Petertje's twingo..
Peter, bij een twingo is NIETS geperst!!!
Je ziet die as stomp van je twingo, dat die met schroeven aan je auto zit?
En die van een clio, 19 16V en R5GT dat niet zijn!
Dus zo als in je PM Je MOET die van een clio2 sport hebben, of zelf 2 laten draaien!

Je ziet die as stomp van je twingo, dat die met schroeven aan je auto zit?
En die van een clio, 19 16V en R5GT dat niet zijn!
Dus zo als in je PM Je MOET die van een clio2 sport hebben, of zelf 2 laten draaien!
de as zit toch in het plaatje geperst die je op de brug vastschroeft, dat plaatje zit idd los, maar daarin zit de as toch
geperst
.. en welke pm?
geperst

Laatst gewijzigd door Petertje5 op za 9 dec 2006 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
sorry pm was foutje, dat was een ander..
Die As stomp zit in een stukje ijzer geperst van 1 cm dik??
Die schop je er zelfs dan nog uit, laat staan dat je daar mee zult kunnen rijden.
Kijk nu een met verstand naar die as van die clio en dan naar dat dingetje van die twingo. Dan zul je wel zien dat die dingen niet uit wisselbaar zijn.
Die as stompen zullen wel niet goedkoop zijn aangezien dat dat in die duitse topic stond, ongeveer 400 euro nieuw!!!
Dus zelf laten draaien of via een sloop
Die As stomp zit in een stukje ijzer geperst van 1 cm dik??
Die schop je er zelfs dan nog uit, laat staan dat je daar mee zult kunnen rijden.
Kijk nu een met verstand naar die as van die clio en dan naar dat dingetje van die twingo. Dan zul je wel zien dat die dingen niet uit wisselbaar zijn.
Die as stompen zullen wel niet goedkoop zijn aangezien dat dat in die duitse topic stond, ongeveer 400 euro nieuw!!!
Dus zelf laten draaien of via een sloop
had al gesearch maar kon hem niet vinden, maar die clio rs as vind ik niet zo heel bijzonder, zit wel een extra boutje aan
de achterkant, maar verder..
de achterkant, maar verder..
Laatst gewijzigd door Petertje5 op za 9 dec 2006 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
hoezo niet bijzonder??? Dat ding is gewoon langer als die van een twingo.
dus ik snap je niet. In die duitse topic staat ook een foto van r19 16V as stompen met maten, die zullen heus het zelfde zijn als een gt en een clio 16V
dus ik snap je niet. In die duitse topic staat ook een foto van r19 16V as stompen met maten, die zullen heus het zelfde zijn als een gt en een clio 16V
ja heb je helemaal gelijk in, wat ik bedoelde met niet zo bijzonder aan die as, is dat hij praktisch hetzelfde als die van de
twingo is, alleen langer, maar dan zou ik net zo goed de clio as kunner overpersen, maar ik heb het vanmiddag nog
een keer goed bekeken, en heb miss een andere optie gevonden, als dat kan dan hoef ik niet eens een andere as te proberen,
kan ik gewoon mijn twingo as houden
, zal vanavond ff updaten!
twingo is, alleen langer, maar dan zou ik net zo goed de clio as kunner overpersen, maar ik heb het vanmiddag nog
een keer goed bekeken, en heb miss een andere optie gevonden, als dat kan dan hoef ik niet eens een andere as te proberen,
kan ik gewoon mijn twingo as houden

dat probleem die je hebt met die as klopt volgens die duitsers die hebben nu een as van een clio b (rs) 2,0 16v sport: die heeft de zelfde asje als van een twingo die je ook kund over schroeven nou weet ik niet of zij even lang zijn maar dat zou wel de oplosing zijn
en heb nog de fotos bekeken en ik zie geen andere oplosing
en heb nog de fotos bekeken en ik zie geen andere oplosing
goed heb alles vandaag dus nogmaals ff flink bekeken en berekend, en mijn andere optie werkt
, om te beginnen is de clio moer,
3mm korter dan de twingo moer zoals hier
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... er%7E0.JPG[/img]
maar ook nog als je deze moer gebruikt op de orginele as, kom je alsnog 6 mm schroefdraad te kort
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... as%7E0.JPG[/img]
wat ik toen heb gedaan is het stukje dat je op de as schuift voordat je de schijf erover heen schuift (deze dus) ertussen uit gelaten,
om te kijken of de moer en dan helemaal overheen kon, en om te kijken hoeveel ruimte ik over had
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... kt%7E0.JPG[/img]
toen kon de moer wel helemaal over de as heen
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... as%7E0.JPG[/img]
alleen zat je dan nog dat je weinig ruimte over houdt tussen de schijf en de apapter plaat
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... _2%7E0.JPG[/img]
maar zonder dat stukje loopt de schijf aan en zit hij uiteraard niet goed geklemd, dus heb ik berekend, dat als ik 7mm van het
stukje afdraai, dat ik dan 1 mm over het schroefdraad heen kom, en alsnog 2mm ruimte tussen schijf en adapterplaat heb!
en dus kan ik alsnog mijn eigen as houden zonder verdere problemen
en zo moet het er uiteindelijk uit komen te zien
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 7/velg.JPG[/img]

3mm korter dan de twingo moer zoals hier
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... er%7E0.JPG[/img]
maar ook nog als je deze moer gebruikt op de orginele as, kom je alsnog 6 mm schroefdraad te kort
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... as%7E0.JPG[/img]
wat ik toen heb gedaan is het stukje dat je op de as schuift voordat je de schijf erover heen schuift (deze dus) ertussen uit gelaten,
om te kijken of de moer en dan helemaal overheen kon, en om te kijken hoeveel ruimte ik over had
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... kt%7E0.JPG[/img]
toen kon de moer wel helemaal over de as heen

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... as%7E0.JPG[/img]
alleen zat je dan nog dat je weinig ruimte over houdt tussen de schijf en de apapter plaat
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... _2%7E0.JPG[/img]
maar zonder dat stukje loopt de schijf aan en zit hij uiteraard niet goed geklemd, dus heb ik berekend, dat als ik 7mm van het
stukje afdraai, dat ik dan 1 mm over het schroefdraad heen kom, en alsnog 2mm ruimte tussen schijf en adapterplaat heb!

en dus kan ik alsnog mijn eigen as houden zonder verdere problemen

en zo moet het er uiteindelijk uit komen te zien

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 7/velg.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Petertje5 op wo 22 nov 2006 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
zoizo ik-probeer-het-lekker-toch-eigenwijzigheid
dat het dan ook nog eens werkt is geluk 


en vandaag eindelijk mijn andere velgen erop gezet, had de banden van de oude velgen van mijn broer overgezet..
dit waren de oude velgen
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... e_velg.JPG[/img]
doei!
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... velgen.JPG[/img]
en dan mijn nieuwe
1 ich groter met 185 banden
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... velgen.JPG[/img]

dit waren de oude velgen
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... e_velg.JPG[/img]
doei!

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... velgen.JPG[/img]
en dan mijn nieuwe


[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... velgen.JPG[/img]
wreed!!! wil ze snel in het echt zien!!!
ziet er mooi uit, zou alleen nog kijken voor velgen die nog opener zijn, dan zie je nog beter dat er schijven onderzitten ipv trommels. verschil in remwerking goed merkbaar??
R5GTT. Drive it like you stole it
ik heb de schijven achter er nog niet onder, moet eerst nog ff klein stukje af laten draaien voordat ze erop passen, en ga volgende
week ergens ook eerst ff kijken of 16v schijven ook voor passen
als dat past zet ik alles in 1 keer erop, hoef ik alles maar 1 x
te ontluchten
week ergens ook eerst ff kijken of 16v schijven ook voor passen

te ontluchten
