Clio Williams ombouw naar Ring-racer

Vertel hier alles over je project.
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Luco/Alpine-racer schreef:shit dan mag ik er niet rijden?
heb geen kenteken erop.
Williams kopen, Luco? De velgen heb je al. :p
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Luco/Alpine-racer schreef:shit dan mag ik er niet rijden?
heb geen kenteken erop.
.

Dan plak je de platen van de 5 van je vrouw erop niemand die dat doorheeft :D
VLK Groep
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mmmm schroef ik de platen van de andere vijf er wel op
kijken ze toch niet naar :D

@lionheart ik neem aan dat je uiteindelijk wel gewicht hoopt te besparen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou word al mooier hier waarom worden er toch overal posten verwijderd
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Zullen we het ontopic houden? Oftewel, de Clio van Lionheart?
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

antoine schreef:Ik ben benieuwd waarom je de accubak verzonken hebt. Heb je dit alleen gedaan voor de wegligging?
Yep: lager zwaartepunt ! Nu zit het gewicht bijna op de as van de wielen, dus wel het voordeel van wat gewicht achterin, maar niet te hoog, zodat het juist weer voor instabiliteit zorgt.
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:...

@lionheart ik neem aan dat je uiteindelijk wel gewicht hoopt te besparen?
Zeker weten: in toaal is er nu al meer dan 70 kilo uit, dus dat gaat goed komen :)
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

LotuzClioWilliams schreef:Heb je ook een andere motorkap besteld dan? Kewl! 8)
Ook die is onderweg naar mijn stoep :D
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Ach waarom geen Williams nemen, de kans is toch groot dat een Williams ergens anders afgetrapt word of slecht onderhouden. Dan liever er zelf mee gaan racen.


Waarom heb je eigenlijk gekozen voor de shortshift van K-tec als ze bij http://www.mbcarperformance.nl goedkoper zijn :)
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

@Patrick: na bundelkorting valt dat toch wel erg mee ;) (bij k-tec aangezien er heel wat bij hun vandaan komt)

Aangezien ik de meeste onderdelen die ik nodig heb toch al bij hun vandaan komen, vond ik het bovendien wel leuk om die ook van hun af te nemen. Heb die van MB ook overwogen)
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

De shortshift wordt toch de versie van MB; staat in bestelling en komt in de komende dagen als het goed is binnen.

Volgende week vrijdag gaan we de remcircuits veranderen (nu nog diagonaal): wordt voor / achter, zodat er een fly-off tussen kan en een remdrukregelaar (beide voor de achteras, qua remmen)
(nu staat de fly-off nog in kack-oder dus als ik pech heb wordt het alleen het binnendoor leggen van de leidingen en het aanbrengen van de remdrukregelaar (Tilton; 7 standen).

In de loop van October komt als het goed is de motorkap (de lichtgewicht kap dus) van de spuiter terug, net als de onderlip voor de voorkant.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ga je nog wat met je dak doen, of blijf je zo rondrijden?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Ga daar een versteviging onder maken denk ik. Je scrikt je rot (zeker de eerste keer) als je op volgas door FuchsRoehre gaat en het midden dakdeel knikt naar binnen (geluid !)
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

canonballman schreef:En vwb de versnellingsbak: die kan niet kort genoeg zijn voor de ring. De 2 langste 'rechte' stukken haal je geen snelheden boven de 210 km/u met een clio Williams, zelfs al heeft ie wat extra pk.s, omdat het ene stuk redelijk steil omhoog loopt, en het andere inderdaad onderbroken is voor de TF, maar dat zal ik Arnoudt niet hoeven te vertellen :wink:
Bij Schwedenkreuz en FuchsRoehre gaat de snelheidsmeter ruim voorbij de 210 overigens ;)
(getest :) zelfs met bijrijder; die vond dat best 'spannend' :lol: )
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Bij Schwedenkreuz haalde ik dieselend 200 (=185 volgens de GPS), dat is dan nog helemaal niet onaardig. Fuchsröhre durf ik niet voluit: max. 180.

Dat dak van je is wel bijzonder. De constructie om je kooi heen heeft dus niet al te veel stevigheid....
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Wat kost die fly-off? Lijkt me toch ook wel leuk namelijk (ookal heb ik het niet ech nodig)
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Bart V schreef:Wat kost die fly-off? Lijkt me toch ook wel leuk namelijk (ookal heb ik het niet ech nodig)
275 euro; is een hoop geld, maar dan heb je ook wat :D
Plaats reactie