JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gast

Heren, als je spreekt over doorlassen dan is dat de daad bij het woord. Volledig aflassen dus :wink:

Ik heb hier een doorgelast deel van een 21 GrN wagen staan, ex Cup wagen. Als je ziet hoe dat ding is aangepakt snap ik waarom der zoveel tijd inzit !
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Jo, zou je eens een foto kunnen plaatsen. ik weet nu even niet meer of het van voor tot achter moet, of stukjes van 2 cm.

trekt het krom als ik rupsen ga leggen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

wat voor onderdeel is dat op die 21 groep n auto? een subframe of wat anders?
Gast

sub, balken, veerpootkokers

Pm beantwoord ;-)
-PAZ-
Über-Spammer

@ jo gooi die foto's eens online als je wilt, ben ook wel eens benieuwd hoe zo een groep N subframe eruit ziet. heb hier ook nog een gtt subframe staan wat ik evt ook nog eens wil aanpakken
R5GTT. Drive it like you stole it
Gast

zal es zien wat ik kan doen als ik in de loods ben. Het bewerkte sub zit onder men eigen wagen dus das een beetje een probleem. JP kan wel effe via pm doorsturen wat ik heb geschreven heb. :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

doordat de lasser momenteel niet meteen het frame zo kon maken zoals jo beschreef heb ik het maar gelakt. het word toch geen circuitauto, maar als het had gekund was het meegenomen.

toch bedankt voor alle info jo! :worship:

vandaag weer flink geverfd aan alle onderdelen, het begint nu lekker te vorderen hiermee. nog een weekje verven en dan kan het zaakje weer worden opgebouwd.

ik zocht naar die andere bussen voor in de draagarmen en voor de stabi stang, maar kan ze niet meer vinden waar ze te koop staan. kan iemand me vertellen of het verschil in kwaliteit groot is ten opzichte van origineel, en eventueel het prijsverschil?

hierbij wat plaatjes om het af te maken voor vannacht:

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000348.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000351.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000352.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000353.JPG[/img]
antoine
Car: Renault Clio III RS

J-P-S schreef: ik zocht naar die andere bussen voor in de draagarmen en voor de stabi stang, maar kan ze niet meer vinden waar ze te koop staan.

Je kunt ze oa halen bij http://www.biesheuvel.nl

http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/main.ph ... view&id=79
Gast

das wel goed fout JP, eerst lakken en dan busjes persen :lol: :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ohh dat gaat wel. gewoon met beleid doen. maar ik moet ze nog laten nakijken. wellicht kunnen ze blijven zitten. ze waren een klein beetje poreus, ik weet niet of dat afkeur is...

daarbij zijn de stofhoezen die over de zuigerstang van de schokbreker zitten gescheurd. betekend dat afkeur of niet?
Gast

geen idee hoe dat in nederland gaat, als je hier een schokbreker test positief doorstaat dan wordt er geen probleem van gemaakt.

Maareuh, nu je zo grondig tewerk gaat, vervang nou gewoon die bussen, je zal zien dat na een afbouw die dingen binnen de kortste keren stuk gaan en kan je opnieuw beginnen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja je hebt er wel gelijk in hoor.

maar er speelt nameljk het volgende, vandaar dat ik het frame ook niet per direct heb laten lassen.

pap van me heeft een 5 turbo 2 en een a110. en als zijn auto's klaar zijn, en mijn projectje ook, dan mag ik voor een ''grote'' alpine gaan kijken in de toekomst. dus een v6 turbo bijvoorbeeld. en aangezien ik 20 jaar ben kan ik het beste gaan sparen ervoor.

die bussen gewoon in de gaten houden, maar als ze vervangen moeten worden ze vervangen. ik doe geen concessies als het om de veiligheid gaat :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

eindelijk na een tijd van examens weer eens wat aan de clio kunnen doen. het subframe staat nu in de grondlak, dus nog 2 lagen in de echte kleur en dan is het klaar.

als het goed droogt kan het frame komende woensdag worden opgebouwd.

zodra de auto weer op de wielen staat kan ik verder met de onderkant en de 2 stukjes inlassen.

weet iemand hoe ik aan een spuitbus lak kom in de kleur 449? het is namelijk geen kleur die normaal in spuitbus zit :(

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000362.JPG[/img]

oja, ik zoek ook nog normale blauwe spiegels om de m3 spiegels te vervangen. ruilen voor normale spiegels is ook ok :)
Marcel J.

J-P-S schreef:weet iemand hoe ik aan een spuitbus lak kom in de kleur 449? het is namelijk geen kleur die normaal in spuitbus zit :(
Laten maken door een verfboer
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dat klopt ja, dat wist ik reeds maar dacht dat wellicht ergens die verf zou zijn uit te halen.
Cleaned_Clio_16v

een beetje laat maar dan ook mijn complimenten voor jou clio :worship:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dankjewel :)

vandaag even bij de renault dealer geweest om een groot ijzeren onderdeel te bestellen :D vrijdag komt het binnen vanuit frankrijk, maar wat het is blijft nog even een verassing :)

heeft echt niemand een setje blauwe spiegels origineel clio voor me? (0)
canonballman

Begint met een S en eindigt op Ubframe
Gast

canonballman schreef:Begint met een S en eindigt op Ubframe
kennen ze daar niet, zal eerder beginnen met T en eindigen op ReinAvant :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

het onderdeelnummer begint met 60 :D

jullie hebben het snel geraden :wink:

ik heb me een nieuw frame gekocht. het huidige frame heb ik gelakt met van die goedkope kwasten, en ik moet nu flink eraan gaan schuren om het goed te krijgen. dan duurt het weer 2 weken voordat ik dat af heb. en daarbij heb ik dan nog altijd geen echt williams frame. aangezien ik hem hetzelfde wil bouwen als een williams bleef er maar een optie over.

vrijdag zou het binnenzijn vanuit frankrijk :)

tot zover renault, createur d'automobiles :lol:
Christian

en wat kost dat williams subframepje?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

-jo- schreef:zal es zien wat ik kan doen als ik in de loods ben. Het bewerkte sub zit onder men eigen wagen dus das een beetje een probleem. JP kan wel effe via pm doorsturen wat ik heb geschreven heb. :wink:
JP, stuur ook eens door deze kant op aub. :D
Marcel J.

Frits schreef:
-jo- schreef:zal es zien wat ik kan doen als ik in de loods ben. Het bewerkte sub zit onder men eigen wagen dus das een beetje een probleem. JP kan wel effe via pm doorsturen wat ik heb geschreven heb. :wink:
JP, stuur ook eens door deze kant op aub. :D
En deze kant :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

en wat kost dat williams subframepje?

380,80 ex btw. morgen kom ik trouwens naar cannondale vanuit zuid limburg :wink: :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

jullie hebben PM :)
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

En JP hoever ben je met de clio?? pics pics :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer

jaja pics komen eraan. ik moet de onderkant van de auto nog doen, en in plaats van te gaan klungelen om de achteras te schuren en te verfen vanaf de auto, pak ik een losse uit de kelder en begin daarmee. die komt er dan onder zodra de voorkant af is :)

vandaag staat op de planning:

- wielkuipen voor in de teer zetten
- motorruimte poetsen
- achteras schuren en lakken
- stuurhuis schuren en lakken
- wellicht het williams subframe ophalen bij renault
- kappen van de wielkasten schoonmaken
- beginnen met reinigen van de onderkant van de auto
- kabelboom isoleren

dus we gaan maar eens snel aan de slag :)

en de vijf danny? ga je straks daar ook mee verder?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

het subframe is al geschrapt van de lijst. het komt pas de volgende week binnen :(
canonballman

vlam gelijk als je dat subframe gaat halen een bus tectyl ML erdoorheen, gaat ie NOG langer mee, tenzij je vluchtheuvels gaat proberen los te schrapen van de weg
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja doe ik ook, en de buitenkant even met waterproof en dan blanke lak erover. die dingen roesten anders TE snel :)

k ga de onderkant maar eens bekliederen met underbody :p
Riël
Über-Spammer

Roesten die zo hard dan? Heb nog nooit subframetroubles gehad..?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dat wil ik ook zo houden. ik kan je een subframe laten zien wat bijna helemaal oranje is. dus dat zal wel doorroesten binnen 3 jaar.

ik hoorde van de 21 gts wat ik rijd, dat die ook zo doorroesten doordat het water niet wegkan...
canonballman

21 hebben vaker dat probleem ja, clio valt wel mee, maar als je toch zo bezig bent, niet?
Gabri van der Veen
Über-Spammer

J-P-S schreef:dat wil ik ook zo houden. ik kan je een subframe laten zien wat bijna helemaal oranje is. dus dat zal wel doorroesten binnen 3 jaar.

ik hoorde van de 21 gts wat ik rijd, dat die ook zo doorroesten doordat het water niet wegkan...
euhm ja die van mij is ook niet 1 van de mooiste subframes meer, maar hoop dat het nog een beetje te fixxen is, nieuwe voor €400 halen heb ik weinig trek in :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Jean-Paul-S
Über-Spammer

21 hebben vaker dat probleem ja, clio valt wel mee, maar als je toch zo bezig bent, niet?
ja dat is ook zo. ik zal straks even foto's posten van de onderkant en wielkasten, ik wil alles in hele goede staat brengen en HOUDEN :)
euhm ja die van mij is ook niet 1 van de mooiste subframes meer, maar hoop dat het nog een beetje te fixxen is, nieuwe voor €400 halen heb ik weinig trek in
ik weet een 21 (ts?) te staan met pas nieuw subframe en nieuwe schokbrekers voor, voor slechts 700 euro.
Plaats reactie