Clio2 PH2 1.6 16V stotteren opgelost!(reserve sleutel erbij)

Post hier al je vragen over de Clio
Bakkums

Zal wel langs de dealer rijden om hen de bobines te laten testen.
Hopelijk kom ik er snel achter, want word het wel een beetje beu dat de auto
Niet perfect loopt.
Bakkums

Heb vandaag de BDP sensor vervangen. De auto loopt een stuk beter stationair en heb ook nog eens het gevoel dat die een stuk soepeler loopt.

Waarschijnlijk heeft het dus hier aan gelegen, maar ik wacht de eerste week nog wel effe af.

PS. Nieuwe BDP sensor zat ook een verloop stekker bij, heb deze niet gebruikt aangezien ik de orginele stekker wel pas kon maken. Maar nu zeiden ze mij dat, wanneer je die nieuwe stekker er niet tussen doet, kan het zijn dat die weer stuk gaat. Wat is er dan zo speciaal aan die andere stekker ?

Edit: Auto loopt echt een stukje soepeler, starten gaat nog steeds goed.
Maar de stotter is nog niet geheel verholpen, dus ik denk dat het dan toch in een Bobine zit en eventueel in de injectoren.
Zal volgende week een nieuwe Bobine bestellen en dan wissel ik ze om de beurten met de nieuwe om om te kijken welke er mankementen vertoont.
Bakkums

Ben er nu ook achter, dat wanneer de auto koud is hij stationair wel goed loopt en laag in de toeren ook niet af en toe stottert. Het komt dus alleen voor als de auto op temp. is.

Zal dit te maken hebben met de brandstof, aangezien de motor koud op de choke loopt en daarna niet meer. Of zou het kunnen zijn dat de auto gewoon te laag stationair staat afgestelt ?

Iemand enig idee ?

Off-Topic:
Ik heb andere velgen op mijn auto, maar ze staan voor iets te ver naar binnen. Mijn huidige maat is 7J met ET35 dacht ik. Iemand enig idee welke dikte spoorverbreders ik er op zou moeten doen, mocht dit netjes komen te zitten ? Anders ga ik zelf wel effe meten, maar is wat makkelijker als je mensen hebt die het zelfde hebben namelijk.
Bakkums

Bakkums

Nou, ben er achter dat het spoorverbreders niet gaat lukken. Ik ga dus maar effe doorsparen voor een setje nieuwe velgen.

Iemand tips of trucs met hoe ik de starteronderbreker kan verwijderen ?
Bakkums

Heb al meegekregen dat de startonderbreker niet te verwijderen is, aangezien deze in de ECU is geprogrammeerd. Klopt ook wel, want als de auto niet start en ik Reset de ecu dan doet die het weer. Erg vervelend, maar moet nu bijna bij elke start beurt.

Morgen effe bij de dealer na vraag doen wat het nou precies kan zijn. Hoor vaak dat het een of andere Relay is. Hopelijk weet ik het morgen.
Bakkums

Het sotter probleem is zo goed als verleden tijd, waar lag het aan denken jullie ?

Geef je een tip, goedkoop is duurkoop, zal morgen zeggen wat het probleem was. Of vanavond.
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Ben benieuwd! Kunnen we weer wat leren. :lol:
Cleaned Style
Projecttopic
Tom
Moderator
Car: MB

immitatie onderdelen van de ontsteking gemonteerd?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Bakkums

Tip2: Het was niks wat vervangen moest worden.
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

fatsoenlijke benzine tanken?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Bakkums

100 punten.

Tankde(te) altijd bij t.... pin tank station en nu bij schelp.
Was na 1x tanken en 10km rijden al meteen merkbaar.

Slecht eigenlijk dat ze zulke prut mogen verkopen.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik denk dat je het in je verbruik ook wel gaat merken... Bij mijn Williams was dat toendertijd echt merkbaar. Tot een kleine 100 km op een tank! :S
Adinsx

100 punten? Geen koelkast ofzo? :p

Ik tankte met de RS altijd bij een 'witte pomp' hier in de buurt. Euro98, maar scheelde wel aardig wat per liter. Echter, mijn oliepeil steeg er behoorlijk van, zo erg zelfs tot 1cm boven maximum. Nog geprobeerd meer lange afstanden te rijden etc.. om de boel eruit te verdampen maar hielp allemaal niet.

Op een avond kwam m'n pa van het werk thuis en zei: "tankte jij ook niet met de clio altijd daar" Hun hadden op het werk ook al meerdere auto's gehad met klachten. Sindsdien tank ik weer echte Euro98 bij de Esso of BP.
Oliepeil blijft nu netjes op zijn waarde (Y) Al loopt de RS nog altijd wat onregelmatig stationair en gaat het milieulampje aan, maar dat hoort bij de RS weet ik inmiddels. Hij haalt de milieunorm niet stationair :lol:

Qua verbruik maakt het niks bij mij overigens...
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Jij rijdt dan ook alleen maar vol gas als ik het VS-topic mag geloven. ;)
Maarten-Jan
Car: R19.R

Weinig keus met een RS, te verslavend (0)
Adinsx

Merijn schreef:Jij rijdt dan ook alleen maar vol gas als ik het VS-topic mag geloven. ;)
Veel korte afstanden hè, 9 rotondes onderweg naar huis over 12km, dus tja, dat is niet lekker voor het verbruik. Overigens is ie dan niet warm genoeg om lekker door te rijden. En ja, het is verslavend :p
Bakkums

Zo, heb ook een reserve sleutel er bij. Effe 2 dealers gebeld, de duurste eerst afgewezen vervolgens een goedkopere gevonden en dit bij de duurdere gemeld. Zodoende kreeg ik de zelfde prijs opgave als bij de goedkopere.

Toen ik de auto bracht voor het inlezen en ik de rekening kreeg, was ik nog blijer, want er ging nog eens wat geld vanaf.

Een reserve sleutel incl inlezen en incl BTW € 139,- :D ipv eerder genoemde € 185,-

PS. begin deze week ook weer eens goedkopere brstf getankt, kijken of dit het echt was. Wat bleek; Na, ik denk, een liter te hebben gereden begon de auto weer te stotteren bij stationair en in te houden bij laag toeren optrekken. Dus ik tank niet meer bij de goedkopere pompen.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

:(

Ik dacht dat het €119 hier was bij de dealert :(
Bakkums

119 ? Welk bouwjaar auto dan? Zit namelijk ook nog verschil in. Phase 1 is goedkoper dan phase 2.
Bakkums

Om effe op het stotter probleem terug te komen.
De auto liep na het tanken bij de schelp weer goed, maar na een maand of zo reed de auto opeens op drieenhalve poten. Het probleem; Er was een bobine kapot gegaan.

Deze heeft het waarschijnlijk altijd al slecht gedaan, maar door goeie brandstof verdoezelde het het probleem van het slecht werken waarschijnlijk.

Nu met de nieuwe bobine loopt de auto als nooit tevoren.

Tip: om te testen welke bobine kapot is.
Trek om de buurt de stekker van de bobine los, maar dan niet bij de bobine zelf, maar bij de verdeler. (onder spruitstuk) Doe je dit bij de bobine, dan gaan er automatisch 2 tegelijk uit.
Adinsx

Nog een tip, laat er Denso bobines inzetten, geen Sagem rotzooi.

Anders sta je over enkele maanden opnieuw bij de garage.
Lang doorrijden met een slechte bobine is trouwens niet al te best voor de kat :)
Adinsx

Nog even een aanvulling, je moet bobines laten monteren met een bruine dop. De zwarte/grijze gaan erg vaak defect.

Info: AMT Garageforum.nl Bobine Clio telkens defect
Bakkums

Ik heb er nu eentje op zitten met een Groene dop. Deze moeten nog weer beter zijn zeiden ze.

Weet wel dat de rest van de bobine's een grijze dop bevatten en dat ik deze in het aankomende jaar allemaal wil gaan vervangen.
Plaats reactie