team009's circuit Clio [Foto's vrijrijden TT]
-
- Contacteer:
Ja, die pennetjes had ik al gevonden en had ook al gegokt waar die voor waren. Maar alle tandwielen en schakelstangen zitten in het andere stuk, en zou daardoor dus niet gehinderd moeten worden. Misschien als hij weer netje in z'n busje zit dat het wel weer goed gaat. Zal vanavond wel ff goed kijken.
Enne uitshimmen??? Dat zegt me dus helemaal niks, wat is dat?
Enne uitshimmen??? Dat zegt me dus helemaal niks, wat is dat?
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
moet uitshimmen met een gewone bak ook?
wist ik niet
dacht alleen bij de sadevs
wist ik niet
dacht alleen bij de sadevs

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
Menno heeft pas een JC5 bak onderhanden genomen, en die moeten uitgeshimd worden, vanwege conische lagers.
maar jij hebt een JB bak, en daar hoeft dat niet bij (alleen het diff, van een JB).
Verder heb je de bak verkeerd uit elkaar gehaald. Je moet eerst het stalen kapje eraf halen, dan de 5de versnelling, en dan het alu bakhuis. Zo hou je de bakhelft over die tegen de motor is aangeschroefd (kopp. huis.) waar de 2 assen in staan, achteruitas, en de schakelvorken.
In elkaar zetten in omgekeerd volgorde.
Dun pinnetje hoort in de schakelvork van 1/2
Zoals je het zaakje nou hebt open liggen ga je het niet in elkaar krijgen.
Via tekst of telefoon uitleggen hoe je een reno bak in elkaar zet (naja, is zelfs een comple bakhuis-ombouw) gaat niet werken, en heb ik geen tijd voor, sorry.
Kan het wel voor je doen, maar niet voor niks, tis nl. mn broodwinning.
Als je er mee verder gaat (zelf doen), zoek dan eerst een goede manual, waarin de bak staat beschreven.
Als een bak in en uit elkaar halen makkelijk was, had ik niks te doen....
En een reno bak is ook al niet de makkelijkste (ik kan het met mn ogen dicht, maar de eerste keer.....)
maar jij hebt een JB bak, en daar hoeft dat niet bij (alleen het diff, van een JB).
Verder heb je de bak verkeerd uit elkaar gehaald. Je moet eerst het stalen kapje eraf halen, dan de 5de versnelling, en dan het alu bakhuis. Zo hou je de bakhelft over die tegen de motor is aangeschroefd (kopp. huis.) waar de 2 assen in staan, achteruitas, en de schakelvorken.
In elkaar zetten in omgekeerd volgorde.
Dun pinnetje hoort in de schakelvork van 1/2
Zoals je het zaakje nou hebt open liggen ga je het niet in elkaar krijgen.
Via tekst of telefoon uitleggen hoe je een reno bak in elkaar zet (naja, is zelfs een comple bakhuis-ombouw) gaat niet werken, en heb ik geen tijd voor, sorry.
Kan het wel voor je doen, maar niet voor niks, tis nl. mn broodwinning.
Als je er mee verder gaat (zelf doen), zoek dan eerst een goede manual, waarin de bak staat beschreven.
Als een bak in en uit elkaar halen makkelijk was, had ik niks te doen....
En een reno bak is ook al niet de makkelijkste (ik kan het met mn ogen dicht, maar de eerste keer.....)
-
- Contacteer:
Als ik het goed begrijp klinkt dit als:
Blijf van die PH II bak af, zet die er gewoon op en hoop maar dat die het blijft doen.
En die PH I bak wordt dan een mooi studie cq knutsel object. In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!! En mocht het nodig zijn dat jij er naar kijkt, (en het ook in elkaar zet) hoor je dat uiteraard!
Blijf van die PH II bak af, zet die er gewoon op en hoop maar dat die het blijft doen.

En die PH I bak wordt dan een mooi studie cq knutsel object. In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!! En mocht het nodig zijn dat jij er naar kijkt, (en het ook in elkaar zet) hoor je dat uiteraard!
-
euh, ja, daar komt het denk ik wel op neer
Maar als ik het zo hoor is die PH2 bak nog gewoon goed? Of heb je of iemand anders daar nooit mee gereden?

Maar als ik het zo hoor is die PH2 bak nog gewoon goed? Of heb je of iemand anders daar nooit mee gereden?
-
- Contacteer:
Jawel, die heeft er al 5 circuitdagen opzitten. En aangezien we zo'n mooie hap-klap koppeling hebben lijkt het me niet ondenkbaar dat de bak daar aardig onder lijdt.
En een ander zat te klagen dat hij een paar keer uit de versnelling was gesprongen tijdens het rijden, maar daar heb ik zelf nog nooit last van gehad.
En een ander zat te klagen dat hij een paar keer uit de versnelling was gesprongen tijdens het rijden, maar daar heb ik zelf nog nooit last van gehad.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
kan die ander wel schakelen dan

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
Wilde die andere bak eraan hangen, maar met dat we hem oppakten: rommel de bommel, klingel de klangel. (let op de mooi rijmvormen
) Daar zat dus iets los. Aan de magneet die in de bak zit zitten allemaal mooie naaldlagers, en tussen de 2 delen door kwam de rest van het lager van een aandrijfas
.
Dus onder het motto baadt het niet dan schaadt het niet, deze ook maar los getrokken, maar hij wil niet loskomen
. Morgen weer een dag, we zien wel hoe het loopt. Dus cannonbalman, misschien binnenkort een klusje voor je, maar nu eerst
(kanon, dat schiet tenminste een beetje op..)

Dus onder het motto baadt het niet dan schaadt het niet, deze ook maar los getrokken, maar hij wil niet loskomen

-
- Contacteer:
Heb inmiddels de kluwer vraagbaak van de 19 besteld, is pas over een paar dagen binnen helaas, dus eerst de rolkooi maar afmaken.
Ben alleen wel erg benieuwd hoe je de vijfde versnelling eraf haalt, heb de schakelvork een beetje omhoog, het losse tandwiel eraf, beide bouten los, maar verder wil er geen beweging in komen. Ik krijg de andere tandwielen zoals die synchro ring etc niet los. (dit uiteraard bij de bak die toch al afgeschreven is...)
Ben alleen wel erg benieuwd hoe je de vijfde versnelling eraf haalt, heb de schakelvork een beetje omhoog, het losse tandwiel eraf, beide bouten los, maar verder wil er geen beweging in komen. Ik krijg de andere tandwielen zoals die synchro ring etc niet los. (dit uiteraard bij de bak die toch al afgeschreven is...)
-
dat moet met een poelietrekker (of 2 dikke schroevendraaiers maar dat is een beetje een lompe horken methode)
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
Klein poelietrekkertje, die helaas behoorlijk duur (tja, wat is duur) is van kukko.
schroevendraaiers/lepels lukt vaak alleen bij JC5 bak.
Succes!
schroevendraaiers/lepels lukt vaak alleen bij JC5 bak.
Succes!
-
- Contacteer:
Ff googlen doet wonderen. Is iets met uitvullen met plaatjes, zodat speling wordt gecompenseerd. Hoe precies weet ik niet, maar zoiets is het.
Heb inmiddels alweer een broertje van een vriend bereid gevonden om bij de garage waar hij werkt dat ding even voor mij te kapen.
Heb inmiddels alweer een broertje van een vriend bereid gevonden om bij de garage waar hij werkt dat ding even voor mij te kapen.

-
- Contacteer:
Nou, na een hoop (verwacht) ge-etter zit de versnellingsbak weer in elkaar. Alle versnellingen doen het, dus alles lijkt te werken. Differentieel voorzien van andere lagers en lagerschalen, want de vorige waren een beetje beroerd..
Ook zit de rolkooi er inmiddels helemaal in. Binnenkort volgen foto's.
Heb nog wel een vraag, als je de bak in z'n vrij hebt en je draait met je hand aan de ingaande as moet je de uitgaande assen dan tegen kunnen houden?
Ook zit de rolkooi er inmiddels helemaal in. Binnenkort volgen foto's.
Heb nog wel een vraag, als je de bak in z'n vrij hebt en je draait met je hand aan de ingaande as moet je de uitgaande assen dan tegen kunnen houden?
ja, lijkt me wel he...
-
- Contacteer:
Dat gaat nu dus best wel zwaar, waar kan dat aan liggen? Differentieel werkte goed toen ik de boel in elkaar zette, en de assen zitten weer in elkaar zoals ze uit te andere bak zijn gehaald. Kan het bijvoorbeeld zijn dat de vrijloop in de assen niet helemaal soepel loopt, omdat het een week of 2 zonder olie heeft gelegen? Of moet ik me grote zorgen gaan maken en het hele ding weer uit elkaar gaan trekken?
-
Moeilijk te zeggen op afstand. Eea is wel afhankelijk of er geen of een beetje olie inzit.
Je komt er maar op 1 manier achter....monteren en rijden
Je komt er maar op 1 manier achter....monteren en rijden
-
- Contacteer:
Dat gaan we dan maar gewoon doen, gok zo dat het wel goed gaat komen. Alles zit zoals het hoort. Moet zeggen dat het me nog lang niet tegenviel met die versnellingsbak, zou het zo weer doen, alleen dan nu sneller.
Kan helaas vrijdag pas weer wat doen. Gezeik met bruiloften en verjaardagen ook....
Kan helaas vrijdag pas weer wat doen. Gezeik met bruiloften en verjaardagen ook....

-
- Contacteer:
Vanavond weer bezig geweest, motor erin aansluiten die handel. Starten lopen, da's weer een opluchting. Volgende uitdaging: proberen of de versnellingsbak het goed doet. Bak in 1 koppeling op laten komen: pruttel, motor slaat af. Nog een keer proberen nu in 2, weer pruttel: *(%^()&^)_&(*$##()^*#%Ô
Poosje mezelf af laten koelen, weer proberen nu eens in 3, warempel dat doet hij wel, 4,5 gaan ook goed. Nou dan ook 1 en 2 maar proberen, en het werkt!!!! Ook de vrijloop doet het nu weer goed!
Hoe kan dat komen, gewoon nog niet goed gesmeerd ofzo?
Voor iemand die geen enkele autotechnische achtergrond heeft wil ik mezelf toch wel even een complimentje geven
versnellingsbak uit elkaar trekken, en het dan de eerste keer gelijk al werkend krijgen ook
.

Poosje mezelf af laten koelen, weer proberen nu eens in 3, warempel dat doet hij wel, 4,5 gaan ook goed. Nou dan ook 1 en 2 maar proberen, en het werkt!!!! Ook de vrijloop doet het nu weer goed!
Hoe kan dat komen, gewoon nog niet goed gesmeerd ofzo?
Voor iemand die geen enkele autotechnische achtergrond heeft wil ik mezelf toch wel even een complimentje geven

geluk is met de dommen.. ?

chapeau

chapeau

-
- Contacteer:
Laten we het dan onwetenden noemen, klinkt wat beter... 

-
- Contacteer:
Rijden doet hij nog niet hoor, staat nog op assteunen. Kan vanavond helaas niet, dus wordt het toch weer allerlaatste avond cq nacht werk voor aanstaande vrijdag. 

-

Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Contacteer:
Ja, klopt en nog voor gratis ook. 

-
Ik kan wel opdoeken 
-
- Contacteer:
Ik ook, want dan heb ik 10 november overleefd... Ff scherp blijven Chris.
Maar ben wel beniewd welke er nu sneller is. En dan wel als Tom of ik rijdt, anders ben je toch wel sneller.
Maar ben wel beniewd welke er nu sneller is. En dan wel als Tom of ik rijdt, anders ben je toch wel sneller.

`agent smith schreef:Ik ook, want dan heb ik 10 november overleefd... Ff scherp blijven Chris.![]()
haha sorry, 10 november........ik ben ook benieuwd, we gaan het meemaken he

R 5 Convertible Rulezz
-
wat is er vrijdag op Zolder, wat kost het, en is er nog plaats?????
ben bezig........
ben bezig........

-
- Contacteer:
Zoals je kunt lezen kost het noppes, maarrrrr
Het is een of andere PR dag van een makelaar uit maastricht. Had op vraag een aanbod gedeelte van dnrt site een oproep staan of er mensen zin hadden in een gratis dag Zolder, in ruil daarvoor moet je dan zijn klanten meenemen over het circuit. Komen een stuk of 700 man. En we rijden tussen de porsches en ferrari's, maar er reedt gelukkig ook een 205 mee, kunnen we nog een beetje mee meekomen.
En die ferrari's moet ik ook nog maar hard de bocht om zien gaan, meestal des te duurder de auto des te langzamer gaat het allemaal.
Denk dat het vrij laat is om nog aan te melden, maar je kan het nog ff proberen. (als je zijn mail wil hebben ff pm-en)
Het is een of andere PR dag van een makelaar uit maastricht. Had op vraag een aanbod gedeelte van dnrt site een oproep staan of er mensen zin hadden in een gratis dag Zolder, in ruil daarvoor moet je dan zijn klanten meenemen over het circuit. Komen een stuk of 700 man. En we rijden tussen de porsches en ferrari's, maar er reedt gelukkig ook een 205 mee, kunnen we nog een beetje mee meekomen.
En die ferrari's moet ik ook nog maar hard de bocht om zien gaan, meestal des te duurder de auto des te langzamer gaat het allemaal.
Denk dat het vrij laat is om nog aan te melden, maar je kan het nog ff proberen. (als je zijn mail wil hebben ff pm-en)