
kwaaltjes RS / chippen RS
-
- Berichten: 571
- Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
- Locatie: Utrecht
Hé Maus,
Ook ff komen volgende week zondag!
Ook ff komen volgende week zondag!
Ik heb geen problemen met het sluiten van mijn achterklep. Als je heb halverwege laat zakken, gaat hij vanzelf goed dicht.
Enigste punt die ik tot nu toe heb gehad met de clio is dat het linker voorruitje krakend open en dicht ging. Ze hebben het raam mechaniek vervangen onder garantie. Het grappige is dat het linker voorraam nu sneller open en dicht gaat. Want het rechter raam is maar rete traag met open/dicht gaan

Enigste punt die ik tot nu toe heb gehad met de clio is dat het linker voorruitje krakend open en dicht ging. Ze hebben het raam mechaniek vervangen onder garantie. Het grappige is dat het linker voorraam nu sneller open en dicht gaat. Want het rechter raam is maar rete traag met open/dicht gaan


-
- Berichten: 571
- Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
- Locatie: Utrecht
Ik heb daar een heel handig knopje voor! Misschien iets voor jou?Sander2 schreef:Ik heb geen problemen met het sluiten van mijn achterklep. Als je heb halverwege laat zakken, gaat hij vanzelf goed dicht.
Enigste punt die ik tot nu toe heb gehad met de clio is dat het linker voorruitje krakend open en dicht ging. Ze hebben het raam mechaniek vervangen onder garantie. Het grappige is dat het linker voorraam nu sneller open en dicht gaat. Want het rechter raam is maar rete traag met open/dicht gaan![]()

VertelGijsClioRS schreef:Ik heb daar een heel handig knopje voor! Misschien iets voor jou?Sander2 schreef:Ik heb geen problemen met het sluiten van mijn achterklep. Als je heb halverwege laat zakken, gaat hij vanzelf goed dicht.
Enigste punt die ik tot nu toe heb gehad met de clio is dat het linker voorruitje krakend open en dicht ging. Ze hebben het raam mechaniek vervangen onder garantie. Het grappige is dat het linker voorraam nu sneller open en dicht gaat. Want het rechter raam is maar rete traag met open/dicht gaan![]()

-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Linker raam gind bij mijn phase 1 altijd al sneller dan de rechter. Maar je zal wel bedoelen dat de rechter wel errug traag gaat.Sander2 schreef:Het grappige is dat het linker voorraam nu sneller open en dicht gaat.

Vanmorgen op de parkeerplaats nog maar eens geprobeerd. En wat denk je? Helemaal geen bijgeluiden of trillingen meer. Het is dus echt een koud-weer-probleem. Ik hou er over op.Maus schreef:#Ron# schreef:1. de trilling/bijgeluiden bij manouvereren met max. stuuruitslag. Dit hebben dus meer mensen. Ook mijn vorige ph2. Ik heb overigens ook het idee dat koud weer een rol speelt.Bij koud weer is het rubber harder dan bij warm weer, dat kan het verklaren dat je bij koud weer meer last hebt.Maus schreef:Volgens mij is dit te wijten aan (te) droge rubbers van je veerpoten. Bij het sturen draaien deze ietsjes mee. Wanneer je de veerpoot aandrukt en een ander draait aan het stuur, dan zou 't weg moeten zijn. Dit "probleem" heb ik ook met de V6 gehad.
-
- Berichten: 571
- Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
- Locatie: Utrecht
MmmMaus schreef:Gelukkig gaan we nu de zomer tegemoet, dus ben je er ff van af.

1)Die geluiden heb ik met de 182 ook enkel gehad bij het koude weer. Is nu ook weg.
2)Heb voor rechterraam ook niet de sneltoets
3)Ik wacht ongeduldig op dat nieuwe progje
2)Heb voor rechterraam ook niet de sneltoets
3)Ik wacht ongeduldig op dat nieuwe progje
ja, er zou binnenkort toch een nieuw progje uitkomen voor de 182
Ja, Ja, Je bedoelt ge-update software voor de ECU. Hoe kom je aan die informatie? En waar kunnen wij die software bekomen?markske schreef:ja, er zou binnenkort toch een nieuw progje uitkomen voor de 182
Stap ik net in m'n trouwe vierwieler, start de motor en wil wegrijden, valt mijn oog op 't instrumentarium; diverse lampjes blijven branden.
Namelijk de lampjes service, abs en esp. Na een kleine 100 meter gingen ze wel weer uit, maar ja, ze hebben niet voor niets gebrand.
Iemand enig idee? (Ik hoorde trouwens wel tijden het contact maken diverse relais harder dan normaal schakelen.)

Iemand enig idee? (Ik hoorde trouwens wel tijden het contact maken diverse relais harder dan normaal schakelen.)
@Maus Dit is een bekend probleem. Heb ik al heel vaak gelezen op "cliosport.net". Hieronder een post:
http://forum.cliosport.net/display_topi ... osition=20
Helemaal onderaan de blz staat dat de "brake light sensor" dan moet worden afgesteld. Ritje langs de dealer dus.
http://forum.cliosport.net/display_topi ... osition=20
Helemaal onderaan de blz staat dat de "brake light sensor" dan moet worden afgesteld. Ritje langs de dealer dus.
Met betrekking op chippen, kwam ik deze link tegen : http://www.fastchip.nl/show.php?lang=en ... aultClioRS
Wel grappig dat je met die reflash 7400 rpm kan draaien. Ik heb het idee dat ik nu in de begrenzer loop @ 6800 rpm... (i.p.v. 7000 begin rode gebied).
Wel grappig dat je met die reflash 7400 rpm kan draaien. Ik heb het idee dat ik nu in de begrenzer loop @ 6800 rpm... (i.p.v. 7000 begin rode gebied).

Volgens mij grijpt normaal gesproken bij max 7200 rpm de begrenzer in. Dat doet 'ie echter eerder indien je motor nog niet voldoende is opgewarmd. Misschien moet je daar beter op letten...Sander2 schreef:Ik heb het idee dat ik nu in de begrenzer loop @ 6800 rpm... (i.p.v. 7000 begin rode gebied).

Nou daar let ik juist erg goed op hoor#Ron# schreef:Volgens mij grijpt normaal gesproken bij max 7200 rpm de begrenzer in. Dat doet 'ie echter eerder indien je motor nog niet voldoende is opgewarmd. Misschien moet je daar beter op letten...Sander2 schreef:Ik heb het idee dat ik nu in de begrenzer loop @ 6800 rpm... (i.p.v. 7000 begin rode gebied).

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
even over het trillen in de maximale stuuruitslag...
dit is bij elk bekrachtigd systeem zo en dit is niet type of merk afhankelijk
het is gewoon zo dat doordat je de stuuruitslag op maximaal houd , de pomp gewoon op de maximale druk blijft draaien hierdoor onstaat het tril effect en de eventuele bijgeluiden..
doe je stuur een fractie terug en het is weg...
verklaring bijgeluiden:
systeem met snaar aangedreven pomp:
1 : pomp moet maximale druk geven en het stuurhuis staat al in de uiterste stand dus de olie wordt doorgepompt terwijl de zuigers al uitstaan dit geeft een zingend geluid door hoge belasting in het stuurhuis
2: door de max pomp druk aangegeven bij 1 , krijgt de pomp ook een piekdruk .. een oudere pomp zal zichzelf dan ook laten horen..
3: door de max pomp druk aangegeven bij 1 , kan bij een slap staande multi riem of v snaar slip optreden dit geeft ook geluid
systeem met elektro pomp in principe de zelfde verklaring alleen in punt 3 is het verschil dat de pomp zelf niet aangedreven wordt door de multi snaar, de elektro pomp vraagt een hoog vermogen van de dynamo
die meer tegenwerkt dus bij een slappe snaar dus ook kan zorgen voor slip
dit is bij elk bekrachtigd systeem zo en dit is niet type of merk afhankelijk
het is gewoon zo dat doordat je de stuuruitslag op maximaal houd , de pomp gewoon op de maximale druk blijft draaien hierdoor onstaat het tril effect en de eventuele bijgeluiden..
doe je stuur een fractie terug en het is weg...
verklaring bijgeluiden:
systeem met snaar aangedreven pomp:
1 : pomp moet maximale druk geven en het stuurhuis staat al in de uiterste stand dus de olie wordt doorgepompt terwijl de zuigers al uitstaan dit geeft een zingend geluid door hoge belasting in het stuurhuis
2: door de max pomp druk aangegeven bij 1 , krijgt de pomp ook een piekdruk .. een oudere pomp zal zichzelf dan ook laten horen..
3: door de max pomp druk aangegeven bij 1 , kan bij een slap staande multi riem of v snaar slip optreden dit geeft ook geluid
systeem met elektro pomp in principe de zelfde verklaring alleen in punt 3 is het verschil dat de pomp zelf niet aangedreven wordt door de multi snaar, de elektro pomp vraagt een hoog vermogen van de dynamo
die meer tegenwerkt dus bij een slappe snaar dus ook kan zorgen voor slip
Dit is alleen nog mogelijk voor de phases 1 en 2, met phase 3 zijn ze nog hard bezig.Sander2 schreef:Met betrekking op chippen, kwam ik deze link tegen : http://www.fastchip.nl/show.php?lang=en ... aultClioRS
Wel grappig dat je met die reflash 7400 rpm kan draaien. Ik heb het idee dat ik nu in de begrenzer loop @ 6800 rpm... (i.p.v. 7000 begin rode gebied).
Enneh, 6800 rpm en dan al in de begrenzer is niet goed, moet toch echt 7200 rpm zijn.

Bedankt voor de uitvoerige uitleg.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:even over het trillen in de maximale stuuruitslag...
dit is bij elk bekrachtigd systeem zo en dit is niet type of merk afhankelijk
het is gewoon zo dat doordat je de stuuruitslag op maximaal houd , de pomp gewoon op de maximale druk blijft draaien hierdoor onstaat het tril effect en de eventuele bijgeluiden..
doe je stuur een fractie terug en het is weg...
verklaring bijgeluiden:
systeem met snaar aangedreven pomp:
1 : pomp moet maximale druk geven en het stuurhuis staat al in de uiterste stand dus de olie wordt doorgepompt terwijl de zuigers al uitstaan dit geeft een zingend geluid door hoge belasting in het stuurhuis
2: door de max pomp druk aangegeven bij 1 , krijgt de pomp ook een piekdruk .. een oudere pomp zal zichzelf dan ook laten horen..
3: door de max pomp druk aangegeven bij 1 , kan bij een slap staande multi riem of v snaar slip optreden dit geeft ook geluid
systeem met elektro pomp in principe de zelfde verklaring alleen in punt 3 is het verschil dat de pomp zelf niet aangedreven wordt door de multi snaar, de elektro pomp vraagt een hoog vermogen van de dynamo
die meer tegenwerkt dus bij een slappe snaar dus ook kan zorgen voor slip
-
- Berichten: 571
- Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
- Locatie: Utrecht
Nog even over het chippen.
Ik heb vanochtend m'n wagen naar de dealer gebracht voor APK en kleine beurt.
Ik heb gevraagd of er een software update is voor de RS zoals hier http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... c&start=25 is besproken. Versie 33 ging het geloof ik om. Dealer gaf aan dat er geen update was voor een RS. Dat moet bij het uitdraaien van de gegevens over de auto dan door Renault Frankrijk zijn aangegeven. (?)
Weet iemand of er inderdaad geen update beschikbaar is? Is die er alleen voor de andere types Clio?
Thnx. Gijs
Ik heb vanochtend m'n wagen naar de dealer gebracht voor APK en kleine beurt.
Ik heb gevraagd of er een software update is voor de RS zoals hier http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... c&start=25 is besproken. Versie 33 ging het geloof ik om. Dealer gaf aan dat er geen update was voor een RS. Dat moet bij het uitdraaien van de gegevens over de auto dan door Renault Frankrijk zijn aangegeven. (?)
Weet iemand of er inderdaad geen update beschikbaar is? Is die er alleen voor de andere types Clio?
Thnx. Gijs
maar een stijging naar 7400 rpm? Op mijn Mk1 172pk ging hij daar in de eerste versnellingen ruimschoots over. Enkel in zijn 5de lag het net onder de 7000 rpm
De toerenbegrenzer van een RS is snelheids/ versnellingsafhankelijk.
En het begrenzingstoerental is wat anders als het maximale toerental wat de motor draait. Een begrenzer van een Williams staat op 6500min-1 maar de toerentalpiek bereikt 6800min-1.
En het begrenzingstoerental is wat anders als het maximale toerental wat de motor draait. Een begrenzer van een Williams staat op 6500min-1 maar de toerentalpiek bereikt 6800min-1.
-
- Berichten: 932
- Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
- Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)
Die van een williams ook! die draaide in de 5de versnelling ook rond de 7000 toeren voordat de toeren begrenzer ingreep (+/- 220 kmh)speedline schreef:De toerenbegrenzer van een RS is snelheids/ versnellingsafhankelijk.
Kun je dat eens duidelijker uitleggen? Bij de willy was het bij mij direct over als de toerenbegrenzer ingreep, dan zaten er echt geen 300 toeren meer in!!speedline schreef: En het begrenzingstoerental is wat anders als het maximale toerental wat de motor draait. Een begrenzer van een Williams staat op 6500min-1 maar de toerentalpiek bereikt 6800min-1.
-
- Berichten: 571
- Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
- Locatie: Utrecht
Heb net de wagen weer opgehaald bij de dealer. Bleek toch wel mogelijk om een update te krijgen, versie 34 zelfs al weer. Na overleg met de monteur besloten het niet te laten doen. Hij had de updates bij een aantal andere auto's geladen en er waren niet zo'n goede ervaringen mee.GijsClioRS schreef:Nog even over het chippen.
Ik heb vanochtend m'n wagen naar de dealer gebracht voor APK en kleine beurt.
Ik heb gevraagd of er een software update is voor de RS zoals hier http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... c&start=25 is besproken. Versie 33 ging het geloof ik om. Dealer gaf aan dat er geen update was voor een RS. Dat moet bij het uitdraaien van de gegevens over de auto dan door Renault Frankrijk zijn aangegeven. (?)
Weet iemand of er inderdaad geen update beschikbaar is? Is die er alleen voor de andere types Clio?
Thnx. Gijs
Kost iets van 55 euro.
Iemand met 'n RS die al zo'n update heeft gehad? Ervaringen?
Nee niet dat ik weet...jammer dat je het zelf niet kan uitlezen via de boordcomputer, d.m.v. een bepaalde toetsen combinatie...GijsClioRS schreef:Heb net de wagen weer opgehaald bij de dealer. Bleek toch wel mogelijk om een update te krijgen, versie 34 zelfs al weer. Na overleg met de monteur besloten het niet te laten doen. Hij had de updates bij een aantal andere auto's geladen en er waren niet zo'n goede ervaringen mee.GijsClioRS schreef:Nog even over het chippen.
Ik heb vanochtend m'n wagen naar de dealer gebracht voor APK en kleine beurt.
Ik heb gevraagd of er een software update is voor de RS zoals hier http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... c&start=25 is besproken. Versie 33 ging het geloof ik om. Dealer gaf aan dat er geen update was voor een RS. Dat moet bij het uitdraaien van de gegevens over de auto dan door Renault Frankrijk zijn aangegeven. (?)
Weet iemand of er inderdaad geen update beschikbaar is? Is die er alleen voor de andere types Clio?
Thnx. Gijs
Kost iets van 55 euro.
Iemand met 'n RS die al zo'n update heeft gehad? Ervaringen?
Ik heb wel een laptop....hmmm

Wat is jullie max. RPM in z'n 2? Vandaag weer ff getest (met warme motor
) en bij 6800 grijpt de begrenzer in. Ik rij dan ongeveer 100 km/uur. In zijn 3 nooit een test gedaan eigenlijk, wellicht gaat hij dan wel verder...

Laatst gewijzigd door Sander2 op vr 1 apr 2005 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.