MADRacing GTT
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
- Locatie: Arnhem
Het lijkt mij beter dat ik mij terugtrek uit deze discussie en ieder verder in hun waarde laat zodat wij allen verder rustig kunnen slapen.
Ik heb eigenlijk al iets teveel laten doorschemeren omtrent onze visie en dat is niet aan dovemansoren besteed.
greetz Marco
Ik heb eigenlijk al iets teveel laten doorschemeren omtrent onze visie en dat is niet aan dovemansoren besteed.
greetz Marco
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
- Locatie: Arnhem
Hoi,Johan schreef:maar waarom dan een honda blok? Dan kan je net zo goed een f7r/p turbo gaan bouwen er erin leggen.
Goede vraag(die zag ik even over het hoofd)
Hier wil ik wel graag een antwoord op geven.
Uit ervaring hebben we geleerd dat een Honda EE8 blok heel veel potentieel heeft en uitermate geschikt is om geblazen te rijden,bovendien zijn deze blokken reeds zeer betaalbaar en gaan nog een lange levensduur tegemoed mits deze goed onderhanden genomen word natuurlijk,voor de EE8 is het peanuts om aan fraaie internals te komen om geblazen te karren.
En vooral is het uniek om een EE8 in een vijf te lepelen


greetz Marco
Ik vertrouw de C-motortjes toch meer als die oliespetterende honda-meuk. De ervaring mag toch zeker ook wel leren, dat deze motortjes uit de dauphine (en turbo 1 en 2 tijden, en ken je Alain Oreille?) ook wel een aardig potje meekunnen? Ik heb nog geen enkele honda in de autosport gezien eigenlijk.
En je eerdere opmerking over een peperdure injectie-upgrade: dat hoeft zo duur helemaal niet te zijn. Zelf een beetje handig zijn en het lukt je ruim onder de 1000 euro.
En je eerdere opmerking over een peperdure injectie-upgrade: dat hoeft zo duur helemaal niet te zijn. Zelf een beetje handig zijn en het lukt je ruim onder de 1000 euro.
Zolang je dat respecteerd, moet je maar eens wat meer tekst en uitleg geven beteffende de oeroude R5 techniek die dus volgens jouw zeggen beter vervangen kan worden door een honda blok......Turbo Marco schreef:maar natuurlijk heeft ieder zijn/haar eigen visieJohan schreef:maar waarom dan een honda blok? Dan kan je net zo goed een f7r/p turbo gaan bouwen er erin leggen.![]()
greetz Marco
En de basis van de dauphine is volgens mij slechts de basis, als je verder terug gaat kijken, moet je maar een stoomwals aanschaffen ofzo, de techniek staat niet stil en de bewerkingstechnieken al helemaal niet...
Ik denk dat er uit die standaard geblazen Fransman veel meer te halen is als er nu wordt gesuugereerd...het is een massaprodukt en dus slecht in elkaar geschroefd.... en als ik naar de motorfietsen met dezelfde leeftijd kijk kunnen we daar ook dik 3 keer het vermogen uit halen......niet om te pochen, maar dat is gewoon te realiseren.....

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nee dat ook weer niet .Turbo Marco schreef:Nee ik lul maar watjochem de haas schreef:Weet je wel waar je over praat , marco?
Maar hoe kom je erbij dat een T25 niet op een 5 blokje kan ?
Kan namelijk heel goed, mits je een aanpassing doet dus niet zomaar van een auto pakken waar ie ook al op zit, want ja dan is ie idd niet goed.
Maar als je een T25 hybride van JL-TUNIG koopt gaat het goed hoor.
Ik bedoel die spint echt al vroeg op ......
Maar inderdaad iedereen denkt toch weer anders of wil het op een andere manier voor elkaar krijgen ....das ieder z'n recht .....
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Heb je trouwens meer specificaties over die Gt17 van je ?
Toch gaat het hier om een Hybride, oftewel een samenraapsel van onderdelen die eigenlijk de naam T25 niet geheel waarmaakt.jochem de haas schreef:Nee dat ook weer niet .Turbo Marco schreef:Nee ik lul maar watjochem de haas schreef:Weet je wel waar je over praat , marco?
Maar hoe kom je erbij dat een T25 niet op een 5 blokje kan ?
Kan namelijk heel goed, mits je een aanpassing doet dus niet zomaar van een auto pakken waar ie ook al op zit, want ja dan is ie idd niet goed.
Maar als je een T25 hybride van JL-TUNIG koopt gaat het goed hoor.
Ik bedoel die spint echt al vroeg op ......
Maar inderdaad iedereen denkt toch weer anders of wil het op een andere manier voor elkaar krijgen ....das ieder z'n recht .....
Op zich heeft Turbo Marco ergens wel een punt, het C-blokje is gewoon sterk veroudert en is gewoon maar met moeite over de 200pk te persen, dat het geen nut heeft om dat doel te stellen met een bepaald budget.
Ik neem aan dat we het zinnetje 'There is no subtitute voor cubic inches' nu wel kennen.
Ik pers nu met een redelijk budget toch een hoop vermogen uit het blok, maar voor meer moet ik toch ook wel exponentieel meer gaan uitgeven

En een F7P is eigenlijk meer geschikt voor een (goeie!) turbo ombouw dan om atmosferisch te rijden, dusja waarom je dan zo gruwelijk moet vloeken door een Honda blok erin te willen krijgen, dat spoort weer niet

Al is het alleen maar omdat Renault ophanging makkelijk onderling uit te wisselen is en een Honda gewoon totaal andere ophanging heeft.
Denk dat je dan toch beter een Honda kan gaan rijden als je daar meer gevoel bij hebt.
Nou al vind ik 160 pk die relatief makkelijk uit de 1.4 te halen is toch een prestatie, die ik niet veel 1400's zien doen.
Voor een atmosferisch motortje is 't erg netjes, voor een turbo-motor is 't niet echt spannend. Maargoed, voor een stukkie antiek van bijna 50 jaar oud is 't wel geinig.Riël schreef:Nou al vind ik 160 pk die relatief makkelijk uit de 1.4 te halen is toch een prestatie, die ik niet veel 1400's zien doen.
rev it like a rental
Al met al we gaan het zien en ik klap hem na afstellen wel effe op de bank...ik bedoel ik heb zelf een testbank, best makkelijk...... 

Dezelfde als in Goes, Tis alleen jammer dat er geen auto's op passen....... 

Laatst gewijzigd door MADRacing op vr 26 aug 2005 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar zonder gekheid ik wil hem effe bij ruud frederiks op de bank hebben als ie afstel klaar is......we gaan zien wat ie doet.....geheel volgens eigenwijs concept en dus zonder honda blok........ 

Daar moeten we toch makkelijk overheen kunnen lijkt me..... 

Hoeveel leverd de standaard GTT? op de bank dus aan de wielen? 100 - 105?
Wat voor specs had die GTT? en welke turbo?Steven schreef:Mooi 150pk/235nM aan de wielen is het GT record to beat, op die bank
ech nie op de kruk misschien maar niet aan de wieltjes.......Ferdy schreef:120 ?

Dat dacht ik dus ook, als ik zie hoe de turbo uit die tijd is opgebouwd en de afwerking van het blok is kan dat ook bijna niet anders......bij een turbo druk van 0,7 0,8 bar.... ik ga met een compleet gebluprint blok 1,5 bar blazen dus daar moet toch zeker flink vermogen uit rollen.....we gaan het zien, niet op de feiten vooruit lopen......ik hoop op iets richting de 200....Steven schreef:Rond de 100-110 pk ofzo, sterk afhankelijk van de staat.

als je met 1,5 bar gaat rijden, lijkt me blueprinten duidelijk niet voldoende. Enerzijds versterken, anderzijds zorgen dat 't spul allemaal een beetje fatsoenlijk flowt, dan moet je wel tot resultaat kunnen komen.
rev it like a rental
Hehe achja ik heb dat soort illusies ook wel eens gemaakt.Florus schreef:MADRacing schreef: ik hoop op iets richting de 200....
Blijven hopen

Voor de eerste GT die 200 wiel pk's draait met de de 1400cc is een gratis run uitgleoofd door iemand

Menno schreef:Voor een atmosferisch motortje is 't erg netjes, voor een turbo-motor is 't niet echt spannend. Maargoed, voor een stukkie antiek van bijna 50 jaar oud is 't wel geinig.Riël schreef:Nou al vind ik 160 pk die relatief makkelijk uit de 1.4 te halen is toch een prestatie, die ik niet veel 1400's zien doen.
Kijk das nou es een mooie kijk op de zaken ....!
EN ik ga met Marco mee over die honda motoren... die zitten gewoon erg goed in elkaar.
Dat weet Riel ook wel maar hij is nog even een beetje koppig
lijstje met reeds gedane modificaties;
Krukas afgedraaid versterkt en op 0 gebalanceerd.
drijfstangen uitgewogen en gepolijst.....
Cylinderwandjes opnieuw gehoond met een iets grovere hoon voor extra olie kleef.
Vliegwiel afgedraaid....
Nokkenas vervangen voor een redelijk wild exemplaar
stoterstangen vervangen voor titanium exemplaren
klepveren vervangen voor zware jongen uit een ouwe motorfiets....
Squisch verlaagd naar 0,6
zwaardere koppakking 1,6 mm roodkoper
extra sterke trekbouten met een kleine 20 nm meer aanhaal moment
kop gevlakt en voorzien van een dun laagje nikasyl
verbrandingskamers geruimd en aangepast op detonatie met koperen rand
bougiegaten anders geboord.....
zuigers opgelast en voorzien van spoelkam en uitgewogen
pistonpennen vervangen voor hardstalen exemplaren
kop geflowed volgens eigen specificaties....
Inlaat spruitstuk compleet vernieuwd met andere toestroom en bogen.
carburateur vervangen voor een dubbele weber.....met wat eigen inbreng....
en dan ben ik met het motorblok klaar...
nu nog uitlaat turbo en pijpwerk inclusief ic , koppeling en aandrijflijn en remmen en niet tevergeten de ontsteking, want dat lijkt standaard nergens op........... kortom nog werk zat.....
Krukas afgedraaid versterkt en op 0 gebalanceerd.
drijfstangen uitgewogen en gepolijst.....
Cylinderwandjes opnieuw gehoond met een iets grovere hoon voor extra olie kleef.
Vliegwiel afgedraaid....
Nokkenas vervangen voor een redelijk wild exemplaar
stoterstangen vervangen voor titanium exemplaren
klepveren vervangen voor zware jongen uit een ouwe motorfiets....

Squisch verlaagd naar 0,6
zwaardere koppakking 1,6 mm roodkoper
extra sterke trekbouten met een kleine 20 nm meer aanhaal moment
kop gevlakt en voorzien van een dun laagje nikasyl
verbrandingskamers geruimd en aangepast op detonatie met koperen rand
bougiegaten anders geboord.....
zuigers opgelast en voorzien van spoelkam en uitgewogen
pistonpennen vervangen voor hardstalen exemplaren
kop geflowed volgens eigen specificaties....
Inlaat spruitstuk compleet vernieuwd met andere toestroom en bogen.
carburateur vervangen voor een dubbele weber.....met wat eigen inbreng....
en dan ben ik met het motorblok klaar...
nu nog uitlaat turbo en pijpwerk inclusief ic , koppeling en aandrijflijn en remmen en niet tevergeten de ontsteking, want dat lijkt standaard nergens op........... kortom nog werk zat.....

Laatst gewijzigd door MADRacing op vr 26 aug 2005 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
jochem de haas schreef:Weet je wel waar je over praat , marco?
Denkt wel
en ik denk dat jij dat ook wel weet!
Zaltbommel?
meeting?
3 gt's 2 witte en 1 rooie? bij elkaar
Als we het nu over de zelfde Jochem hebben dan hebben we daar kennis gemaakt. als we het over een andere Jochem hebben kunnen bovenstaand vergeten.
MADRacing schreef:lijstje met reeds gedane modificaties;
Krukas afgedraaid versterkt en op 0 gebalanceerd.
drijfstangen uitgewogen en gepolijst.....
Cylinderwandjes opnieuw gehoond met een iets grovere hoon voor extra olie kleef.
Vliegwiel afgedraaid....
Nokkenas vervangen voor een redelijk wild exemplaar
stoterstangen vervangen voor titanium exemplaren
klepveren vervangen voor zware jongen uit een ouwe motorfiets....![]()
Squisch verlaagd naar 0,6
zwaardere koppakking 1,6 mm roodkoper
extra sterke trekbouten met een kleine 20 nm meer aanhaal moment
kop gevlakt en voorzien van een dun laagje nikasyl
verbrandingskamers geruimd en aangepast op detonatie met koperen rand
bougiegaten anders geboord.....
zuigers opgelast en voorzien van spoelkam en uitgewogen
pistonpennen vervangen voor hardstalen exemplaren
kop geflowed volgens eigen specificaties....
Inlaat spruitstuk compleet vernieuwd met andere toestroom en bogen.
carburateur vervangen voor een dubbele weber.....met wat eigen inbreng....
en dan ben ik met het motorblok klaar...
nu nog uitlaat turbo en pijpwerk inclusief ic en niet tevergeten de ontsteking, want dat lijkt standaard nergens op........... kortom nog werk
zat.....
Maar ondanks alle kritiek < poe heej mag wat kosten! en het klinkt super ben benieuwd!
En hier een kleine tip van een huis tuin en keuken"" tjoener""
die titanium...stoterstangen. leuk maar carbonnen pijpjes van vliegerstokken gaat ook ergerg goed en is een stuk goedkoper..

In normaal Nederlands geloof ik dat de zuigerrand er 0,2 mm boven staat, maar ik moet dat effe checken voor je.....Menno schreef:@ mad: leuke lijst, voor in de kroeg
hoe ver komen je zuigers nu boven 't deck uit?