Koppelvorken in JB3-bak. (r5gtt)

-
- Über-Spammer
Hehehe,Riël schreef:
Een plaatje met bolling lassen aan onderkant hevel

Dat is ook iets jah. en als het niet werkt dan pak je toch een andere hevel

Heel erg heet stoken, dat heveltje, dan die bolling eruit meppen 

Hou me kop wel weer hoorRiël schreef:Joa ik betwijfel of je er dan nog bij kuntMaar steven gaat nu wel erg ver doordenken he

Verder loopt een M8 tapeindje met (borg)moertje niet zomaar los.
Maargoed er zijn wel tig wegen die naar rome leiden.
Als jij wat verder doordenkt, neem ik wel wat gas terug.Riël schreef:Heel erg heet stoken, dat heveltje, dan die bolling eruit meppen
Als je de bolling eruit mept gaat die vork zoeken, daar zit je op te wachten

-
- Über-Spammer
LOL 
Ik nam aan met de bolling eruit meppen en dan weer terug plaatsen maar dan 5,5mm verder terug. hihi..
of niet?

Ik nam aan met de bolling eruit meppen en dan weer terug plaatsen maar dan 5,5mm verder terug. hihi..
of niet?
-
- Über-Spammer
LOL 
zo kan je het ook Interpreteren.

zo kan je het ook Interpreteren.

Volgens mij snap je het nognie, maja tis ooknie makkelijk uit te leggen.
...._____ -> _______/\_/\_____
\_/
Waarbij het vette randje dus de ovulring is.
...._____ -> _______/\_/\_____
\_/
Waarbij het vette randje dus de ovulring is.
Laatst gewijzigd door Steven op ma 6 dec 2004 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Tjezus, hier snap ik ook geen ruk van. Dacht dat jij op zijn minst een aardige tekening kon maken? 

-
- Car: Renault Clio III RS
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/esse ... 2411AA.jpg[/img]
De ring die de middelste koppeling heeft moet maik hebben en dan moet het werken volgens de geleerden van sachs.
De ring die de middelste koppeling heeft moet maik hebben en dan moet het werken volgens de geleerden van sachs.
antoine schreef:[img]http://www.superkitcar.net/meeting/esse ... 2411AA.jpg[/img]
Dat was dus een beetje het idee ja...Tijn schreef:is dat niet gewoon met een stalen gedraaide ring op te lossen die je op het huidige lager legt dan ?
there is no spoon.
-
- Über-Spammer
aan de drukvingers vastmaken lukt natuurlijk niet dus het zal een ring worden die er wel tegenaan zit, maar niet vast natuurlijk.
@steven: mooie tekening
@steven: mooie tekening

Ook leuk: een drulager met geintegreerde werkcilinder scoren bij de automaterialenzaak, en die in je koppelingshuis klussen. Ben je ook gelijk van 't gelul met zo'n kabeltje af. Enige nadeel is dat iedere keer dat je bak uit elkaar spettert, je ook die constructie weer opnieuw moet klussen, maar dat geldt ook voor die hevel.
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
Vandaag word er heel waarschijnlijk in een staalbedrijf een ring gemaakt die een buitenmaat van 51mm en een gat in het midden van 21mm (prias diameter). De dikte is uiteraard 5,5mm.
Hoop dat ik hiermee wat kan oplossen.
Maaruh, hoe ga je dat doen dan, qua smering en gelijding enzo?Maik (WOOFER) schreef:Vandaag word er heel waarschijnlijk in een staalbedrijf een ring gemaakt die een buitenmaat van 51mm en een gat in het midden van 21mm (prias diameter). De dikte is uiteraard 5,5mm.
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
Zat te denken aan 23mm binnen zijde en dan van 2 mm dikte een plastic randje te maken (die weer binnenin de ring zit).
De drukgroeplager bestaad namelijk ook uit zo'n plastic geleidertje. ofzoiets.
De drukgroeplager bestaad namelijk ook uit zo'n plastic geleidertje. ofzoiets.
-
- Über-Spammer
klinkt niet echt overtuigenMenno schreef:Hmmmm, succes.

(drukgroeplager verlengen, alleen dat kost weer wat)
Nee, idd, niet bepaald overtuigd.
Die ring gaat invreten op je drukgroep, das nie zo fraai. Verders is 't nog maar de vraag of ie echt lekker rond de prise as draait, en zal iets met die afmetingen nogal de neiging hebben om vast te klemmen, ipv te schuiven (hier zijn overigens eenvoudige rekenregeltjes voor, check een mechanika boek).
Maargoed, niet dat ik 't allemaal weet, misschien krijg je 't wel allemaal hardstikke mooi voor elkaar.
Die ring gaat invreten op je drukgroep, das nie zo fraai. Verders is 't nog maar de vraag of ie echt lekker rond de prise as draait, en zal iets met die afmetingen nogal de neiging hebben om vast te klemmen, ipv te schuiven (hier zijn overigens eenvoudige rekenregeltjes voor, check een mechanika boek).
Maargoed, niet dat ik 't allemaal weet, misschien krijg je 't wel allemaal hardstikke mooi voor elkaar.
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
Ik ben in ieder geval zeer blij dat je meedenkt.
Ik heb er ook zo nu en dan mijn twijvels over, maarja ik kan het i.i.g gebruiken om te testen of ik met deze 5,5mm mijn koppeling wel kan laten ontkoppelen
Ik heb er ook zo nu en dan mijn twijvels over, maarja ik kan het i.i.g gebruiken om te testen of ik met deze 5,5mm mijn koppeling wel kan laten ontkoppelen

een ring maken die dmv iets van een vertanding alleen maar met de drukgroep mee kan draaien misschien ? die vreet niet in op de drukgroep...
Blijft er speling tussen die vingers zitten als je de platen ontkoppelt ?
Blijft er speling tussen die vingers zitten als je de platen ontkoppelt ?
there is no spoon.
-
- Über-Spammer
speling??
bedoel je niet ruimte? (er zit i.i.g een speling in de vingers
)
Er zit nog een heel klein beetje ruimte tussen. (gekoppeld en ontkoppeld)
bedoel je niet ruimte? (er zit i.i.g een speling in de vingers

Er zit nog een heel klein beetje ruimte tussen. (gekoppeld en ontkoppeld)
ik zou zegge, ruilen voor die megane cabrio 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
Dat is een mogenlijkheid-Ray- schreef:ik zou zegge, ruilen voor die megane cabrio