Geen fonk meer!!!(opgelost)
edward, als t zo weinig uitmaakt, waarom zouden ze m dan op de markt hebben gebracht?
tuurlijk maakt het uit...
tuurlijk maakt het uit...
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Welk garrett turbo zit er in volvo 480???
Wil een grotere gaan plaatsen.
Welk type is t???
Wil een grotere gaan plaatsen.
Welk type is t???
plaats nu eerst die motor maar eens en maak het geheel rijdend.
kijk daarna maar eens naar een andere turbo uit.
kijk daarna maar eens naar een andere turbo uit.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Mn vraag is eigenlijk,wat de grootste is die
op die blok kan.
En waarvan of waar ik die kan vinden of krijgen.
op die blok kan.
En waarvan of waar ik die kan vinden of krijgen.
Je krijgt alle turbo's wel op je blok, je zult ze moeten aanpassen. Ik zou niet weten welke turbo het beste geschikt is voor je motor. Zonder verdere aanpassingen kom je met je t2 een heel eind.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Aha ok.thks...
Riël schreef:Je krijgt alle turbo's wel op je blok, je zult ze moeten aanpassen. Ik zou niet weten welke turbo het beste geschikt is voor je motor. Zonder verdere aanpassingen kom je met je t2 een heel eind.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Waar kan ik beter mn B18FT (volvo 480 blok) laten chippen???
En misschien wat performance delen???
En misschien wat performance delen???
Lees dit nog eens... Wat wil je nu voor auto hebben man.. Je bent schijnbaar rijk en wilt een ubergeile schow/race auto maken van je rsi...mark 5t schreef:plaats nu eerst die motor maar eens en maak het geheel rijdend.
kijk daarna maar eens naar een andere turbo uit.
domdomdom in mijn optiek maar ok.
Optie die ik interresanter voor je vind en die een stuk makkelijker is, Koop een 16V en breng hem naar MBcarperformance en laat een turbokit monteren.. Gegarandeerd dat je dik boven de 200PK zult uitkomen.
Of, Scoor nu maar eerst een lopende volvo 4X0T en hang dat blok in je auto, rijd er eerst een tijdje mee en beslis dan of je nog wilt chippen.... kijken of je knip dat nog trekt...
Begin nu maar eest ergens mee, Of vertel eens hoever je al bent gevorderd...

zoals maurice t zelf zegt: ".. een doodskist op wielen .."Abel schreef:Optie die ik interresanter voor je vind en die een stuk makkelijker is, Koop een 16V en breng hem naar MBcarperformance en laat een turbokit monteren.. Gegarandeerd dat je dik boven de 200PK zult uitkomen.

-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Vind niet best hoe sommige lui reageren over mijn idee.
Ik wil met dit expi gewoon aan d gang gaan.
W8 maar gerust af als t klaar is.
Reageer als t maar klaar is.
MVG d'Angelo...
Ik wil met dit expi gewoon aan d gang gaan.
W8 maar gerust af als t klaar is.
Reageer als t maar klaar is.
MVG d'Angelo...
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Heb een plek ontdekt waar ik van 120 naar 162 pk kan laten chippen.
Prijs 375 euro.
Is dit ee redelijk prijsie of kan t goedkoper?
Chilleeezzz.....
Prijs 375 euro.
Is dit ee redelijk prijsie of kan t goedkoper?
Chilleeezzz.....
dat je zo'n pk winst al gelooft is al redelijk "priceless"<=Nimma Clio=> schreef:Heb een plek ontdekt waar ik van 120 naar 162 pk kan laten chippen.
Prijs 375 euro.
Is dit ee redelijk prijsie of kan t goedkoper?
Chilleeezzz.....

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Hoho.. er is best veel mogelijk met die 1.8 turboblokken van volvo.Ferdy schreef:dat je zo'n pk winst al gelooft is al redelijk "priceless"<=Nimma Clio=> schreef:Heb een plek ontdekt waar ik van 120 naar 162 pk kan laten chippen.
Prijs 375 euro.
Is dit ee redelijk prijsie of kan t goedkoper?
Chilleeezzz.....
@nimma, ik kan me heel goed voorstellen dat sommige wat sceptisch reageren op jouw "projecten". Lees de adviezen die er in je topic worden gegeven eens goed door.

en 2.. ga eens Pm-en met menno, over wat mogelijk is met de chips.

Project: GTT Blue Sport
Ferdy, je gooit de druk van 0,3 naar 0,9 bar, dat wil wel een pktje of 40 brengen bij n goede motor.
Als je auto voor 375 euro op de bank staat en hij wordt op maat gechipt vind ik het een normaal bedrag.
Als je auto voor 375 euro op de bank staat en hij wordt op maat gechipt vind ik het een normaal bedrag.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Heb gemerkt dat ik dan mn benzinepomp zoe moeten vervangen.
Wat ik nu heb is 50 L/uur en zag van d 480 blok dat t een 130 L/uur
is.
Dus pak makkelijk eentje van een 16v clio 1.
Moet mn hele tank eraf om die te kunnen vervangen???
Of kan t gewoon van de binnenkant van de auto??
Wat ik nu heb is 50 L/uur en zag van d 480 blok dat t een 130 L/uur
is.
Dus pak makkelijk eentje van een 16v clio 1.
Moet mn hele tank eraf om die te kunnen vervangen???
Of kan t gewoon van de binnenkant van de auto??
oke, meesterRiël schreef:Ferdy, je gooit de druk van 0,3 naar 0,9 bar, dat wil wel een pktje of 40 brengen bij n goede motor.
Als je auto voor 375 euro op de bank staat en hij wordt op maat gechipt vind ik het een normaal bedrag.

<=Nimma Clio=> schreef:Heb gemerkt dat ik dan mn benzinepomp zoe moeten vervangen.
Wat ik nu heb is 50 L/uur en zag van d 480 blok dat t een 130 L/uur
is.
Dus pak makkelijk eentje van een 16v clio 1.
Moet mn hele tank eraf om die te kunnen vervangen???
Of kan t gewoon van de binnenkant van de auto??
Tank moet eronderuit, of n stuk zakken zodat je erbij kan.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Blok zit erin.
Vandaag d lamba,startmotor kabel aansluiten en olie erin.
En checken wat hij doet.
Hoop de kabels goed te hebben.
Voor wie de kabelboom van de 480 blok kent:
In de 480 zatten 2 relais en een stekker die overblijft.
Waar is die eigenlijk voor???
Alvast bedankt en foto's komen snel.
Greetz.. d'Angelo
Vandaag d lamba,startmotor kabel aansluiten en olie erin.
En checken wat hij doet.
Hoop de kabels goed te hebben.
Voor wie de kabelboom van de 480 blok kent:
In de 480 zatten 2 relais en een stekker die overblijft.
Waar is die eigenlijk voor???
Alvast bedankt en foto's komen snel.
Greetz.. d'Angelo
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Ben opzoek naar een register over de b18ft volvo blok.
Van de kabelboom en over de kabels van injectoren.
En mn wastegate gaat niet open.
Wat is de oorzaak hiervoor?
Is de klep die t moet openen stuk of?
bedankt alvast.....
Van de kabelboom en over de kabels van injectoren.
En mn wastegate gaat niet open.
Wat is de oorzaak hiervoor?
Is de klep die t moet openen stuk of?
bedankt alvast.....
wees blij dat ie niet open gaat!
weet je zeker dat je lekker veel boost draait

weet je zeker dat je lekker veel boost draait

-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Probleem heb ik al ontdekt.mark 5t schreef:wees blij dat ie niet open gaat!![]()
weet je zeker dat je lekker veel boost draait
Was mn inlaatbus die gescheurd was.
Een motorsiche vraag heb ik:
is de verbrandingskamer van een b18ft motor
hetzelfde als die van de 1.8 clio rt motor?
de gedeelte waar de nokas,kleppen en in-/uitlaat
op zit?
hoorde dat de turboblok minder compressie heeft
en dat alleen de zuigers anders zijn.
Wil die vervangen omdat ik de gaten waar de motorsteun van de clio
zit,niet echt vertrouw.
Weet iemand of dat mogelijk is???
Alvast bedankt voor jullie reacts.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Zijn er AEM fuelrails te krijgen voor een b18ft motor?
Enof beter presterende injectoren?
En waar?
Enof beter presterende injectoren?
En waar?
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Welke dumpvalve's zijn duidelijker te horen???
Want heb nou 1tje zitten,maar is niet goed te horen.
Of kan het aan de afstelling zijn of ook de druk die de
turbo opbouwt.
Misschien wat tips ofzo.
Want heb nou 1tje zitten,maar is niet goed te horen.
Of kan het aan de afstelling zijn of ook de druk die de
turbo opbouwt.
Misschien wat tips ofzo.
het is een closed-loop beste man, die hoor je idd wat minder duidelijk doordat ie terug de inlaat in blaast ipv de buitenlucht.<=Nimma Clio=> schreef:Welke dumpvalve's zijn duidelijker te horen???
Want heb nou 1tje zitten,maar is niet goed te horen.
Of kan het aan de afstelling zijn of ook de druk die de
turbo opbouwt.
Misschien wat tips ofzo.
Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Maar op t gebied dat ik t heb mag die wel suizen.Mrtn schreef:het is een closed-loop beste man, die hoor je idd wat minder duidelijk doordat ie terug de inlaat in blaast ipv de buitenlucht.<=Nimma Clio=> schreef:Welke dumpvalve's zijn duidelijker te horen???
Want heb nou 1tje zitten,maar is niet goed te horen.
Of kan het aan de afstelling zijn of ook de druk die de
turbo opbouwt.
Misschien wat tips ofzo.
Maar welek typen zijn die fluiten?
En hoe moet ik die afstellen,een makkelijk manier.
HEb ik je aan de foon al uitgelegd 
Je koopt een Forge membraandumpvalve of een baileys zuigerdumpvalve (welke moet je écht zelf weten, ik zou ide forge nemen ivm lagere druk) en die zet je op de plek van je huidige. Klaar
Alleen de opening in de grote slang die overblijft even afdoppen. Afstellen hoef je niet.
Simpele manier, wat mi sschien voor jou ook al goed werkt, is het naar de zijkant uitstekende deel van de dumpvalve die je nu hebt, wat in de luchtaanzuigslang van de turbo gaat, lospakken, een halve slag draaien, dat gat dichtmaken en de dumpvalve open laten.
En dan een rondje testen, wedden dat je m hoort?

Je koopt een Forge membraandumpvalve of een baileys zuigerdumpvalve (welke moet je écht zelf weten, ik zou ide forge nemen ivm lagere druk) en die zet je op de plek van je huidige. Klaar

Alleen de opening in de grote slang die overblijft even afdoppen. Afstellen hoef je niet.
Simpele manier, wat mi sschien voor jou ook al goed werkt, is het naar de zijkant uitstekende deel van de dumpvalve die je nu hebt, wat in de luchtaanzuigslang van de turbo gaat, lospakken, een halve slag draaien, dat gat dichtmaken en de dumpvalve open laten.
En dan een rondje testen, wedden dat je m hoort?
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33
Heb nou ineens dat als volgas geef,de auto heel erg gaat stotteren en zelf
dat die bijna wilt afslaan.
Al de andere dagen ok en nu doet die zo.
Wat kan misschien de oorzaak zijn???
dat die bijna wilt afslaan.
Al de andere dagen ok en nu doet die zo.
Wat kan misschien de oorzaak zijn???