5 Turbo Maxi new pics p6

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Super project. :worship: :worship: :worship:

Veel succes ermee, ik ga het zeker volgen. (Y) (Y)
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

Is tie compleet ? interieur enz enz ??

wat mis je allemaal ongeveer?

Dan kunnen mensen hiero ook voor je kijken of ze hier en daar nog iets zien..
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

blokkie is geen prob luuk
je hebt de foto's gezien toch?

@ turbo :
tja wat ik nog zoek pff
moet gewoon eens gaan kijken
interieur is at dus dat heb ik
moet alleen de klok ombouwen naar elektronische sturing want heb een turbo 1 bak

verder stoelen worden sparco's

heb ik dus al
en ja ga zelf veel maken
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja heb het blok gezien maar ik wist niet of dat een turbo 2 blok was/is (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

mocht je iemand zoeken voor motorrevisie en dergelijke, dan kan ik je wel helpen aan het nummer van een duitser die alle tuning deed voor Bruno Stanjeck uit duitsland. deze reno dealer deed de import van de turbo's en tevens tuning. de dealer zelf bestaat niet meer. destijds nog ongeveer 20 originele trx velgen gaan halen :D ga je trouwens nog originele maxi wielen eronder zetten?

mooi project in elk geval!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

tering, daar zit nog wel wat uur werk in :) . Wel gaaf Sven, Proberen binnen de club te houden!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

nou ja valt wel mee
ding is hard
onderstel is compleet
spuiter moet het optische werk doen
verder is het gewoon monteren en beetje zelf maken
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ben benieuwd wanneer hij klaar is dan (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

tja ..
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Zeer gaaf project Sven (Y)
Keep us posted with lots of pics please :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:nou ja valt wel mee
ding is hard
onderstel is compleet
spuiter moet het optische werk doen
verder is het gewoon monteren en beetje zelf maken
ff dit ff dat....., maar ondertussen kost het toch veel tijd...., en nog veeel meer geld... :lol:

Maar wel een wijs ding om te hebben..., ist een hollander...? of zit er geen kenteken op..?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Leuk projectje.

Die losse kop, is dat een turbo2 kop? En ik zie een alpineturbo blokje met t1 inlaatdeel, is dat blok van deze auto, of van je andere 5je ofzo?

Succes (Y)
rev it like a rental
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

goed gekeken menno
je mist idd de poelie

die kop is een turbo 2 chevenne kop
ga werken met een elektrische waterpomp denk ik
hoewel de maxi en de toure de corse weer wel werken met de waterpomp aan de kan van de bak
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:goed gekeken menno
je mist idd de poelie

die kop is een turbo 2 chevenne kop
ga werken met een elektrische waterpomp denk ik
hoewel de maxi en de toure de corse weer wel werken met de waterpomp aan de kan van de bak
Nog opzoek naar onderdelen boeken?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

altijd he
maar kan van een maat van me een kompleet werkplaatshandboek kopieren
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Aub Ik denk dat je hier wel iets mee kan. :wink: http://theatrearchange.free.fr/index.html
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Sven, in één woord:

:worship:
there is no spoon.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

das geen woord
das een icoontje
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

goed bezig! Vet project.
Alleen je moet ff goed nadenken wat je wilt, kostda en wat is het eindresultaat

als je toch veel gaat zelf maken, dan zou ik nooit proberen zon t2 blok na te bouwen. Achterhaalde rommel namelijk, en veeel te duur. Met zelfgemaakte onderdelen is hij niet meer orgineel, dus proberen orgineel te maken is zinloos.

Een standaart clio 16v rijdt rondjes rond een t2.

Als je er 1550 cc van maakt, maak je het gelijk 2x zo duur, en 2x zo onbetrouwbaar. Te dunne bussen, en de koppakking heeft te weinig ruimte. Als je stalen bussen neemt ($$$) heb je geen levensduur van de zuigerveren.

Zon t2 blok was vroeger leuk, toen wist men niet beter. En het is alleen zon klein fruttblok gebeleven vanwege de gunstige turbofactor.

Bouw er gelijk een williams in. is in ALLES beter dan een t2 blok.
Of bouw na wat jeroen heeft gemaakt. Hij heeft niet voor nix een ander blok genomen.

Een standaart williams is meteen goedkoper, zuiniger, sneller (ook onderin), alles te krijgen. Blijft een 4-cyl, nix aan de hand dus.
Je kan er evt later nog een turbo op zetten. Voordeel is dat je dan het idee van menno of dennis16v hoeft te copieren. Kinderziektes zijn er dan uit.


keep us posted!
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

is het 21 Turbo blok een motor die er in past ? de lengte orientatie klopt alvast....
there is no spoon.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

jaaaaah menno heeft nog een heeel interessant r21 blok liggen.
Echter die is zeker 25-30 cm langer dan een at blokkie. :-(
Dus je zult een tamelijk holle rug moeten hebben.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

geen williams blok nemen. ik ken iemand die dit geprobeerd heeft met een 1.8 16v blok en deze trok alle koppelingen over, inclusief sterkere versies. als je zoiets overweegt, zoek dan een alpine turbo die je opnieuw opbouwt. de basis is namelijk hetzelfde. een ander motorblok is te lang en kom je niet mee weg door je beplating tussen de stoelen en motorruimte. het 21 blok is volgens mij ook ietsje langer.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

dat ben ik ook aan het doen
maar eerst maar een lekker ornd de 200 pktjes blijven houden
verders wordt wel anders maar niet echt zo ontzettend anders als de originele opbouw
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

het 1397cc blok kun je redelijk goed tunen naar 200-210 pk. renault deed dit vroeger optioneel met aparte dealers.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

is ook zeker niet moeilijk
zeker niet met elektronische injectie
Jeroen
Berichten: 2410
Lid geworden op: za 21 jul 2001 0:00
Locatie: Hoeven (Brabant)
Contacteer:

Echt supergaaf Sfen :worship:
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

sja als je williams een koppeling aan gort trekt, dan ben je volgens mij op een simpele manier met flink veel koppel bezig:-)
Fix voor een paar honderd euri een sintermetalen koppeling van KAWE (bij brezan) en je hebt nergens last van. 2 ringen met vering dus rijdbaar. Die orginele 2 schijfskoppeling is achterhaald.

een at tje op een simpele manier op 200 pk???? de groeten want dat blijft een drama. Je hebt veel druk nodig dus stalen bussen dus geen levensduur.
ask jeroen.

btw een at met 200 pk (@6000??) heeft meer koppel dan een williams met 180 pk (@7500??)

conclusie?? gelul dus
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ja is wel leuk en aardig maar ik wil het wel een beetje aan de originele kant houden
wil geen topvermogens ala maxi
gewoon een leuk rijdende aparte auto
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

je moet niet om de 10.000km aan revisie toezijn maar gewoon leuk kunnen rijden....

btw toffe kar! mijn droom....
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:zijn tour de corse voorschermen
die onderste rand van de maxi schermen lopen dikker uit
moet nog even denken of het maxi schermen worden of dat we er wat aan gaan doen
nou , niet alleen de onderste rand...

Is het niet een beter idee, gezien de breedte van de achterkant, om de voorbumper in DTC stijl te bestellen ? anders is het front straks breder dan de achterkant. Een maxi en een T2 ontlopen elkaar nog wel ff een stukje aan de achterkant en je krijgt het anders nooit in verhouding. Stijltechnisch kloppen je roosters dan ook weer....

edit -->

hoewel dit ook een optie is :-)

AILE AVD R5 MAXI € 143,00
AILE AVG R5 MAXI € 143,00
AILE ARD R5 MAXI € 176.00
AILE ARG R5 MAXI € 176.00
BOUCLIER AR R5 MAXI 3 PIECES € 201.00

maar wel wat duurder
there is no spoon.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

sja als je williams een koppeling aan gort trekt, dan ben je volgens mij op een simpele manier met flink veel koppel bezig:-)
Fix voor een paar honderd euri een sintermetalen koppeling van KAWE (bij brezan) en je hebt nergens last van. 2 ringen met vering dus rijdbaar. Die orginele 2 schijfskoppeling is achterhaald.

een at tje op een simpele manier op 200 pk???? de groeten want dat blijft een drama. Je hebt veel druk nodig dus stalen bussen dus geen levensduur.
ask jeroen.

btw een at met 200 pk (@6000??) heeft meer koppel dan een williams met 180 pk (@7500??)

conclusie?? gelul dus
gelul?

een at blok is dezelfde basis als een 5 turbo. neem zo'n onderblok en vervang alle interne delen....

verdiep je eerst maar eens in het hele 5 turbo gebeuren zou ik zeggen. ik kan je zo de hele kit list opnoemen INCLUSIEF nummers wat je vermogen tot een 210 pk brengt. uiteraard met nokkenas, uitlaatspruitstuk, ontsteking, zuigers en bussen, turbodruk, drijfstangen en nog een paar details. ga maar eens het boek van peater meany lezen, daar staat veel in erover.

en oja, ergens rond venlo heeft iemand een gele 5 turbo met williams blok en bak van een 30 tx. racekoppelingen blijven niet heel. vandaar dat een 5 turbo standaard een DUBBELE koppelingsplaat heeft. dus is toch ergens goed voor niet?

groeten
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Ja robert, verdiep je eens in die materie :klop:

die alpine-turbo experts denken ook maar dat ze alles weten tegenwoordig
there is no spoon.
!TiM!16v
Berichten: 19
Lid geworden op: do 4 mei 2006 14:14
Locatie: Friesland

Hij had er beter nofi bij kunnen zetten :wink: (No Flame Intended) :lol:
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

nou, noem de lijst maar op dan.
inclusief de leverbaarheid EN de prijs. ;-)
dan optelsommetje maken.
Dan vergelijking maken met zon williams.

beetje voorlezen uit dat boek kan ik ook.

Wat voor een koppeling heeft jeroen eigenlijk?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

kosten bedragen 11000 mark bij een duitser wat de tuning deed. onderdeelnummers heb ik thuis liggen. onderdelen zijn leverbaar maar begint schaars te worden.

en het ging niet om kritiek te geven of wat goedkoper was, echter of het MOGELIJK was. andere blokken werken niet die trekken de koppeling stuk.
Plaats reactie