ACT: Fotografie
waarschijnlijk niks, per zoveel pixels mogen er een aantal dood zijn. ik geloof bijvoorbeeld in een 17 inch pcmonitor waren het er 2 of 3.
ik hoop het voor je dat ze het maken!
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hoeveel pixels zitten er op een 17 inch monitor?-Ray- schreef:waarschijnlijk niks, per zoveel pixels mogen er een aantal dood zijn. ik geloof bijvoorbeeld in een 17 inch pcmonitor waren het er 2 of 3.
Het is gewoon best irritant als je door je lens kijkt en er zit een vel blauw puntje in je gezichtsveld.
Kan me niet voorstellen dat er mensen genoegen mee nemen als je bv een dure tv koopt en er blijken een aantal pixels dood te zijn.
Platte tv's/pc monitoren en dooie pixels zijn echt een grijs gebied (en elke merk hanteert andere voorwaarden)...weet niet hoe dat met camera's zit (zal niet veel verschillen verwacht ik) maar over het algemeen zijn dooie pixels=dikke pech
. En praat me niet over pixelgarantie
stelletje oplichters 

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Als je via je EVF al een blauwe punt ziet is dat niet acceptabel, als je nou op de foto ergens een klein blauw puntje hebt die je alleen op 100% grootte ziet, dan kunnen ze misschien zeggen dat et binnen de toleranties valt...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Vandaag contact gehad met zowel de winkel als Panasonic.
De winkel melde dat ze dachten dat de camera a.s vrijdag terug zou zijn. Panasonic melde dat ze in het systeem niks konden vinden over of er iets gerepareerd is, maar die man zei wel dat Panasonic het altijd repareert en er dus geen tollerantie geldt.
Ik ben benieuwd.
De winkel melde dat ze dachten dat de camera a.s vrijdag terug zou zijn. Panasonic melde dat ze in het systeem niks konden vinden over of er iets gerepareerd is, maar die man zei wel dat Panasonic het altijd repareert en er dus geen tollerantie geldt.
Ik ben benieuwd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Vandaag maar weer met de winkel gebeld, kreeg daar fijn te horen dat ie nog niet binnen was en dat ie pas 3 weken weg was.
Net Panasonic willen bellen maar die zijn niet bereikbaar.
Wat moet ik doen??
Net Panasonic willen bellen maar die zijn niet bereikbaar.
Wat moet ik doen??
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Net nogmaals gebeld met de winkel.
Die verkoper heeft panasonic gebeld (iig de reparatieafdeling ervan) deze gaan er a.s week pas naar kijken en ze verwachten dat de camera eind volgende week weer retour is.
Wacht je dus 8 weken op een nieuwe camera waar je net een week van hebt kunnen genieten.
Wat een kut service.
Die verkoper heeft panasonic gebeld (iig de reparatieafdeling ervan) deze gaan er a.s week pas naar kijken en ze verwachten dat de camera eind volgende week weer retour is.
Wacht je dus 8 weken op een nieuwe camera waar je net een week van hebt kunnen genieten.

Wat een kut service.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Grappige van het verhaal.
Panasonic zegt 10 werkdagen dan is ie terug, wij hebben de snelste reparatiegarantie.
Winkel zegt, ho ho, 4 tot 6 weken.
Prima houden we 6 weken aan.
Weet je wat die kerel vandaag zegt tegen me. De camera wordt eerst opgestuurd naar hun filiaal in arnhem, vanuit daar wordt alles 1x per week opgehaald, dan gaat het naar duiven, hier zit blijkbaar een servicecenter van o.a. panasonic. Maar nee de digitale camera's moeten naar leiden. Damn dat ding heeft zo al een wereldreis gemaakt zonder foto's te maken
Panasonic zegt 10 werkdagen dan is ie terug, wij hebben de snelste reparatiegarantie.
Weet je wat die kerel vandaag zegt tegen me. De camera wordt eerst opgestuurd naar hun filiaal in arnhem, vanuit daar wordt alles 1x per week opgehaald, dan gaat het naar duiven, hier zit blijkbaar een servicecenter van o.a. panasonic. Maar nee de digitale camera's moeten naar leiden. Damn dat ding heeft zo al een wereldreis gemaakt zonder foto's te maken

ik zie hier dat 2 mensen de 350D hebben. is dit al een wat gedateerder model? de makro heeft m nu in de aanbieding voor 470 euro incl geloof ik, met 18-55mm lens. of is er nu voor rond de 500 euro een waardige vervanger?AnthonyR schreef:Lijkt me wel een passend topic voor RTC, steeds meer leden houden zich er mee bezig en je ziet steeds vaker vragen voorbij komen mbt fotografie.
Dus kunnen we elkaar hier advies en ervaringen vertellen.
Ook hou ik in de Openingspost een lijst bij met wat voor camera welk lid heeft..
Camera's van de leden:
Canon Eos 20D - Luco/Alpine racer
Canon Eos 350D - Marcel B., Martijn van Leeuwen
Canon Eos 400D - Roy
Canon Powershot G2 - Marcus
Kodak EasyShare CX7430 - Mike Spitsoor
Konica Minolta Dimage Z20 - Duupke
Nikon D40 - Robert Jan
Nikon D50 - Paul van Rooij, AnthonyR
Nikon D70 - Priyantha
Panasonic DMC-FZ18 - Ronnie
Pentax IST DL2 - Egon
Pentax Optio 50L - ARNO16V
Samsung NV10 - AnthonyR
het is niet voor mezelf, maar voor me schoonvader. moet dus niet zo'n priegelding zijn met fucking moeilijke instellingen.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
dan is een spiegelreflex niet echt iets voor je schoonpa denk ik? elke digitale spiegelreflex zit vol met instellingen, mogelijkheden enz.
Natuurlijk maak je op automatisch ook goede foto's, maar dan is het nut van een spiegelreflex grotendeels weg, en kan je net zo goed een goede compactcamera nemen
De 350D is een 'verouderd' model volgens mij. tegenwoordig is er de 400D (correct me if i'm wrong)
vandaar dat ie in de aanbieding zal zitten
Natuurlijk maak je op automatisch ook goede foto's, maar dan is het nut van een spiegelreflex grotendeels weg, en kan je net zo goed een goede compactcamera nemen
De 350D is een 'verouderd' model volgens mij. tegenwoordig is er de 400D (correct me if i'm wrong)
vandaar dat ie in de aanbieding zal zitten
hij heeft nu een Minolta D'Image G500, ook een pracht dingetje. maar aangezien ik m nu op de macro functie en andere instellingen heb gewezen issie daarmee aan het experimenteren. niet dat dat erg is, behalve dat het wat langer duurt voordat ie het onder de knie heeft.
ik heb m ook al verteld dat je pas de volle functionaliteit uit een slr haalt als je van alles handmatig gaat instellen.
maar goed, hij is net als ik, het gaat natuurlijk ook om de heb, om de gadget
ik heb m ook al verteld dat je pas de volle functionaliteit uit een slr haalt als je van alles handmatig gaat instellen.
maar goed, hij is net als ik, het gaat natuurlijk ook om de heb, om de gadget

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
klinkt helemaal niet bekend
volgens mij geen slechte aanbieding.. ligt er ook beetje aan wat ie wil fotograferen enzo, maar anders misschien kijken naar een set met 2 lenzen? weet niet hoe de kitlenzen van Canon zijn, maar één van de andere fotofreaks hier zal je er wel wat over kunnen vertellen

volgens mij geen slechte aanbieding.. ligt er ook beetje aan wat ie wil fotograferen enzo, maar anders misschien kijken naar een set met 2 lenzen? weet niet hoe de kitlenzen van Canon zijn, maar één van de andere fotofreaks hier zal je er wel wat over kunnen vertellen

http://www.kieskeurig.nl/review/35CCE87 ... 3C5DBF.htm
hier wordt niet slecht gesproken over de kitlens.
kan ie als ie hiermee uitgespeeld is altijd gaan kijken voor wat knappere lensen.
hier wordt niet slecht gesproken over de kitlens.
kan ie als ie hiermee uitgespeeld is altijd gaan kijken voor wat knappere lensen.
De 450d komt zelfs zeer binnenkort uit 
Extra info: http://www.dpreview.com/news/0801/08012 ... hanges.asp

Extra info: http://www.dpreview.com/news/0801/08012 ... hanges.asp
grrr. ik wil met dit mooie weer naar buiten om mijn clio eens goed erop te zetten. maar ik heb allemaal afspraken staan.
ik heb nog het een en ander aan uitbreindingen voor mijn toestel en die wil ik eigenlijk wel even uitproberen
moet nog maar even w88
ik heb nog het een en ander aan uitbreindingen voor mijn toestel en die wil ik eigenlijk wel even uitproberen

Het is echt een wereld van verschil als je handmatig in gaat stellen. Toen ik mn camera kocht kon ik voor 25 euri een workshop Eos 400D erbij doen. Dat is zeker een aanrader.-Ray- schreef: ik heb m ook al verteld dat je pas de volle functionaliteit uit een slr haalt als je van alles handmatig gaat instellen.

5 GT Turbo '88 GT5
hee das ideaal zeg
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nog maar eens gebeld met de winkel, camera is nog niet retour en werd geadviseerd nog een week af te wachten. Heb hem natuurlijk aangegeven dat ik daar zeker niet akkoord mee ga omdat ik nu 8,5 week op een nieuwe camera wacht. Met een week erbij dus 9,5 week.Ronnie schreef:Grappige van het verhaal.
Maandag nemen ze contact op met panasonic en hoor ik meer.
-
- Contacteer:
Nog "fotograven"die hieraan mee willen werken?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 10#2009310
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 10#2009310
-
- Moderator
- Car: MB
Gelul. Is toch niet boeiend voor jou. Gewoon een nieuwe eisen. Komop zeg, je hebt dat ding 1 week gehad. Dan dienen ze gewoon direct!! een nieuwe mee te geven als ze een beetje klantvriendelijk zijn. Zeg maar dat je morgen op vakantie gaat ofzo en een camera nodig hebt 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Contacteer:
Sinds gister ook wat probleempjes met mijn Lens, godzijdank niet met de camera. aangezien het de kitlens is ga ik zsm een vervanger zoeken voor het beestje. Zit te denken aan de nieuwe 16-85 vr van nikon of de iets gedateerde 18-70 mm 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Net terug van de winkel waar ik mijn Panasonic gehaald heb.
Ik zou een nieuwe krijgen vanuit het filiaal in Arnhem, maar die zou er pas in de loop van volgende week zijn. Ik kon hem niet zelf halen. Uiteindelijk de ass. bedrijfsleider laten roepen, die was achter aan het verbouwen dus officieel niet aanwezig. Dus ik zei tegen die verkoper, dat ie hem kon gaan roepen en anders de bedrijfsleider maar thuis kon gaan bellen.
Uiteindelijk kwam de ass. bedrijfsleider, vrij jonge gast, maar wel correct verder. Die wilde gaan kijken of ik vandaag die camera op kon halen in Arnhem. Maar jah het vertrouwen in de winkel is dan toch al weg, dus kreeg ik mijn geld terug, ondanks dat hij liever had gezien dat we het gewoon hadden kunnen oplossen met een nieuwe.
Nu dus maar gaan kijken naar iets anders en denk dat ik meteen naar een spiegelreflex overstap.
Dus welke zou ik daar het best van kunnen halen? Meest gebruiksvriendelijk en betrouwbaar?
Ik zou een nieuwe krijgen vanuit het filiaal in Arnhem, maar die zou er pas in de loop van volgende week zijn. Ik kon hem niet zelf halen. Uiteindelijk de ass. bedrijfsleider laten roepen, die was achter aan het verbouwen dus officieel niet aanwezig. Dus ik zei tegen die verkoper, dat ie hem kon gaan roepen en anders de bedrijfsleider maar thuis kon gaan bellen.
Uiteindelijk kwam de ass. bedrijfsleider, vrij jonge gast, maar wel correct verder. Die wilde gaan kijken of ik vandaag die camera op kon halen in Arnhem. Maar jah het vertrouwen in de winkel is dan toch al weg, dus kreeg ik mijn geld terug, ondanks dat hij liever had gezien dat we het gewoon hadden kunnen oplossen met een nieuwe.
Nu dus maar gaan kijken naar iets anders en denk dat ik meteen naar een spiegelreflex overstap.
Dus welke zou ik daar het best van kunnen halen? Meest gebruiksvriendelijk en betrouwbaar?
Er zitten zoveel mogelijkheden op die apparaten, dat hou je niet voor mogelijk! Ik denk dat de gemiddelde huis-tuin-en-keuken gebruiker hooguit 25% van de functionaliteiten gebruikt. Zou toch jammer zijn... 
Cursusje photoshop is overigens ook geen overbodige luxe als het om digitale fotografie gaat.

Cursusje photoshop is overigens ook geen overbodige luxe als het om digitale fotografie gaat.