R5 GTT cabrio (begonnen met de renovatie)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
ARNO16V
Contacteer:

Ik beweer niet dat Renault heilig is, maar ze geven je toch echt niet bougie's mee die slecht voor je auto zijn,ik probeerde alleen maar te zeggen dat ze bij Renault zelf, toch wel weten wat voor bougie's er in moeten.

En dat NGK langer meegaat, dat geloof ik best, maar deze auto zal niet zo gek veel km's maken per jaar.
Dat nieuwe bougies nodig waren is nu wel te merken. :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Weet je welke echt goed zijn BRISK bougies .....die blijven langer heel dan je auto das ook niet zo gek wat ze smelten de gaten in je zuigers :D
ARNO16V
Contacteer:

:lol: Net zoiets als Splitfire?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ja net zo iets ...ik geloof alleen dat die beter zijn :D
pierre

ARNO16V schreef:
pierre schreef:het zijn Eyquem 805 LP bougies met platina middenelectrode, ik gebruik ze al jaren niet meer, NGK 8evx nemen of Champion n3g die zijn beter.
En wat is daar beter aan? Deze komen bij meneer Renault vandaan...
~

Eyquem gaat best wel hoor,
mijn ervaring is dat ze na 11.000 km slechter starten en na 13.000 km niet lekker meer lopen, de oorzaak hiervan is waarschijnlijk dat er op de platinamiddenelectrode fijne opgedampte draadjes ontstaan die de electrodeafstand als het ware verkleinen, champions doe ik 16.000 km mee en ngk 18.000, die hebben dit niet.
JiggyMF

ARNO16V schreef:Ik beweer niet dat Renault heilig is, maar ze geven je toch echt niet bougie's mee die slecht voor je auto zijn,ik probeerde alleen maar te zeggen dat ze bij Renault zelf, toch wel weten wat voor bougie's er in moeten.
pardon? :lol:

Je kan van de huidige Renault dealer niet verwachten dat ze nog kennis hebben van een 15+ jaar oude auto. Daarbij is het ook weer niet zomaar een auto, de meeste monteurs bij renault dealers staan met hun oren te klapperen als ze een GTT zien (althans bij mijn dealer wel).
Ik zeg hier niet dat jouw dealer slecht is, maar ik zou mijn blinde vertrouwen in de renault dealer voor je GTT toch enigszins bijstellen, anders kan je weleens voor verassingen komen te staan.

just my 0,02 cents

grtz Jiggy
Steven
Car: M536

Juist en daar doelde ik dus op :p
ARNO16V
Contacteer:

Vandaag m'n k&n inlegfilter binnen gekregen voor de clio (komt niet bij de dealer vandaan :D ).
Dus het openluchtfilter gaat eraf en komt nu een inlegfiltertje voor in de plaats, dat scheelt in iedergeval alweer een hoop herrie! :)
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Mooie kar, ik zou haast jaloers worden.
ARNO16V
Contacteer:

Vandeweek weer de zomerwielen gemonteerd op de clio 16v, staat weer een stuk beter :p

En vandaag met behulp van m'n broertje de orginele filterbak weer gemonteerd op de clio, met een k&n vervangingsfilter d'r in, ben nog op zoek naar een stukkie flexibele slang (heb al een paar tips gehad) om die naar het gat naast de mistlamp te fixen.

Volgens m'n broertje is de auto nu onderin minder snel nu het openluchtfilter er niet meer opzit, ik kan zelf nog niet echt verschil merken.
Zou de auto dan toch sneller zijn met een openluchtfilter?.......
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Wat ik ooit met mijn vorige clio 16v ( PH-GZ-43 ) hebt gemerkt is dat zo'n luchtfilter geweldig klinkt maar ik reed er met die auto bijna een halve seconde langzamer door ....
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

jochem de haas schreef:Wat ik ooit met mijn vorige clio 16v ( PH-GZ-43 ) hebt gemerkt is dat zo'n luchtfilter geweldig klinkt maar ik reed er met die auto bijna een halve seconde langzamer door ....
Is het niet zo dat je eigenlijk "koude" lucht in zo'n ding moet hebben?....dat zo'n ding dus beter gedijt als je enige vaart hebt?

Heb mij laten vertellen dat je met een Clio Sport niet veel er van merkt omdat de motorruimte te klein is en je dus constant je eigen motorwarmte zit binnen te halen.
ARNO16V
Contacteer:

Ja dat koude lucht verhaal is zo, maar ik heb het idee dat de motor wat direkter reageerde op het gaspedaal met een openluchtfilter, maar dat kan ook een illusie zijn...
ARNO16V
Contacteer:

We gaan dalijk met m'n broertjes clio bezig, om er weer eens nieuwe velgen onder te draaien, gaat er wel dik uitzien denk ik, het resultaat is uiterraard a.s. zondag te zien in Nieuwegein.

Het zijn overigens "tijdelijke" velgen want die we eigenlijk hadden besteld daar zit een levertijd op van 3 maanden, maar aangezien hij vorige week zijn OZ grand turismo's heeft verkocht, moest er per direct wat nieuws komen.

Het zijn trouwens het zelfde type velgen als die onder de 5 GTT cabrio zitten. :p
-jacco-
Über-Spammer

ARNO16V schreef:Het zijn trouwens het zelfde type velgen als die onder de 5 GTT cabrio zitten. :p
Dat is een mooi setje dus :D :ja:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
ARNO16V
Contacteer:

We zijn vandaag weer bezig met de R5, de deur bakken hebben we gedemonteerd en worden deels weer opnieuw gespoten.
Afbeelding
Afbeelding
En we zijn tegelijk bezig (we zijn in totaal met 3 man aan het hobbyen) met het nog verder verlagen van m'n broertjes clio.
De voorkant hebben we gisteravond gedaan, en nu zijn we bezig met de achterkant.
Op de foto zitten z'n nieuwe wielen er al onder.
Afbeelding
En vorige week dus mijn zomerwielen er weer onder gemonteerd (auto moet nog ffe gewassen worden)
Afbeelding
-Ray-
Contacteer:

zelfde wielen als onder de cabrio?
Immer wieder die verdammte Holländer
ARNO16V
Contacteer:

Het zijn "tijdelijke" velgen want die we eigenlijk hadden besteld daar zit een levertijd op van 3 maanden, maar aangezien hij vorige week zijn OZ grand turismo's heeft verkocht, moest er per direct wat nieuws komen, en dat zijn idd het zelfde type velg als onder de cabrio.
Dus hebben nu 2 auto's op deze velgen staan. :D
ARNO16V
Contacteer:

We hebben een nieuw eindstuk uitgekozen voor de 5gtt, deze komt in het midden van de bumper ter vervanging van de oude demper(s).
En we gaan weer een complete nieuwe uitlaat-lijn lassen, want wat er nu onder zit is eigenlijk niks.
[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... 00326T.gif[/img]
Deze staat in bestelling, en past precies op de plek waar de oude demper zit.
Martijnberk
Contacteer:

veeeeeeel beter dan die motordempers, dit is gewoon strak!
ARNO16V
Contacteer:

Had even een vraagje:
Weet iemand wat de benaming is van het slangetje, wat tussen de carterpan en de turbo zit (loopt haaks omhoog=retourleiding?)
Of het eventueele bestelnummer van Renault van dit slangetje?

Als ik dit namelijk bij de dealer zelf vraag dan kijken ze me aan of ik Chinees aan het praten ben...
(Maar ik heb wel een mooie F1 pet meegekregen (Y) )
Gerard race GT

ehh... olieretour slang van de turbo, lijkt me, hebben ze geen pc daar bij de dealer, kun je zo op het scherm meekijken en het juiste onderdeel aanwijzen.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
ARNO16V
Contacteer:

Ja hebben ze wel maar dat wat ik zoek daar hebben ze weer geen afbeelding van, en daar komt nog bij dat diegene die achter de computer zit, een fossiel is van volgens mij 65 jaar...

Iemand een bestelnummer van de olieretourleiding? of een afbeelding hiervan?
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik had dit topic nog niet eens gezien. :~ Gaaf dat die R5 nu hier in de buurt rondrijdt! Eens een 5, altijd een 5, hè. ;) Ik geloof dat ik binnenkort maar eens bij Van Nierop langsmoet. :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ARNO16V
Contacteer:

De koffie staat klaar :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

(Y)

Welke dealer ga je? Meppel of Zwolle? In Zwolle heb ik wel goede ervaringen. De chef daar weet feilloos alles te vinden en wil er ook moeite voor doen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
ARNO16V
Contacteer:

Die in Meppel, de oudste magazijnman daar (werken er daar 2) die heeft er vaak niet zoveel zin in.
Dan komtie met zo'n smoes van : Ja jullie rijden daar ook met van die rare auto's... :smile:

En dan zeg ik: dat zijn toch alle Renaults?... :D
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ja, ze lijken op hun dealers. :lol:
ARNO16V
Contacteer:

:lol: Idd.

Maar vind het wel een beetje jammer dat een Renault dealer (o.a. het personeel) vaak geen hart heeft voor het merk.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ARNO16V schreef::lol: Idd.

Maar vind het wel een beetje jammer dat een Renault dealer (o.a. het personeel) vaak geen hart heeft voor het merk.
ja gaat puur om geld verdienen :~
en als ik naar het salaris van een monteur kijk, dan zou ik ook niet vrolijk kijken als ik dat verdiende :@
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ARNO16V
Contacteer:

Ja dat is zo idd.
Maar, ik heb zelf eerder jaren in een winkel gewerkt waar ze automaterialen verkochten (is ook een minimumloontje), maar als er dan iemand met een sportieve/mooie Renault kwam en een beetje enthousiast was, dan deed je daar toch eigenlijk een beetje meer je best voor dan anders.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

ARNO16V schreef::lol: Idd.

Bij de dealer in Emmen rijdt alleen de verkoopafdeling in (gratis) Renaults. (U)
peter5GTTurbo
Contacteer:

Waarom haal je die olieretourslang niet gewoon bij MB ?
En als je dan toch het plaatje zoekt, hij staat gewoon op de site van MB.
ARNO16V
Contacteer:

Zal eens even kijken. Bedankt voor de tip (Y)
Plaats reactie