?? Het lijkt mij namelijk moeilijk te fixen dat je DTA merkt hoeveel lucht eringeblazen wordt door de turbo. Heb je daar een sensor voor ?? Ik heb me daar verder niet meer in verdiept omdat ik destijds geen saab heb gekocht vandaar..... Het is wel erg mooi :)
mattiegoos DTA is een vrij programmeerbare race/ralley computer die je gebruikt voor injectie motoren
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

zie voor beschrijving deze link
dit bedrijf gaat mij trouwens helpen:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.mustert/ecu.html
garage de ringsleutel in hoogkarspel
Blue Thunder

Volgens mij ging er iets niet goed met mijn reply:

Ik had gereageerd op het mailtje van Hilgert, maar hij is pas later erop gekomen (dus hij was niet naar aanleiding van jouw mailtje Matthijs).
Kzal wel op een verkeerd knopje hebben gedrukt ofzo... :lol:
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Matijs
Contacteer:

Wij noemen dat een "post" Robin, geen mailtje :wink:

Enne, hoe is het nou met jouw DTA?
Mail me anders ff.
Laatst gewijzigd door Matijs op zo 9 feb 2003 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie