en dat terwijl het dus nog geen injectie auto is
dus alles maar dan ook alles moet gemaakt worden

Dan heb je een DTA-computer+prog.kabel+software+kabelboom en de sensoren en injectoeren voor 1500 euro?Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:hmm ik heb voor minder dan 1500 er al dta opzitten
en dat terwijl het dus nog geen injectie auto is
dus alles maar dan ook alles moet gemaakt worden
Met 50 tot 100% minder koppel als een getuned turbo blok. Doe mij de turbomotor dan maar... En deze is in koppel/ vermogen per geinvesteerde gulden onverslaanbaar.Xedrah schreef:...en dan heb ik een brandstofverslindende-niet-bruut-klinkende-turbogat-motor met evenveel pk's als throttle bodies...
Deze is ook voor Abel....... Zoiets heet LPT want zoals mijn naamgenoot al uit probeert te drukken met een smilie: Soft is voor SoftiesMatijs schreef:Soft turbo... :-*
Als het niet bevalt, dan komt er een turbo in. Daar ben ik wel makkelijk in. Dan moet ik echter wat langer sparen.speedline schreef:
Met alle respect mooi stuk werk ga je aan beginnen. Maar geen discussies voeren met slechte (non) argumenten. En ik weet bijna zeker dat je met de Calibra motor als daily driver een veel bruikbaarder motor zou hebben. Alleen is bij tuning de hoeveelheid koppel voor een voorwielaandrijver misschien net teveel van het goede. Verder is het je
EIGEN keus en heb je een leuke website neer gezet.
Turbo met DTA is bijna niet goed af te stellen omdat DTA dan de hele tijd zou moeten meten hoeveel druk hij naar binnen geduwd krijgt. Met DTA maak je namelijk aan de hand van een pc-prog je instellingen qua inspuiting en meer gedoeMatijs schreef:Inderdaad. Ik houd wel van dit soort projecten. Niet gewoon iets off the shelf kopen (en zeker geen Calibra :-* blok), maar zelf iets moois samenstellen. Misschien is het met een turbo nog leuker (ja ik denk het wel eigenlijk
), maar op deze manier heb je er ook een leuke hobby aan. En zoals Xedrah al zegt, een turbo kan altijd nog. De DTA zit er dan in ieder geval al op
als je 't niet snapt, zeg dan nix.Matthijs schreef: Turbo met DTA is bijna niet goed af te stellen omdat DTA dan de hele tijd zou moeten meten hoeveel druk hij naar binnen geduwd krijgt. Met DTA maak je namelijk aan de hand van een pc-prog je instellingen qua inspuiting en meer gedoe
Zoals die set daar staat iig wel.......... check de mannen in de US maar eensMenno schreef:als je 't niet snapt, zeg dan nix.Matthijs schreef: Turbo met DTA is bijna niet goed af te stellen omdat DTA dan de hele tijd zou moeten meten hoeveel druk hij naar binnen geduwd krijgt. Met DTA maak je namelijk aan de hand van een pc-prog je instellingen qua inspuiting en meer gedoe
[/quote]Blue Thunder schreef:Sorry, maar dat verhaal kan ik niet geheel volgen:
Een betere respons met carbs omdat en geen computer tussen zit.... Ik dacht het niet hoor.
Bijvoorbeeld bij het DTA systeem kun je allerlei zaken instellen zoals acceleratiepomp-effect, compensaties op luchtdruk, compensatie op temperatuur enz.
Zo'n systeem is een actief systeem, wat direct reageert op allerlei inputs d.m.v. sensoren.
Een carburateur is passief, en reageert enkel op drukval na de venturi.
Verder heeft een TB geen venturi en is de brandstofverdeling met de lucht stukken beter dan bij een carb.
JA, und?Menno schreef:Dat bedoelde ik MENNO !!!!!!!!Matthijs schreef:
Maar DTA is dan wel hetzelfde als injectie ?? Het lijkt mij namelijk moeilijk te fixen dat je DTA merkt hoeveel lucht eringeblazen wordt door de turbo. Heb je daar een sensor voor ?? Ik heb me daar verder niet meer in verdiept omdat ik destijds geen saab heb gekocht vandaar..... Het is wel erg mooiSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:ik ga zelf ook met dta werken mathijs
het is betaalbaar en erg goed afteregelen
mattiegoos DTA is een vrij programmeerbare race/ralley computer die je gebruikt voor injectie motorenMatthijs schreef:Maar DTA is dan wel hetzelfde als injectie ?? Het lijkt mij namelijk moeilijk te fixen dat je DTA merkt hoeveel lucht eringeblazen wordt door de turbo. Heb je daar een sensor voor ?? Ik heb me daar verder niet meer in verdiept omdat ik destijds geen saab heb gekocht vandaar..... Het is wel erg mooiSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:ik ga zelf ook met dta werken mathijs
het is betaalbaar en erg goed afteregelen