Wat voor blok is dit.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

nee een 2.0 rs motor in een clio of in een 5je inbouwen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

J-P-S schreef:nee een 2.0 rs motor in een clio of in een 5je inbouwen.
je hebt de clio rs
en je hebt de megane rs :D

erwin heeft de 182 van de clio in zijn vijf gepropt :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Steven schreef:Hij zit toch niet meer in Vlaardingen? Hij zit nu ergens in de achterhoek bij een ander bedrijf dacht ik.
Achterhoek??? :smoke:
Emmer-Compascuum is Drenthe :beer:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

juist, achterberg zit nu in emmen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Juist, daar ergens in dat vergaarde oosten... Dat zeg ik toch :P

Issie al van z'n stotteren af?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

nee, hij was laatst ook nog verkouden erbij toen ik hem belde (0)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Steven schreef:Juist, daar ergens in dat vergaarde oosten... Dat zeg ik toch :P

Issie al van z'n stotteren af?
Noorden :D (ok, noord-oosten, maar het is Noord Nederland)

Of woon jij ook al in het zuiden :wink:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ach, voor mij is het ver weg. verder kan ik wel goed met hem door een deur.
JeanRobert
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 17:34

ik heb een klein vraagje weet iemand het vermogen van deze motor

renault 19 1.7 beverly siemens injectie Het motor nr. is : P598441 BB35,
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

JeanRobert schreef:ik heb een klein vraagje weet iemand het vermogen van deze motor

renault 19 1.7 beverly siemens injectie Het motor nr. is : P598441 BB35,
75pk
JeanRobert
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 17:34

Robert Turbo schreef:
JeanRobert schreef:ik heb een klein vraagje weet iemand het vermogen van deze motor

renault 19 1.7 beverly siemens injectie Het motor nr. is : P598441 BB35,
75pk
bedankt
ik zoek een blokje met 95 pk multipoint injectie compleet
maar nog niet gevonden (U)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

moet je ff zoeken naar een blok uit een 21gts, of een 5 gte ofzo. die hebben dat vermogen meen ik.

voor welke auto is het bedoelt?
JeanRobert
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 17:34

J-P-S schreef:moet je ff zoeken naar een blok uit een 21gts, of een 5 gte ofzo. die hebben dat vermogen meen ik.

voor welke auto is het bedoelt?
voor in me twingo
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

is denk ik redelijk krap, maar onmogelijk is het volgens mij niet. welke motorsteunen heb je nodig, weet je dat? waarom geen gtt blok, die persen er meer uit :wink:
JeanRobert
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 17:34

J-P-S schreef:is denk ik redelijk krap, maar onmogelijk is het volgens mij niet. welke motorsteunen heb je nodig, weet je dat? waarom geen gtt blok, die persen er meer uit :wink:
20 pk volgens mij meer
maar zijn vaak afgetrapt denk ik
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ja, ach, voor 600 eu heb je een gtt blokje gereviseerd.........
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

JeanRobert schreef:
J-P-S schreef:moet je ff zoeken naar een blok uit een 21gts, of een 5 gte ofzo. die hebben dat vermogen meen ik.

voor welke auto is het bedoelt?
voor in me twingo
mmm, zou niet mijn idee zijn....

GTT blok erin is al veel werk. F-motor:wil je niet weten denk ik.

En dan al die moeite doen, en dan gewoon een 8-klepper F-motor......met een lousy 100 pony's..... :~
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

rsi tje met een chippie heb je 130 pk
leuk toch
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

canonballman schreef:
JeanRobert schreef:
J-P-S schreef:moet je ff zoeken naar een blok uit een 21gts, of een 5 gte ofzo. die hebben dat vermogen meen ik.

voor welke auto is het bedoelt?
voor in me twingo
mmm, zou niet mijn idee zijn....

GTT blok erin is al veel werk. F-motor:wil je niet weten denk ik.

En dan al die moeite doen, en dan gewoon een 8-klepper F-motor......met een lousy 100 pony's..... :~
De multipoint heeft 115.... daarnaast is dat blokje over zijn hele toerenbereik behoorlijk wakker (in tegenstelling tot een 16V...)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Haas schreef:ja, ach, voor 600 eu heb je een gtt blokje gereviseerd.........
dat red je al niet aan onderdelen als je het goed wilt doen (Y)

ik heb nog een gloednieuw gte blok staan met aapassingen
rond de 110 pk :D (Y) (Y)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:rsi tje met een chippie heb je 130 pk
leuk toch
Een RSi heeft 110 pk standaard. 20 pk ga je niet redden met alleen een chip.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

jawel hoor ga je redden
mijn 19 rt (dus zelfde blok als rsi) had op de bank als bijna 125 pk
alleen openlucht filtertje en remus zonder middendemper
JeanRobert
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 17:34

ik heb een multipoint uit renault 5 gte vandaag opgehaald
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

die zijn wel netjes, en zijn betrouwbare motoren. ben benieuwt of je hem erin gaat krijgen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Luco/Alpine-racer schreef:
Haas schreef:ja, ach, voor 600 eu heb je een gtt blokje gereviseerd.........
dat red je al niet aan onderdelen als je het goed wilt doen (Y)

ik heb nog een gloednieuw gte blok staan met aapassingen
rond de 110 pk :D (Y) (Y)
600 eurs red je zeker, ook als je t goed wil doen ;)

Als je zuigers en bussen nog in de marges vallen, kost t helemaal niet veel meer. Meten = weten in zo'n geval.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

als een blok aan revisie toe is, is er vaak ook meer aan vervanging toe
waterpomp
koppeling
allerlei bouten en moeren die je niet meerdere malen moet gebruiken enzenzenz
dus 600 no way
ja dan heb je naar mijn mening een prutsrevisie
sorry kan het niet anders noemen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:beer: :beer:
Gelukkig ben ik in staat voor dit geld uitermate nette revisies uit te voeren voor mezelf, dus ik ben er gelukkig mee (Y) Ik heb in iedergeval nog nooit motorische problemen gehad met eigen gereviseerde motoren.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

(Y) (Y)
zit daar alles in riel?

olieen?
sappen?
multiriem?
enz enz enz
kan het me echt nieit voorstellen als ik kijk wat al die klene dingen kosten
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee dan heb je een deelrevisie en daar is in principe niets mis mee.

Sterker nog iedereen denkt altijd dat nieuwe zuigers en bussen ook gelijk moeten en dat je motor daar ook echt beter van wordt.
Maar een bus die al 2 ton gelopen heeft die nog binnen de marges valt met een flexhoon bewerken en nieuwe zuigerveren kan nog wel eens beter zijn.

De kwaliteit van nieuwe bussen en zuigers is lang niet altijd hetzelfde en er is ook een hoop crap op de markt. Verder zijn die ingelopen bussen ook vrijwel geheel vrij van restspanningen dus kunnen ze soms meer op hun flikker hebben dan een nieuwe bus bij dezelfde kwaliteit.

Waterpomp kun je vaak al af met alleen de pomphelft. Koppeling vind ik even losstaan van een motorrevisie, anders kun je de hele bak ook wel meenemen. Vloeistoffen zijn ook apart in dit verhaal.

Er zitten hier een hoop mensen die altijd alles nieuw en bling willen hebben, terwijl ik al dat geld liever stop in dingen waar je echt wat mee opschiet. Zorg iig dat de internals goed zijn en alle randorganen waar je slecht bijkomt (startmotor+hitteschildje bijv.).
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Helemaal met Steven eens:

Zuigerveren: 120 euro
Bussen honen: 25 euro
Nieuwe krukaslagers: 40 euro
Nieuwe drijfstanglagers: 40 euro
4 nieuwe klepzittingen: 100 euro
Pakkingset: 100 euro
Waterpomp+thermostaat: 75 euro



Multiriem heeft een gt niet, en een nieuwe snaar kost 10 euro.
NIeuwe waterpomp zet ik er ook wel op, incl thermostaat, dan nog haal ik de 600 euro niet...of net :p

De klepjes laten slijpen of de hele kop reviseren kun je wel doen, dan tel je er 200 euro bij op.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

dat is puur het blok intern
en dat zal best kunnen voor dat bedrag
maar je komt altijd dingen tegen die tegenvallen
en dat kan wel niks met een revisie op zich te maken hebben maar het moet wel gebeuren
dus denk ik dat je minimaal van 1000 euro uit moet gaan voordat die weer de weg op kan
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Haas schreef:ja, ach, voor 600 eu heb je een gtt blokje gereviseerd.........
Bovendien gaat ie een twingo in. En er zit niet echt veel aan een gtt blokje.

Maar t gaat nergens over eigenlijk. Ik weet dat de brute kosten aan een GTT reuze mee vallen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik zal vanavond eens kijken of ik een overzicht kan vinden van wat wij kwijt waren
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jij hebt t niet zelf gedaan he :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Er zit ook een verschil in watvoor budget je hebt Luco, jij bent enorm rijk en hebt geen kinderen dus kun je veel geld erin steken en dus geef je het makkelijker uit. (Nu niet zeggen dat het niet zo is, je laat het altijd duidelijk merken :p )

Zelfde idee heb ik ook een beetje, ga niet snel meer voor een 2ehands startmotor of dynamo op marktplaats zitten loeren bijv. dat ik m'n GT net had en nog studeerde had deed ik dit wel.

Maar als je gewoon puur meeneemt wat meegenomen moet worden kan het heus wel goed en goedkoop. En dan hoeft ie echt niet minder te zijn als een 1500 euro revisiemotor. Tis maar net waar je je prioriteit legt.
Plaats reactie