kan het altijd merken, als het weer eens een paar nachten flink koud geweest is kunnen we gelijk meer een boel auto's gaan opstarten en accu's vervangen
Ik heb een accu gehaald bij de Albatros in IJmuiden. Prima ding, net ff wat meer ah dan standaard ( weet niet precies hoeveel). 2 Jaar garantie erop. Zit er bij mij nu 1,5 jaar in en is nog steeds prima.
toevallig vandaag met de sneeuwval zelfdeprob, wou hem vanavond starten maar dat viel even tegen en hij liep ook al slecht(stationeer, te weinig stroom), mijn radio viel uit enzo haha. de mijne dus ook gesneuvelt, ga morgen ff nieuwe halen en laat je wel wetenw at ik meegenomen heb:).
En hier de 3e 19 met accuproblemen in de sneeuw.. Alleen heb ik er een maand geleden al nieuwe accu in gehangen..merk weet ik zo niet uit mn hoofd, en iets te koud om te gaan kijken Heb een 55Ah accu genomen..
nieuwe 55ah accu bij brezan gehaald, 2 jaar garantie en volgens hen beter dan varta, komt wel uit de varta fabriek maar is niet op gel basigs. dus hij doet het weer!
Wel iets geks, later op de dag deed mijn (bestuurders kant) raam bediening het niet meer, ik hoor wel iets maar hij gaat niet omhoog of omlaag... klinkthet zelfde als je je raam omhoog doet terwijl hij al omhoog zit, dat geluidje en niet meer...
Andere schakelaar al geprobeerd en zekering zijn goed. motortje toevallig stuk of iets anders???
Erik Olijnsma schreef:of andersom door de mcdrive, en als ze vragen waarom? nou, mijn bestuurderskant ruit gaat niet meer open
ik vind dat toch wel lastig eigenlijk...
kan het uets met de nieuwe accu te maken hebben?? kofferbak lampje schakelaar deed het nooit en die doet het in ene ook?? beetje raar allemaal. heb wel ff een aanhangwagen getrokken zaterdag en toen kwam er een klein fonkje van mijn trkhaak toen ik de aanhanwagen aan koppelde...
Heb je al geprobeerd het raam te "helpen" als je hem naar beneden wilt doen? Zie je wel de verlichting iets indimmen als je de schakelaar indrukt?? (door de grote stroom die gaat lopen)
je zal sowieso het zaakje uitelkaar moeten halen vrees ik, je kan dan eens kijken wat het motortje in onbelaste toestand doet. Anders een compleet mechanisme scoren ergens (zit motor aan vast)
Bart V schreef:Heb je al geprobeerd het raam te "helpen" als je hem naar beneden wilt doen? Zie je wel de verlichting iets indimmen als je de schakelaar indrukt?? (door de grote stroom die gaat lopen)
je zal sowieso het zaakje uitelkaar moeten halen vrees ik, je kan dan eens kijken wat het motortje in onbelaste toestand doet. Anders een compleet mechanisme scoren ergens (zit motor aan vast)
Succes
dat helpen heb ik al gedaan... hielp dus niet en het licht dimt wel iets... gekkis is at ie het altijd perfect gedaan heeft, ook niet traag of zo, gewoon zoals het hort. in ene deed ie het niet meer. wel gek he...
Als de verlichting dimt, loopt er stroom door de motor, dus ligt het sowieso niet aan de bedrading, stekker, schakelaar, zekering etc. Zal puur in de motor zitten, of het mechaniek.
zal van het weekend wel ff wat foto's plaatsen als alles er netjes inzit. ben net terug van het halen van een voordeur, dan kan ik mijn raam mechnisme repareren, toch wel lastig dat mijn raam niet naar beneden kan... dus werk aan de winkel.
K... auto. mijn 19 moet 20 jan gekeurd worden en ik dacht dat mijn spoorstang kogel versleten was maar nu zegt renault dat alletwee de fusee kogels vervangen moeten worden a 300,- inclusief montage...
is dit afkeur? en zo ja is dat zelf te vervangen of heb je daar speciaal gereedschap voor nodig?? moet de aandrijas toch al doen, dacht misschien mee pikken??
mike16v schreef:K... auto. mijn 19 moet 20 jan gekeurd worden en ik dacht dat mijn spoorstang kogel versleten was maar nu zegt renault dat alletwee de fusee kogels vervangen moeten worden a 300,- inclusief montage...
is dit afkeur? en zo ja is dat zelf te vervangen of heb je daar speciaal gereedschap voor nodig?? moet de aandrijas toch al doen, dacht misschien mee pikken??
als er te veel of speling op zit is de fuseekogel afkeur
is alleen hoesje kapot dan zou ik alleen hoesje vervangen
als je op de site van http://www.heuts.nl kijkt is een fuseekogel 30 euri, en vast wel zelf te doen, daarna wel weer even uitlijnen maar dat had je vast wel in de gaten