gtt-16v Te koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Gaat helemaal goedkomen :) Motorblok is in januarie klaar(hoop ik) en het injectie systeem is ook al ver gevorderd. Heb mijn GTT als proefkonijn aangeboden :D
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Afbeelding Afbeelding Eindelijk is er weer wat gebeurd :D Het chassis is roestvrij >-) en word woensdag opgehaald. Dan donderdag de beschermende olielaag eraf halen en gelijk in de primer zetten. Daarna de gaten waar roest zat dichtlassen en dan kan ie gespoten worden. Kunnen we eindelijk beginnen met opbouwen :p
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Grondig 8)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Wow!! (Y) :worship:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

keurignetjes :worship: ,goed bezig (Y)
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Beter (Y)
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Ziet er goed uit Gerry, wat koste dat nou?
Die grondlaag wodt die bij de spuiter aangebracht d.m.v. spuiten of word hij ergens gedompelt?

gr sander
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ziet er goed uit Gerry, wat koste dat nou?
Die grondlaag wodt die bij de spuiter aangebracht d.m.v. spuiten of word hij ergens gedompelt?
Zoals ik het begrepen heb gaat hij vanuit het zuurbad gelijk in een ander bad dat het zuur wegspoelt. De mijne is twee keer in het zuurbad geweest omdat er nog wat kit bleef zitten. Ik moet donderdag een olielaag eraf gaan poetsen zodat ie in de grondverf gezet kan worden dus ik denk dat er na het spoelen gelijk een olielaag overheen isgezet zodat het blanke ijzer weer niet gaat roesten.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Denk dat de kosten zo rond de 1000euro zijn :(
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

zozo. dit is grondig. :worship: netjes Gerry!
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

zozo. dit is grondig. netjes Gerry!
Kwil het in een keer grondig doen en daarna weer 20 jaar van van m'n gt genieten >-)
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

GerryTT schreef:
zozo. dit is grondig. netjes Gerry!
Kwil het in een keer grondig doen en daarna weer 20 jaar van van m'n gt genieten >-)
toekomstigge klassieker dus. ben er maar zuinig op strax dan :). zou zonde zijn als ze gejat wordt, of als er iemand tegenaan rijd.

sorry. k zal je niet bang maken. :beer:
succes
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... GE0137.jpg[/img] Is er iemand die weet hoe ik deze pin loskrijg?? Heb al grof geweld geproberd maar zonder succes.
zou zonde zijn als ze gejat wordt, of als er iemand tegenaan rijd.
Zou het niet doen :D ,sta niet voor de gevolgen in
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Heb je al kruipolie geprobeerd?
Anders zou je hem ook voorzichtig warm kunnen stoken en dan eruit slaan met een hamer.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tering Gerry, het resultaat is zeker wel verbluffend zeg! En ik vind 1000 euri nog niet eens zo duur.

Enneh de bodem (of geheel) verzinken ofzo was geen optie? Of zou het dan wel heel duur worden ;)

Ik had toch niet hier ook al een mc-kroket op gezet he? De eerste de beste meeting bij de mac en ik loop helemaal leeg :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De fuseekogel? Daar heb je speciale gereedschappen voor.

Je hebt er 2:
1- de fuseekogel trekker, die zet je ermoheen en met een boutje draai je em los

2- de groffe variant, een wigvormige vork die je tussen de fuseekogel en het fusee steekt en dan er flink op rammen.

Die vorken kosten 15 euri ofzo en zijn altijd prima wrikgereedschap voor bij het sleutelen. Erg fijn ding :)
Enige nadeeltje is dat vaak het stuurkogel rubbertje sloopt, maar die kun je voor 50 cent bij Brezan nieuw krijgen met de bijbehorende elastiekjes.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ik had toch niet hier ook al een mc-kroket op gezet he? De eerste de beste meeting bij de mac en ik loop helemaal leeg
:lol: Volgens mij had je me een rondje in je gt beloofd :) Maar als je eind januarie langs komt kun je dat nog waar maken en kun je me gelijk ff helpen want denk dat ik veel vragen ga stellen hier voordat ie weer rijd :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja wie weet valt er wel wat te regelen :p
Alleen woon je niet bepaald om de hoek, das hoerig.
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

Steven schreef:De fuseekogel? Daar heb je speciale gereedschappen voor.

Je hebt er 2:
1- de fuseekogel trekker, die zet je ermoheen en met een boutje draai je em los

2- de groffe variant, een wigvormige vork die je tussen de fuseekogel en het fusee steekt en dan er flink op rammen.

Die vorken kosten 15 euri ofzo en zijn altijd prima wrikgereedschap voor bij het sleutelen. Erg fijn ding :)
Enige nadeeltje is dat vaak het stuurkogel rubbertje sloopt, maar die kun je voor 50 cent bij Brezan nieuw krijgen met de bijbehorende elastiekjes.
als ie nog op de 5 zou zitten had je er een krik onder kunne zetten. dan kon je die moer wel los draaien zonder dat de rest meedraait.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

de fuseekogel trekker, die zet je ermoheen en met een boutje draai je em los
Dat word dus gewoon naar ome renault rijden en vragen of ze het daar willen doen voor me
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Alleen woon je niet bepaald om de hoek, das hoerig.

Maar het is wel gezellig hier in het brabantse land :D
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Sow, dat ziet er gaaf uit zeg, zo'n koets.
HET moment om 'm door te lassen?
rev it like a rental
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Met een stuurstang kogel ben ik vandaag ook bezig geweest. Ik heb met een luchtratel die moer eraf gedraaid en hem daarna met een hamer zachtjes eruit getikt. :)
5 GT Turbo '88 GT5
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

HET moment om 'm door te lassen?
Vertel...kwil de achterkant nog wa stijver hebben want ik had het idee dat die uit wilde breken als ik hard de bocht inging. Het subframe voor is al doorgelast en wil er ook een rolkooi in hebben. Heb ook een veerpootbrug voor de schokdempers en onder aan het subframe.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

door lassen in niets anders dan alle lasnaden extra te lassen. steeds stukjes van een 2 cm lassen op de naad. maar niet steeds naastelkaar maar heen en weer tot je klaar bent. linkerkant auto daarna midden daarna rechts dan weer terug naar links dan weer midden ect. om dar anders te veel spanning zou kunnen optreden. vergeet de veerpoten ook niet ;)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

die carrosserie is dus kompleet verzinkt (Y) nou dan moet je er never nooit meer aan slijpen of lassen (N) .
is echt zonde van alle moeite dan omdat ie op die plekken dan weer kan gaan roesten.
afblijven dus!!!!!!!!!!!!!!!
schoonmaken en naar de spuiter brengen. :smile:
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Dit ziet er gewoon erg zwaar gaaf uit!

Met 1 woord: RESTECP!!!

Dit is gewoon een replica van een geheel nieuwe R5 koets uit 1988. Als dit 1000 euro kost....Is dat 10x zo goedkoop als een nieuwe koets. En ik zie geen verschil!!!

Echt super werk

PS. Kun je mij via PM de adressen van die mensen overgooien?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Het uitbreken van de achterkant los je niet op door het stijver maken van de carrosserie of achterwielophanging.

Het (rol)stijver maken van de achteras zorgt juist voor sneller uitbreken.

Enneh, het komt ook aan op rijstijl. Een Žlift off oversteerŽ auto moet je Žop het gas rijdenŽ door een bocht. Dus overstuur opvangen door met het gaspedaal onderstuur op te wekken.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tis juist de fun als je het een beetje onder de knie hebt 8)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /car12.jpg[/img] Kwil m'n auto deze kleur geven :smoke: Is er iemand die deze kleurcode heeft zodat de spuiter weet welke kleur hij hem moet spuiten :)
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

GerryTT schreef:[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /car12.jpg[/img] Kwil m'n auto deze kleur geven :smoke: Is er iemand die deze kleurcode heeft zodat de spuiter weet welke kleur hij hem moet spuiten :)
Ik ken (groot woord) de eigenaar van die wagen zal ik hem vragen voor de kleurcode?
.:: TurboPowerr ::.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

mark 5t schreef:die carrosserie is dus kompleet verzinkt (Y) nou dan moet je er never nooit meer aan slijpen of lassen (N) .
is echt zonde van alle moeite dan omdat ie op die plekken dan weer kan gaan roesten.
afblijven dus!!!!!!!!!!!!!!!
schoonmaken en naar de spuiter brengen. :smile:
Hij is niet verzinkt,alleen in een zuurbad geweest,
als ik het teminste goed heb gelezen :wink:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Waarom niet weer in de originele kleur?

Ik vind die standaard blauw erg mooi bij jouw wagen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hij glimt anders wel heel erg lijkt wel op verzinken
maar de eigenaar kan hier vast wel antwoord op geven
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Hij is niet verzinkt. Het is het blanke metaal met een laagje olie er over zodat het niet gaat roesten.
Ik ken (groot woord) de eigenaar van die wagen zal ik hem vragen voor de kleurcode?
Als je dat wil doen graag :beer:
Plaats reactie